Toon posts:

Ad hoc WIFI in mijn netwerk zonder Access point

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een bestaand netwerk uitbreiden met 1 laptop met een wireless pccard die dus wireless verbonden is aan een client binnen mijn netwerk (de desktop) d.m.v. een wireless pci kaart.
Het werkt nog niet naar behoren. Dit is mijn configuratie:

SERVER (winroute draait hierop)
-> netwerkkaart 1 DHCP chello
-> netwerkkaart 2
- IP 192.168.0.1

DESKTOP
-> netwerkkaart 1 (utp verbonden met SERVER netwerkkaart 2)
- IP 192.168.0.2
- Gateway 192.168.0.1
-> netwerkkaart WIFI (ad hoc)
- IP 192.168.0.10
- Gateway :geen

LAPTOP
-> netwerkkaart WIFI
- 192.168.0.11
- gateway 192.168.0.10

verbinding tussen laptop en desktop werkt prima, maar alleen met de wireless kaart (192.168.10) in de desktop. De andere netwerkkaart (192,168.0.2) of andere pc (server : 192.168.0.1) is niet te pingen. Daarnaast werkt de verbinding tussen de desktop en de server niet meer vanaf het moment dat ik de wireless kaart in de desktop enable.

Dit is de configuratie, ik neem aan dat dns settings verder niet van toepassing zijn. Zou het toch nodig zijn om op mijn desktop ook winroute te draaien? zoja, met welke instelling?

Ik hoor graag je tips.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

je moet die wireless verbinding in een ander subnet zetten en die pc laten routen
of je moet je pc laten bridgen tussen de twee nic's

Verwijderd

Topicstarter
tsja het gekke is dat alles goed lijkt te staan en het op deze manier in principe zou moeten werken (ook volgens mijn collega's), bridgen al geprobeerd, maar werkt ook niet. Gevolg is dat de verbinding tussen desktop en server wel weer werkt, maar desktop naar laptop niet meer.
Een ander subnet heeft geen effect, hoewel ik routeren daarbij niet geactiveerd had....

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 14:06:
Een ander subnet heeft geen effect, hoewel ik routeren daarbij niet geactiveerd had....
met 2 subnets moet je wel routeren anders weten de packets niet waar ze naar toe moeten.

offtopic:
Maar kan je die 2de nic niet in je server zetten die routert toch al?

Verwijderd

Topicstarter
Ok wat ik vanavond ga testen is :

-> wireless netwerkkaartjes in andere range (10.0.1.x) met subnetmask bijv. 255.255.240.0 (of moet deze juist gelijk zijn aan die van het andere netwerk)
-> winroute installeren op de desktop met NAT enabled op de netwerkkaart die verbonden is met de server (en exclude this computer from NAT).

Dat zou volgens jou moeten werken?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 14:20:
Ok wat ik vanavond ga testen is :

-> wireless netwerkkaartjes in andere range (10.0.1.x) met subnetmask bijv. 255.255.240.0 (of moet deze juist gelijk zijn aan die van het andere netwerk)
-> winroute installeren op de desktop met NAT enabled op de netwerkkaart die verbonden is met de server (en exclude this computer from NAT).

Dat zou volgens jou moeten werken?
volgens mij wel ;) (subnetmask kan je gewoon 255.255.255.0 doen hoor ;))

Verwijderd

Topicstarter
k thnx,

tune in 2morrow for the results ;)

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt toppie, thnx!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om dit zonder hulpprogramma's als Winroute voor elkaar te krijgen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juli 2003 @ 22:44:
Is het ook mogelijk om dit zonder hulpprogramma's als Winroute voor elkaar te krijgen?
Als de desktop alleen maar hoeft te routen dan heb je wel iets aan dit documentje (als je win2000 gebruikt)
http://www.win2000mag.net/Articles/Index.cfm?ArticleID=21364

Op de server wel even routing tabellen goed zetten zodat het andere subnet gevonden kan worden.
Pagina: 1