NT1 (S4) kaput ?

Pagina: 1
Acties:

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-05 21:41
Het volgende is het geval: hier in huis (7 bewoners) hebben we ADSL via ISDN. De ADSL werkt via een netwerk uitstekend.

De telefonie (via Profoon-centrale) is echter al enige tijd een probleem. Het begon ermee dat de buitenlijn slechts 3x overging en vervolgens een error geeft voor de beller (nummer niet in gebruik-toon). Intern bellen via de Profooncentrale werkte nog steeds prima.

Enige weken geleden konden we de buitenlijn totaal niet meer gebruiken. Ik vermoedde dat de oude Profoon-centrale het begeven had en heb daarop 2e hands een mooie Elmeg-centrale aangeschaft, welke ik nu aan het aansluiten ben. Ook nu lijkt het intern bellen weer prima te gaan, maar het bereiken van de buitenlijn lijkt (weer) een probleem.

Nu viel mij op dat het NT1-S4 kastje :

a) geen stekker had
b) geen "Line OK" signaal gaf

Ik heb wel vaker met dit soort kastjes gewerkt en ik meen me te herrineren dat externe voeding niet per se nodig is. Anyway: ook met stekker brandt het lampje niet. Alles lijkt van binnen goed aangesloten. Zit er soms een beveiliging in die doorgebrand is?

Ik vermoed nu dus dat het S4 kastje de boosdoener is. Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen of andere zinnige opmerkingen hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 28-07-2003 13:13 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:32

Spoooky

Core temp 37°C

line ok moet wel branden ik denk ook dat je NT1 kapot is...

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:32

Spoooky

Core temp 37°C

maar je ADSL kan ook je telefoon "blokkeren" als de splitter/kaart in de centrale niet goed werkt (heb ik zelf met analoog gehad.

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Heb je het al geprobeerd zonder de ADSL-splitter ertussen?

• havana
Goede tip, ik ga het direct ff proberen.

[edit]
Zonder splitter werkt het S4 kastje wél. Nu kan het dus nog aan het kabeltje liggen of aan de splitter. Ik ga nu ff proberen een nieuw kabeltje tussen de splitter en S4 te fixen.

[ Voor 71% gewijzigd door havana op 28-07-2003 13:28 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Als het lampie niet brand is de telefoonlijn dood (ADSL kan nog uiteraard als ISDN in de centrale van KPN eruit is. Technisch gezien mogelijk), kabelfout of NT1 dood.

220 hoef je inderdaad niet aan te sluiten. Is voor ISDN telefoons zonder voedingsadapter. (is voor het lampje daarboven btw = oranje)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja het kunnen drie dingen zijn, of nt1 stuk, of splitter/bekabeling gaar of geen signaal op de lijn. ALs je zonder splitter geen line-OK hebt, moet je het denk ik als telefoonstoring melden bij 0800-0407 (en ze HEEEEEL duidelijk maken dat je het zonder splitter hebt aangesloten en het een telefoonstoring is en je dus niet met de adsl helpdesk moet bellen :P).

Als het zonder splitter wel goed werkt moet je de adsl afdeling hebben en ze daar overtuigen van het feit dat het aan de splitter ligt en niet aan de kabels (of gewoon een nieuwe kopen als je geen garantie meer hebt).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

JvS schreef op 28 juli 2003 @ 13:28:
ja het kunnen drie dingen zijn, of nt1 stuk, of splitter/bekabeling gaar of geen signaal op de lijn. ALs je zonder splitter geen line-OK hebt, moet je het denk ik als telefoonstoring melden bij 0800-0407 (en ze HEEEEEL duidelijk maken dat je het zonder splitter hebt aangesloten en het een telefoonstoring is en je dus niet met de adsl helpdesk moet bellen :P).

Als het zonder splitter wel goed werkt moet je de adsl afdeling hebben en ze daar overtuigen van het feit dat het aan de splitter ligt en niet aan de kabels (of gewoon een nieuwe kopen als je geen garantie meer hebt).
Dit klinkt bekend in de oren :P ervaring? >:)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik werk op de adsl helpdesk en heb zo af en toe wel eens iemand aan de lijn die geen telefoonsignaal heeft en die door de andere afdeling dan naar ons gestuurd wordt "want het ligt aan het adsl signaal"... Dat is heel leuk, maar ik kan alleen adsl storingen aan de adsl technische dienst doorgeven. Voor telefoonstoringen is de afdeling telefoonstoringen :P. (ongeacht wat de oorzaak is, het is een telefoonstoring :P).

• havana
Die honden van de Primafoon hebben zo'n splittertje niet eens... ik moet 't bestellen via kpn.com lekker klote. Iemand enig idee waar je zo'n ding gewoon kan kopen?

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Heb je je splitter laten testen bij primafoon, dat kan volgens mij daar. dan heb je iig ckerheid dat ie wel of niet stuk is :)

Die splitters kan je volgens mij alleen bij kpn.com bestellen :/

• havana
Zie 't staan voor 29 €.... wat een belachelijke prijs voor zoiets simpels... naja ... ik wil het toch per se elders kopen ... ik ga namelijk overmorgen op vakantie...

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 28-07-2003 16:47 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025

Verwijderd

-deleted by WouterSp-

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 13:43 ]

• havana
Bij Mycom hebben ze 'm voor 10 €... helaas niet op voorraad...

DIT IS MIJN WEBSITE

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het werkte zonder splitter dus wel goed?

Je KAN met isdn ook internetten zonder splitter, je hebt dan niet de verbrekende verbinding of ruis op de lijn, de NT1 zorgt daar geloof ik voor.

Kweenie 100% zeker maar ik heb gehoord dat mensen dat prima deden. Scheelt je weer gezeur met een splitter :).

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ADSL & ISDN zonder ADSL splitter toch werkend

(blegh, kan niet editten als je niet ingelogd bent :o)

Pagina: 1