volgens mij is dat batterystatus met een uitgebreide skin. het is een programmatje wat niet alleen de klok regelt, maar ook de informatie icoontjes daarboven en de 'tabbladen' eronderBrantje schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:41:
weet iemand of dit clockje:
...
Ook door een plugin is gemaakt. Vind het wel een heerlijk mooi clockje
Volgens mij is dat niet mogelijk, je kan namelijk niet met twee pc's tegelijk aangemeld zijn. Wat je wel zou kunnen proberen is je msn thuis op automatisch aanmelden zetten, als je dan op je mobiel bent afgemeld, meld hij zich thuis weer aan. Ik weet alleen niet of hij dan je mobiel disconnect als hij dan op je pc wordt aangemeld.G-NiLES schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:11:
bestaat er zoiets als een 'msn-bouncer'?
die zorgt dat je niet afgemeld wordt thuis als je op je mobiel aanmeld?
Of je maakt een extra account aan, maar dat is een beetje overkill denk ik.
Anoniem: 119722
Nee het is gewoon een Pocket Digital Clock een grote digitale clock voor op je Today scherm.Mad_Cow schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:58:
[...]
volgens mij is dat batterystatus met een uitgebreide skin. het is een programmatje wat niet alleen de klok regelt, maar ook de informatie icoontjes daarboven en de 'tabbladen' eronder
Niet Battery Status
Je kunt wel extra, of andere fonts gebruiken.
Echter met battery Status is wel hetzelfde mogelijk (en meer, o.a overclocken, wifi en battery/geheugen statussen enz) dmv het gebruiken van een andere skin, zoals onderstaande.

Dan is zijn er ook nog Quickmenu Schrikt niet van het japans het is gewoon in het English
En RlToday wel met grote clock, weer en veel meer afhankelijk van welke skinsuite je gebruikt.

Beide progjes zijn ook weer beschikbaar als freeware.
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 24-06-2008 11:02 ]
Nog een paar updates van oude bekende software, alle freeware. Het betreft hier tasks en appointments management. Dit zijn vervangingen voor de standaard al aanwezig zijnde Calendar/Tasks Plugin in WM zelf.
In principe te vervangen door TodayAgenda Maarja. Wie weet hebben ze toch je voorkeur.

TaskPlus v2.07
TaskPlus is a Pocket PC plug-in for the Today screen displaying:
* tasks items
* birthdays and anniversary of contacts items
* appointments items
from the Outlook Pocket PC database.
Geschikt voor PPC2000 tot WM6.0 prof.
Calendar+ v2.05 (WM2k3-WM5.0)

Calendar Plus is a program that runs under the Pocket PC's Today screen. It emulates the standard Pocket PC Calendar plug-in exactly, except that it offers more features. Features include the ability to see multiple days, the ability to look a given number of appointments ahead, and multiple ways of displaying the various calendar fields.
AM TasksPlus v1.4, build 1173

AM TasksPlus is a Today Screen plug-in that replaces the simplified tasks plug-in provided by the PocketPC manufacturer.
In principe te vervangen door TodayAgenda Maarja. Wie weet hebben ze toch je voorkeur.

TaskPlus v2.07
TaskPlus is a Pocket PC plug-in for the Today screen displaying:
* tasks items
* birthdays and anniversary of contacts items
* appointments items
from the Outlook Pocket PC database.
Geschikt voor PPC2000 tot WM6.0 prof.
Calendar+ v2.05 (WM2k3-WM5.0)
Calendar Plus is a program that runs under the Pocket PC's Today screen. It emulates the standard Pocket PC Calendar plug-in exactly, except that it offers more features. Features include the ability to see multiple days, the ability to look a given number of appointments ahead, and multiple ways of displaying the various calendar fields.
AM TasksPlus v1.4, build 1173

AM TasksPlus is a Today Screen plug-in that replaces the simplified tasks plug-in provided by the PocketPC manufacturer.
Ik gebruik geen activesync,daarom dat oggsync voor mij belangrijk is voor het syncen van google calendar: http://oggsync.com/
Anoniem: 94711
Na lange tijd gebruik van Windows Live messenger voorheen op mijn Vario 2 (WM5) en nu op mijn Vario 3 (WM6) welke ik net een maand heb. Heb ik sinds vorige week niks anders dan problemen.
Het begon met de oude versie welke een leeg fout melding venster gaf met alleen een OK button.
Nadat ik wat met de datum heb lopen spelen kwam ik erachter dat het ging om een certificaat probleem. Na het uninstalleren en opnieuw installeren kreeg ik al gelijk een fout melding tijdens de installatie. Ook na een hard reset wilde hij wel weer installeren maar kreeg ik weer het lege fout melding venster. Oftewel de oude versie is met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen.
Hierna ben ik op internet eens gaan zoeken na nieuwere versie's en kwam ik als laatste versie 10.6.0040.2801 tegen. Deze installeerd zonder problemen. Maar zodra ik wil aanmelden loopt deze fijn alle vragen door totdat hij gaat synchronizeren. Dit lijkt hij allemaal te doen maar op het end krijg ik toch een synchronize failed melding. Dit doet hij trouwens bij alle mogelijke instel mogelijkheden en ook bij andere msn accounts.
Nu is mijn vraag zijn er mensen die dit zelfde probleem hebben? En hiervoor een oplossing hebben gevonden? Of is er iemand die wel een goed werkende versie van Windows Live messenger weet.
Of desnoods de klassieke msn messenger uit de WM5.0 rom heeft die werkt.
Want na ruim 2 jaar gebruik maken van msn op mijn telefoon is dit behoorlijk onmisbaar geworden.
Het begon met de oude versie welke een leeg fout melding venster gaf met alleen een OK button.
Nadat ik wat met de datum heb lopen spelen kwam ik erachter dat het ging om een certificaat probleem. Na het uninstalleren en opnieuw installeren kreeg ik al gelijk een fout melding tijdens de installatie. Ook na een hard reset wilde hij wel weer installeren maar kreeg ik weer het lege fout melding venster. Oftewel de oude versie is met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen.
Hierna ben ik op internet eens gaan zoeken na nieuwere versie's en kwam ik als laatste versie 10.6.0040.2801 tegen. Deze installeerd zonder problemen. Maar zodra ik wil aanmelden loopt deze fijn alle vragen door totdat hij gaat synchronizeren. Dit lijkt hij allemaal te doen maar op het end krijg ik toch een synchronize failed melding. Dit doet hij trouwens bij alle mogelijke instel mogelijkheden en ook bij andere msn accounts.
Nu is mijn vraag zijn er mensen die dit zelfde probleem hebben? En hiervoor een oplossing hebben gevonden? Of is er iemand die wel een goed werkende versie van Windows Live messenger weet.
Want na ruim 2 jaar gebruik maken van msn op mijn telefoon is dit behoorlijk onmisbaar geworden.
Ik ben op zoek naar een programma om CSV-bestanden mee te kunnen openen en/of te importeren in Excel..
De CSV-bestanden hebben veelal de volgende indeling:
Hoewel dit op de PC heel makkelijk in Excel te importeren is, krijg ik dit op m'n PPC niet voor elkaar. Heeft er iemand tips, software en/of een work-around om deze bestanden wel inzichtelijk te krijgen?
code:
1
2
3
| Kolom 1;Kolom 2;Kolom 3; a;b;c; d;e;f; |
Hoewel dit op de PC heel makkelijk in Excel te importeren is, krijg ik dit op m'n PPC niet voor elkaar. Heeft er iemand tips, software en/of een work-around om deze bestanden wel inzichtelijk te krijgen?
Ja kijk maarAnoniem: 94711 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 10:58:
En de oude PocketMSN is te downloaden
OpenOffice gaan gebruiken en mobile filters installeren. Dan de zaak inlezen en exporteren cq importeren Heb je dat al geprobeerd?wdekreij schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:45:
Ik ben op zoek naar een programma om CSV-bestanden mee te kunnen openen en/of te importeren in Excel..
code:
1 2 3 Kolom 1;Kolom 2;Kolom 3; a;b;c; d;e;f;
Je bedoelt eerst op PC inladen en dan richting PPC sturen? Dmv Microsoft Office vallen CSV's ook wel om te zetten naar XLS, maar ik doel meer op een manier zonder tussenkomst van PC.Anoniem: 119722 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:09:
[...]
OpenOffice gaan gebruiken en mobile filters installeren. Dan de zaak inlezen en exporteren cq importeren Heb je dat al geprobeerd?
Krijg die bestanden per mail aangeleverd, en heb in die periode geen PC tot m'n beschikking, vandaar.
probeer het zo eenswdekreij schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:15:
[...]
Krijg die bestanden per mail aangeleverd, en heb in die periode geen PC tot m'n beschikking, vandaar.
Ging toch om CSV naar XLS? naar mijn weten kun je elk xls bestand op de pocket pc krijgen.
Maar er bestaan webapp's (php) die dit kunnen doen. Wellicht is er ook ergens is webbased, of anders zelf ergens het serveren. Als het alleen om het bekijken gaat zijn er ook genoeg csv > html converters.
Inderdaad, van CSV naar XLS (of een andere methode om CSV-bestanden op mijn PPC te kunnen lezen).disheaver schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:00:
[...]
Ging toch om CSV naar XLS? naar mijn weten kun je elk xls bestand op de pocket pc krijgen.
Maar er bestaan webapp's (php) die dit kunnen doen. Wellicht is er ook ergens is webbased, of anders zelf ergens het serveren. Als het alleen om het bekijken gaat zijn er ook genoeg csv > html converters.
Ik zal eens zoeken naar webservices die dit kunnen, maar heb het liefst een applicatie op mijn PPC aangezien ik het voornamelijk tijdens reizen zal gebruiken, en dan willen de data-kosten nogal eens de pan uit reizen

"Excel to pocketExcel" maakt het iets uit xls/pxw to csv of omgekeerd? meerwdekreij schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:19:
[...]
Inderdaad, van CSV naar XLS (of een andere methode om CSV-bestanden op mijn PPC te kunnen lezen).
Dat zijn dan gewoon XLS bestanden die hij maakt, dunkt me
Die kan ik inderdaad probleemloos openen op mijn PPC.
Het probleem is echter dat ik binnenkort (op reis) CSV-bestanden doorgestuurd ga krijgen (automatische reports, valt niets op aan te passen) welke ik op mijn PPC moet kunnen inzien. Ik krijg deze echter met geen mogelijkheid in Pocket Excel.
Heb zelfs even geprobeerd het .csv bestand te renamen naar .xls, maar het enige wat je dan krijgt is een error (wat uiteraard ook logisch is, maar niet geschoten altijd mis
).
Verder nog ideeën?
Het probleem is echter dat ik binnenkort (op reis) CSV-bestanden doorgestuurd ga krijgen (automatische reports, valt niets op aan te passen) welke ik op mijn PPC moet kunnen inzien. Ik krijg deze echter met geen mogelijkheid in Pocket Excel.
Heb zelfs even geprobeerd het .csv bestand te renamen naar .xls, maar het enige wat je dan krijgt is een error (wat uiteraard ook logisch is, maar niet geschoten altijd mis
Verder nog ideeën?
hier weer een leuk nieuw tooltje om live video te streamen van je pocketpc enabled apparaat:
klik hier
klik hier
Gelukkig werkt de oude pocket msn nu inmiddels weer bij mij.Anoniem: 119722 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:03:
[...]
Ja kijk maar
En de oude PocketMSN is te downloaden
Verder ben ik er ook achter dat het geen messenger versie is die ik had.
Ik had dus alleen windows live zonder instant messenger.
Geen idee wat je daar aan heb
Alleen de link die jij verder plaatste met het sync probleem gaat niet over pocket live messenger.
Heeft er iemand nog een werkende windows live msn messenger?
Ik weet namelijk dat er met de Touch Dual en tyt'n zelf wel een werkende live messenger is mee geleverd. Ik kan hem in ieder geval nog niet vinden.
Maar nu wel, zie maarAnoniem: 94711 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:06:
[...]
Alleen de link die jij verder plaatste met het sync probleem gaat niet over pocket live messenger.
"Pocket PC"had je er zelf ook wel tussen kunnen plaatsen. Enig eigen initiatief wordt hier wel verwacht op tweakers!
Van WLM zijn diverse werkende versie te vinden via google. Ik gebruik ze zelf ook, ff zoeken
Back to freeware
@wdekreij
.pxl Pocket Excel Spreadsheet Document : Pocket Excel
En ook google kan je behulzaam zijn, kijk maar
Misschien moet je Planmaker eens proberen. Is overigens geen freeware.
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 09-07-2008 11:32 ]
Duhu dat is logisch... was alleen maar even een opmerking. Daarnaast gaf ik ook al aan dat dat lag aan een verkeerde download zonder instant messenger dus.
Werkende wlm versie's heb ik helaas nog niet gevonden.
Bij Microsoft leveren ze alleen maar Mobile Windows Live zonder instant messenger.
En verder kom ik alleen maar de Pocket PC 2005 versie tegen welke dus niet werkt.
Misschien komt het door mijn zoek opdracht. Of ligt het ergens anders aan.
Werkende wlm versie's heb ik helaas nog niet gevonden.
Bij Microsoft leveren ze alleen maar Mobile Windows Live zonder instant messenger.
En verder kom ik alleen maar de Pocket PC 2005 versie tegen welke dus niet werkt.

Een Instant messenger zoals de oude PocketMSN (wm2k2/2k3 is vervangen door WLM(WM5/6)Anoniem: 94711 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:34:
Een combinatie van beide zul je inderdaad niet aantreffen.
Met WLM kun je, mail synchroniseren en chatten.
meer info hier
Problem solved!
Hoe: Harde reset en daarna de HTC MSN versie (10.6.0031.2600) installeren die hier ergens op het forum voorbij kwam (weet niet meer waar! ik dacht in het TyT'n 2 topic).
In ieder geval bedankt voor het mee denken.
Hoe: Harde reset en daarna de HTC MSN versie (10.6.0031.2600) installeren die hier ergens op het forum voorbij kwam (weet niet meer waar! ik dacht in het TyT'n 2 topic).
In ieder geval bedankt voor het mee denken.
Anoniem: 244445
-never mind-
[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 244445 op 18-07-2008 21:01 . Reden: verkeerde topic, sorry ]
Vraagje, momenteel heb ik zo mij today screen:

Bovenin gebruik ik dus de alombekende HTC Home plugin, ik vind echter dat deze veel te veel ruimte in beslag neemt, bovendien gebruik ik alleen de speed dial tab en de programma's tab en af en toe de eerste tab om de mailbox te openen.
Nu vroeg ik me af of er een today screen plugin is met (bijv) 2 tabbladen, 1 voor programmas en 1 voor een speeddial.
Ik heb al gekeken naar pocketweaver van SBSH maar die is te lomp en krijg je niet echt makkelijk contacten in een tab blad.
Weet iemand een goede plugin die dit wel doet???

Bovenin gebruik ik dus de alombekende HTC Home plugin, ik vind echter dat deze veel te veel ruimte in beslag neemt, bovendien gebruik ik alleen de speed dial tab en de programma's tab en af en toe de eerste tab om de mailbox te openen.
Nu vroeg ik me af of er een today screen plugin is met (bijv) 2 tabbladen, 1 voor programmas en 1 voor een speeddial.
Ik heb al gekeken naar pocketweaver van SBSH maar die is te lomp en krijg je niet echt makkelijk contacten in een tab blad.
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Ik gebruik al jaren claunchBogey Dope schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:54:
[afbeelding]
-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
Hoe heb je hem zo mooi gekregen? Is die online beschikbaar?Bogey Dope schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:54:
[afbeelding]
Kan je daar dan ook foto's inzetten met een speeddial functie???
Wat bedoel je precies, die HTC Home plugin, heb ik aangepast met een programma.Jieve schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:26:
[...]
Hoe heb je hem zo mooi gekregen? Is die online beschikbaar?
Ik heb uitgelegd wat ik er allemaal aan heb veranderd in het topic in m'n signature.
http://www.geoterrestrial.com/
Een today plugin welke via GPS constant bijhoudt waar je zit en op je today screen automatisch straatnaam laat zien en weerbericht voor je lokatie. tevens extra plugins te verkrijgen voor Geologging en automatisch geotaggen van je foto's
Een today plugin welke via GPS constant bijhoudt waar je zit en op je today screen automatisch straatnaam laat zien en weerbericht voor je lokatie. tevens extra plugins te verkrijgen voor Geologging en automatisch geotaggen van je foto's
Features
GeoTerrestrial GPSToday offers a mind-boggling array of intuitively accessible features hidden behind a unique and clever interface.
* It utilizes intelligent algorithms to always maintain and display a fix on your position right on your today screen, without draining the battery.
* Always see your full street address, not just geo-coordinates.
* GPSToday always shows the distance to the nearest contact from your device's address book.
* Single tap to create a new contact with your current location as the address, or save the current location as an existing contact's address. Imagine not having to type the full street address on the PPC keyboard!
* You will never need the stylus to use GPSToday!
* Speed, heading and satellite data is shown clearly on the today screen whenever the GPS is running.
* In-pocket tap protection. A single tap on the today screen only operates the GPS in quick fix mode. To fully start the GPS in continuous mode requires an iphone like sliding motion, guaranteeing no pocket accidents.
* Single tap from the today screen to access fully draggable online maps!
* Always see all your address book contacts on the map. Just tap a contact to quickly call/email or send sms.
* Single tap from today screen to quickly do a yahoo local search around your current position and see the results on a live map. Just tap a result to call or open the website.
* High quality Yelp Reviews for local search results!
* Fetch the full street address for any point on the map.
* GPSToday automatically disables data access when your device goes into roaming mode.
* Install the GeoTagger add-on to have pictures automatically geo-tagged with current location!
* You can also manually geotag single or sets of pictures by selecting the desired location on the map.
* Supports 240x320, 480x640 VGA, 240x240 and 320x320 resolutions
* Now includes GeoTerrestrial GeoWeather which always shows you the current weather for your current location right on the today screen.
* Now includes GeoTerrestrial GeoLogger which allows for automatic logging of position updates to a file.
* And many more features.
* Best of all, its free!
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Na wat zoek werk op het internet heb ik uiteindelijk toch wat gevonden.Bogey Dope schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:54:
Vraagje,
[...]
[...]
UltimateLaunch
Mega te custumizen, super veel instellingen, met/zonder tabbladen, hoe de overgangen gaan etc.
In principe gratis te gebruiken, maar als je m niet koopt komt er na een tijdje wel een "not activated" boodschap in beeld.
Ik heb een filmpje gemaakt hoe het eruit ziet:
[ Voor 3% gewijzigd door J-P op 16-08-2008 19:54 ]
Wil niet lullig doen verder, maar dat op en neer scrollen werkt dus weer voor geen meter 
Dat is wel cool, zeker als het gratis is.
[ Voor 50% gewijzigd door Tsunami op 16-08-2008 01:28 ]
Hoe bedoel je?Tsunami schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 01:27:
Wil niet lullig doen verder, maar dat op en neer scrollen werkt dus weer voor geen meter
Nou, ik neem aan dat je je vinger van boven naar beneden beweegt om naar de volgende pagina te gaan in die applicatie (net zoals je van links naar rechts deed). Maar het enige wat je bereikt is dat er per ongeluk programma's opstarten. Of ik moet het verkeerd zien
Ow hahaha zo bedoel je, nee dat is juist de bedoeling. Je kan per tabblad een programma toewijzen als je van boven naar beneden gaat (en andersom). M.a.w. het is de bedoeling dat die dat programma opstart.Tsunami schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 01:39:
Nou, ik neem aan dat je je vinger van boven naar beneden beweegt om naar de volgende pagina te gaan in die applicatie (net zoals je van links naar rechts deed). Maar het enige wat je bereikt is dat er per ongeluk programma's opstarten. Of ik moet het verkeerd zien
Vond al raar dat je het niet goed vond werken, ben er zelf erg tevreden over.
laat maar... guide staat op de site...
[ Voor 92% gewijzigd door Mystikal op 20-08-2008 20:21 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Geing.En nog gratis ook, bedankt!Tsunami schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 01:27:
[...]
Dat is wel cool, zeker als het gratis is.
Hier 25 pagina's over Ultimate launch Zullen vast leuke skins bijzitten.
Sorry wrong message to reply too

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 20-08-2008 20:33 ]
Maar weet je ook hoe je moet foto bellen? Ik zag volgens mij een scherm met (pas)foto's en als je daar op drukt wordt diegene gebeld.. Iemand een idee?Anoniem: 119722 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:22:
[...]
Geing.En nog gratis ook, bedankt!
Basement Bios ---- Exo-S
Geing.En nog gratis ook, bedankt!Bogey Dope schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:31:
[...]
Na wat zoek werk op het internet heb ik uiteindelijk toch wat gevonden.
UltimateLaunch
Mega te custumizen, super veel instellingen, met/zonder tabbladen, hoe de overgangen gaan etc.
In principe gratis te gebruiken, maar als je m niet koopt komt er na een tijdje wel een "not activated" boodschap in beeld.
Ik heb een filmpje gemaakt hoe het eruit ziet:
[video]
Niet bedankt. Het is helemaal niet gratis
Maar kost slecht 9,95. Ik ga het wel proberen. Ik heb nl iLauncher pas gekocht.Die is ook niet gratis.
Overigens is Claunch ook handig
Lijk me logischMystikal schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:27:
[...]
Maar weet je ook hoe je moet foto bellen? Ik zag volgens mij een scherm met (pas)foto's en als je daar op drukt wordt diegene gebeld.. Iemand een idee?
Overigens kan dat met Claunch ook met de nodige aanpassingen en extra-atjes, zie hier
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 20-08-2008 20:36 ]
Die spb software ziet er heel mooi uit. enigste nadeel is dat je er alleen aan kunt komen als je beschikt over een creditcard. is er ook een andere mogelijkheid om aan die programma's te komen?
bijvoorbeeld een nederlandse website waar je het kunt kopen?
bijvoorbeeld een nederlandse website waar je het kunt kopen?
pocketland.nl is als het goed is een verkoper ervan, er zullen er vast meer zijn.
Enig nadeel.. de prijs is 1:1 vertaald van USD naar euro.
En ik zag net bij bijv SPB PocketPlus dat het een NL versie is, iets waar ik al gelijk een hekel aan zou hebben.
Enig nadeel.. de prijs is 1:1 vertaald van USD naar euro.
En ik zag net bij bijv SPB PocketPlus dat het een NL versie is, iets waar ik al gelijk een hekel aan zou hebben.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Had ik gezegd he, dat er een tekst in beeld komt als je m niet koopt maar dat die gratis te gebruiken is. Maar ben benieuwd wat je er van vind, ik was er weg van.Anoniem: 119722 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:31:
[...]
Geing.En nog gratis ook, bedankt!
Niet bedankt. Het is helemaal niet gratis
Maar kost slecht 9,95. Ik ga het wel proberen. Ik heb nl iLauncher pas gekocht.Die is ook niet gratis.
Overigens is Claunch ook handig
Op de Site van UltimateLaunch vind je de software bundel smartutilities met daarin het programma MakeCall.exe wat die in je program Files op je PPC zet.Mystikal schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:27:
[...]
Maar weet je ook hoe je moet foto bellen? Ik zag volgens mij een scherm met (pas)foto's en als je daar op drukt wordt diegene gebeld.. Iemand een idee?
Als je dan in UltimateLaunch een nieuwe shortcut maakt en dan die exe gebruikt en als parameters een nummer, dan belt die dat nummer als je hem aanklikt.
Als je vervolgens van wat foto's een paar icoontjes maakt dan kan je die gebruiken zodat je weet voor wie welke koppeling is.
Anoniem: 238257
Bestaat een progje dat via GPS een route vastlegt die je afgelegt hebt; bijv met fiets/wandelen? En waar je vervolgens de data over een kaart kunt zetten?
Ik ga van het weekend naar het zwarte woud in duitsland en dit lijkt me een handig/leuk programmatje (jammer dat ik er niet aan gedacht had om goed te gaan zoeken...)
Ik ga van het weekend naar het zwarte woud in duitsland en dit lijkt me een handig/leuk programmatje (jammer dat ik er niet aan gedacht had om goed te gaan zoeken...)
Of je gebruikt Touch Commander, wat er ook erg gelikt uitziet. Dit in combinatie met ultimate launch.Bogey Dope schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 23:10:
[...]
[...]
Op de Site van UltimateLaunch vind je de software bundel smartutilities met daarin het programma MakeCall.exe wat die in je program Files op je PPC zet.
Als je dan in UltimateLaunch een nieuwe shortcut maakt en dan die exe gebruikt en als parameters een nummer, dan belt die dat nummer als je hem aanklikt.
Als je vervolgens van wat foto's een paar icoontjes maakt dan kan je die gebruiken zodat je weet voor wie welke koppeling is.
Basement Bios ---- Exo-S
Dan zou ik TrackMe proberen.Anoniem: 238257 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 06:56:
Bestaat een progje dat via GPS een route vastlegt die je afgelegt hebt; bijv met fiets/wandelen? En waar je vervolgens de data over een kaart kunt zetten?
Je hebt daarbij de keuze om je locatie direct to uploaden naar een website, maar het loggen van je route op je PDA kan ook. Kan opgeslagen worden ik .kml formaat zodat je het rechtstreeks kunt importeren in Google Earth.
En dan het mooiste: gratis
-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
Leek me ook wel wat, maar op mijn HTC Touch mekkert ie dat ik een nieuwere .NET framework moet installeren. Heb ik de nieuwste eropgezet en nog steeds mekkert ie, maar nu wel weer wat anders, maar wel dat er vermoedelijk iets met het .NET framework aan de hand is. Welke versie gebruik jij?crashtestdummy schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:05:
[...]
Dan zou ik TrackMe proberen.
Je hebt daarbij de keuze om je locatie direct to uploaden naar een website, maar het loggen van je route op je PDA kan ook. Kan opgeslagen worden ik .kml formaat zodat je het rechtstreeks kunt importeren in Google Earth.
En dan het mooiste: gratis
aka pluim003
Was bij mijn HTC Touch Cruise eerst ook het geval, ff bij Requirements op dezelfde site de juiste progjes downloaden en dan doet ie het perfect. Erg leuk progje trouwens dit.DikkieDick schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:33:
[...]
Leek me ook wel wat, maar op mijn HTC Touch mekkert ie dat ik een nieuwere .NET framework moet installeren. Heb ik de nieuwste eropgezet en nog steeds mekkert ie, maar nu wel weer wat anders, maar wel dat er vermoedelijk iets met het .NET framework aan de hand is. Welke versie gebruik jij?
De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?
Thanx... De 2e requirement gedownload en nu start ie tenminste zonder foutmeldingen op. Duik ik nog wel verder in.ZipoBibrok5-108 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:36:
[...]
Was bij mijn HTC Touch Cruise eerst ook het geval, ff bij Requirements op dezelfde site de juiste progjes downloaden en dan doet ie het perfect. Erg leuk progje trouwens dit.
aka pluim003
Dat TrackMe is me een verrekt mooi stukje software zeg. Draai het via mijn eigen server, en het werkt simpel.
Ik moest, ondanks dat ik WM 6.1 heb en daar standaard al .net 3.5 inzit, toch even die installatie runnen, en de WM SQL server, en het werkt.
Programma zelf werkt probleemloos, hooguit dat ik of GPS even kwijt ben (Tot nu toe pas 1x tijdens het tracken) of dat de telefoon geen dataverbinding op kan zetten (Meestal is hij dan aan het switchen tussen HSPDA en 3G.)
Ook foto's toevoegen werkt best snel, lage kwaliteit afbeeldingen dan wel, maar goed.
Het is volgens mij niet mogelijk om meerdere afbeeldingen tegelijk te uploaden vanaf 1 positie. Technisch wel, maar via de website kan ik maar 1 foto terugzien ipv 2, en ik denk dat dat komt omdat hij de GPS locatie eraan koppelt. Kan geloof ik wel uit die optie, misschien dat het helpt.
Ik moest, ondanks dat ik WM 6.1 heb en daar standaard al .net 3.5 inzit, toch even die installatie runnen, en de WM SQL server, en het werkt.
Programma zelf werkt probleemloos, hooguit dat ik of GPS even kwijt ben (Tot nu toe pas 1x tijdens het tracken) of dat de telefoon geen dataverbinding op kan zetten (Meestal is hij dan aan het switchen tussen HSPDA en 3G.)
Ook foto's toevoegen werkt best snel, lage kwaliteit afbeeldingen dan wel, maar goed.
Het is volgens mij niet mogelijk om meerdere afbeeldingen tegelijk te uploaden vanaf 1 positie. Technisch wel, maar via de website kan ik maar 1 foto terugzien ipv 2, en ik denk dat dat komt omdat hij de GPS locatie eraan koppelt. Kan geloof ik wel uit die optie, misschien dat het helpt.
Nog beter, gebruik RemoteTracker.chundo schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:06:
Ik weet nog een leuk progje, Eye On Thief.
Vanaf het moment dat er een andere simkaart in de PDA wordt gestopt begint hij naar 3 door u gekozen nummers te sms'sen met zijn beltegoed, zo heb je de "dief" zijn nummer. Het stuurd zelfs de contacktlijst van de "dief" door.
http://www.mycnknow.com/LockAppen.htm
Deze stuurt zoveel mogelijk informatie door, zoals GPS coordinaten, contactgegevens, in- en uitgaande gesprekken, eigenaar informatie.
Als je daarmee niet de dief op kan sporen...
http://remotetracker.sourceforge.net
Inderdaad, geen freeware.Baron schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:49:
Is wel geen freeware maar je kunt de programma's een 14 dagen uit proberen
- GPS Tuner
- Run.Gps
Maar ze zijn er wel zoals OdGPS

en zo zijn er nog wel meer.Ook al in deze thread genoemd.
Echter. In dit soort programma's zit geen auto-routing.
TrackMe is leuk maar kost ook geld als je via 3G of GPRS moet gaan uploaden/downloaden. Trackr doet hetzelfde en met Locr kun je ook phototaggen.
Net nog gevonden "TurboGPS" met een heleboel features en gratis! Met een Today plugin optie, en...........
Tracks
* Unlimited number of tracks, unlimited number of track points.
* Import from KML or LOC
* Export to KML or LOC or GPX
* Run straight or reversed
* Track normalization
* Round normalization
* Zones, allowed and forbidden areas
* Put multiple tracks in a map
* View in T-GPS, or Yahoo!™ map.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 12-09-2008 10:44 ]
s'avond als je thuis komt automatisch WIFI en bluetooth aanzetten en s'nachts een keer automatisch rebooten:
CT Scheduler 2.2

Te verkrijgen op http://www.connectivetools.com/ctscheduler.html
CT Scheduler 2.2

Handig programmatje!hotrene schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:51:
s'avond als je thuis komt automatisch WIFI en bluetooth aanzetten en s'nachts een keer automatisch rebooten:
CT Scheduler 2.2
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Dat is CT Scheduler Pro is geen freeware. Dat is alleen CT Scheduler Litehotrene schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:51:
CT Scheduler 2.2
In dat laatste geval kun je ook SchedyMobile gebruiken. Doet hetzelfde. Evt. in combinatie met Startup Manager Beide zijn gratis en voor smartphones.Net zoals CtScheduler (lite/pro) en SchedyMobile.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 15-09-2008 18:00 ]
Schedymobile ziet er goed uit.
Heb je ook tips wat je bij 'command line' moet invullen? Zijn daar handleidingen of overzichten van? Wat als ik bijvoorbeeld s'avond om 8 uur bluetooth wil inschakelen, bluetooth verbinding maken met mijn laptop en active syncen via bluetooth?
Heb je ook tips wat je bij 'command line' moet invullen? Zijn daar handleidingen of overzichten van? Wat als ik bijvoorbeeld s'avond om 8 uur bluetooth wil inschakelen, bluetooth verbinding maken met mijn laptop en active syncen via bluetooth?
Als iemand toevallig ook een alternatief voor CT Scheduler weet, die iig wel met Windows Mobile 6.1 Pro werkt. (Of iig met de HTC Touch Diamond werkt)
CT Scheduler kan niet met Windows Mobile 6.1 Pro overweg, maar heeft wel de functie die ik zoek: GSM functie uit en in te schakelen (Flight mode).
Wat ik zoek is juist op een bepaald tijdstip in schakelen, op het moment dat mijn storingsdienst officieel begint, zodat ze niet ervoor al gaan lopen bellen
Of, als het mogelijk is, met SchedyMobile, alleen daar is weinig documentatie voor te vinden.
Heb nog niets gevonden, nu moet ik wel zeggen dat ik werkelijk geen idee welke keywords ik hiervoor het beste moet gebruiken om te zoeken, alles wat ik probeer is te algemeen vaak.
CT Scheduler kan niet met Windows Mobile 6.1 Pro overweg, maar heeft wel de functie die ik zoek: GSM functie uit en in te schakelen (Flight mode).
Wat ik zoek is juist op een bepaald tijdstip in schakelen, op het moment dat mijn storingsdienst officieel begint, zodat ze niet ervoor al gaan lopen bellen
Of, als het mogelijk is, met SchedyMobile, alleen daar is weinig documentatie voor te vinden.
Heb nog niets gevonden, nu moet ik wel zeggen dat ik werkelijk geen idee welke keywords ik hiervoor het beste moet gebruiken om te zoeken, alles wat ik probeer is te algemeen vaak.
Mogelijke vervanger voor dit soort zaken is MortScript
Genoeg over te vinden en je kunt je eigen scripts schrijven en laten doen wat je wilt.Er zijn echter ook veel Scripts en documentatie beschikbaar.

Een andere startup manager vindt je hier voor als je het niet zelf wilt doen mbv MortScript.
Deze werkt wel op Pocket PC's Phone edition met WM5 en waarschijnlijk ook wel met WM6.x
Is freeware.
Genoeg over te vinden en je kunt je eigen scripts schrijven en laten doen wat je wilt.Er zijn echter ook veel Scripts en documentatie beschikbaar.
Een andere startup manager vindt je hier voor als je het niet zelf wilt doen mbv MortScript.
Deze werkt wel op Pocket PC's Phone edition met WM5 en waarschijnlijk ook wel met WM6.x
Is freeware.
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 17-09-2008 17:36 ]
Als ^^ voor mij bedoeld was, vind ik die behoorlijk ingewikkeld 
Ik kwam toevallig wel Phone Today tegen, dat is wel een WM 2003 versie, maar, er is ook een WM 2005 versie, die dan gelukkig ook op WM6.1 werkt.
De today plugin gebruik ik niet, staat iig niet op mijn planning om wel te doen
maar ik maak nu wel gebruik van de RadioSched functie.
10 "profielen" aan te maken, waar je de tijd opgeeft, op welke dagen dat is, en wat hij moet doen: aan of uit.
Werkt ook met een SIM die een PIN heeft.
Ik kwam toevallig wel Phone Today tegen, dat is wel een WM 2003 versie, maar, er is ook een WM 2005 versie, die dan gelukkig ook op WM6.1 werkt.
De today plugin gebruik ik niet, staat iig niet op mijn planning om wel te doen
10 "profielen" aan te maken, waar je de tijd opgeeft, op welke dagen dat is, en wat hij moet doen: aan of uit.
Werkt ook met een SIM die een PIN heeft.
Anoniem: 210208
hoi allemaal,
ben op zoek naar iets maar weet niet of het bestaat.
het gaat om software om foto te verwormen om bijvoorbeeld een grappige versie van iemand zijn gezicht te maken of zoals een vervormde spiegel.
heb de software enkel op sybian of voor PC gezien maar nooit voor PPC.
weet dus niet of het bestaat....mischien heeft iemand van jullie het eens tegengekomen.
alvast bedankt voor de reacties.
ben op zoek naar iets maar weet niet of het bestaat.
het gaat om software om foto te verwormen om bijvoorbeeld een grappige versie van iemand zijn gezicht te maken of zoals een vervormde spiegel.
heb de software enkel op sybian of voor PC gezien maar nooit voor PPC.
weet dus niet of het bestaat....mischien heeft iemand van jullie het eens tegengekomen.
alvast bedankt voor de reacties.
Anoniem: 270859
Ahhh deze was ik aan het zoeken.hotrene schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:51:
CT Scheduler 2.2
Mijn dank is groot.
Nu eens ff getest, maar op d'1 of andere manier krijgt ie geen verbinding met de BT-GPS-adapter. Met Igo8 geen enkel probleem, maar Trackme en Odgps vertikken het. Ook met de juiste baudrate ingesteld.DikkieDick schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:05:
[...]
Thanx... De 2e requirement gedownload en nu start ie tenminste zonder foutmeldingen op. Duik ik nog wel verder in.
Any clues?
aka pluim003
Het is voor iedereen bedoeld die het nodig heeft. Een snelkoppelink maken ingewikkeld?Nakebod schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:13:
Als ^^ voor mij bedoeld was, vind ik die behoorlijk ingewikkeld
@Just .BE
morphen bedoel je
PocketMorph a $10
Anoniem: 8504
Iemand ook van MorphGear gehoord? Dit is een plugable emulator voor SNES, Genesis en nog veel meer oude consoles..
Werkt als een tierelier op de virtual keypad na.. Die kan geen 2 toetsen tegelijk detecteren
Werkt als een tierelier op de virtual keypad na.. Die kan geen 2 toetsen tegelijk detecteren
Anoniem: 209642
Op www.skyfire.com kan je een browser downloaden (Beta) waarmee je prima normale Youtube films kan afspelen. laadt vrij snel. enige is de navigatie, dat is even wennen.
nb: vuls als tel nr gewoon willekeurige getallen in, je email moet wel kloppen, hierop krijg je het download bericht.
nb: vuls als tel nr gewoon willekeurige getallen in, je email moet wel kloppen, hierop krijg je het download bericht.
Tsjah, dat ligt niet aan de applicatie, maar aan je pda/telefoon/whatever.. Scherm ondersteund niet op 2 knoppen tegelijk te drukken he..Anoniem: 8504 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:36:
Alleen een iphone.. maar daar kun je de emulator dan weer niet op draaien.
Ik heb een tijdje geleden ergens een programma voorbij zien komen waarmee je o.a. bluetooth profielen enzo aan kunt maken afhankelijk van de locatie. Bijv. bluetooth uit wanneer hij niet aan de lader zit e.d. Een soort power profile dus...
Weet iemand welk programma ik bedoel?
[ Voor 5% gewijzigd door Kix@$$ op 12-10-2008 10:23 ]
Nope dat was hem niet. Diegene die ik zoek doet het automatisch als de oplader erin wordt gestopt (bijv de carkit)
phonealarmKix@$$ schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 18:33:
Nope dat was hem niet. Diegene die ik zoek doet het automatisch als de oplader erin wordt gestopt (bijv de carkit)
Mja werkt eigelijk veel te uitgebreid allemaal. Kep nu zelf een proggie gemaakt. Voor geintresseerden: http://www.kixass.net/bluepower/
Zou moeten werken met alle Windows Mobile telefoons...
Bedankt Kix@$$, klinkt toch wel handig om te hebben. Zal het binnenkort uitproberen met mijn Xperia X1
Anyway, onderstaande programma lijkt mij ook erg handig:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=427956

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=427956
PPCProfilesPRO (freeware)Kix@$$ schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 10:11:
Ik heb een tijdje geleden ergens een programma voorbij zien komen waarmee je o.a. bluetooth profielen enzo aan kunt maken afhankelijk van de locatie. Bijv. bluetooth uit wanneer hij niet aan de lader zit e.d. Een soort power profile dus...
Of Phone Profiles (payware)
Of Deze Phone Profiles zelfde naam andere maker en geen freeware.
Ook leuke freeware,is voor het aanmaken van een tweede today scherm. Dat kan met SecondToday van de maker vanBatteryStatus(nu HomeScreen++)
Maar er is ook iets eenvoudigers en dat is mToday. Bij deze laatste maak je wel twee profilelesn aan waarin je kunt aangeven wat je op ieder today scherm wilt zie. Zo kun je een apart (extra)today scherm aanmaken waarop alleen al je afspraken staan.Die profielen kun je dan makkelijk omschakelen. Deze freeware is ook gratis.

ff deze thread weer kicken.Nog een taskscheduler gevonden, RunEveryday Dag en tijd instellen en wat en waarmee je de taak wilt (laten) uitvoeren.Deze app. is freeware.Externe utilities om bepaalde taken uit te voeren Vijay555 utilities

Anoniem: 256671
Iemand nog een goede kilometerregistratie tool? Heb al gegoogled en kan, behalve osirirus, niets vinden.
Tevens nog op zoek naar een goede youtube speler (coreplayer?). Heb nu youtubeplay maar daar kan ik niet vooruit of terugspoelen in de video's. Wel opslaan, das wel handig (alle bernie und ert vids
.
Tevens nog op zoek naar een goede youtube speler (coreplayer?). Heb nu youtubeplay maar daar kan ik niet vooruit of terugspoelen in de video's. Wel opslaan, das wel handig (alle bernie und ert vids
[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 256671 op 14-11-2008 12:34 ]
Ik ben zelf opzoek naar een Tooltje, die alleen mijn scherm Locked als ik gebeld wordt.
ik heb zelf een HTC Touch Pro, en als ik gebeld wordt, neem ik meestal al op voordat ik hem uit mijn broekzak/hoesje heb gehaald.
de toetsen zijn voldoende om op te nemen/weg te drukken.
weet iemand of hier programma'tjes al voor op de markt zijn ?
anders wordt het toch echt zelf schrijven.
ik heb zelf een HTC Touch Pro, en als ik gebeld wordt, neem ik meestal al op voordat ik hem uit mijn broekzak/hoesje heb gehaald.
de toetsen zijn voldoende om op te nemen/weg te drukken.
weet iemand of hier programma'tjes al voor op de markt zijn ?
anders wordt het toch echt zelf schrijven.
S2U2 heeft mogelijkheden wat dat betreft, maar hij kan meer. Of hij puur en alleen kan locken tijdens het gebeld worden weet ik niet, maar je kan het een en ander instellen m.b.t. het locken en telefoneren.
Wat is het probleem met Osirius?Anoniem: 256671 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:09:
Iemand nog een goede kilometerregistratie tool? Heb al gegoogled en kan, behalve osirirus, niets vinden.
TCPMP, Youtubeplay, Mplayer enz.Vrachten zijn er beschikbaar.Tevens nog op zoek naar een goede youtube speler (coreplayer?). Heb nu youtubeplay maar daar kan ik niet vooruit of terugspoelen in de video's. Wel opslaan, das wel handig (alle bernie und ert vids.
@locken tijdens telefoongesprek.
Meest gebruikte S2U2 Homeplusplus kan het ook
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 18-11-2008 01:58 ]
Ik heb S2U2 geinstaleerd, wat een pracht programma.
ik gebruik op dit moment eigenlijk alleen de optie dat je moet sliden om op te nemen, werkt perfect !
mijn dank is zeer groot.
ik gebruik op dit moment eigenlijk alleen de optie dat je moet sliden om op te nemen, werkt perfect !
mijn dank is zeer groot.
Ik gebruik sinds kort 2 programma's van AGEye
G-alarm, die gebruik maakt van de G-sensor in de Touch Pro/Diamond en Gwatch, 'n timer/stopwatch met GPS-functie. Erg handig
G-alarm, die gebruik maakt van de G-sensor in de Touch Pro/Diamond en Gwatch, 'n timer/stopwatch met GPS-functie. Erg handig
Als je meer wilt weten over die G-Alarm of problemen ervaar, kun je hier de thread volgen waar ook de programmeur aanwezig is.Geldt ook voor Gwatch.Eric_Cantona schreef op maandag 01 december 2008 @ 07:47:
Ik gebruik sinds kort 2 programma's van AGEye
Overigens is er ook een update van RichesseGPS v2.1 (geocaching)

# The whole GUI was redesigned to allow better manipulation in the terrain
# ADD: radar that shows the list of caches and the distance to them (sorted)
# ADD: improved support for GPX files
# ADD: Download of the cache info from geocaching.com
# ADD: Displaying cache info on the main screen
# ADD: added some value provided by GPS device (HDOP, azimuth, etc.)
# ADD: export of POIs to KML format
# ADD: log the date when the cache was completed
# FIX: problems with some GPS devices
Hier verder graag Het Windows Mobile Software Topic - Deel 1
Dit topic is gesloten.