Nokia 6310 beveiligingscode kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 814 views sinds 30-01-2008

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-12 13:59

krietjur

Where am I?

Topicstarter
Zoals de topictitel al zegt: ik ben de beveiligingscode van m'n Nokia 6310 kwijt. Ik kan de telefoon dus nog wel gewoon aanzetten enzo, maar ik wil nu een andere Sim kaart in m'n telefoon doen (Ik had een O2 abo maar die is afgelopen, en nu heb ik een T-Mobile prepaid kaart gekocht) en dan vraagt ie om de beveiligingscode. De standaard code van Nokia is 12345, dat heb ik al wel gevonden, maar die werkt dus niet.. Kan me niet herinneren dat ik de code ooit veranderd heb, maar blijkbaar dus wel (of ze moeten destijds in de telecom-winkel "leuk" gedaan hebben en de code veranderd hebben).

Nu kwam ik in dit topic tegen dat je met een datakabel en de software heel eenvoudig de beveilingscode kunt uitlezen.. Nu heb ik zelf geen datakabel en geen infrarood poort op mn laptop, dus ik kan het nu zo 123 niet doen.. Wil nu een datakabel kopen voor m'n 6310 maar ik kom nogal wat verschillende tegen.. met en zonder modemsupport enzo.. En ik wil natuurlijk wel zeker weten dat ik met die datakabel wel m'n code kan uitlezen.. Dus.. iemand die weet welke kabel ik daarvoor moet hebben? (en, waar die te koop is?)

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:28
Sommige Unlock shops doen dit ook tegen soms een kleine vergoeding maar een datakabel is altijd handig. Ik ga meestal naar de RAI kost €5,- entree maars wel leuk en datakabels kun je vaak nog goedkopen dan €5,- krijgen als je een beetje goed onderhandeld met de tientallen mobiele telefoonstands die daar zijn, op het eind van de dag gaan die stands ook tegen elkaar concureren dus das ook altijd mooi mee genomen ;)

• krietjur
  • Laatst online: 29-12 13:59

krietjur

Where am I?

Topicstarter
Mm, maar nu vraag ik me toch nog af of het uitmaakt welke datakabel ik neem..
Bijvoorbeeld op: http://www.planetgsm.nl/ staan datakabels. Daar staat dan bijvoorbeeld voor 10 euro een datakabel die geschikt is voor de 6310 (niet voor de 6310i, maar dat boeit dus niet). Er staat echter ook een originele datakabel van Nokia op, maar die kost 39 euro.. nogal een verschil, en aangezien ik 'm alleen maar nodig heb om m'n code te achterhalen en eventueel misschien logo veranderen ofzo, wil ik graag weten of ik aan de goedkope genoeg zal hebben..

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

krietjur schreef op 23 July 2003 @ 13:35:
Nu kwam ik in dit topic tegen dat je met een datakabel en de software heel eenvoudig de beveilingscode kunt uitlezen.. Nu heb ik zelf geen datakabel en geen infrarood poort op mn laptop, dus ik kan het nu zo 123 niet doen.. Wil nu een datakabel kopen voor m'n 6310 maar ik kom nogal wat verschillende tegen.. met en zonder modemsupport enzo.. En ik wil natuurlijk wel zeker weten dat ik met die datakabel wel m'n code kan uitlezen.. Dus.. iemand die weet welke kabel ik daarvoor moet hebben? (en, waar die te koop is?)
Met Logomanager kun je inderdaad de beveiligingscode uitlezen. Maar: dat werkt alleen bij oudere modellen. Met de 6510 bijvoorbeeld lukte het al niet meer, hetzelfde geldt voor de 6100. Ik weet niet zeker of het bij de 6310i nog wel kan.
De reden waarom de beveiligingscode niet meer zo simpel uit te lezen is, lijkt me duidelijk.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:28
Het kan gewoon nog hoor :o BTW Het maakt niet uit welke kabel je neemt, hoogstens zal de orginele kabel voorzien zijn van wat software (pc suite) en wat robuuster zijn. Je heb dan ook nog M- of F-Bus kabels maar dat is alleen van belang bij unlocken (er bestaan ook kabels die F en M zijn)

• Xandrios
  • Laatst online: 21:02
Helaas moet ik deze sluiten. Ik wil niet zeggen dat het uitlezen van die code illegaal is, maar het kan wel heel goed voor illegale praktijken gebruikt worden. En dat hebben we liever niet hier op GoT :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.