Toon posts:

[Win98] Problemen openen JPG *

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
haj,

probleem is hier als volgt:

we wilden voordat we op vakantie gingen de camera nog even legen, dus ff snel de software van medion geinstald, tis een medion camera, op pa zijn pc, met windows 98 SE.
Nu wil hij alleen niet de foto's openen. Eerst zag je nog wel een jpg-icoon, maar als je het opent (met photoeditor) dan krijg je de melding: fout bij lezen bestand
Toen hebben we photoeditor verwijdert en opnieuwe geinstalleerd dmb de office setup. Maar....
De link tussen jpg en photoeditor is niet terug gekeerd. Bij alle jpg'jes stonden dus icoontjes dat het een onbekend type was. Toen hebben we bij extra-mapopties-bestandtypen zitten klooien
het kwam erop neer dat bij jpg afbeelding de extensie .jfif zat...bij bewerken gaf hij echter weer aan dat de extensie .jpg was. Toen hebben we dit bestandstype verwijdert en een nieuwe aan proberen te maken. Dit lukt echter niet; we krijgen steeds de melding dat de extensie .jpg al ingebruik is door het type jpg-afbeelding.

Alle jpg's zijn echter wel te openen met andere programma's, paint, imaging, picture it en photoshop.

- De koppeling bestand-programma werkt dus niet
- Photoeditor kan geen jpg's meer openen ? :|

O, en ja.. ik heb de search gebruikt

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

ik instal nooit camera software

ik adviseer om een USB card reader aan teschaffen

ziet ie de card gewoon als een device in "deze computer"
en copy paste je gewoon de boel :)

is sneller en kost geen camera batterijen
(mits je camera niet alleen intern geheugen heeft natuurlijk) :)

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is leuk dat je dat zegt.. maar het heeft altijd gewerkt

Verwijderd

muis "op bestand zetten", R-muis klikken EN shift-toets vasthouden. Dan zit er in het contextmenu een optie: "Openen met....."
Kies die en klik dan het vakje aan waar staat: "voortaan altijd hiermee openen" of iets dergelijks en kies dan uit de lijst Photoeditor .

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 18:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
nope werkt ook niet....

wat er dan gebeurt is dat hij wel alles opent met photoeditor, hij start dan PE op, maar opent het plaatje niet en geeft ook geen foutmelding....bovendien op een of andere rare manier staat photoeditor er niet bij :S

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd conform de WOS-Policy

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-05 08:23

Maartenvs

For Sale

De photoeditor van microsoft opent alleen *.jpg. GEEN *.jpeg en zelfs *.JPG pakt hij volgens mij niet (bij mij althans). Je kunt proberen een nieuwe extentie aan te maken maar om hem te laten openen met photoeditor moet je volgens mij deze lijnen invullen.

Dus "new"
Action:
&Open

Application used...
"X:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\PhotoEd\PHOTOED.EXE" "%1"

Wel even de map naar kijken natuurlijk 8)7.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juli 2003 @ 18:18:
nope werkt ook niet....

....bovendien op een of andere rare manier staat photoeditor er niet bij :S
dan kan hij hem ook niet openen.... maar dat stond niet in je probleemstelling.

Vervolg dus de tip van Maartenvs om dit te corrigeren.
[rml]Maartenvs in "[ Win98] Problemen openen JPG *"[/rml]

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 19:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
?? Ik kom niet dagelijks in WOS, wat wordt hier bedoeld?
FAQ lezen... tis trouwens win98 SE als je het goed wilt verbeteren..
Maartenvs schreef op 25 juli 2003 @ 18:57:
De photoeditor van microsoft opent alleen *.jpg. GEEN *.jpeg en zelfs *.JPG pakt hij volgens mij niet (bij mij althans). Je kunt proberen een nieuwe extentie aan te maken maar om hem te laten openen met photoeditor moet je volgens mij deze lijnen invullen.

Dus "new"
Action:
&Open

Application used...
"X:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\PhotoEd\PHOTOED.EXE" "%1"

Wel even de map naar kijken natuurlijk 8)7.
het is al allemaal .jpg
helaas werkt het niet... op een of andere manier werkt het linken van bestand-programma niet....
maar het rare is ook dat als we photoeditor openen en dan op openen klikken, dan naar de map waar de foto's staan en dan alle gafische bestanden weergeven doen.. dat ie geen jpg ziet, je kunt ook niet alleen jpg weergeven oid kiezen.. ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 19:16 ]

Verwijderd

En de software van Medion heb je daar niets aan? Vaak zit er een LE (light edition) bij die voor het primaire werk prima is.

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

probeer office te verwijderen en opnieuw te installeren. heb t es gehad met office 2000

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Topicstarter
hmm... nou hebben we office opnieuw geinstald... die bestand-prog link doet het wel, maar nu krijgen we de melding: onbekende bestandsindeling

edit:

hmm....in picture it doet hij het nu ook niet meer... hij herkent gewoon geen jpg-bestanden meer bij het openen... photoshop en imaging doen het nog wel..

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 21:24 . Reden: Weer iets geprobeert/gebeurt ]

Verwijderd

Topicstarter
nou het is opgelost......

we hebben picture it 99 gedeinstalleerd.... en toen weer office er opnieuwop....

en nou werkt het weer....

iemand die dit kan uitleggen waarom het nu wel werkt??

• DDan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 15:06

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Omdat met het installeren van Office (of photoshop achtige) ook filters voor het openen van JPG en GIF worden geinstalleerd

(Edit: zie de map C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\grphflt, daar staan je filters)

[ Voor 39% gewijzigd door DDan op 26-07-2003 00:42 ]

Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home

Verwijderd

de installatie van pciture it 99 gaat waarschijnlijk ook slordig om met de filters anders was er in ieder geval wel een "bekende bestandsindeling" geweest.
Pagina: 1