Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 23:51:
A. Een enkeling vind het nodig mij persoonlijk aan te vallen of mijn manier van post op het forum, of mijn manier van reageren op de frontpage. Dat is offtopic. Open daar maar 3 verschillende topics voor. Ik stel voor: "Houding Flipz op FP", "Houding Zemanva op TMF", "Persoon Zemanova".
Je vat het, wat mij betreft goed samen, nl. je houding. De toon die jij zet in de openingspost en de Titel "Trollmoderators" doet jouw casus bij voorbaad geen goed. Jouw houding ten opzichte van andere Tweakers, komt hier en eveneens op de Frontpage, erg arogant, en van uit de hoogte over. Door de sfeer die jij hierdoor creeërd, zullen veel van je reacties door anderen als beledegend ervaren worden. Er volgen dan ook veel negatieve reacties op. Sommigen daarvan zijn enigzins overtrokken, moet ik toegeven.
B. Er wordt gewoon doorheen gekletst. Ik snap dat het heel gezellig is. Maar open daar dan ook gewoon een nieuw topic voor. "Kletsen op TMF"
Dat gebeurt op TMF. Dat is al eerder voorgekomen en dat zal zeer waarschijnlijk ook altijd zo blijven.
Ik wil iedereen verzoeken bij de topic te blijven. TMF is altijd een forum geweest met weinig regels, maak daar geen misbruik van. De topic is nog steeds het structureel foutief modereren: mismodden of trollmodden of hoe het ook genoemd mag worden.
Daar heb je gelijk in. Het draait in dit topic om het mismodden, trollmodden, flamemodden, etc. Het draait hier, imho, niet om het bannen of afnemen van modrechten van tweakers. Hoe harder jij daarom "brult" hoe minder men jouw serieus gaat nemen.
Weer draait het hier om jouw houding ten opzichte van een ieder hier, die zich intensief bezigd, met het moddereten van de Frontpage. Helaas vraag je dit keer op hoog dravende toon om het afnemen, van het recht, tot moddereten, die elke tweaker bezit.
a. Hoe onrechtvaardig jij dan ook de modderatie vind dat geeft je nog niet het recht om meteen een straf te formuleren en te eisen.
b. Je kunt hier op /16 je gerief deponeren en dan zullen in eerste instantie de LM'ers deze klacht tav de modderatie recht proberen te trekken. Wanneer dit niet meer zou lukken wordt de hulp van een PM aangeroepen om de modderatie op zijn juiste waarde te plaatsen.
c. Wanneer de crew (zover ik weet, bepaald de crew dit) constateerd dat een tweaker geregeld overtredingen begaat tav het moddereren zullen
zij daar een passende maatregelen toenemen. Daar heb jij als zijnde de persoon die de klacht deponeerd niets meer mee te maken.
Dergelijk modgedrag leidt tot ergenissen, en vanaf het begin van het modsysteem zijn er diverse ideeen uitgevoerd om correct modereren te controleren. Het opzetten van het modsysteem is bedoeld om het niveau omhoog te brengen, niet om het omlaag te halen. Mismodden haalt het niveau van T.Net ernstig omlaag.
Deze ergernissen komen voor het grootste deel voort vanuit jouw, en vanaf anderen die op jouw reageren.
Het bijsturen en corrigeren vind plaats door de Tweaker zelf en door de reguliere LM'ers en de laatste tijd eveneens door de PM'ers (testfase zoals Botoo al aangaf) Mismodden haalt idd het niveau naar beneden daarom kan je je klacht tav het modderen hier ook ter sprake brengen.
In deze draad en overige draden is uitgebreid het mismodden aan bod gekomen, en de gevolgen daarvan. Ik denk niet dat er nog echte aanvullingen nodig zijn, maar wie een serieuze bijdrage heeft moet dat zeker niet laten.
Er zijn nog twee openstaande vragen:
1) Moeten modrechten ingeleverd worden als bewezen is dat de moderator er ernstig misbruik van maakt of moeten andere maatregelen getroffen worden? Of moet mismodden legaal worden? In dat laatste geval vraag ik me af wat ik hier doe.
Het bewijs dat jij nu aandraagt heeft mijns inziens weinig draagkracht, aangezien jij (ik btw ook niet) een totaal overzicht heeft of kan hebben van het gedrag tav van het moddereren, van een individuele tweaker. Zover ik heb begrepen is (tot nu toe) de software er nog niet voor geschreven.
[quote]2) Is de betreffende moderator van de modbeoordeling die aanleiding vormde voor de start van deze topic een moderator die structureel fout mod? Mijn sterke vermoedens zijn ja. Ik kan het niet 100% bewijzen. Alleen de T.Net crew kan dat. Nadere discussie over deze vraag is zinloos. Alleen Duo Dynamic zelf kan eventueel nog ontkennen, danwel bekennen.[quote]
De betreffende moderator was toen jij dit topic opende niet bekend, dat jij evenwel je vermoedend had en dat jij daarom, verontwaardigd dit topic opende is
duidelijk. Zoals je al aangeeft is het structureel fout modereten iets dat alleen de crew zou kunnen nagaan (wanneer de software aanwezig zou zijn).
De eerste vraag kan in dit topic w.m.b bediscussieerd worden. Ik denk dat de T.net crew er ook nota van neemt.
weer ONTOPIC en serieus reageren aub.

!!!
Concluderend:
I. Wanneer een tweaker structureel "fout" modderatie pleegt, is het de bedoeling dat jij dit hier op /16 aangeeft. Je kunt je klacht tav een moderatie aangeven, tevens kun je je vermoeden tot het structureel "fout" moddereten aangeven.
Daarin tegen:
II. Het op hoge poten eisen van maatregelen, tav van de in jouw ogen fout moddererende tweaker, is een totaal verkeerde insteek. Het eisen van maatregelen werkt zelfs contra-productief tav de door jouw beoogde doel.
III. De maatregelen,
wanneer die noodzakelijk mochten blijken (Let wel. wanneer), is ten allertijde aan de crew van Tweakers.net behouden. Zij bepalen de aanklacht (om het zo maar te formuleren) en de strafmaat.
Zoals Botoo al aangaf was de laatste tijd je methode van communiceren sterk verbeterd. Helaas moet ik nu tot mijn spijt concluderen dat dat bij dit topic helaas is misgegaan.