Toon posts:

Computer crash door oververhitting (?) en 'NTLDR is missing'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In wezen zijn er twee problemen:

Het begon met een blauw scherm in winXP. Windows werd namelijk automatisch afgesloten om schade aan mijn hardware te voorkomen. Er werd een geheugendump naar de fysieke schijfruimte gemaakt (oid). Volgende de melding kon het probleem te maken hebben met drivers of de beeldschermadapter.

Ik heb de kast opengehaald en het bleek dat na 5 minuten 1 van de twee ventilatoren ophield met draaien. Wanneer dat gebeurde crashte de pc na enkele minuten. Ik heb daarom zoveel mogelijk stof verwijderd uit de kast (en met name de betreffende ventilator). Het probleem bleef zich voordoen. Ok, dan maar rigoreus en de hele boel opnieuw installeren.

Ik heb dus twee partities: een c-schijf met hierop alle progz en een e-schijf met alle bestanden. Ik heb met behulp van Partition Magic getracht de c-partitie te formateren. Het leek allemaal goed te gaan, maar kreeg al snel argwaan. Hij was na enkele minuten al klaar (veel te snel) en ik kreeg een aantal foutmeldingen over missende bestanden.

Nu krijg ik dus wanneer ik de pc opstart de volgende melding
NTLDR is missing
Press CTRl+ALT+DEL to restart
Na het restarten volgt dezelfde melding, zelfs met de originele winXP cd-rom erin.

Wat moet ik doen? Is er iemand bekend met het eerste probleem en zo ja: is dat hardware-matig of ligt het aan een stuk software? Was het een goed idee om win opnieuw te installeren? En wat moet ik met de 'NTLDR is missing'-melding?

Alvast ontzettend bedankt voor eventuele hulp!

Jos Blomsma

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

NTLDR is missing
Press CTRl+ALT+DEL to restart
Zit er geen flop meer in ? Dat vergeet ik altijd.....

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-08 13:10
niet per ongeluk een diskette in je disk-drive laten zitten??

ook altijd hetzelfde he

[ Voor 19% gewijzigd door yamahabest op 28-07-2003 13:07 . Reden: damn te laat ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou kunnen, ben nu niet thuis. Ik ga zometeen even.

En het eerste probleem? Ik las net dit topic. Zou dit de oorzaak van het eerste probleem kunnen zijn?

Verwijderd

Ik vermoed dat je HDD dood is (of dood aan het gaan is) probeer er is een testprogrammaatje over te draaien!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-07 17:39

samo

yo/wassup

zet je bios eens op boot from cd, en probeer eens een auto-repair van windows XP... of beter zelfs (na het formatteren) gewoon install

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:24

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Je fan lijkt me dat je die ff moet vervangen. (eentje van coolermaster is wel handig, die heeft een warmte sensor).
Wat betreft je ntldr:

Zet bij je BIOS ff de optie aan dat ie je cd-speler laad (d8 plug&play OS, maar zet gewoon ff alles aan wat betreft je boot up sectie :P). Stop de cd van Windows erin en reboot. Als je in het menu zit van de Windows cd, ga dan naar Recovery Console (toets is de 'r') en typ vervolgens:
copy X:/i386/ntldr.?? c:/
Hierin is X je desbetreffende dvd/cd-rom drive, en de ??? staan voor de extensie die ik dus niet weet :| Maar met deze info kom je denk ik ook wel verder. (Hier zeggen ze ook dat je ntdetect.com terug moet zetten )

Dan heb je dus ntldr terug gezet en kan je opnieuw proberen te formatten.

[ Voor 100% gewijzigd door Notna op 28-07-2003 16:10 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

dit is gewoon een software probleem hoor....

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:24

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 16:26:
dit is gewoon een software probleem hoor....
Een man van veel woorden :| Wat is gewoon een software probleem, het formatten oizid???. Want dat hoeft namemlijk helemaal niet aan de software te liggen, het kan best zijn dat er gewoon 1 keer iets fout is gegaan en dat het de volgende keer wel goed gaat.

[ Voor 33% gewijzigd door Notna op 28-07-2003 16:31 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor, maar...
zet je bios eens op boot from cd, en probeer eens een auto-repair van windows XP... of beter zelfs (na het formatteren) gewoon install
...maar hij komt niet verder dan de NTLDR melding, dus hoe kan ik zeggen dat hij moet opstarten vanaf de cd-rom? (BIOS?)

Ik ben een enorme n00b op dit gebied, heb nog nooit te maken gekregen met zulk een gezeik. Ik vind dat alles gewoon moet werken! ;)

Een stap-voor-stap uitleg zou heel welkom zijn. Voor zover dat mogelijk is met mijn summiere uitleg.

Verwijderd

Notna schreef op 28 July 2003 @ 16:28:
[...]

Een man van veel woorden :| Wat is gewoon een software probleem, het formatten oizid???. Want dat hoeft namemlijk helemaal niet aan de software te liggen, het kan best zijn dat er gewoon 1 keer iets fout is gegaan en dat het de volgende keer wel goed gaat.
ik neem aan dat de ts zijn pc wel meerdere malen heeft gereboot voor dat hij hier zijn probleem poste.
en de oplossing (mogelijke) was al eerder aangegeven in de topic.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:40
Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 17:56:
Sorry hoor, maar...

[...]

...maar hij komt niet verder dan de NTLDR melding, dus hoe kan ik zeggen dat hij moet opstarten vanaf de cd-rom? (BIOS?)

Ik ben een enorme n00b op dit gebied, heb nog nooit te maken gekregen met zulk een gezeik. Ik vind dat alles gewoon moet werken! ;)

Een stap-voor-stap uitleg zou heel welkom zijn. Voor zover dat mogelijk is met mijn summiere uitleg.
Om het bios in te komen druk je zodra je de pc opstart een aantal keer op DEL of F8 (in enkele gevallen F2). Dan krijg je een menuutje en wijst het zich wel vanzelf waar je de bootsequence kan instellen.
Pagina: 1