Toon posts:

nadeel RAID?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is er een nadeel aan RAID? Behalve dan de extra kosten van 2 ipv 1 harde schijf.

Verwijderd

Dat ligt eraan, kijk als je kiest voor RAID-0 wat denk ik de meeste mensen hiero doen, dan heb je een probleem als een van die schijven kapot gaat, want dan ben je dus al je data kwijt. en das niet zo mooi, al je DivX films naar de bagger:'(

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:53

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ja, als je RAID-0 draait, moet je je backup goed regelen, want als 1 van de schijven kapot gaat ben je al je data kwijt. Ook al doen de andere drives het nog perfect.

* zonoskar was weer es te langzaam. Anyway: wat heeft dit eigenlijk met videokaarten te maken (maw, je had het eigenlijk in een ander forum moeten posten).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Verder weet ik er geen 1.... Ben vandaag op een Seminar geweest van 2Systems uit Zoetermeer (Seminar was te Zeist KNVB centrum 8-) ) Daar was ook een vertegenwoordig van een vent die SAN systemen verkoopt... voor 18.000$ :D had hij een leuk RAID-5 Storage blokje meegenomen met 14 SCSI-U3 schijven van 36GB 15.000rpm :9~ met 2 Host Adapters...... Die had ik wel willen hebben :) :9~

Verwijderd

[b]Op dinsdag 28 november 2000 23:28
* zonoskar was weer es te langzaam. Anyway: wat heeft dit eigenlijk met videokaarten te maken (maw, je had het eigenlijk in een ander forum moeten posten).
uhhh hmmmm 3x een GeForce2 64mb als RAID-5...... nee zie de logica niet :)

Verwijderd

Ik ken een bedrijf die op die manier een SAN heeft waarbij er zelfs RAID 10 sets gebouwd zijn (6 disken van 18 GB eerst ge-mirrored en die 6 sets vervolgens in een stripe).
Mag een paar knaken kosten, maar dan heb je er ook wel wat voor. (in iedergeval de hoogste performance / betrouwbaarheid configuratie)

Verwijderd

Ja, dat bedrijf Eurologic kan ook RAID 10 30 en 50 leveren waarbij ze kunnen schalen tot 112 HD's van 72GB volgend jaar.... das dus 8TB aan fysieke HD space :) :9~

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet dat ik hier eigenlijk verkeerd zit,
zat gister met zeer slaperige kop achter de pc (was nog steeds niet over de afsluiting van HCC heen, maw de kater dan :Z )

Verwijderd

ken er geeneen. Als je normaal een HD verlies ben je ook alles kwijt.....ik gebruik toch 1 schijf. Dan nog het is kickass snel.
Pagina: 1