WLAN icm met netwerk

Pagina: 1
Acties:

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:21
Hallo,

Ik heb thuis een netwerk:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/netwerk23.jpg

Nu wil ik draadloos kunnen internetten en het netwerk doorspitten, aangezien het op mijn zolderkamertje veel te warm is en mijn ouder het niet goed vinden als ik nog eens 30 meter kabel uitrol door het huis. Dus ik 2 wireless kaartjes gekocht en ingeplugd. Alleen ik heb geen idee hoe ik ze moet instellen (de pc waar de wireless kaart in zit moet dus internet doorgeven aan de laptop). Volgens de "quick install guide" moet ik beide wireless kaartjes hetzelfde ip geven, maar dat lijkt me een beetje raar en dat werkt ook niet.
Aangezien ik weinig bekend met draadloze netwerken en ik weinig in de search vond vond wat op mijn probleem lijkt vraag ik het maar even.

Edit:
O ja, het draait in ad-hoc mode en het pictogram in de taakbalk zegt dat er wel verbinding is.

Edit 2:
Ik ben al wat verder, ik heb de pc ip adres 192.168.1.1 gegeven op de wireless nic en de laptop 192.168.1.2, en het netwerk doet het nu, alleen het internet nog niet.

[ Voor 18% gewijzigd door sig69 op 24-07-2003 01:36 ]

Roomba E5 te koop

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Misschien op 192.168.0.3 het 'internet' delen.
offtopic:
Misschien de ' Hoe deel ik het Internet' FAQ lezen??

[ Voor 13% gewijzigd door Brazza op 24-07-2003 01:54 ]

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wel verbinding/netwerk en geen internet. Dat heb ik nu gelukkig niet meer. Eerst heb ik het net als jou ad-hoc geprobeerd, maar dat lukte met jouw resultaat. Nu heb ik het acces-point gelijk op de router aangesloten.
Niet dat dat vlekkeloos ging, de helpdesk van Linksys snapte er ook niets meer van. Vervolgens heb ik de kaarten gedeïnstalleerd, en vervolgens natuurlijk weer erop gezet. En toen was het een fluitje van een cent.

en bij ad-hoc stond internet delen op de internethost aangevinkt

[ Voor 10% gewijzigd door Par_Martinos op 24-07-2003 13:33 ]

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• laurens0619
  • Laatst online: 00:01
even brug bouwen tussen die vast nic en die wireless dan kan je namelijk de router berijken vanuit je laptop.

dan ff gateway/dns van die router inknalle en knalle maar!

CISSP! Drop your encryption keys!

• sig69
  • Laatst online: 00:21
Hoe doe ik dat, een brug bouwen (ik gebruik win2k)

Roomba E5 te koop

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50
sig69 schreef op 30 July 2003 @ 23:56:
Hoe doe ik dat, een brug bouwen (ik gebruik win2k)
Onder WinXP kun je bij Network Connections onder het menu Advanced voor Bridge Connections kiezen. Je moet dan twee verbindingen selecteren. Misschien dat je daar iets aan hebt.
Pagina: 1