Problemen met tv-out.

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Het is eigenlijk erg simpel probleem, maar omdat het niet via WinDVD lukt, er is daar geen optie te bekennen voor tv-out, besluit ik maar te vragen hier. Ook kan ik paar adviezen voor BSPlayer/Mediaplayer/Sasami2K gebruiken, omdat het ook zelfde probleem heeft.

Eerst mijn zelfgebouwde systeem, een mediaplayer:
- Celeron 800, Chaintech 6VIA5T board, 256 MB RAM
- Elitegroup AG315T-64 (SiS315 + SiS301 tvchip) videocard
- Terratec Sixpack 5.1 soundcard
- Windows 2000 Pro (ServicePack 2 erop)
- Lite-On DVD speler

Goed, ik heb als software WinDVD 3.0 Multichannel erop, BSPlayer 0.84, laatste Sasami2K en Mediaplayer 6.4.
In normale scherm speelt alles perfect af. DVD is geen probleem.
Als codec pack heb ik Nimo 5.0 beta 7 genomen. Werkt prima.

En nu komt het, de tv-out test. De desktop werkt goed op 640x480 en 800x600. Maar zodra ik in tv-out ga afspelen (als mirrored mode) krijg ik juist zwart beeld in tv-out, maar de monitor op vga toont wel correct beeld.
Ook met WinDVD gaat het mis.

Als ik via BSplayer RGB overlay op force zet, dan werkt het wel, maar is wel meer systeembelastend dan YUY overlay.
In WinDVD zie ik nergens een optie om tv-out goed te zetten.

Oh ja, DirectX is niet tot 8.1 bijgewerkt. Maar daar heb ik geen behoefte aan.

Ik vraag me nu aan jullie hoe ik tv-out kan fixen. Zonder overlay krijg ik beeld, maar met overlay zie ik niks. Zelfs mirrored instelling.

Heeft iemand een enige advies of oplossing voor tv-out probleem? Ik heb zelfs WinDVD van cdrom van videokaart gebruikt, maar het lukt niet. Het resultaat blijft hetzelfde.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

MacroVision denk ik:

Je kan DVD's niet via een TV out bekijken, want dan kan je ze ook op video opnemen en dat mag niet :P

Er zijn wel cracks ed voor te vinden, zoals DVD Genie dacht ik

Als je met DivX en MPGjes ook dit probleem hebt ligt het NIET aan de Macrovision

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 04 mei 2002 23:06 schreef dreeke het volgende:
MacroVision denk ik:

Je kan DVD's niet via een TV out bekijken, want dan kan je ze ook op video opnemen en dat mag niet :P
Nee tuurlijk niet. Op een DVD speler zit toch ook een "tv-out".

Er zijn twee dingen die je na moet kijken: staan de instellingen op "s-video" of op "composiet/VHS" OF staan de instellingen op NTSC ipv PAL.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

klein tipje...

koop een x-card van realmagik..
ondersteund alles, (ook divx :P)
en daar kan geen videokaart-tvout tegenop!!
en zeker op vrij lage specs, is het verschil aanzienlijk..
er zit zelfs een a.b. bij

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 23:08 schreef JvS het volgende:
Er zijn twee dingen die je na moet kijken: staan de instellingen op "s-video" of op "composiet/VHS" OF staan de instellingen op NTSC ipv PAL.
Ik controleer tv-out met Asus V6800 videoingang. Die kan NTSC/ PAL aan. Ik zie wel desktop, maar het venster van player bleef zwart.
Met s-video of composite video is er niks mis mee. Het is gewoon overlayprobleem om beeld zichtbaar te maken op tv-out.

SiS315 is eigenlijk soort dualhead. Het is geen tvout dat van VGA 'afsnoept' maar echt aparte 2e kanaal, die meteen naar SiS301, een tv chip, stuurt. Ik kan dus ook als 2e desktop maken maar hier laat ik desktop mirroren.

Dus, wat kan ik nog doen? Dit is beetje gek probleem. Is meer probleem in software om boel goed door te geven.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op zaterdag 04 mei 2002 23:08 schreef JvS het volgende:

[..]

Nee tuurlijk niet. Op een DVD speler zit toch ook een "tv-out".
Mooi dat sint dit topic weer heeft opengegooid, nu kan ik hier nl. op reageren :P

Heb jij weleens een dvd speler op een videorecorder aangesloten?

Dat geeft een bizar effect. Express door de makers van dvd in hun dvd'tje gestopt om het kopieren van dvd naar vhs tegen te gaan.
Dat het bijzonder irri is voor mensen als ik, die plenty ingangen op hun video hebben, maar slechts 1tje op hun tv en daarum hun video als switch willen gebruiken is van secundair belang :'(

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 23:15 schreef STAYFAN het volgende:
klein tipje...

koop een x-card van realmagik..
ondersteund alles, (ook divx :P)
en daar kan geen videokaart-tvout tegenop!!
en zeker op vrij lage specs, is het verschil aanzienlijk..
er zit zelfs een a.b. bij
Je bedoelt zeker Sigma Designs. REALMagic is het produkt.
http://www.sigmadesigns.com/products/xcard.htm

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Staat je TV als primary beeldscherm ingesteld?

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Heb hetzelfde fenomeen ook gehad ... Films spelen op de monitor goed af maar op TV-OUT is de content zwart (ik gebruik geen monitor). Dit had er bij mij meet te maken dat de (Matrox G400) drivers geen overlay ondersteunden op de 2e poort. Ik heb het opgelost door niet te clonen maar multi-desktop in te stellen en dan de TV als primairy te zetten. Nog even de startbalk en alle icoontjes er naartoe gesleept en het probleem was van de wereld... Ik weet niet of het voor jou werkt, wie weet heb je er wat aan.

Concrete Loop Watercooling

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Inderdaad, dankzij goede tip van Jeroen heb ik probleem kunnen oplossen. SiS315 is een 'dualhead' kaart met aparte tv-out kanaal. (dus eigenlijk 2e monitor)

Om ervoor te zorgen dat tv-out primair wordt, moet ik monitor van vga kabel loskoppelen. Hierdoor zal Sis315 vga uitgang uitschakelen en tv-out activeren (ik kan zelfs hele boot volgen op tv) en in windows aangekomen kan ik nu wel beelden zien! Met WinDVD, mediaplayer of waar dan ook.

Een simpele oplossing dus. Maar dat had ik niet gedacht.

Twee monitoren kan dus niet. In dat geval kan er alleen beelden getoond worden op primair kanaal of kanaal waar men beeld krijgt bij opstarten. Wil men toch op beide kanalen zien, dan moet men de overlay uitgeschakeld worden, maar dit veroorzaakt hoge belasting omdat er dan twee keer beelden verstuurd wordt. Dus in software mode zetten.

Andere goedkope kaarten met tv-out waar geen aparte tv-chip op staat zal dat geen zin hebben. Het is dan gewoon 'geript' van vga signaal en zal je vga uitgaan (of gezamelijk springend op 640x480, 50 Hz) en tv out zal dan werken. Bij booten is tv-out meteen uit, en kan alleen ingeschakeld worden vanuit Windows.

Die Elitegroup AG315T-64 is werkelijk mooie kaart. Het is kaart met SiS315 en aparte tv-chip. De tv-out is regelbaar, je kan beeld mee rekken en centreren voor goed resultaat.
En omdat tv-out vanzelf ingeschakeld wordt zonder monitor, is het erg geschikte kaart voor een zelfbouw mediaplayer. Met een prijs van 59 Euro is het goedkoopste en beste kaart die ik kan vinden...

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 17:19 schreef Lampje het volgende:
Heb jij weleens een dvd speler op een videorecorder aangesloten?
Dat geeft een bizar effect. Express door de makers van dvd in hun dvd'tje gestopt om het kopieren van dvd naar vhs tegen te gaan.
Een Macrovision bescherming? Ik zal wat tests mee doen met aantal DVD's op mijn videorecorder. We zullen zien wat de videokaart tv-out doet.
Anders is een box nodig om videosignalen op te knappen, de videoverbeteraar dus.

Verwijderd

is er trouwens een kastje dat scart om kan zetten naar normaal antennesignaal? op deze manier zou macrovision iut te schakelen moeten zijn en kan je de dvd op meerdere tv's zetten...

weet iemand waar?

Verwijderd

Dat heet een RF modulator die zet het composiet om in een RF signaal. Er zijn ook aparte kastjes die het Macrovision Signaal uitschakelen, Zgb decoders

Verwijderd

en waar te koop?..conrad zeker?

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ff Macrovision test: (doorlussen via videorecorder, naar videoingang Asus V6800 Deluxe)

--- Speelfilm DVDs ---
[menu beeld / afspelen beeld]
Matrix: Ja / Ja (beeld is uit balans, net Canal+ zonder decoder)
Hong Kong Legends: Nee / Nee (beeld blijft zichtbaar)
Hard Rain: Nee / Ja (beeld zichtbaar in menu, maar tijdens afspelen uit balans)

--- Anime DVDs ---
Hand Maid May: Ja / Ja (Pioneer, regio 1)
BurnUp W: Nee / Nee (ADV, regiovrij)
Macross Plus: Ja (A-Video, regio 2)
Bubblegum Crisis 2040: Nee / Nee (Madman, regio 2/4)
Magic User's Club!: Nee / Nee (AnimeWorks, regio 1)

De Macrovision verschilt dus steeds per DVD. De DVDs van grote bedrijven zijn eerder beschermd dan DVDs van kleinere bedrijven. Maar A-video (bekend van MangaDVD) zet wel Macrovision op DVDs.

Ik ga later kijken of het nog te kijken valt op normale TV, want ik heb ze getest via video-ingang. Dat levert ander resultaat op.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
In Tvtool 5.5 kun je Macrovision uitschakelen. Is voor mij de enige manier om met PowerDVD via de tv-out af te spelen.

Systeem

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ah, TV-Tool 5.5. Maar er is ook andere oplossing: DVDIdle. Dat is eigenlijk soort cacheprogramma. Het heeft functies om Macrovision uit te schakelen en regiovrij te maken. De registratie kost 20 dollar.

Wat zijn de ervaringen met DVDIdle? Het ziet er handig uit. Dat het DVDspeler en DVD bespaart doordat het meteen groot stuk op hd zet (DVD speler draait dan minder vaker door) is wel interessant.

Ik zal TV-Tool kijken, die heb ik al hele tijd hier.

• Yigal76
  • Laatst online: 16-04 21:49
Weird. Ik heb mijn tv aangesloten op mijn tweede monitoruitgang van me Matrox en daar kan ik toch echt DVDs mee kijken op me tv hoor. Mijn huisgenoot trouwens ook met zijn oude GF2MX. Nu met zijn nieuwe Radeon 8500 gaat het ook prima, dus ik weet wat dit nou weer voor een gelul is over het feit dat DVDs niet via een tv-out te bekijken is...

O ja, we gebruiken hier PowerDVD.

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
gewoon in de eigenschappen van de videokaart
en dan omschakelen naar tv!
tenminste hier met mijn asus v7100 combo

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Hmm... TV-tool heeft weinig nut voor m'n SiS315 kaart. Want TV-Tool is ontworpen voor Nvidia kaart.

Dus er blijft dan DVDIdle programma over.

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Op zondag 05 mei 2002 22:50 schreef Frits Bolkestein het volgende:
Weird. Ik heb mijn tv aangesloten op mijn tweede monitoruitgang van me Matrox en daar kan ik toch echt DVDs mee kijken op me tv hoor. Mijn huisgenoot trouwens ook met zijn oude GF2MX. Nu met zijn nieuwe Radeon 8500 gaat het ook prima, dus ik weet wat dit nou weer voor een gelul is over het feit dat DVDs niet via een tv-out te bekijken is...

O ja, we gebruiken hier PowerDVD.
Met monitor en TV werkt het inderdaad uitstekend, alleen als je zonder monitor Clone+DVDMax gebruikt dan zitten de DVD controls op de monitor (die er niet aanhangt). Maar dat is dus te omzeilen :)

Concrete Loop Watercooling

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik zie nu dat ik twee programma's kan kiezen:

- Remote Selector 2.01
- DVDIdle 1.2

Beide programma's zijn niet gratis. De registratiekosten zijn wel laag. Beide hebben de mogelijkheid om Macrovision weg te halen.

Ik ben DVDIdle aan het testen. Het valt me op dat cache inladen boel even vertraagt. Ik vraag me af of dat wel leuk is dat tijdens kijken je film ineens zich traag wordt omdat de cache aangevuld moet worden.
Zeker ook niet prettig als je mediaplayer bijna minimale cpu power heeft, in mijn geval Celly 800.

Persoonlijk zou ik kiezen voor Remote Selector. Want ik beschik ook zelf over remote controller dus alles in 1 zou handig zijn.

Maar eerst testen of Remote Selector inderdaad MacroVision beveiliging in WinDVD kan uitschakelen. Indien ja, dan scheelt het zeker flink inladen in cache.
Regiocode is geen probleem dankzij DVDGenie en ouder model WinDVD 3.0.55 (WinDVD 3.1 levert wel wat problemen op)
Ben benieuwd.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Lijkt mij dat sprake is van het feit dat de monitor een frequentie van 50 Hz niet aankan.
Als ik op mijn PII-350, met Pace Banshee-kaart (16 mb, TV-out) een DVD op de TV wil zien, zie ik dat mijn monitor (=white label= Philips 109 B) gaat "flakkeren": die gaat ook op 50 Hz draaien.

Bij mijn weten is Matrox de enige fabrikant die op de 2 "scherm-kanalen" een verschillend frequentie kan hanteren; d.w.z. de 75 Hz op de monitor handaaft terwijl op de TV-out een frequentie van 50 Hz staat.

eagle

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Klote programma Remote Selector 2.01 trial.
Hij staat niet toe om Macrovision protectie weg te halen in trialperiode.... ik moet daarvoor reggen.

Hoe kan ik nou weten dat het echt werkt?
Kan iemand me zeggen of Remote Selector inderdaad goed functioneert?

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 21:14 schreef STAYFAN het volgende:
en waar te koop?..conrad zeker?
Ja of www.mcsnet.nl

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Tot overmaat vallen de compoorten ook al weg.
Zie mijn andere topic over de com-probleem: [topic=487267/1/25]

Terugdenkend op DVDIdle, het haalt inderdaad Macrovision beveilging weg. Dat is tenminste een goed punt.
De cache is wel vertragend op je computer, als ie ook nog over trage hd beschikt.
Pagina: 1