Het is niet zo zeer de aarde over het algemeen maar het feit dat je daar meerdere malen aan gekoppeld zit, dan krijg je aadlussen die die brom oppikken..
Ik heb er zelf ook veel last van daar ik gekoppeld zit aan aarde via mijn monitor, mijn netwerk, de 2 antenne kabels van mijn tv kaart en mijn voeding zelf.. erg irri dus..
door je monitor en pc zo dicht mogenlijk bij elkaar aan te sluiten (zelfde contactdoos) kun je het al iets verhelpen, verder zijn er speciale ferrietblokjes tekopp warmee je RFI kunt onderdrukken, die willen ook nogwel eens helpen tegen deze brom...
het kan ook zijn dat de brom niet zozeer vanuit je pc komt maar vanuit de lange kabels naar je tv.. die hangt nu immers via je kabelantenne aan aarde en via je pc.
er zijn speciale filtertje tekoop (b.v. bij conrad) om je tv antenne aansluiting te scheiden van de aarde, maar je kunt het ook zelf door de mantel en de signaal draad niet direct maar door 2 condensatortjes van iets van 10-20pf aan te sluiten.
eventueel kun je proberen om de kabels naar je tv alleen aan de pc kant te aarden en alleen de signaal draad aan je tv te hangen, soms helpt dat.. de tv krijg de aarde immers wel via een andere weg.
het blijven allemaal lapmiddeltjes, zeker in flats is dit een groot probleem.. lekkende wasmachines etc zetten vaak behoorlijk hoge potentialen op de gemeenschappelijke aardleiding.. In mijn huidige flatje geen last van maar als ik in mijn vorige huis de aardleiding losmaakte van de gemeenschappelijke leiding kon ik een vlamboog van 10 cm trekken
wat je kunt proberen is om