Toon posts:

Hoe herken ik een tweedehands onderdeel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

onlangs heb ik een videokaart gekocht bij een winkel waar ze de reputatie hebben om tweedehands spullen op te sturen. Ik heb mijn kaart bekeken en hij ziet er redelijk nieuw uit, maar ik zit toch te twijfelen. Zijn er dingen waar ik echt op moet letten?

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 11:00
Lijkt me het verkeerde forum,

maar kijk naar krasjes in de koperen strips onderaan de kaart

Verwijderd

krasjes op het achterplaatje, die kunnen erop komen door het erin en eruit halen van de kaart. En misschien ook kleine slijt plekjes op het plastic van de connector.

Verwijderd

of alle onderdelen erbij zitten, of de verzegeling van de verpakking er nog op zit, geen brandplekken op de kaart 8)7 gewoon de normale dingen.

BTW, waarom koop je in godsnaam bij een winkel die de reputatie heeft 2e hands spullen te kopen, niet echt slim lijkt mij. :X

Verwijderd

Topicstarter
Student :P

Bedankt trouwens

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Stof tussen de fijne pootjes van de chips, je krijgt het nooit helemaal weg, oxidatie van het plaatje (niet meer overal dezelfde mooie metaalkleur) krasjes op de vga connector, stof in de fan.... Verder kan je ook vragen als je een nieuwe krijgt of een 2de handse, daar mogen ze gewoon niet in liegen

You don't need eyes to see, you need vision

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Noteer het serienummer en stuur een mail naar de Nederlandse importeur van het merk videokaart.
Dan weet je meteen hoe oud ie is. (ongeveer)
Met de datum waarop jij em kocht kan het dan ongeveer tot 5 maanden verschillen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 13:16
Heel gemakkelijk, voordat je de kaart erin zet even kijken of er een beschadeging is op de plek waar je hem vast maakt. :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:32
Bij het schroefgat dus. Wanneer je daar kringetjes ziet, weet je dat 'ie eerder in een andere PC heeft gezeten.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 00:08
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/12344.gif

zie je daar krasjes dan isie waarschijnlijk al in een agp slot gezet en dus niet nieuw meer

heb je hem trouwens gekocht bij die winkel (waarvan ik de naam niet noem)die een TI4200 verkocht voor een TI4600 .

[ Voor 3% gewijzigd door _Drake_ op 31-07-2003 01:42 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Da_Drake schreef op 31 July 2003 @ 01:40:
[afbeelding]

zie je daar krasjes dan isie waarschijnlijk al in een agp slot gezet en dus niet nieuw meer

heb je hem trouwens gekocht bij die winkel (waarvan ik de naam niet noem)die een TI4200 verkocht voor een TI4600 .
kunnen er bij het testen in de fabriek op deze connector reeds geen krasjes ontstaan? Ik denk dat krasjes van de schroef een betere indicatie is.
Alhoewel dat als de kaart in een pc gezeten heeft die de kaarten op een andere manier vastzet, dit ook geen zekerheid biedt.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Beste indicatie is denk ik toch nog altijd een verzegelde doos (of antistatisch zakje).

Is de doos al open geweest, gebruikt of niet gebruikt, altijd terug sturen.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 21:12
Probeerjij maar eens alles netjes in de doos terug te doen zoals het zat (ik denk ff aan mijn MSI 875P Neo FIS2R ;) ). Dit kan een normale Nederlander nooit netjes terug krijgen op een manier dat niemand kan zien dat hij gebruikt is :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
av -> vb

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1