Toon posts:

Packard Bell Club 1500 (Kan niet schrijven naar apparaatAUX)

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Help !
Ik doe mijn best een Packard Bell te repareren, maar het lukt niet.

Als ik die CD erin gooi met zijn self-inmstaller loopt hij vast en geeft de volgende foutmelding:
"Kan niet schrijven naar apparaat AUX"
Vervolgens krijg je dan het "afbreken, negeren, overnieuw" verhaal wat er in resulteert dat de computer gewoon UIT gaat !

Suggesties, ideeen ?

Het is een oudje, ik vraag me sowieso al af of er nog wat aan te repareren valt...
500 MHz AMD K6-2
3DAGP 4B shared memory
96 mB Ram
10 Gb UDMA Harde schijf
Miami Moederbord
ESS Solo1 Audio

Het is zo'n ding met audio en video op het moederbord.
Ik heb zelf het vermoeden dat er iets oververhit raakt (als is de fan niet stuk) en dat het moederborad 'op' is.
Zou het eventueel de moeite waard zijn er een nieuw moederbord in te gooien ?

En ja... het is beter een nieuwe te kopen, maar dat is budgetair niet haalbaar.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mobo is niet goed meer. Ding terugklokken wil nog wel eens helpen (dus laten draaien op 400mhz ofzo)
mijn tip. tik een oud supersocket 7 mobo op de kop en zet die erin.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd van Packard Bell inmiddels de tip ontvangen om de bus snelheid te verlagen.
Het blijkt dat het daarin zit.

Het idee van de supersocket 7 neem ik ff mee voor het geval dat... tnx.

Verwijderd

Wat je zou kunnen doen is gewoon even een andere cd-speler inzetten als je die tot je beschikking hebt dan. maar je kunt ook gewoon een mooie nvidia chipset bordje halen met video en sound erin en en een cheap xp processortje en alles gewoon overzetten en genieten van je nieuwe low-cost pc. denk dat je daar toch niet meer dan 180 € voor kwijt bent.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is alleen dat er met de CD-speler niets mis is.
Het probleem ontstaat bij het uitvoeren van een executable.
Dan hangt de zooi in een keer vast.

Mijn gevoel is overigens ook om er een xp'tje in te hangen, maar de PC is niet van mij.
Diegene voor wie ik hem bekijk wil er gewoon zo weinig mogelijk voor uitgeven.
Dus ik probeer het eerst wel met het omzetten van wat jumpertjes en anders gaat 'ie maar lekker naar de MyCom ofzo.

Ik wil er ook niet al teveel tijd instoppen, daar diegene toch de ballen verstand ervan heeft.
Het is een PC uit 2000, en dan vind ie het gek dat er geen garantie op zit als ie de Megapool binnenstapt.

Sowieso zegt dit alweer genoeg.
Koopt een Packard hell bij de Megapool.

With all due respect... zou ik nooit doen.
....een computer kopen bij de Megapool.
Ik heb altijd gevoel dat die dingen daar oude modellen zijn die al een half jaar in de showroom staan.
Voor hetzelfde geld heb je bij een echte computerzaak een gloednieuw model.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 12:59:
Het probleem is alleen dat er met de CD-speler niets mis is.
Het probleem ontstaat bij het uitvoeren van een executable.
Dan hangt de zooi in een keer vast.

Mijn gevoel is overigens ook om er een xp'tje in te hangen, maar de PC is niet van mij.
Diegene voor wie ik hem bekijk wil er gewoon zo weinig mogelijk voor uitgeven.
Dus ik probeer het eerst wel met het omzetten van wat jumpertjes en anders gaat 'ie maar lekker naar de MyCom ofzo.

Ik wil er ook niet al teveel tijd instoppen, daar diegene toch de ballen verstand ervan heeft.
Het is een PC uit 2000, en dan vind ie het gek dat er geen garantie op zit als ie de Megapool binnenstapt.

Sowieso zegt dit alweer genoeg.
Koopt een Packard hell bij de Megapool.

With all due respect... zou ik nooit doen.
....een computer kopen bij de Megapool.
Ik heb altijd gevoel dat die dingen daar oude modellen zijn die al een half jaar in de showroom staan.
Voor hetzelfde geld heb je bij een echte computerzaak een gloednieuw model.

Eens.

Meestal zijn PB computers nog hardwarematig redelijk goed in orde, maar dan verneukt door een brakke software install. Dit is echter een van de uitzonderingen. Die 'Miami' mobo is dus een GVC FR520 mobo. Nooit van GVC gehoord :? Terecht. Hun mobo's zijn zo buggy als de pest en ondanks dat ze nooit op meer dan 10% van PB systemen gezeten hebben zijn ze verantwoordelijk voor een onevenredig groot aantal support issues.

Ondertussen maakt GVC gelukkig geen mobo's meer.

Maar GVC-geflame terzijde, als het probleem opgelost wordt door terugclocken kun je er vrij zeker van zijn dat iets te heet wordt. Controleer ff de CPU fan en de airflow in de kast. Als er bergen stof in de voeding zitten, kan die niet meer lucht door de kast trekken en dan gaat de northbridge m. integrated VGA (SiS520) overhitten.

Een ander typisch GVC FR520 probleem is dat de CMOS batterij binnen een paar dagen leeg raakt. Controleer de date/time. Als die niet kloppen en ook de nieuwe settings niet aanhouden, EERST BIOS flashen met de laatste update van de PB site, DAN nieuwe batterij erin en tenslotte die kennis aanraden zoveel mogelijk de stekker erin te laten (opdat er dus +5VSB de CMOS batterij kan ontlasten)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Zover ik kan zien is er (nog ;)) niets mis met het BIOS.
Ik heb de updates ondertussen gedownload en die zal ik zekker ff runnen.

Goed dat je dat verhittings-probleempje nog even onder de aandacht brengt.
Ik heb de kast even ge-'stofzuigt' (letterlijk), dus daar zal het hem niet in zitten.
Wel een zeer wwardevolle tip.
Had ik zelf eigenlijk beetje over het hoofd gezien in mijn zoektocht naar het probleem.
Dan wil ik kleinigheden wel eens over het hoofd zien.
Pagina: 1