Hoi!
De situatie is alsvolgt. Ik wilde mijn computer een beetje opschonen en starte in mijn winxp de msconfig op. Toen zag ik ineens wat raars (tenminste ik denk dat het raar is) er staat:
Winampa c:\Program Files\Winamp\Winampa.exe
Dit vond ik verdacht en vinkte het uit bij het opstarten. Maar na het opstarten stont hij gewoon weer aangevinkt. Dit is toch niet de exe van winamp zelf ? Als ik in de winamp map kijk staat er gewoon Winamp.exe en niet Winampa.exe. Vreemd toch?!
Daarbij vond ik ook nog eens een gek tekstbestandje op mun c:\ genaamd:
Indianhackers4msn.txt met daarin het hotmail account + wachtwoord van mijnzusje. (heb ik intussen gewijzigd).
Ik kan geen trojans of dergelijke vinden met Norton Antivirus 2003.
De computer zit achter een server met firewall.
Iemand die me wat meer over deze situatie kan vertellen en wat ik nu moet doen?
De situatie is alsvolgt. Ik wilde mijn computer een beetje opschonen en starte in mijn winxp de msconfig op. Toen zag ik ineens wat raars (tenminste ik denk dat het raar is) er staat:
Winampa c:\Program Files\Winamp\Winampa.exe
Dit vond ik verdacht en vinkte het uit bij het opstarten. Maar na het opstarten stont hij gewoon weer aangevinkt. Dit is toch niet de exe van winamp zelf ? Als ik in de winamp map kijk staat er gewoon Winamp.exe en niet Winampa.exe. Vreemd toch?!
Daarbij vond ik ook nog eens een gek tekstbestandje op mun c:\ genaamd:
Indianhackers4msn.txt met daarin het hotmail account + wachtwoord van mijnzusje. (heb ik intussen gewijzigd).
Ik kan geen trojans of dergelijke vinden met Norton Antivirus 2003.
De computer zit achter een server met firewall.
Iemand die me wat meer over deze situatie kan vertellen en wat ik nu moet doen?
"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)