Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Kast overspuiten

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik ben nu al een hele tijd op zoek naar websites oid om afdrukken te vinden om mijn kast over te kunnen spuiten. Je weet wel, normaal plak je dingen af om een streep ofzo op je kast te spuiten, en doe je dat op die manier bij meerdere stepen.
Alleen wil ik op de andere kant van mijn kast golfjes enzo erop spuiten, in ieder geval wat meer variatie. Mits mogelijk een beetje het figuur van de eerste auto uit the Fast and the Furious van de undercover agent. Die groene Eclipse. Zulke strepen zou ik dan ook willen.
Maar ik heb overal gezocht en kan niets vinden, dat kan ook wel zijn omdat ik niet precies weet waarvoor ik moet zoeken. En om dit zelf te gaan knippen en plakken lijkt mij niet zo'n succes, omdat ik daar bijvoorbeeld geen materiaal voor/van heb en dan alsnog niet zou weten wat mooie modellen zijn. Dus als iemand weet waar je dit soort dingen kan bestellen, dan zou ik het harstikke graag weten!
De kleur die het moeten gaan worden is overigens Zwart met Neon-Groen. Dus die golven worden met de neo-groen spuitbus gespoten. De kast is zelf van origine zwart.
Alvast hartstikke bedankt (ja ik weet het, tweakers bedanken elkaar zowieso, maar ik doe het toch 1 keer tegen iedereen in het algemeen 8) )

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Kom op zeg gebruik eens de search en ik weet dat je dat niet hebt gedaan ,want je bent hier pas net 1 minuut aangemeld! Dit Topic zal niet lang open blijven!

[ Voor 3% gewijzigd door mark10123 op 24-07-2003 16:47 ]

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, ik ben nu 1 minuut aangemeld, maar ik kom hier al veel langer.
ik zou zeggen, zoek eens naar wat oudere berichten van mij, dan weet je dat ik hier al maanden kom. Ik heb me nu alleen aangemeld op mijn eigen pc, er staan er namelijk 2 hier.
Ontopic weer, danku 8)

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 12:34

Daklem

Audio Nerd

over je kast spuiten is hier veel informatie te vinden! doe eens een goede search !

good luck :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik heb trouwens iets meer info, ik wil wat op de volgende foto blauw is, groen hebben, en wat wit is doe ik wel met de hand een ander keertje wit maken :)
Hier is de link voor een plaatje van de auto: http://www.thefastandthef...m/greencar/images/013.jpg
Ik hoor het wel.

/edit:
Ik had nog op wat andere trefwoorden gezocht bij de search functie, maar ik kan echt niets vinden. Dus hulp word heel erg bedankt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 17:20 ]

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Over vormpjes enzo kan ik je niet veel vertellen maar ik ben op het moment zelf ook een kast aan het spuiten en ik doe dat zo:

- Eerst de plaat opschuren met schuurpapier grofheid 600
- Dan 3 dunne lagen grondverf erover heen spuiten, telkens 10 minuten wachten.
- De grondverf helemaal laten uitharden (min 24 uur)
- Dan de grondlaag een keer opschuren met een gebruikt stukje 600 papier = minder grof :)
- Dan telkens super dunne lagen verf eroverheen die je als toplaag wilt. Na 3 lagen de boel laten uitharden en vervolgens opschuren nat schuurpapier met grofheid 1200.
- ik spuit meestal in 6 tot 9 lagen.
- als laatste nog 1 a 2 lagen blanke lak erover tegen krasjes enzo
- Nog een beetje commandant erop voor de glans en klaar :)

Die vormen op die auto kun je trouwens makkelijk met schilders-tape maken en dan spuiten lijkt me :)

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

thacow schreef op 24 July 2003 @ 18:32:
Over vormpjes enzo kan ik je niet veel vertellen maar ik ben op het moment zelf ook een kast aan het spuiten en ik doe dat zo:

- Dan de grondlaag een keer opschuren met een gebruikt stukje 600 papier = minder grof :)
- Dan telkens super dunne lagen verf eroverheen die je als toplaag wilt. Na 3 lagen de boel laten uitharden en vervolgens opschuren nat schuurpapier met grofheid 1200.

Die vormen op die auto kun je trouwens makkelijk met schilders-tape maken en dan spuiten lijkt me :)
600 papier minder grof als 600 ???? lijkt mij niet ;)

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Verwijderd

er staat bij de 2e: GEBRUIKT stukje papier :P

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:50
Die 2e 600 is toch al gebruikt! en dus minder grof in de praktijk. Wel goed lezen voordat je commentaar geeft :)

edit:

net te laat :)

[ Voor 11% gewijzigd door BasvanS op 24-07-2003 19:15 ]

Verwijderd

Iemand een idee hoe je op een gemakkelijke veilige manier nevel/schaduw-effecten kunt maken dmv spuitbussen? bv.: een paar letters die in de achtergrond een schaduweffect hebben.
Via een topic ben ik al tegengekomen om eerst de schaduw te spuiten, vervolgens alles afplakken om dan pas de letters te spuiten. Iemand nog betere tips?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Diverse mallen maken?
Je volledige ontwerp in laen in photoshop maken
elke laag apart uitprinten en uitsnijden
En in de goede volgorde je mallen inspuiten?

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 19:21
lijkt me ook de meest logische, gewoon beginnen met hetgeen het verst achteraan ligt (je achtergrondkleurtje dus)

Verwijderd

Topicstarter
thacow schreef op 24 July 2003 @ 18:32:

Sorry als ik hierdoor erg nooberig over kom (ben ik ook wel hoor :Y) ) maar word het dan niet een heel dikke kast uiteindelijk? Ik bedoel, als ik aan 6 tot 9 lagen denk, denk ik dat het behoorlijk dik is, kan zijn dat ik me vergis. En wat bedoel je met grondverf precies?

• GerriT
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 16:02

GerriT

Dusss......

Verwijderd schreef op 24 juli 2003 @ 20:17:
[...]

Sorry als ik hierdoor erg nooberig over kom (ben ik ook wel hoor :Y) ) maar word het dan niet een heel dikke kast uiteindelijk? Ik bedoel, als ik aan 6 tot 9 lagen denk, denk ik dat het behoorlijk dik is, kan zijn dat ik me vergis. En wat bedoel je met grondverf precies?
Nee het word niet te dik, thacow vertelde ook zeer dunne lagen :)

En ik heb het ook meerdere keren gedaan, de uitleg is prima B) Geloof me dat het eindresultaat mooi word, je hebt met spuitverf te maken he, geen kwast.

En de grondverf zorgt ervoor dat de overige verf beter hegt, schuren maakt het oppervlak weer wat ruwer zodat de verf ook hier beter hegt 8)

• Freek
GerriT schreef op 25 juli 2003 @ 09:45:
[...]
Nee het word niet te dik, thacow vertelde ook zeer dunne lagen :)

En ik heb het ook meerdere keren gedaan, de uitleg is prima B) Geloof me dat het eindresultaat mooi word, je hebt met spuitverf te maken he, geen kwast.

En de grondverf zorgt ervoor dat de overige verf beter hegt, schuren maakt het oppervlak weer wat ruwer zodat de verf ook hier beter hegt 8)
Precies :)

Natuurlijk zal je laklaag wel wat dikker zijn dan normaal, maar dat heb je echt niet in de gaten. Een ding wat ik trouwens nog ben vergeten is dat je telkens als je over een uitgeharde laag gaat spuiten. Je het oppervlak erg goed moet ontvetten met wasbenzine (GEEN THINER!!). Als er namelijk ergens nog een vingerafdruk staat en je spuit erover heen staat hij voor altijd op je kast.

LET OP!!!

Je moet dus niet ontvetten als je de lagen om de 10 minuten aan het spuiten bent want dan haal je gewoon een hoop verf weg :P

edit:

De grondverf zorgt er inderdaad voor dat de boel goed hecht, anders dondert heel je verf laag er op een gegeven moment er weer van af :P . En ik bedacht me net nog een paar belangrijke dingen:

- Ga niet de hollander uithangen als je spuitbussen koopt. Die van de karwei zijn mischien wel lekker goedkoop, maar als je echt een goed effect wil bereiken zul je toch een paar euro per bus meer moeten uitgeven. Ik vind persoonlijk Flexa en Motip wel goed. Voor de grondverf maakt het niet zo heel veel uit, daar gebruik ik wel gewoon die van de karwei voor :) .

- Zeker als je zilver of chroom-like wil spuiten moet je geen el-cheapo spuitbussen kopen. Trust me ;)

- Als je nou die vormen gaat maken door middel van schilderstape of een opplak mal ben dan niet ongeduldig maar wacht gewoon 48 uur tot de boel echt goed is uitgedroogd. Als je het er eerder afhaalt kunnen er stukjes meekomen en dat is niet goed natuurlijk.

- Het belangrijkste is geduld, geen geduld = geen mooie paintjob :)

- succes ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Freek op 25-07-2003 10:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een spuitbus neon-groen gekocht voor 3 en half euro. Het merk is Mtn (van Montana Colours). Ik weet niet of dit een El-Cheapo is maar ik hoop het niet in ieder geval. Deze op aanraden van vrienden die ze meer gebruiken voor graffiti :)
Maargoed, wat ik begrepen heb is dit:
1) ik moet mijn kast op de plek waar ik wil spuiten schuren.
2) ik moet de kast ontvetten.
3) dan moet ik langzaam in 3 dunne laagjes de grondverf spuiten met 10 minuten pauze per laagje. (moet dit een speciaal soort verf zijn of kan ik ook gewoon de spuitbus die ik voor de echte kleur gebruik gebruiken?)
4) dan klein beetje opschuren, zodat verf beter hecht.
5) Dan in 6 tot 9 zeer dunne lagen de verf spuiten.
6) en als we het hebben dan nog even lakken :)

Ok, als dit klopt hoor ik het graag. Dan ga ik vanmiddag namelijk beginnen zodat jullie snel genoeg zien hoe het eruit gaat zien :Y)

• Freek
Verwijderd schreef op 25 juli 2003 @ 13:48:
Ik heb een spuitbus neon-groen gekocht voor 3 en half euro. Het merk is Mtn (van Montana Colours). Ik weet niet of dit een El-Cheapo is maar ik hoop het niet in ieder geval. Deze op aanraden van vrienden die ze meer gebruiken voor graffiti :)
Maargoed, wat ik begrepen heb is dit:
1) ik moet mijn kast op de plek waar ik wil spuiten schuren.
2) ik moet de kast ontvetten.
3) dan moet ik langzaam in 3 dunne laagjes de grondverf spuiten met 10 minuten pauze per laagje. (moet dit een speciaal soort verf zijn of kan ik ook gewoon de spuitbus die ik voor de echte kleur gebruik gebruiken?)
4) dan klein beetje opschuren, zodat verf beter hecht.
5) Dan in 6 tot 9 zeer dunne lagen de verf spuiten.
6) en als we het hebben dan nog even lakken :)

Ok, als dit klopt hoor ik het graag. Dan ga ik vanmiddag namelijk beginnen zodat jullie snel genoeg zien hoe het eruit gaat zien :Y)
Dat moet inderdaad grondverf zijn, niet de gewone kleur dus. 3,5 euro voor een spuitbus is bijhoorlijk goedkoop ik ken het merk niet maar ik hoop dat het goede verf is. Opschuren met grofheid 1200 :)

Ben benieuwd naar het resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Even snel, ik ben nu al ruim een uur bezig met het zoeken naar afbeeldingen om uit te printen en uit te knippen om te kunnen spuiten. Maar zonder enig resultaat.
Als iemand weet waar ik bijvoorbeeld zo'n figuur kan vinden zoals op de Eclipse waar ik link voor gegeven heb, dus niet met de auto erbij maar alleen het plaatje, dan zou ik die graag willen hebben.
Want ik doe het liefst in 1 keer alles, want anders blijf ik aan de gang :Y)

Thacow: De verf die ik gekocht heb is voor graffiti. Dus echt van die watervaste verf die er met geen mogelijkheid af te krijgen is (als het goed is 8) ), dus ik ga het eerst maar eerst proberen met alleen schuren en dan meteen die verf in meerdere dunne lagen erover heen spuiten. Anders kan het altijd overnieuw :)
En mocht het in het ergste geval helemaal fout gaan, voor 50 euro heb ik weer een nieuwe kast, dus het is een goede (lees: goedkope) om op te experimenteren :Y)

• Freek
Verwijderd schreef op 25 juli 2003 @ 16:29:
Even snel, ik ben nu al ruim een uur bezig met het zoeken naar afbeeldingen om uit te printen en uit te knippen om te kunnen spuiten. Maar zonder enig resultaat.
Als iemand weet waar ik bijvoorbeeld zo'n figuur kan vinden zoals op de Eclipse waar ik link voor gegeven heb, dus niet met de auto erbij maar alleen het plaatje, dan zou ik die graag willen hebben.
Want ik doe het liefst in 1 keer alles, want anders blijf ik aan de gang :Y)

Thacow: De verf die ik gekocht heb is voor graffiti. Dus echt van die watervaste verf die er met geen mogelijkheid af te krijgen is (als het goed is 8) ), dus ik ga het eerst maar eerst proberen met alleen schuren en dan meteen die verf in meerdere dunne lagen erover heen spuiten. Anders kan het altijd overnieuw :)
En mocht het in het ergste geval helemaal fout gaan, voor 50 euro heb ik weer een nieuwe kast, dus het is een goede (lees: goedkope) om op te experimenteren :Y)
Weet je hoeveel grondverf en goeie spuitbussen je voor 50 euro kan kopen :P

Verwijderd

Topicstarter
Ok, laati k maar met de deur in huis vallen: 1 kant is gedaan en het is gelukt :D
Er zijn nu aan mijn pc redelijk wat modjes gedaan, dus ik zal er morgen een apart topic voor openen mét foto's zodat jullie allen het resultaat kunnen zien van hoe mijn pc'tje er nu op het moment uit ziet :)
Iedereen die meegeholpen heeft met advies geven, en met name ThaCow hartstikke bedankt! Graag zie ik jullie reacties morgen in mijn nieuwe Casemod topic :Y)
Met vriendelijke groet, Stef Kuijpers.

Mod; Deze mag dicht :)

• Freek
Geen dank hoor, lees je nog wel ff de regels door voor je een topic opent? En kijk ff of je case niet aan het kleine mods topic voldoet :)

Verwijderd

thacow schreef op 25 July 2003 @ 19:13:
[...]

Weet je hoeveel grondverf en goeie spuitbussen je voor 50 euro kan kopen :P
Ja vijf ongeveer. Motip kost meestal al gauw rond de 10 euro. Ik gebruik alleen de autolakken van ze en hun grondverf en vernis.

Als je die plaatje van je overtrek in vector based dan heb je een goede mal dacht ik zo.
Misschien dat trace bitmap ( in flash bv ) al een hoop voor je kan doen.

Verwijderd

Topicstarter
thacow schreef op 25 July 2003 @ 22:49:
Geen dank hoor, lees je nog wel ff de regels door voor je een topic opent? En kijk ff of je case niet aan het kleine mods topic voldoet :)
Ik zou er in principe al genoeg aan gedaan moeten hebben om er een aparte topic voor te moeten openen :Y)
Er zitten nu meerdere neon coolers in, ccfl buisje, een blowhole, hijs overgespoten...lijkt me toch meer dan genoeg dan als ik er bjivoorbeeld alleen maar een ccfl buisje in gestopt zou hebben 8)
Ik zie jullie in het volgende topic die ik vandaag of morgen open ;)

Verwijderd

In de CME Faq: Kast spuiten staat een hele handige uitleg.

Wat betreft je logo (F&F: Mitsubishi Eclipse 1995)
Afbeeldingslocatie: http://www.autoi.com/showcase/admin/pics/post_15_26.jpg
http://www.tuxedomotorsport.com/Mvc-004f.jpg
http://www.tuxedomotorsport.com/Mvc-009f.jpg
http://www.tuxedomotorsport.com/Mvc-054f.jpg
http://www.lude4life.com/var/thef&thef/22.html
http://www.lude4life.com/var/thef&thef/24.html

Ga aan de slag met je printer + schaar en maak voor de aparte kleuren mallen/afplakstrips op maat.

Mocht je het spuiten/lakken niet aandurven kun je altijd nog je uitweg zoeken naar stickers (hetzij premade, danwel custom bij een stickerdrukkerij -> zie GoudenGids). Veel auto/brommertoebehoren zaken verkopen dergelijke stickers. zie ook: http://www.google.nl/search?&q=FAST+%26+FURIOUS+Sticker / http://www.sell.com/2C7VK
Ik zie jullie in het volgende topic die ik vandaag of morgen open
[...]
Mod; Deze mag dicht
Lees dan eerst even Moderatiepolicy CME / http://gathering.tweakers.net/forum/faq om te voorkomen dat je topic de mist ingaat in de toekomst. :)

Gebruik Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gifTopicReport (bovenaan de pagina) om een topic onder de aandacht van de moderators te brengen (anders is het maar wachten/toeval tot de eerste voorbij komt). Voor echt dringende zaken hebben wij Schop een Modje waar je foute topics/users kunt melden.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 15:04 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.