Beetje vreemde onderwerpsbenaming maar ik weet even niet hoe ik het duidelijker moet samenvatten. Ik heb het volgende probleem, ik heb een textbestand zoals bijvoorbeeld "input.dat". Daarin zoek ik naar een string zoals bijv. 123456-00. Wat ik dan wil is dat dan de regel die dan 3 regels verder pas voorkomt dat die in een variabele terecht komt. Voorbeeld;
Wat dan de bedoeling is dat alsie "123456-00" tegenkomt dat de regelpointer dan 3 regels vooruit wordt gezet en dat dan DIE regel in een variabele terecht komt.
Ik heb nu dit;
Dan wordt nu dus de regel waarin 123456-00 voorkomt in een variabele gezet ($nr_regel) en vervolgens ge-echo't. Das allemaal leuk en aardig maar ik wil dus eigenlijk de regel in een variabele hebben die 3 regels verderop staat (met die postcode en plaats).
Wie kan me een duw in de goede richting hiermee geven? Ik kan het niet in een array pompen dat is het (een) probleem en de data is verder compleet random dus kan geen verdere positiebepaling doen.
* En ja ik heb meerdere uren op php.net gezeten om uit te vinden welke instructie(s) ik nodig heb
code:
1
2
3
4
| dhgd dfhgdhg fjjhgfgd fryuryur 123456-00 yfuyrtuyt gjghhgk erteye rytr yr ruyr uytutyut utyyutuyt tugjhfg jvjhfgjhg ghjg fhgfgh fhgf hgfhg fhg fhgf hf hf rtyrtytrytr fuyruyr fuyruyr guyt erterte 3425 AW Amsterdam rtyryry qwqew sfdsfs ouiou uih |
Wat dan de bedoeling is dat alsie "123456-00" tegenkomt dat de regelpointer dan 3 regels vooruit wordt gezet en dat dan DIE regel in een variabele terecht komt.
Ik heb nu dit;
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <? $fe = fopen("Z:\\input.dat", "r"); while ($regel = fgets($fe, 2048)) { if (stristr($regel, "123456-00")) { $nr_regel = $regel; echo $nr_regel ; } } ?> |
Dan wordt nu dus de regel waarin 123456-00 voorkomt in een variabele gezet ($nr_regel) en vervolgens ge-echo't. Das allemaal leuk en aardig maar ik wil dus eigenlijk de regel in een variabele hebben die 3 regels verderop staat (met die postcode en plaats).
Wie kan me een duw in de goede richting hiermee geven? Ik kan het niet in een array pompen dat is het (een) probleem en de data is verder compleet random dus kan geen verdere positiebepaling doen.
* En ja ik heb meerdere uren op php.net gezeten om uit te vinden welke instructie(s) ik nodig heb
[ Voor 15% gewijzigd door nl2dav op 26-07-2003 17:29 ]