Toon posts:

tv-out -> DVD's willen maar niet.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik heb een probleem. Op mijn GeForce 2 MX zit een tv-out. Hierop heb ik sinds kort een kabel* aangesloten. Hij werkt perfect, prima beeld, films(Divx) afspelen enz gaat goed :9. Alleen DVD's blijft ie maar weigeren. Telkens als ik de DVD opstart en wil afspelen wordt het beeld op m'n tv zwart met witte vlagen erdoorheen.
Ik heb rondgekeken op GoT(Search, FAQ en Grote TV-out topic) en ben erachter gekomen dat het hoogstwaarschijnlijk ligt aan de copieerbeveiliging van de DVD's(Macrovision).
Ik heb het al proberen uit te zetten in TVTool, maar dit hielp niets. Andere proggies(PowerDVD, RealOnePlayer) hielpen ook niets. Ook heb ik de kabel rechtstreeks aangesloten op de tv, maar dit werkte ook niet(het beeld was prima, totdat ik de DVD begon af te spelen -> zwart beeld, witte vlagen) |:(.
Ik hoop dat je me kunt helpen. Bij voorbaat dank.

*Universele aansluitkabel TV-Out/DVD naar SCART 20M Universele kabel om uw PC of DVD-speler op uw televisie of andere apparaat met SCART-aansluiting aan te sluiten. Voorzien van Scart-Male aansluiting aan de ene zijde en aan de andere zijde: Tulp Male, Stereo S-VHS Male en 3,5mm Stereo Male.

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
DVD Region Free?

http://www.dvdidle.com/

Daarmee kan je diverse instellingen aanpassen zodat het wel werkt (had ik ook nodig voor mijn videokaart zonder tv-out om een dvd te kunnen spelen :? )

Final edit: Zoek of zo?

[ Voor 105% gewijzigd door eNaSnI op 25-07-2003 10:51 ]

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-08 19:45

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Vraag je ons nou of wij een middel hebben tegen die kopieerbeveiliging?
Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik.
Wachtwoorden / Firewalls en dergelijke zijn er niet voor de lol maar om PC's, netwerken en dergelijke enige vorm van bescherming tegen ongewenst/onbedoeld gebruik te geven. Het is derhalve op het forum niet de bedoeling om mensen hierbij de helpende hand te bieden, vragen hierover te stellen of whatever. We willen dat gewoon niet op het forum hebben.
Andere videokaart nemen kan ik je misschien aanraden...

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Wil die op de monitor wel juist afspelen? (dat staat er nl niet bij)
Als niet dan ligt het niet aan tv-out, maar aan iets anders.

[ Voor 53% gewijzigd door The_Sukkel op 25-07-2003 10:49 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

DUX schreef op 25 juli 2003 @ 10:44:
Vraag je ons nou of wij een middel hebben tegen die kopieerbeveiliging?

[...]

Andere videokaart nemen kan ik je misschien aanraden...
nee. dit zegt hij helemaal niet . hji wil gewoon een filmpje kijken via z'n tv out.

ik zou gewoon dat ene progje ff proberen

Verwijderd

Topicstarter
DVD Region Free werkt helaas niet. Ik krijg precies hetzelfde zwarte scherm met witte vlagen erdoorheen.

Ik vraag niet of die protectie eraf gehaald kan worden, maar een manier om DVD's op mijn tv af te spelen. Wat mij betreft hoeft die beveiliging er niet af, alleen wil ik DVD's kijken. Ik hoop dat je een manier weet waarop dat kan. Ik heb al behoorlijk wat topics gelezen van mensen die een GeForce 2 hadden en waarbij het wel was gelukt om DVD's te kijken op een tv. Een andere videokaart lijkt me onnodig.

Op de monitor doet ie het wel perfect.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 11:02 ]

Verwijderd

Probeer je tv eens als primary in te stellen....

Verwijderd

Topicstarter
Het is al gelukt! Ik heb de instellingen nu op Dualview gezet. Het is alleen een beetje irritant, want zodra ik in TVTool de TV Mode inschakel gaat mijn monitor uit. Mijn tv staat niet echt in de buurt(daarom ook een snoer van 20 meter). Ik moet bijna blind mijn pc besturen, omdat ik mijn tv niet kan zien. Weet iemand hoe ik op Dualview toch mijn monitor aan kan houden of iets anders dat ik toch op mijn monitor en tv beeld kan houden en toch DVD's kan kijken? Ik had hem eerst op Clone staan, maar toen kon ik dus geen DVD's afspelen.

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Welke software gebruik je. Sommige programma's hebben namelijk aparte instellingen voor tv-out. Als die niet goed staan dan speelt hij dvd's niet goed af. Maar andere video's weer wel goed. Dat was bij mijn buurman zo. Toen ik dus de dvd-player goed instelde werd het beeld goed.

Edit: Laat maar

Nog een edit:
Die aparte tv-out instelling was dus in WinDVD 4.

[ Voor 21% gewijzigd door Mammoth op 25-07-2003 11:52 ]

There could be only one, too bad it wasn't me

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juli 2003 @ 11:50:
Weet iemand hoe ik op Dualview toch mijn monitor aan kan houden of iets anders dat ik toch op mijn monitor en tv beeld kan houden en toch DVD's kan kijken? Ik had hem eerst op Clone staan, maar toen kon ik dus geen DVD's afspelen.
Ja, geen TvTool gebruiken maar de 21.83 detonators van nVidia en dan twinview/nview gebruiken. Let op : geen hogere driverversie nemen want dan krijg je vast weer andere problemen. Deze versie kun je makkelijk vinden op http://www.guru3d.com.

Verwijderd

Topicstarter
'k zal het eff proberen..... Ik heb de detonator gevonden en gedownload. eff installeren....

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor de hulp jongens. Het is gelukt!!
Pagina: 1