[error]schrijffout schrijven apparaat PRN

Pagina: 1
Acties:

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de pc van mijn buren om te reparen. Er staat Microsoft Windows 98 SE op, en als ik in Windows 98 kom dan krijg ik binnen 1 à 2 minuten de melding (in dos stijl) "Schrijffout Schrijven apparaat PRN
Afbreken, Opnieuw, negeren, mislukt?

Het enige wat dan helpt is A, dus afbreken, dan komt er te staan "Druk op een toets om door te gaan", en als je dat doet staat de pc uit..

Wat heb ik al gedaan:

Ander geheugen > zelfde probleem
Zo kaal mogelijk (geen cd-rom speler enz) > zelfde probleem
Andere harde schijf > zelfde probleem

Nog een ander mankement was, dat hij de tijd niet goed op sloeg, dus ik er een nieuwe batterij in doen.. En binnen no-time (lees: paar dagen kan ik mij herrineren, maar dat weet ik niet ckr maar, kan ook direct geweest zijn) weer hetzelfde: hij sloeg het niet op in't bios..

Specs:

Packerd Bell pc (hij's nie van mij he, remember voordat jullie me voor gek uit gaan schelden :P )
Moederbord: Weet ik zo niet, het is er één met 2 x sdr ram sleuven, 1 x isa poort, 3 x pci, SIS 530 chipset, onboard video, onboard geluid
proccesor: AMD K6 500 mhz
Bios: Amibios
Geheugen: ik heb er nu (net nieuw) 256 MB SD-Ram PC-133 Infineon CL2 in zitten.

Ben ik nu verplicht om ander moederbord te kopen (athans, mijn buren ;) ), want dan moet ik eigenlijk ook meteen andere proccesor + koeler en andere videokaart (Was bij deze onboard)...

Iemand nog ideeën wat dit zou kunnen zijn?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heej, dit lijkt verdomd veel op de welbekende miami issue.
iig even de laatste bios erop gooien, dan ben je in elk geval van het gezeur af dat de cmos batterij direct leeg is.
Verder is het mobo gaar als je deze error krijgt (ik ken hem als "Error writing device AUX", een welbekende error. je kunt het kreng ietwat underclocken (maar echt geweldig goed werkt het niet). Beter is om een deugdelijk mobo te kopen voor dit ding.

[rml][ Packard Bell] AUX (schrijffout)[/rml]
Packard Bell Club 1500 (Kan niet schrijven naar apparaatAUX)
Een van de weinige brakke mobos die PB ooit gebruikt heeft :P

[ Voor 19% gewijzigd door TERW_DAN op 25-07-2003 13:30 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor de goede orde:

Het mobo is een GVC FR520, bij Packard Bell onder de naam 'Miami' bekend.

Zoals Terw_Dan zegt is het een BIOS issue die de batterij leeg laat lopen. De volgorde is erg belangrijk:

- eerst BIOS updaten (van de PB site, GVC doet totaal geen support meer :( )
- dan pas batterij vervangen

Het blijft stroom 'lekken', maar je kunt er iig maanden ipv dagen vooruit....

Overigens heeft dat geval een SiS530 chipset en dat is een van de dingen die ik nog voor mijn Chipset benchmark project nodig heb. Evt ben ik bereid mobo+CPU te ruilen voor een Celly 433 met een fatsoenlijk mobo en losse VGA kaart. Als het ff kan lukthet zelfs om een uATX mobo te regelen. Je kunt als het goed is daar gelijk die 256MB op prikken en gaan met die banaan. Email me (zie profiel) als dat je wat lijkt :)

Oslik blyat! Oslik!