Toon posts:

Computer start niet door, of blijft hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
oke, heel vaag allemaal.

gewoon een simpele pc die het voorheen normaal deed, niets mis mee.
echter komen er nu gare problemen, als je bijvoorbeeld in windows zit (xp of w2k, maakt niet uit) dan loopt hij vast. dan denkje ach even resetten en doorgaan.

maar nee hoor, deze pc wil dan gewoon opstarten niets geks en dan tijdens het opstartscherm van windows xp/2k dan blijft hij in die balk hangen.
dan ben je dan ook wel zat en dan ga je dus maar reinstalleren.

dus w2k/xp erin en opstarten, leuk blauw scherm laad de drivers en dingetjes en dan krijgj e onderin het scherm:
setup is now starting up windows (of zoiets)

en dan blijft hij daar ook hangen. Matig!

dus toen ik het even zat was s'avonds de stekker eruit en die morgen opnieuw proberen te installeren en zonder problemen geinstalleerd en nu begint het gedonder opnieuw.

WAT IK DENK:
ik heb het geheugen al getest en daar zat het niet in, en tijdens dit schrijven begin ik te denken dat het de voeding is.
mobo+cpu lijkt me sterk, maar als jullie anders beweren kan ik anders proberen en de HD lijkt me helemaal vaag.

JULLIE EEN IDEE???

onderdelen:
duron 900
256 mb pc133
cheapass kast met voeding :) (goedkoop is d..rkoop) LCA300ATX
mobo, k7t pro2 V.1
msi-6330

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 13:38 ]

Verwijderd

Ik vermoed.... weet het bijna zeker dat het een warmte probleem is !, ik heb het samen met vele anderen namelijk ook. Zeker nu het weer erg warm is. De symptomen die je beschrijft duiden hier volledig op.

Oplossing:

Even je kap van de pc eraf halen voor meer koeling, mocht dit niet helpen, een fan erop zetten. Waarschijnlijk zijn je problemen voorbij

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het eens proberen, maar eerlijk gezegt is het een hele luchtige kast, overal gaten maar zal eens kijken.
bedankt

edit//
heb die kast opengetrokken en even voelen:
cpu koelblok, goed warm
vga (geforce 2mx400), passief niet vast te houden, brandde me tengels
chipset, goed heet
HD, normaal

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 11:17 ]

Verwijderd

Het klinkt erg simpel, maar ga er maar vanuit dat het de warmte is...laat je kast gewoon open staan en probeer dan verder. Vermoedelijk zullen de crashes verdwenen zijn of tenminste verminderd.

Laat het ons wel ff weten ok?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Uit de PMG FAQ:

Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Boordenvol tips om door te nemen in dit soort geval. 9 van de 10 keer kom je er dan zonder extra hulp wel uit, de 10e keer heb je stapels relevante info om hier te posten waar wij goed mee uit de voeten kunnen :)

Iig kunnen we weinig met de specs zoals je ze hier neerzet....

Oslik blyat! Oslik!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 09:22
Warmte Warmte Warmte, dat denk ik ook. Check ook even je heatsink en/of je koeler erop. (draait ie wel..?) En maak de hs ff los en check of ie nog wel goed contact maakt, koop anders arctic silver en smeer dat ertussen. Beter dan die kauwgom.
Succes

Verwijderd

Edit: Hmm, verkeerd gelezen :P
Maar inderdaad, lees de FAQ, of post wat meer specs

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 12:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
hij heeft inmiddeld even opengestaan (1,5 uur) en we zullen eens kijken, kast is nu open...
en helaas hij blijft weer hangen, bij het opstarten van XP.
hitte kan een probleem zijn na een half uur op zijn minst niet na 2 minuten...
(of het moet de proc zijn) maar eens eraf halen...

heb ook even de troubleshooter bekeken en ik denk nog steeds de voeding of heel mischien mobo gaar...

((( NU EERST EEN WEEK VAKANTIE EN DAN VERDER SLEUTELEN )))

zo ben weer terug van vakantie, maar weer eens verder met de dagelijkse problemen thuis :(
ga nu eens de HD vervangen, je weet maar nooit met die gekke dingen

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 10:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
andere HD maakte niet uit, ga nu maar eens andere mobo inhangen met zelfde proc. en ander geheugen
eens zien wat er gebeurd

Verwijderd

Topicstarter
nou inmiddels, mobo vervangen, en nog vage andere problemen. met wat msn hulp van een oud klasgenoot :) heb ik de videokaart eens vervagnen en dat was waarschijnlijk het euvel maar nu er toch een ander mobo inzit (k7s5a v5) loopt hij wel weer...
maar ik denk dat het uiteindleijk de videokaart was met wat samen loop kreeg je dus deze problemen.
ik ben er bijna uit dus iedereen bedankt :)

eric

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 20:51

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Zie antwoord dion_b

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.