Daarin geef in mijn mening. Jij quote mij zonder onderbouwing, maar die onderbouwing staat er wel degelijk.
Die punten zijn voor het informatieve en interessante deel.
1) omdat ik feiten aanhaal, geschiedenis
2) omdat ik een informatieve onderbouwing geef. Ik geef aan waarom ik geen respect heb voor MS.
Er zijn MS-Fans die punt 2 als flame zien en zelfs punt 1 als flame zien als het feiten uit een rechtzaak zijn. Maar modden op mening wordt niet gedaan, dat zou cencuur zijn.
Beaves schreef op 19 juli 2003 @ 03:31:
Ik vind de reacties van Flipz in die draad anders aardig correct, behalve dan
deze. In die reactie van Flipz wordt niet zozeer geflamed, maar wel (alweer) het economische gevolg erbij gehaald en wordt NS "vrijgesproken" omdat het een bedrijf is (was) wat kleiner is?
Zoals deze zin:
1) Netscape was gewoon een normaal bedrijf, dat normaal opereerde in de markt.. Tuurlijk, maar als MS het doet is het ineens fout? Beetje met twee maten vergelijken IMO. NS heeft foute dingen gedaan en MS ook, maar omdat MS groter is, is het fout?
Je begrijpt het argument niet! Zeg dat dan

Het mag overigens geen reden zijn om een reactie niet correct te vinden.
Toelichting:
Er wordt niet met twee maten gemeten. Men, overheid en justitie, kijkt of er sprake is van machtsmisbruik. NS had geen macht, en kan dus nooit machtsmisbruik hebben toegepast! Micrsoft had wel macht, en heeft dat ook misbruikt, daarvoor is het veroordeeld. Dat is niet met twee maten meten: dat is een gevolg van de eigenschappen van de markt en het handelen van de bedrijven.
Beaves schreef op 19 juli 2003 @ 03:31:
Ik vind de reacties van Flipz in die draad anders aardig correct, behalve dan
deze. In die reactie van Flipz wordt niet zozeer geflamed, maar wel (alweer) het economische gevolg erbij gehaald en wordt NS "vrijgesproken" omdat het een bedrijf is (was) wat kleiner is?
Zoals deze zin:
1) Netscape was gewoon een normaal bedrijf, dat normaal opereerde in de markt.. Tuurlijk, maar als MS het doet is het ineens fout? Beetje met twee maten vergelijken IMO. NS heeft foute dingen gedaan en MS ook, maar omdat MS groter is, is het fout?
Longbeard schreef op 19 juli 2003 @ 05:40:
Eveneens, ben ik van mening dat de reactie van Flipz geen flame inhoud. De reactie is goed onderbouwt en zoals Beavis al zegt: "aardig correct", hoewel scherp verwoord, draagt, imho, Flipz reactie, geen flame met zich mee.
Scherp is het wel denk ik ja. Scherpe kritiek op het beleid van MS. Ik steek m'n mening niet onder stoelen of banken, verberg die mening niet, ik onderbouw de mening gewoon.
Verwijderd schreef op 19 juli 2003 @ 10:13:
Je bedoelt dat hij zijn flames aardig weet te verstoppen tussen een stapel cliché opmerkingen. Heb je alle posts van hem van de afgelopen weken wel eens achter elkaar gezet? Ongeacht wat het topic is... zodra het woord Microsoft erin staat duikt hij er als een geit op een haverkist bovenop om iedereen te vertellen hoe ij over dit bedrijf denkt.
1) het zijn geen flames, het is een mening met onderbouwing:waarom en welke feiten.
2) het zijn geen cliche opmerkingen: ik probeer het wel eenvoudig en begrijpbaar te houden.
3) ongeacht wat het topic is? Dat is een leugen van je. Ik reageer altijd ontopic
4) als een geit op een haverkist? Toemaar!
5) om iedereen te verstellen hoe ik over het bedrijf denk? Ja. EN?
Het is ook niet zozeer de mening die hij geeft, daar is iedereen natuurlijk vrij in, maar om die mening nu dagelijks tot vermoeiens toe bij iedereen te proberen door de strot te duwen, dat wordt nu echt heel vervelend.
Oh, het is niet mijn mening, maar het feit dat jij het er niet mee eens bent. Daarom wil je het niet horen.
En tja... als jij zinnen als,
"Microsoft geeft daarmee duidelijk blijk van minachting voor haar klanten.",
Dat is geen flame, dat is een conclusie die ik daarvoor heb onderbouwd. Er staat ook het woord "daarmee" in de zin. Een verwijzing.
"al die propaganda dat machtsmisbruik, etc..."
Ook dat is geen flame, maar een verwijzing naar voorafgaande onderbouwing voor een conclusie die nog gaat volgen. Er staat dan ook het woord "die" in de zin. Een verwijzing.
zelfs geen flame vind, dan kunnen we beter misschien beter ophouden met discuseren en gewoon concluderen dat TN een plaats is waar MS haters zich ongestoord uit kunnen leven.
Bullshit. Ik geef een betoog waarin ik op elk woord aagevallen wordt, maar waarin in elk woord ook kan verdedigen. Ik haat MS niet, ik ben geen haatdragend persoon. Ik keur de wijze waarop Microsoft haar winst behaalt echter ernstig af. Ik vind het een afkeurenwaardige misleiding van de consument. Ik kan onderbouwen waarom ik dat vind en ik kan het heel goed onderbouwen. Ik krijg steeds beter door welke verbanden te ingewikkeld zijn, en ik moet toelichten, en welke verbanden iedereen zo wel snapt.
Helaas wordt de reactie wel langer dan, en het kost meer tijd. Ik kan het ook wel in 1 of enkele zinnen verwoorden, maar dan snapt niemand het en sta ik snel op -1.
Maar goed. Misschien dat ik de MS-fans nog ga verblijden met het geven van een informatieve reactie op de wijze waarop microsoft haar winststijging tot stand heeft gebracht. Misschien dat ik er nog een stukje economische gevolgen bij doe. Waarom microsoft slecht is voor de economie en de ontwikkelingen in de IT. Misschien dat ik m'n mening over het bedrijf ook nog wel geef.
Misschien moet ik de MS-fan teleurstellen en zal hij het zonder mijn bijdrage aan het MS-winststijgingstopic doen.

thnx, goed verwoord.