copperjet 810 & vigor2200

Pagina: 1
Acties:

• mr_taipan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb sind gisteren surfnet adsl en daar zitten 8 ip adressen bij.

het eerste adres is het netwerk adres en het laaste het broadcast adres.
De copperjet router krijgt het 2e ip adres uit de range. Nu heeft de copperjet maar 1 lan poort waar je een hub of een switch op aanmoet sluiten om gebruik te maken van de andere 5 ip adressen.

Nu wil ik graag mijn vigor2200E er op aansluiten omdat ik die nog heb staan.

Als ik die aangesloten heb dan krijgt die het 3e ip adres uit de range.

mijn pc is weer aangesloten op de vigor en die krijgt dan een ip adres van 192.168.x.x.

Is het mogelijk dat mijn pc het 4e ipadres uit de range krijgt en hoe moet dat?

Als ik een hub op de copperjet aansluit dan verdeelt de copperjet de ipadressen.

• nero355
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Die Vigor had toch iets van een Bridge functie ofzo :? Daarmee kan het denk ik :) En een Sweex switch 5 poorts zelfs 8 poorts kost ook niks meer dan verkoop je die Vigor ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• mr_taipan
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb zonet nog wat geprutst maar ik denk dat dat wel de beste oplossing is.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Welke versie van surfnet heb je want die 2200 werkt niet zo lekker met 8mbit variante haalt dan maar 300k tot 500k ipv 800k

Verder weet ik wel dat er voor de speedtouch multiip configs zijn voor de copperjet weet ik het niet maar denk van wel.

Volgens mij moet je in jou geval de copperjet ip`s laten delen en alleen het switch gedeelte van de vigor gebruiken.

Maar die info moet op surfnet staan.