Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-07 12:10
De Siemens ST55 zal een exclusieve T-mobile(T-zones) versie worden en is NIET door Siemens zelf ontwikkeld maar door een aziatisch ODM bedrijf.

Hieronder een paar plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.mobisux.com/album/data/682/548St55_026-med.jpg
De specs:

GSM Triband (900/1800/1900MHz).
GPRS (General Packet Radio Service).
WAP browser.
EMS (Enhanced Messaging Service) and MMS (Multimedia Messaging Service).
Support Java platform.
Support E-mail client.
120X160 pixels 65536 colours LCD display screen.
Integrated 300K resolutions digital camera with 4X zoom function.
Support GIF, WBMP, H.263, JPEG, PNG and MPEG-4 image format.
Video player.
Call vibration.
40 bit polyphonic ring tone.
Text input predictive software.
STK (Sim Tool Kit).
Infrared and USB port.
Internal 1.4MB memory.
Store up to 500 contact numbers in phonebook.
Alarm clock, calendar, calculator, memo, picture editor, photo album, screensaver, wallpaper and games.
Afbeeldingslocatie: http://www.mobisux.com/album/data/682/548St55_029-med.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mobisux.com/album/data/682/548St55_025-med.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mobisux.com/album/data/682/548St55_006-med.jpg

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88796

En dan maar hopen dat T-Mobile de instellingen (via OTAP) meteen beschikbaar heeft. Anders heb je er nog niets aan.
Zoals een andere topic over de Siemens S55 uitwijst, is het echt een ramp om daar MMS instellingen in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28603

Argh wat een gaaf ding, zit ik weer te twijvelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48122

hmm, vind de telefoon er wel cool uitzien! Alleen ik mis enkele leuke luxes bij deze phone, namelijk BlueTooth en ondersteuning van SD of MMC!

Verder zijn de specs wel goed, maar ik ga toch voor de Siemens SX1! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigma01
Anoniem: 48122 schreef op 24 July 2003 @ 16:49:
hmm, vind de telefoon er wel cool uitzien! Alleen ik mis enkele leuke luxes bij deze phone, namelijk BlueTooth en ondersteuning van SD of MMC!

Verder zijn de specs wel goed, maar ik ga toch voor de Siemens SX1! :)
De prijs van deze telefoon zal waarschijnlijk vrij laag zijn en er wordt duidelijk gericht op de gemiddelde t-zone gebruiker: de jongere dus. De vodafone Live telefoontjes (de sharp / panasonic) hebben ook geen BT of MMC.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
sigma01 schreef op 24 July 2003 @ 16:55:
[...]

De prijs van deze telefoon zal waarschijnlijk vrij laag zijn en er wordt duidelijk gericht op de gemiddelde t-zone gebruiker: de jongere dus. De vodafone Live telefoontjes (de sharp / panasonic) hebben ook geen BT of MMC.
De SonyEricsson wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigma01
Duncan schreef op 24 July 2003 @ 17:04:
[...]

De SonyEricsson wel.
Maar die zal een stukje duurder worden dan deze is, en de doelgroep is anders. De t610 is primair op businessusers gericht en secundair op jongeren (door de interessante prijsstelling icm t-mobile). Deze telefoon zal zich primair op jongeren richten en de meeste (i&t users uitgezonderd) zijn niet in BT geinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:30

_WgV_

It's a magical world!

Hmz is een soort cominatie van de T610 en de S55!
Ziet er wel gaaf uit, maar ik krijg nu toch al de T610!

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73241

hij lijkt wel op de nokia 6610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:16

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Je zou niet verwachten dat dit type ST55 zou gaan heten als je naar de geschiedenis ga kijken van de benummering van de Siemens telefoontjes.

Die Siemens toestellen die met een '5' eindigen zijn meestal echte Siemens-sen. Alles wat op een '0' eindigt, dat is van een andere fabriekant (S40, S30 Bosch) of is een tussen-modelletje. Zoals bijvoorbeel de A50 en de M(T)50, die gewoon C45`s zijn met andere software en een chippie meer of minder.

[ Voor 4% gewijzigd door Ginz op 25-07-2003 00:06 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar ik benieuwd naar ben of de kwaliteit een beetje fatsoenlijk is. De Cl50 van Siemens is in mijn optiek gewoon een aanfluiting, het bereik is niet goed, hij is fragiel, geheel niet conform wat ik gewend ben van Siemens. Vooral het bereik is in mijn geval essentieel, daar ik nog wel in een redelijk schaduwgebied woon, en mijn werkomgeving ook één schaduwpiek is. Met de c55 had ik hier geen last van, mocht dit toestel een beter bereik hebben, dan ruil ik er zonder te morren mijn t610 voor in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:09
Lees net op een duitse site dat die szonder abbo gewoon €400 gaat kosten, tuurlijk komt die ook los in de handel. Wel gaaf apparaat foto's met 640*480 is toch best okee en 4x zoom.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinus op 07-08-2003 10:02 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-07 11:53
Waarom nou geen Bluetooth?? Dan was ie echt ideaal geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
iemand meer info wanneer? ik gok 15 aug na de beurs in duitsland

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigma01
Martinus schreef op 13 August 2003 @ 21:40:
iemand meer info wanneer? ik gok 15 aug na de beurs in duitsland
De telefoon is al gereleased en staat op de siemens site. ( www.my-siemens.com ). Er is al een test van (met plaatjes :) ): http://www.mobile-review.com/review/siemens-st55.shtml maar dat is in het russisch :(, er zal binnen enkele dagen wel een engelse versie van komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
sigma01 schreef op 13 August 2003 @ 21:51:
[...]

De telefoon is al gereleased en staat op de siemens site. ( www.my-siemens.com ). Er is al een test van (met plaatjes :) ): http://www.mobile-review.com/review/siemens-st55.shtml maar dat is in het russisch :(, er zal binnen enkele dagen wel een engelse versie van komen!
maar nog nergens te koop...

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 22:08
Leuke mobiel :), mis 2 dingen. Wat al eerder is genoemd, bluetooth en geheugen slot. Want 1.4 mb kan je niet eens fatsoenlijk filmpje mee kijken :(.

Anoniem: 28

Heb even snel de conclusie doorgelezen: de ST55 komt eind oktober/begin november op de markt en zal rond de 300-330 dollar kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Anoniem: 28 schreef op 14 August 2003 @ 18:39:
Heb even snel de conclusie doorgelezen: de ST55 komt eind oktober/begin november op de markt en zal rond de 300-330 dollar kosten.
In rusland? of hier?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Hij ziet er wel leuk uit, met dat knopje in't midden heeftie wel wat weg van een SE T68i ofzo ;)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stond er niet bij, maar neem aan in Rusland :)

Zag trouwens net dit berichtje op www.club-siemens.com -->
ST55 available (14.08.2003)
It's only been one week since it was presented, but already the ST55 is available and can be bought from some german webshops. One of the webshops that has the ST55 on stock is umtsmobilfunkshop.de, selling it for 340 Euros. The ST55 will be widely available through T-Mobile during the next weeks and available in non T-Mobile countries during October - November.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88253

Op mobile-review.com staat nu een uitgebreide review:

http://www.mobile-review.com/review/siemens-st55-en.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cool, bedankt! Al is het exact dezelfde review als die Russische... maar Engels is natuurlijk handiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71798

scherm en camera zijn oké maar ik vind em lelijk, gewoon een SE-kloon :(
en dom van dat geheugen, die lui moeten toch beter weten door een camera erin te plaatsen en dan zo weinig opslagcapaciteit. Verwachten ze zeker veel opbrengst door het MMS-systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

In Duitsland (www.mobiljoker.de) is 'ie al te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
ga hem morgen via duitsland bestellen.

no comment

• Martinus
Martinus schreef op 19 August 2003 @ 23:11:
[...]

ga hem morgen via duitsland bestellen.
en heb hem binnen _/-\o_ , na wat problemen met de levering.

zal later wat pics posten, als een vriend met een digicamera langs komt. en ervaringen natuurlijk

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu ook in Nederland! Hier staat 'ie op de site van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Anoniem: 82206 schreef op 01 September 2003 @ 13:45:
Nu ook in Nederland! Hier staat 'ie op de site van T-Mobile.
Ga maar eens zoon sim kaartje van T-mobile halen... misschien is dat T-zones wel wat.
Tot nu toe he ik een hele grote tegen, hij heeft geen IR, daar baal ik stevig van aangezien verscheidene sites dit wel aangaven.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 14:40

reuzekind

Ik geloof in GoT

Martinus schreef op 02 september 2003 @ 10:53:
[...]

Ga maar eens zoon sim kaartje van T-mobile halen... misschien is dat T-zones wel wat.
Tot nu toe he ik een hele grote tegen, hij heeft geen IR, daar baal ik stevig van aangezien verscheidene sites dit wel aangaven.
hmm, op mobile-review staat dit:
The phone doesn’t handle IrDA and bluetooth, to synchronise images with PC you should use a data adapter. It is not included in the standard delivery kit, that is why I couldn’t download photos from PC
Maar is wel klote als andere sites het tegendeel beweren inderdaad.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58110

Martinus schreef op 28 August 2003 @ 12:27:
[...]

en heb hem binnen _/-\o_ , na wat problemen met de levering.

zal later wat pics posten, als een vriend met een digicamera langs komt. en ervaringen natuurlijk
Pics.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45862

geil ding :9~

Jammer dat ie alleen via T Mobile te halen is, of is t mobile wel goede ontvangst'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49898

Wat heeft dit model voor voordelen t.o.v. de SE T610? Goedkoper is hij niet echt en volgens mij heeft ie ook niet meer mogelijkheden... Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Anoniem: 49898 schreef op 02 September 2003 @ 19:04:
Wat heeft dit model voor voordelen t.o.v. de SE T610? Goedkoper is hij niet echt en volgens mij heeft ie ook niet meer mogelijkheden... Of zie ik iets over het hoofd?
Euh..... geen voordelen, alleen nu ff dat weinig hem hebben(maar niet iedereen vind dat zo). Vet nadeel(vind ik) is het missen van IR waardoor je weer een kabel moet kopen... had net een IR ding voor mn 6100 gescoord.
De camera werkt er lekker(ook int donker) en de telefoon voelt heel stevig aan, vergeleken met Nokia's. Zal ff kijken of ik de komende dagen wat meer heb, pics enzo.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja dat zou mooi zijn, en t mobile is dat een beetje relax? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86453

of T-Mobile relaxt is zoals jin adt zegt, hangt heel erg af van waar je woont. iig heeft t-mobile wel een Naamd at het in dorpen vaak niet een wereld ontvangst heeft, dan kan je beter voor Vodafone of Kpn kiezen. en de Telefoon heeft meer dan 1,4 mb ruimte, hij heeft 5 mb, en 1,4 mb voor fotos, dus je beltonen , telefoonboek en spelletjes worden op een andere plek opgeslagen, verder heeft de telefoon maar 2 voordelen op de T610, dat is beter Camera, veel beter zelfs, en meer mb ruimte. als je de camera niet echt belangrijk vind dan is de keuze heel makkelijk, maar ookal vind je de camera belangrijk, moet je wel nadenken dat je fotos via kabel op de Pc zet, en dus zomaar even op school erop zet, of op een andere telefoon, of bij een vriend. en dat is toch wel zon groot nadeel, dat ik hem alleen daarom al niet eens zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik woon zelf in apeldoorn, als ik daar maar goede ontvangst heb vind ik het prima :) en dat overzetten van fotos op andere telefoon vind ik niet een erg groot nadeel. En meer mb ruimte vind ik wel weer een groot voordeel, en ik vind de ST55 wel een stuk mooier dan de T610 :)

tenzij er binnenkort een soortgelijk telefoon komt, wacht ik nog even.

ja ik ben dr uit, ik ga deze halen,

beetje offtopic maar ik ben nog geen 18 moet ik dit nu perse op me ouders naam doen? OF kan ik gewoon een ID van 1 van me ouders en me eigen rekeningnummer gebruiken?

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

vinnem erg op de SPV lijken:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobisux.com/album/data/682/548St55_006-med.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/mobile/images/smartphone_front2.jpg

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Anoniem: 75879

hij lijkt totaal niet op de spv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 16:59
Ik wou net zeggen, ik snap sommige mensen echt niet hoor...

Op Esato vond iedereen het een T68i kloon, ook al zoiets raars, alhoewel ik me daar nog iets meer in kan vinden omdat de welving aan de zijkant er wel wat van weg heeft :)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Gugger schreef op 05 September 2003 @ 08:39:
Ik wou net zeggen, ik snap sommige mensen echt niet hoor...

Op Esato vond iedereen het een T68i kloon, ook al zoiets raars, alhoewel ik me daar nog iets meer in kan vinden omdat de welving aan de zijkant er wel wat van weg heeft :)
als je maar lang genoeg kijkt, lijkt elke telefoon op elkaar..... echt geen vbergelijking toch....

maar goed ben dr dik tevree over... hoop alleen dat er gauw een data kable beschikbaar komt, anders is die camera zo zinloos, mms is toch echt te duur....

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik vraag het nog een x :) bij t-mobile geven ze geen antwoord

beetje offtopic maar ik ben nog geen 18 moet ik dit nu perse op me ouders naam doen? OF kan ik gewoon een ID van 1 van me ouders en me eigen rekeningnummer gebruiken? :)

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Anoniem: 45862 schreef op 05 September 2003 @ 10:03:

beetje offtopic maar ik ben nog geen 18 moet ik dit nu perse op me ouders naam doen? OF kan ik gewoon een ID van 1 van me ouders en me eigen rekeningnummer gebruiken? :)

de laatste van de twee, weet alleen niet of papa ook mee moet...

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

via internet wou ik hem bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41563

Via eBay duitsland voor onder de 300€ te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41563 schreef op 05 September 2003 @ 15:40:
Via eBay duitsland voor onder de 300€ te koop.
ik haal gewoon liever met abonoment, en t mobile heeft wel mooie aanbiedingen.

22,50 in de maand plus 90 voor toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87074

Ik dacht enige tijd geleden op Xonio.com te hebben gelezen dat over een aantal maanden de ST55i zal worden geïntroduceerd (maar kan dit helaas niet terugvinden). (Mobile-review heeft het over een verwachte introductie in februari 2004.) Dit toestel zou wel met irda en bluetooth zijn uitgerust. T-Mobile (en straks ook andere providers) wrijft waarschijnlijk in zijn handjes nu met dit toestel (ST55) alles per mms moet worden verzonden, of je moet een usb-kabel aanschaffen. Wat mij betreft had Siemens er wijs aan gedaan zo'n kabel standaard bij te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het hele abonnement moet op naam van je ouders komen. Je kan eventueel later proberen om je eigen rekeningnummer door te geven, maar met automatisch incasso is dat sowieso lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online

Je kan ook een stichting opzetten met handlichting van de kantonrechter en daarop je abonnement afsluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben van plan om deze gsm te kopen, maar wil 'm eerst even 'voelen' in mijn hand. Weet iemand waar (welke winkel) dat kan, aangezien ik de ST55 nog nergens heb gezien behalve op Tmobile.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Anoniem: 28 schreef op 08 september 2003 @ 15:08:
Ik ben van plan om deze gsm te kopen, maar wil 'm eerst even 'voelen' in mijn hand. Weet iemand waar (welke winkel) dat kan, aangezien ik de ST55 nog nergens heb gezien behalve op Tmobile.nl
hij voelt heel erg stevig, beter dan een t610 of 6100.... die heb ik vandaag gevoeld enzo...

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Martinus schreef op 08 September 2003 @ 22:15:
[...]

hij voelt heel erg stevig, beter dan een t610(van collega) of 6100(heb ik ook).... die heb ik vandaag gevoeld enzo...
verkeerde knopje solly....

[ Voor 7% gewijzigd door Martinus op 08-09-2003 22:24 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 16-07 21:23

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Dit lijkt een zeer nieuwe telefoon, is al iemand met gebruiks ervaringen?
Ik heb nu een T68i van T-Mobile, inmiddels is mijn 3e telefoon ook stuk.
Dus het wordt tijd voor een nieuwe.
Ik vind trouwens dat T-Mobile maar weinig telefoons in de aanbieding heeft, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm ik vind het een leuk ding, maar ben benieuwd of hij kan syncen met mijn mac, heb ik een camera in mijn toestel, wil ik die wel kunnen zien op mijn monitor. Bij mijn t610 kan dit wel, maar die valt reeds uit elkaar van de ellende.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

*Schopje*

Hij is sinds vandaag verkrijgbaar in geheel nederland.

-

Anoniem: 55104

hij zal pas begin volgende week verkrijgbaar zijn, want volgens mijn berichten is dit toestel pas sinds vandaag door T-Mobile verspreid onder de retailers. Net als de E-700 overigens!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Anoniem: 55104 schreef op 20 September 2003 @ 23:16:
hij zal pas begin volgende week verkrijgbaar zijn, want volgens mijn berichten is dit toestel pas sinds vandaag door T-Mobile verspreid onder de retailers. Net als de E-700 overigens!!
Hij was gisteren, oftewel zaterdag al bij T for Telecom verkrijgbaar.
De SamSung SGH-E700 heb ik nog niet gezien...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55104

kijk eens aan... een retailer die weer wordt voorgetrokken... ik geloof dat T 4 Telecom ook een speciaal contract met T-Mobile heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Weet iemand al een data cable te vinden? bij mij zit die bijna vol, foto's dan.

Mini-Review(na 4 week)

Pro(t.o.v. de foon waar ik iets van weet)=
bel-kwaliteit is erg goed(6100)
het scherm is zoooooooooo mooi (6100/T610/7650/s300)
voelt heel stevig aan(6100)
foto's zijn goed (T610)
fatoenlijke standby tijd (dag of 3, 2 uur bellen en camera gebruik)

Min
geen IR of BT (6100/T610) das een hele vette min
menu niet altijd ff logisch(6100)
Niet 100% stil te krijgen(op geluid uit altijd wel geluid voor sms :? )
Op alle tonen uit is de tril niet uit te krijgen :?
software is nog wat buggie, bij weinig tot geen bereik blijft die een sms versturen en loopt vast maar blijft wel sturen
geluid speaker is niet zo goed als 6100

zodra ik meer weet en kabel heb zal ik het uitwerken

[ Voor 83% gewijzigd door Martinus op 21-09-2003 11:16 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-07 09:06
Weet iemand toevallig hoe ik een beltoon die ik "besteld" heb opsla op m'n ST55??? Ik kom er niet uit... :|

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Rossi46 schreef op 21 September 2003 @ 21:33:
Weet iemand toevallig hoe ik een beltoon die ik "besteld" heb opsla op m'n ST55??? Ik kom er niet uit... :|
als ik en beltoon binnen krijgen is het net als een sms en hij staat in de map downloads, bovenaan int midden

no comment

Anoniem: 12866

Ben vandaag even de stad in gegaan om hem in mn handen te hebben. Bij t4telecom hadden ze alleen nog maar het showmodel, en bij de phonehouse keken ze alsof ik om een space-shuttle vroeg. Maar.....

Bij Telepoint (tevens de mensen achter sitel.nl) hadden ze hem. Ik mocht hem gloednieuw uit de doos aanraken (Hoera!) en zelfs aanzetten (Hoera! Hoera!), helaas hadden ze even geen sim voor me om erin te doen (!!!)

Anyway, hij voelde goed aan en het scherm was inderdaad alles wat ze er van zeggen. Ik had hem ter plekke meegenomen als ik niet enorme twijfels over 1 ding zou hebben. Connectiviteit.

Ok het is jammer dat er geen IR of BT op zit maar dan maar gekloot met een kabeltje, echter het kabeltje was volgens de beste man nog niet leverbaar en dat moet dus wel gaan gebeuren. Wat heb je immers aan een cam als je met een handjevol foto's kan bewaren. Snap zowiezo niet dat er geen standaard siemens kabel op kan. Ok hij is niet door siemens gemaakt, maar dat hadden ze het plugje toch wel in goed overleg hetzelfde kunnen maken. Wie weet meer over het kabeltje (verkrijgbaarheid & prijs)?

EN, met zo'n kabeltje moet het mogelijk zijn overal te internetten op mn laptop toch?

Oh en ondersteunt ie nu wel of geen java, en zo nee zou dat met een firmware upgrade te verhelpen zijn in de toekomst?

offtopic: nergens hebben ze nog SL55's (mijn 2e keus) omdat die allemaal terug moeten vanwege brakke software, maar dat wisten jullie waarschijnlijk al

Anoniem: 16379

Anoniem: 12866 schreef op 25 September 2003 @ 15:07:

Oh en ondersteunt ie nu wel of geen java, en zo nee zou dat met een firmware upgrade te verhelpen zijn in de toekomst?
Hij ondersteund het niet en dat gaat niet gebeuren ook. Dat is iig wat ik gelezen heb op verschillende fora's.

Er zou een ST55i komen die het wel heeft. Maar wanneer die er is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht dat je een usb kabel kon gebruiken als data kabel. :?

Ik zag hem donderdagavond (gisteren dus) in Hoorn bij tfortelecom staan, ik vind het maar niks, dit terwijl ik toch echt een siemens fan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Anoniem: 55104 schreef op 21 september 2003 @ 09:46:
kijk eens aan... een retailer die weer wordt voorgetrokken... ik geloof dat T 4 Telecom ook een speciaal contract met T-Mobile heeft...
Klopt, onze Media Markt had hem ook al, wij zijn beiden inderdaad speciale partners met T-Mobile, voor zover ik weet :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93707

Hij ligt in verschillende winkels nu. Maar mijn vraag is waar in de datakabel kan kopen. Bij gebrek aan IR en BT geen overbodige luxe lijkt me zo.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Anoniem: 93707 schreef op 29 September 2003 @ 14:28:
Hij ligt in verschillende winkels nu. Maar mijn vraag is waar in de datakabel kan kopen. Bij gebrek aan IR en BT geen overbodige luxe lijkt me zo.... :?
dat duurt dus nog en poosje... mooi kut.... vind hem steeds minder leuk zo..... MMS is belachelijk duur en je kan maar 30kb versturen terwijl goede foto's wel 45 kb zijn....

edit: net gebeld..... data-kabel weten ze niks van.

edit 2:

Data Cable DCA-550
Stay synchronized

van my-siemens.com hoezo vaag?

[ Voor 17% gewijzigd door Martinus op 29-09-2003 16:09 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij My-siemens staat op de site idd dat het leverbaar zou moeten zijn... Zou eigelijk gewoon standaard moeten zijn in de box. Ga ff een redelijk boze mail sturen naar Siemens. Dat het onacceptabel is. :( Laat wel weten als daar reactie op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87371

Ik zou gewoon voor de Samsung E700 gaan. Mooier, kleiner, meer geheugen en in andere opzichten ook een stuk beter dan de ST55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In andere opzichten???? Ik wil gewoon een candybar toestel... gratis... En dan kom ik bij de ST55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80648

ik zag hem in mediamarkt gisteren. Wat is die klein. Maar een groot nadeel vind ik de toetsen. Is klein weetje dus het drukken gaat moeilijk. Voor mij dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87371

Anoniem: 80648 schreef op 05 October 2003 @ 11:45:
ik zag hem in mediamarkt gisteren. Wat is die klein. Maar een groot nadeel vind ik de toetsen. Is klein weetje dus het drukken gaat moeilijk. Voor mij dan
Ja, de toetsen zijn heel klein, maar dat is nog niet het ergste. Ze zitten ook nog heel dicht bij elkaar. De toetsen van de SonyEricsson T610 zijn ongeveer net zo groot, maar daar zit voldoende ruimte tussen de toetsen, zodat je niet 2 of 3 toetsen tegelijk indrukt. De toetsen van de ST55 kun je alleen met je nagel goed indrukken, je vingertopje is er al te dik voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:57
Ik heb vandaag een aanbod gekregen van T-mobile om mijn abbo te verlengen.

Ik kan voorlopig kiezen uit: (heb effe snel telefonische met ze gesproken en de rest zou me nog toe gestuurd worden.)

Siemens ST55 (bij 1 jaar gratis)
Samsung E700 (bij 1 jaar 129 Euro en bij 2 jaar gratis)

Nu twijfel ik omdat ik de E700 wel een heel mooi toestel vindt
maar om daar nu 129 euro voor neer te tellen :? En om nu een contract af te sluiten voor 2 jaar is volgens mijn ook niet de meest juiste beslissing.

Wat zouden jullie doen ?? want sommige zijn niet echt te spreken over de ST55 en sommige weer wel ?

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb 1 jaar verlengt met een gratis ST55. Is een prachtig toestel. Alleen jammer dat er nog geen datakabel voor is. Verder geen problemen mee. Menu is even wennen, maar dat is alles. Niets onoverkomelijks. Je moet je gewoon afvragen wat je nu eigelijk met je telefoon gaat doen? Heb je Jave of Infrarood nodig? Ik iig niet. En dat is waar veel mensen over vallen. Maar het ding in het echt vast hebben gehouden.... Dat hebben ze niet...

Enne, over die kleine knopjes... Vind ik wel meevallen... Idd, ze zijn klein, maar er zit wel een randje op dat je goed voelt.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 93707 op 15-10-2003 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Ik hen net gemaild met salesplaza waar ik meestal mijn data kabeltjes haal. Maar die kon nog niks vertellen over het kabeltje van de ST55 :'(

Ik heb trouwens net mijn aanbieding binnen van t-mobile en ik kan kiezen uit de volgende toestellen:
Sony Ericsson T100
Nokia 3410
Nokia 3510i
Samsung S-500
Nokia 6310i
Siemens ST55
Nokia 6610 - 10 euro
Sony Ericsson T610 - 65 euro
Samsung E700 - 129 euro

dit is op basis van verlening met 1 jaar.
Dus ik denk toch dat het de ST55 siemens wordt en maar hopen dat er snel een data kabeltje voor komt :P

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67084

Arie26 schreef op 15 October 2003 @ 15:44:
Ik hen net gemaild met salesplaza waar ik meestal mijn data kabeltjes haal. Maar die kon nog niks vertellen over het kabeltje van de ST55 :'(

Ik heb trouwens net mijn aanbieding binnen van t-mobile en ik kan kiezen uit de volgende toestellen:
Sony Ericsson T100
Nokia 3410
Nokia 3510i
Samsung S-500
Nokia 6310i
Siemens ST55
Nokia 6610 - 10 euro
Sony Ericsson T610 - 65 euro
Samsung E700 - 129 euro

dit is op basis van verlening met 1 jaar.
Dus ik denk toch dat het de ST55 siemens wordt en maar hopen dat er snel een data kabeltje voor komt :P
Ik mag ook bijna mn abo verlengen! Welke t-mobile abo heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chubby-
  • Laatst online: 07-07 14:25
Is dat ding wat naast die lens zit nou een flitser? of zie ik dan verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7094

spiegeltje om jezelf te zien bij het foto maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Anoniem: 67084 schreef op 15 oktober 2003 @ 16:00:
[...]
Ik mag ook bijna mn abo verlengen! Welke t-mobile abo heb jij?
Ik heb een "aktie BEN '99 vaak" en dat heeft gewoon een hoop voordelen ten op zichte van de huidige abbonementen van t- mobile, maar ik dacht dat je kwa toestellen bij verlengen kan vergelijken met een T-mobile 150

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36691

Ziet erg leuk uit! Ik wou 'm bijna kopen! Maar, hij heeft geen IR en dat is heel erg kut! dat is een grote nadeel vind ik.

Dat ze dan zoiets maken, en dan zonder IR??? we leven in 't jaar 2003 ( bijna 2004 )

ik zat te twijfelen tussen de SL55 of de ST55, voorlopig geen een van deze. nog wachten op iets beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Anoniem: 36691 schreef op 28 October 2003 @ 01:14:
Ziet erg leuk uit! Ik wou 'm bijna kopen! Maar, hij heeft geen IR en dat is heel erg kut! dat is een grote nadeel vind ik.

Dat ze dan zoiets maken, en dan zonder IR??? we leven in 't jaar 2003 ( bijna 2004 )

ik zat te twijfelen tussen de SL55 of de ST55, voorlopig geen een van deze. nog wachten op iets beters.
juist , om die reden heb ik hem weer verkocht. Al komen er langzaam cheap-ass usb kabel om die fotos te gebruiken.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Martinus schreef op 28 October 2003 @ 10:02:
[...]
juist , om die reden heb ik hem weer verkocht. Al komen er langzaam cheap-ass usb kabel om die fotos te gebruiken.
Ik heb hem besteldt :) omdat ie gratis was maar
waar kan je dan die "cheap-ass usb kabel" halen want ik krijg ze nie gevonden hoor.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36691

Gratis was? bij welke profider? en hoeveel betaal je per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Anoniem: 36691 schreef op 29 October 2003 @ 02:09:
Gratis was? bij welke profider? en hoeveel betaal je per maand?
Zoals hier boven ook al staat:
Ik heb een "aktie BEN '99 vaak" en dat heeft gewoon een hoop voordelen ten op zichte van de huidige abbonementen van t- mobile, maar ik dacht dat je kwa toestellen bij verlengen kan vergelijken met een T-mobile 150

en ik betaal iets van 21 euro per maand maar ik ga meestal wel over mijn 180 gratis bel minuten heen, duskan ik bij betalen

Maar weet iemand waar ze die data-kabeltjes hebben voor de ST55 ?

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Arie26 schreef op 29 October 2003 @ 06:54:
[...]

Zoals hier boven ook al staat:

en ik betaal iets van 21 euro per maand maar ik ga meestal wel over mijn 180 gratis bel minuten heen, duskan ik bij betalen

Maar weet iemand waar ze die data-kabeltjes hebben voor de ST55 ?
ga binnenkort bij mn plaatsenlijke dealer langs, die had wat liggen, vraag wel ff type nummer, mail me anders eind van de week ff, dat weet ik het weer.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Martinus schreef op 29 oktober 2003 @ 10:21:
[...]
ga binnenkort bij mn plaatsenlijke dealer langs, die had wat liggen, vraag wel ff type nummer, mail me anders eind van de week ff, dat weet ik het weer.
ik heb je een PM gestuurd maar nog geen reactie, weet je al iets meer over het data kabeltje of niet

Ik heb de telefoon nu 2 dagen in bezit en in het begin was het effe wennen maar nu bevalt ie prima hoor.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Arie26 schreef op 03 november 2003 @ 13:57:
[...]
ik heb je een PM gestuurd maar nog geen reactie, weet je al iets meer over het data kabeltje of niet

Ik heb de telefoon nu 2 dagen in bezit en in het begin was het effe wennen maar nu bevalt ie prima hoor.
sorry ben ff paar dagen ziek geweest ga morgen ff kijken voor iedereen ok? mooi ;)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2012

Ik heb de ST55 nu sinds 10 oktober. In het begin was ik echt helemaal wild van het toestel. Het scherm is echt super mooi en vooral tov van de t610 die ik eerst graag wou halen. Bij de belcompany heb ik hem eerst uitvoerig getest en de volgende dag besloten om hem te gaan halen. Maar nu 3,5 week later kan ik het ding wel voor de muur gooien. Mijn klachten zijn nl. :
1. De fotocamera is te sloom als je het knopje voor foto maken indrukt maakt hij een geluidje maar daarna moet je de telefoon nog zeker 3 sec. stil houden anders krijg je vegen.
2. Het sms systeem is heel brak. De knopjes zijn te klein voor mannen handen en als je bijvoorbeeld de letter S moet hebben dan druk ik redelijk snel 4 x op de 7 toets maarja volgens mij ben ik te snel voor het ding want verder dan de R komt ie niet dus dan maar wat langzamer wat denk je als je te langzaam doet staat er ook weer een verkeerde letter of springt over naar het volgende karakter grrrr.
3. Waar ik ook pas later achter kwam en wat ik nergens kon vinden is dat het kreng dus ook geen Java ondersteunt duz geen spelletjes of progje's downloaden en dat vind ik dus een groot nadeel.

En nu last but not least mijn grootste klacht.
Vanaf dag een blijft het scherm te pas en te onpas hangen. Elke dag gebeurt me dit wel een aantal keer ook als ik mensen aan de lijn heb en ik kan het me niet veroorloven als een belangrijke klant wegvalt. Ik ben hier terug mee geweest naar de belcompany en nu mag ik een ander uit zoeken. Ik zei dat waarschijnlijk er nog kinderziektes of een brakke software op zat maar volgens hun was ik de eerst met een probleem. (iemand moet toch de eerste zijn) Maja je begrijpt vast wel dat dit toestel het voor mij heeft verstierd ik neem mooi de t610 dan maar wat mindere camera en scherm maar daarvoor heb ik wel een betrouwbaar toestel met BT en IR en Java.

Ik hoop voor siemens dat ze deze bugs eruit halen want voor de rest is het een goede telefoon met goede camera en scherm maja voor mij hoeft het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Martinus schreef op 03 november 2003 @ 15:12:
[...]
sorry ben ff paar dagen ziek geweest ga morgen ff kijken voor iedereen ok? mooi ;)
Heb je mischien al gekeken, want ikkan er zelf weing van vinden :'(

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
mooi klote...... er is een usb kabel die past.... maar hij wist niet of die het dan ook deed. Helaas had die ook geen serial voor me, zodat je bij je in de buurt kon checken..... ach de lokale telecom t*rk.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 20:00
Mijn batterij gaat maar 20 uur mee en ik heb hem pas een week, dat lijkt mij niet helemaal normaal. Hebben meer mensen last van een korte stand-by tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 10:47
Ben van plan deze st55 aan te schaffen maar zit nog te twijfelen tussen de mc60 en st55.
Nadelen t.o.v. mc60:
maar 140 uur standby, geen tripple band, (nog) weinig software voor te vinden.
voordelen:
veel betere camera, veel mooier scherm, kleiner, meer geheugen.

hmmmm, denk toch maar dat ik de st55 ga aanschaffen.

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
debeer schreef op 22 november 2003 @ 13:56:
Ben van plan deze st55 aan te schaffen maar zit nog te twijfelen tussen de mc60 en st55.
Nadelen t.o.v. mc60:
maar 140 uur standby, geen tripple band, (nog) weinig software voor te vinden.
voordelen:
veel betere camera, veel mooier scherm, kleiner, meer geheugen.

hmmmm, denk toch maar dat ik de st55 ga aanschaffen.
Ik heb de ST55 en ik vindt dat je kan merken dat ie door een andere fabrikant gemaakt is voor Siemens, ik ben er wel tevreden over maar ik heb er soms wel mijn twijfels over en je kan er idd leuke foto's mee maken maar je kan ze er niet afhalen :( via veel te dure MMS wel natuurlijk.
De camera mist een IR-verbinding of "blauwe-tand" en data-kabeltjes zijn er volgens mijn ook nog niet voor

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
Ach, ie data kabel die komt nog wel lijkt me.
En ir of bluetooth zou het toestel alleen maar duurder gemaakt hebben.
Je kunt de foto's toch wel weer wissen neem ik aan??
Ik denk dat de st55I dan ook wel een stuk duurder zal worden.

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
via een officiële reactie van Siemens Nederland komt de kabel via bestelmaar.nl op de markt....

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
Kijk, dat is goed nieuws ;)

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Martinus schreef op 23 november 2003 @ 12:50:
via een officiële reactie van Siemens Nederland komt de kabel via bestelmaar.nl op de markt....
Kijk, dat is goed nieuws ;) ;)

Teteringen

Anoniem: 87835

Mijn standby tijd is rond de 18 uur... moet ik niet gaan bellen want dan zakt de standby tijd als een ouwe onderbroek. Ik heb hierover T-Mobiles gebeld en m'n telefoon wordt ongeruild voor een nieuwe, maar ik twijfel er héél erg sterk aan dat het dan goed komt. Daarnaast hangt het scherm, of reageert het toetsenbord niet, soms moet ik de batterij eruit halen om 'm te resetten.
Ook al twee keer voor gekomen: oortje werkt niet, of als ik de kabel eraan klik slaat de zaak vast... :(
Conclusie: de ST55 is véél te snel op de markt gebracht, zit van binnen goedkoop in elkaar en moet véél te veel geld opbrengen...

Maar als die nieuwe hetzelfde euvel vertoont en ik ben zo vrij om dat even aan te ...nemen, dan wil ik toch echt wel een andere... en ik hoop dat ik T-Mobile kan overtuigen... kortom ST55 suckz :(

• debeer
Jouw telefoon zal idd niet helemaal lekker zijn als ie maar 18 uur meegaat.
Kan altijd gebeuren natuurlijk.
Ik hoop dat er snel een software update komt.

debeerzietzevliegen.nl

Pagina: 1 2 Laatste