ATI Radeon 9800 Pro geeft raar beeld/teks?

Pagina: 1
Acties:

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Ik draai nu sinds geruime tijd op onderstaande configuratie met de ATI Catalyst 3.6 drivers op een ATI Club3D ATI Radeon 9800 Pro 128MB in windows XP Professional...echter wat mij opvalt is dat soms het beeld in tekst bestanden en op webpagina's vervormd is (in een tekstbestand waren alle zinnen opgerekt over de hele pagina en op een webpagina misvormt met lijnen door de tekst).

Wat mij wel opviel is dat het meestal gebeurt als ik van een game ALT-TAB doe om in windows wat te doen of een walktrough/FAQ te lezen tijdens het gamen!

Zomaar in windows ben ik nog niet echt tegen gekomen, wel met zware applicatie's zoals een game en dan naar de desktop swappen....
Kan iemand mij vertellen wat dit is en hoe ik dit oplos?

Mijn videokaart loopt gewoon standaard 378MHz CORE/338MHz GEHEUGEN, ik heb er zelf een ZALMAN ZM80A-HP opgezet en die wordt ook warm zoals het hoort aan beide kanten, deze wordt deels gekoeld door een ENERMAX 120mm fan die ernaast zit in de zijklep van mijn kast gemonteerd.

Het probleem lost meestal ook op als ik de game afsluit (in dit geval Tomb Raider - Angel of Darkness) 8)7

In de game(s) zelf heb ik geen enkele vastloper of raar beeld...enkel met het swappen naar de desktop en tekst/webpagina's TERWIJL ik game o.a.

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

Verwijderd

Ja dat is gewoon een bug dat nog niet opgelost. Ik heb er soms ook last van als ik Alt-tab doe in games. Ik heb deze problemen overigens minder vaak bij de Omega drivers, misschien moet je die maar eens gaan proberen//

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben...en met een Radeon 9800 Pro?

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Ik heb er geen last van maar ik heb geen Club 3D. Kan dus ook een Club 3D probleem zijn ?.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Heb er klein beetje last van als ik alt+tab gebruik, vooral als ik zit te scrollen.Heb trouwens een 9700 club3d, dus de probleem ligt niet aan je kaart.

Verwijderd

Dat heb ik ook wel eens met mijn Geforce 3, vaak is dit door bug in het spel/drivers die samen problemen opleveren

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Dit probleem heb ik nog niet gezien met mijn club3d 9700 gebruik 3.6 catalyst, vind wel dat hij erg warm is dus heb nu ook kast los ;)

• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 12:18

mbooij

De Mosselman

De kaart heeft waarschijnlijk een hele slechte game gedetecteerd. :P Je zou kunnen proberen om spellen te spelen die een uitdaging zijn voor de VPU. Ik denk dan aan UT 2004, NFS: UG, MP 2 enz. ;)

Even serieus: Heb je Fastwrites al op OFF gezet? Deze staat standaard op ON en veroorzaakt bij een aantal kaarten problemen.
Je kunt ook even de nieuwste versie van Omega Catalyst proberen. Hierin zijn verschillende tweaks al toegepast.

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

mbooij schreef op 25 maart 2004 @ 14:38:
De kaart heeft waarschijnlijk een hele slechte game gedetecteerd. :P Je zou kunnen proberen om spellen te spelen die een uitdaging zijn voor de VPU. Ik denk dan aan UT 2004, NFS: UG, MP 2 enz. ;)

Even serieus: Heb je Fastwrites al op OFF gezet? Deze staat standaard op ON en veroorzaakt bij een aantal kaarten problemen.
Je kunt ook even de nieuwste versie van Omega Catalyst proberen. Hierin zijn verschillende tweaks al toegepast.
Ehm ouwe }:O enzo ?? :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1