Hoi,
Ik heb een probleempje met een while loop die maar 1 keer draait. Globaal ziet de code er zo uit:
Nu is het probleem dat hij eerst $naam uit de db vist, daarna $naam2 (waar er meerdere van zijn), maar daarna gaat hij niet nog een keer $naam eruit halen, dus hij draait de loop maar 1 keer. Eigenlijk is het dus helemaal geen loop. Als ik de 2e while ertussenuit haal werkt ie wel, alleen heb ik $naam2 er dan niet meer in.
Weet iemand een oplossing om de loop oneindig vaak te laten draaien?
Alvast bedankt,
Greetz, LaXeeR
Ik heb een probleempje met een while loop die maar 1 keer draait. Globaal ziet de code er zo uit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <? $sql = mysql_query("SELECT * FROM tabel"); while ($string = mysql_fetch_array($sql)){ $naam = $string["naam"]; PRINT "$naam"; $sql2 = mysql_query("SELECT * FROM tabel2"); while ($string = mysql_fetch_array($sql2)){ $naam2 = $string["naam2"]; PRINT "$naam2"; } } ?> |
Nu is het probleem dat hij eerst $naam uit de db vist, daarna $naam2 (waar er meerdere van zijn), maar daarna gaat hij niet nog een keer $naam eruit halen, dus hij draait de loop maar 1 keer. Eigenlijk is het dus helemaal geen loop. Als ik de 2e while ertussenuit haal werkt ie wel, alleen heb ik $naam2 er dan niet meer in.
Weet iemand een oplossing om de loop oneindig vaak te laten draaien?
Alvast bedankt,
Greetz, LaXeeR