Toon posts:

HDD traag na extra schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn situatie :
winxphome
p4, 2ghz
gf4 mx460
256mb ddr
1x dvd 1x writer
1x seagate 80gig5200rpm
(verbonden met 250W voeding, en 2x rounded cables ata133)

anyway, ik heb nog een maxtor 30gig..7200rpm van school over (ict opleiding afgerond)

en toen ik hem ff snel aansloot (kap open en eraanhangen) deed ie het... maar kap er even later mee omdat de "plug" van de voeding niet goed inelkaar zit.

nah, nog n keer gefrot zodat er weer stroom opzat (mn pc bleef gewoon runnen) met de hoop dat ie verder ging met kopieren... helaas niet... maar vervolgens... haal ik de maxtor 30gig eraf, en mn PC is... 2x zolangzaam met opstarte.. en 1,5 zolangzaam met spelletjes (gtavc iig ) en ook als ik veel browser op heb staan, dan hapert de muziek... en dit is nog noooit geweest

iemand ideeën ? oplossingen.. voor mn trage schijf nu

ps. dit heb ik geprobeerd :
via hardware.. nieuwe stuurprogramma, opnieuw opstarten, en een keiharde uitzetter (kabel eruit... 10sec wachten en erin en weer aanzetten).. met 0,0% resultaat> HELP ?

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Zatten beide op dezelfde IDE-kabel? Lijkt alsof windows nog steeds op zoek is naar de ontbrekende schijf. Probeer eens in veilige-modus op te starten, als het goed is zou het dan een stuk sneller moeten werken.

(of even kijken in config->systeem->hardware->schijven zoek naar een uitroepteken, als dat er staat, rechts klik-> uitschakelen en reboot)

[ Voor 26% gewijzigd door WieMie op 23-07-2003 18:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
(of even kijken in config->systeem->hardware->schijven zoek naar een uitroepteken, als dat er staat, rechts klik-> uitschakelen en reboot)
= niet het geval.. dat is het eerste naar je naar kijkt (ik doe dat iig)
en veiligge modus.. nope :'(

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Hangt die andere schijf nog in je pc (zitten er een of meer kabels aan)??

Verwijderd

Topicstarter
nee, die ligd weer op mn kamer... de pc is weer in zelvde staat als voorheen... (help ?! )

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

kijk is of de ide kabeltjes goed vast zitten, dit was bij een vriend van me ooit is het probleem

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:05

Robtimus

me Robtimus no like you

DMA staat ook aan?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

dir 30G schijf zal wel ata 33 off 66 zijn geweest. Op dezelfde kabel vertraagt dat de 133 schijf naar 33/66

eagle

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Brothar schreef op 23 July 2003 @ 18:38:
dir 30G schijf zal wel ata 33 off 66 zijn geweest. Op dezelfde kabel vertraagt dat de 133 schijf naar 33/66
Met 80 aderige kabel heb je dit niet ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm, maar nog geen oplossing dus ?
bios reseten.. heefd da efect ???
of iets in die buurt ?

ps. ik ben aan het defragmentere... resultaat post ik wel

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 19:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
... niemand ? hij is nog steeds traag..

Verwijderd

het kan zijn als je 2 schijven aan een kabel hangt met verschillende eigenschappen(udma2 + udma5)bv.
dat de controller of driver een lagere modus kiest voor je schijf.
maw kijk ff welke modus je oude schijf staat en kan.(kan ook dat je bios dat gedaan heeft.)maar die weet je wel te vinden :)
misschien dat je ide driver opnieuw install wat uithaald ?

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:05

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 13:02:
misschien dat je ide driver opnieuw install wat uithaald ?
Vergeet daarna niet DMA aan te zetten. Was ik eerst vergeten, en me maar afvragen waarom mijn bak zo traag was geworden |:(

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 18:41

The Wizard

Moderator Mobile
Daar krijg een HD wel een flinke optater van, van slechte contact. Dat had je beter niet kunnen doen. HD`s zijn erg gevoelig wat betreft hun stroomvoorziening. Daarom die Molex stekkertjes altijd stevig aandrukken.

Windows XP maakt het niet zoveel uit als er een HD erbij komt of eraf gaat, zolang er maar niet benodigde programmatuur op staat. XP benaderd de HD anders dan bijv. Win 98.

Heb je al scandisk/chkdsk overheen laten lopen? (Over de schijf die je er nu nog in hebt zitten). Kan best zijn dat er fouten op staan.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

Pagina: 1