Cooling v/e Geforce 2 GTS

Pagina: 1
Acties:

• intGod
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Topicstarter
Ik heb een GeForce 2 GTS. Daarvan maakt de ventilator vreselijke herrie. Het vreemde is dat ik hem weken niet hoor. Als ik vervolgens eens per ongeluk tegen mijn kast stoot dan gaat 'ie weer. Ik heb dus de indruk dat 'ie regelmatig vastloopt en dat 'ie dan een stootje nodig heeft om met veel kabaal weer te gaan werken.

De vraag: kan ik die fan gewoon loskoppelen? Ik speel geen spelletjes, alleen normaal desktop werk (Photoshop, coden, fora, mail, ...). Niks 3d-achtigs dus meer. Volgens mij doet die fan het toch niet goed meer.

Verwijderd

Het fannetje er even afhalen, dan het stickertje wat op het asje zit lostrekken, een druppeltje naaimachine olie op het asje, stickertje er weer op plakken en hij doet het weer prima.
Werkt bij mij nu ongeveer een jaar zo.
Trouwens ik denk dat Photoshop toch echt wel iets van de grafische kaart vraagt.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:56
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 10:07:
Het fannetje er even afhalen, dan het stickertje wat op het asje zit lostrekken, een druppeltje naaimachine olie op het asje, stickertje er weer op plakken en hij doet het weer prima.
Werkt bij mij nu ongeveer een jaar zo.
Trouwens ik denk dat Photoshop toch echt wel iets van de grafische kaart vraagt.
Denk niet dat 2D niet zo heeel veel vraagt van je kaart.

Trouwens, in een ander topic had iemand zijn fan afgekoppeld en het maakte geen ° verschil...

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Olie werkt opzich wel prima maar dat is maar tijdelijk. Dan kun je dat elke 2 weken weer gaan doen. Wat ik je aanraad is om het voeding plugje van de fan eruit te halen en dan met 3d mark te testen of je systeem nog stabiel is of niet. Je zult het vanzelf merken :)

Wij kunnen hier ook moeilijk antwoord op geven want we weten niets van bijvoorbeeld de temperatuur van je kamer, je kast en de airflow van je kast af...

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit heeft niet direct wat met Die-Hard Overclocking en Cooling te maken, maar meer met videokaarten algemeen, aangezien je het niet hebt over je kaart overclocken ;). Dus ik move deze naar V&B. Met de search kan je btw aardig wat vinden hierover: zoeken op videokaart fan lawaai.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Sluuut schreef op 25 July 2003 @ 10:15:
Olie werkt opzich wel prima maar dat is maar tijdelijk. Dan kun je dat elke 2 weken weer gaan doen. Wat ik je aanraad is om het voeding plugje van de fan eruit te halen en dan met 3d mark te testen of je systeem nog stabiel is of niet. Je zult het vanzelf merken :)

Wij kunnen hier ook moeilijk antwoord op geven want we weten niets van bijvoorbeeld de temperatuur van je kamer, je kast en de airflow van je kast af...
Ik meen dat ik toch duidelijk gezegd had dat het al ongeveer een jaar goed werkt, dus niks elke 2 weken weer gaan doen!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 10:20:
[...]

Ik meen dat ik toch duidelijk gezegd had dat het al ongeveer een jaar goed werkt, dus niks elke 2 weken weer gaan doen!
Naar mijn mening is dit niet het geval. Ik weet niet hoeveel jij er hebt gedaan, ik heb er een stuk of 20 gehad die weer terugkwamen met hetzelfde probleem.
(niet als flame bedoeld! gewoon informatief..)
Ik denk trouwens dat het ook aan het gewicht van het fannetje op de koeler ligt, hoe zwaarder hoe sneller het weer herrie gaat maken. Tevens is het per kaart ook weer verschillend.. en, uitproberen kan nooit kwaad.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

ik weet niet wat voor merk gf2 gts je hebt, maar op mijn gf2 gts zat echt een prut koeler(mini orb gevalletje, asus kaart) die hebbik eraf gehaald en een coolermaster tbird heatsink derop gezet, met fannetje, en met voltmod word ie ongv 45 graden ( core) ik was per ongeluk vergeten om het stekkertje van de fan aan te sluiten, toen liep me systeem op ze bek na een 1 uur in windows te zitten..
maarja, ik heb wel een voltmod gedaan..

niks

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Try this one, kun je hem fixen: :)

[rml][ Asus V7700] Fan op videokaart maakt storend geluid[/rml]
Voor een ASUS GeForce 2 GTS V7700

[ Voor 7% gewijzigd door SanderTje! op 25-07-2003 18:18 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

als je goeie airflow in je kast heb, zodat kaartje nog wat lucht krijgt,
kun je volgens mij gewoon het fannetje lostrekken :)

Verwijderd

met een hamer en een bijtel voorzichtig het fannetje eraf tikken en een nieuwe dikke fan er met superlijm opplakken. zo werkt het bij mij al een jaar :)

ps: waarom speel je geen games meer?

• intGod
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Topicstarter
Bedankt jongens! Ik koppel de fan voorlopig los en ik zie wel als Windows op z'n bek gaat.

Overigens plakt de fan helemaal niet op de processor maar zit er gewoon een plakkertje tussen ...

Ik speel geen games meer omdat ik a) een 800Mhz heb, b) een Geforce 2 en geen superkanon dus, c) ik eigenlijk toch alleen maar rpg's speel als ik wat speel en d) dat ik dan met de consoles die ik in huis heb beter uit ben :)
Pagina: 1