ADSL & ISDN zonder ADSL splitter toch werkend

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb een raar verschijnsel: mijn ISDN (op het werk) doet het niet zodra ik de ADSL splitter ertussen hang. Gebruik ik een gewone Y-splitter, waarbij er 1 naar de NT1 gaat en de ander naar het ADSL modem, dan blijken ISDN én ADSL gewoon naast elkaar te werken...
Hoe kan dat en wat zijn evt de gevolgen daarvan?
(KPN is ingelicht, maar die komen pas op zijn vroegst over 2 weken :'( )

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:17

AvK

Ready Set Go

Kapotte splitter waarschijnlijk.

Sluit je de splitter wel goed aan?
Vanaf de kabel in de meterkast naar de splitter (middelste aansluiting).
Van de splitter naar de NT1, en de data aansluiting naar je modem.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Verwijderd

Ik geloof dat de grap is dat het zonder splitter ook wel werkt, maar niet met de bandbreedte die je had kunnen hebben omdat adsl dan veel meer hinder ondervindt van wat er voor de rest aan je telefoonlijn hangt. Maar in jouw geval denk ik aan 3 dingen: a) kapotte kabel, b) verkeerd aangesloten, c) kapotte splitter, in die volgorde van waarschijnlijkheid.

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:12
hi ik heb ook een vaag probleem.

sinds vandaag ben ik uit de kpn centrale wil zeggen ik kan niet meer adsl.
mijn normale telefoonlijn moet het nog wel doen, deze doet het niet.
met kpn gebelt lijn laten controleren en die is volgens hun perfect, zeggen ze nu dat de splitter eruit moet als je geen adsl hebt???

ik weet zeker dat kpn heeft gezegd dat die ertussen moet blijven. kan iemand mij opheldering geven??

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lijkt me niet dat je die splitter nog nodig hebt als je geen adsl meer hebt.

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:12
ja dat zou ook wel logisch zijn.
ben op het moment niet thuis dus kan het nog niet proberen.

anderzijds weet ik zeker dat kpn zei dat je die ertussen moet laten.

ik heb ff op mxstream page kekeken en vond dit : De splitter niet verwijderen en opsturen. Deze moet u laten zitten om uw telefoonaansluiting werkend te houden;

deze url : http://www.mxstream.nl/cgi-bin/as.cgi/0289000/c/start/file=/9289000/modules/fyat1hyb?top=g2lhgh3x&key=g2lghjty

en dan bij de verzendinformatie

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 17:09
De splitter kun je gewoon verwijderen. Ook als je nog ADSL hebt kun je de splitter verwijderen en bijvoorbeeld de ADSL lijn direct in het telefoonstop contact doen. De splitter dient als "splitter" en splitst de telefoonlijn dus in 2 delen. Als je geen 2 delen nodig hebt. Dan is een splitter overbodig.
Ikzelf heb een tijdje zonder splitter ADSL gebruikt. Dan trok ik gewoon mijn telefoonlijn eruit en stopte ik mijn ADSL erin.

De makkelijkste manier is trouwens gewoon even proberen :) dan merk je het vanzelf.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik ben toch wel benieuwd naar de oplossing voor rippy.
Ik heb niet de DHZ-set maar ik was nog van de eerste lichting (juni 2000 ofzo) waar de Getronics monteur alles kwam installeren.

Helaas heb ik geen ADSL meer (verhuizing) en ik wilde die splitter ertussen uit halen, maar na het loshalen van de draadjes in de wandcontactdoos heb ik toch echt geen telefoonsignaal meer.
Hij(=de monteur) heeft diverse draadjes omgeleid, doorverbonden, afgeknipt enzovoort.

Hoe ziet een standaard telefoondraad schema eruit?
Dan knip ik zelf wel ff alles los en monteer het even helemaal opnieuw (er zit bijna 2 kilometer draad opgerold in mijn wandcontactdoos :D )

*edit*
shit dit gaat over ISDN, ik heb gewoon analoog. Niet goed gekeken naar de topic titel
*edit off*
Pagina: 1