Een irritante brom in me'n geluid...

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boogie-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03-2024
Ik heb me'n DVD met een Holywood + kaartje aan gesloten op me'n TV beneden. Maar nu hoor je een irritante brom door het geluid. Ik had eers een normaal audio kabeltje van 10 meter en nu heb ik een een hele dikke audio kabel, maar nog steeds de zelde brom. Ik heb me'n computer al van aarde af gehaalt en een andere groep geprobeert maar het helpt allemaal niet. ik heb zelfs me'n ventilators van me'n compueter uit gezet.
Wie kan me hier mee helpen? Het is echt heel iritant! :'(

• dollarman
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 17:09

dollarman

Travel is my game

Heb je je tv al eens op een andere groep gezet? Hielp bij mij thuis wel. B-)

Canada, Alaska, Schotland, Scandinavie, IJsland - Als het maar verlaten is!

• Hellfire
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je zegt al dat je je pc van aarde hebt afgehaald.. maar zeker weten dat hij geaard was? want meetstal ligt het daaraan. Zelf moest ik mijn pc van aarde afhalen om er vanaf te raken en een vriend van mij heeft een aarde-draad naar een verwarmingsradiator lopen om zijn brom kwijt te raken :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Zie de FAQ.

Jag

• Boogie-Man
Ik had alleen me'n computer eerst van aarde afgehaald en toen was de brom het zelfde later had ik ook maar me'n monitor van aarde afgehaald en nu heb ik er geen last meer van.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Het is niet zo zeer de aarde over het algemeen maar het feit dat je daar meerdere malen aan gekoppeld zit, dan krijg je aadlussen die die brom oppikken..

Ik heb er zelf ook veel last van daar ik gekoppeld zit aan aarde via mijn monitor, mijn netwerk, de 2 antenne kabels van mijn tv kaart en mijn voeding zelf.. erg irri dus..

door je monitor en pc zo dicht mogenlijk bij elkaar aan te sluiten (zelfde contactdoos) kun je het al iets verhelpen, verder zijn er speciale ferrietblokjes tekopp warmee je RFI kunt onderdrukken, die willen ook nogwel eens helpen tegen deze brom...

het kan ook zijn dat de brom niet zozeer vanuit je pc komt maar vanuit de lange kabels naar je tv.. die hangt nu immers via je kabelantenne aan aarde en via je pc.

er zijn speciale filtertje tekoop (b.v. bij conrad) om je tv antenne aansluiting te scheiden van de aarde, maar je kunt het ook zelf door de mantel en de signaal draad niet direct maar door 2 condensatortjes van iets van 10-20pf aan te sluiten.

eventueel kun je proberen om de kabels naar je tv alleen aan de pc kant te aarden en alleen de signaal draad aan je tv te hangen, soms helpt dat.. de tv krijg de aarde immers wel via een andere weg.

het blijven allemaal lapmiddeltjes, zeker in flats is dit een groot probleem.. lekkende wasmachines etc zetten vaak behoorlijk hoge potentialen op de gemeenschappelijke aardleiding.. In mijn huidige flatje geen last van maar als ik in mijn vorige huis de aardleiding losmaakte van de gemeenschappelijke leiding kon ik een vlamboog van 10 cm trekken 8-)

wat je kunt proberen is om

IP Rocks

• Boogie-Man
Dus wat kan ik nou het beste doen? Ik heb dus een goeie audio kabel van 10m aan me'n TV aan gesloten. Dus wat moet ik nou wel en niet op aarde aansluiten:?

Verwijderd

zie item k*t brommmmm hier onder
van mij

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Uhh een boogje van 10cm :?
Daar hebbie al snel 10KW voor nodig of een hele hoge spanning >10KV
Maar de aarding in wat oudere flats is inderdaad nogal 'vervuild' :)

Powered bij meergranenbrood.

Pagina: 1