Toon posts:

Groot Laptop probleem 2

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
AUB SLUIT DEZE TOPIC NIET METEEN, HET HOEFT NIET METEEN TE WERKEN WAT ER GEZEGD WORD.

Sinds ander halve maand heb ik een medion laptop van de aldi de md6200,
tijdens het spelen van een spel krijg ik na een aantal minuten een blauw scherm met allerlei witte letters en dan start de laptop opeens opnieuw op. tijdens het laden van windows blijft ie dan hangen dan moet je de uitschakelaar een tijdje ingedrukt houden en weer indrukken dan start ie helemaal compleet op. dan krijg je in windows xp home weer te zien het systeem is hersteld van een ernstige fout.
dit gebeurt bij ieder spel van quake3 tot enter the matrix. dit is al vanaf het begin zo. ik had dus een deze dagen besloten medion eens op te bellen en die zeiden dat ik de nieuwste direct x moest installeren dat had ik dus gedaan maar nee hoor zelfde probleem en als dat niet werkte moest ik windows opnieuw installeren, dat heb ik zonet ook gedaan, toen heb ik het nog eens geprobeerd hup weer hetzelfde gezijk. toen heb ik daarop weer eens de nieuwste directx 9.0a geinstalleerd. maar nee hoor het probleem is nog steeds.
de laptop heeft een 2,6 Ghz processor
512 mb ddr pc2700 333Mhz ram geheugen
en een Nivida GeForceFX Go 5200 64mb videokaart.
dit lijkt mij genoeg om spelletjes zoals quake vatsoenlijk te kunnen spelen.
dit is zo echt geen doen.
hebben jullie een idee van wat ik nog kan doen, want medion wilt niet helpen die zegt dat een laptop niet gemaakt is voor zulke spelletjes.
ik denk zelf dat de videokaart kapot is of iets dergelijks.
ik hoop dat jullie iets weten,
alvast bedankt.

mij is geantwoord Zie Windows XP en 2000 BSOD guide eerst eens

ik heb geprobeerd om het automatisch opnieuw opstarten na zo´n blauw scherm uit te zetten dat heb ik gedaan maar hij blijft gelijk opnieuw opstarten
iemand een andere oplossing ?

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:23

Appie

F1RST Racing

Verwijderd schreef op 22 juli 2003 @ 19:10:
hebben jullie een idee van wat ik nog kan doen, want medion wilt niet helpen die zegt dat een laptop niet gemaakt is voor zulke spelletjes.
Laat je hier niet door afschepen. De laptop wordt verkocht als multimedia laptop. Zou dus gewoon moeten werken. (Heb zelf een 6100, met deze reeks zijn ook problemen i.c.m. games door hitte, zelf geen last van)

http://www.gsc.be/gsc_forum/GSC_default.asp
Dit is een link naar een belgisch forum, speciaal voor deze medion producten opgezet. Ik raad je aan als je het probleem behoudt met het spelen van spellen en je vermoed dat dit door een hitte probleem komt, om hier verder te zoeken).

Tot slot een opmerking op het slotje. Opzich is de link goed, alleen meer uitleg mocht mijns inziens er wel toegevoegd worden.

Blauwe schermen kunnen veroorzaakt worden door verkeerde drivers of onstabiele drivers. Wanneer je een blauw scherm ziet, dan staat er ook altijd een melding bij waardoor dit komt. Bijv. IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL; dit duidt vrijwel altijd op een driver probleem. Aangeraden is dus om drivers te vervangen c.q. te uninstallen. Verdere meldingen kun je in de link naar de FAQ vinden, mede als oplossingen.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Als ie direct na de fout niet lekker doorstart, en als je hem een tijdje stil laat staan om het opnieuw te proberen, en dan werkt het wel...

warmte probleem, kan denk best wel, want zoveel ruimte voor koeling is er niet.

Verwijderd

Topicstarter
hij geeft niet zoiets aan ik heb uiteindelijk het blauwe scherm kunnen laten staan doormiddel van een geheugendump

deze errorcode geeft hij wel aan :
*** STOP :0x00000007F (0X00000008,0X80042000,0X00000000,0X00000009)

Verwijderd

Beetje vaag dat Medion zo een zout antwoord geeft. Heb zelf ook veel problemen met mijn medion laptop gehad, maar elke keer was de service goed, en heb ik binnen een week mijn laptop weer terug gekregen.

Wat jij moet doen is:
1. via support cd windows installeren
2. officiele medion drivers installeren
3. een spel installeren
4. crashed ie nog, medion bellen dat ze em op mogen halen. Hij is immers niet goed met de windows en drivers die bij de laptop horen.

Dat het geen games computer is is onzin, immers wat doet een GeforceFXGo er in? Anders hadden ze een shared memory video moeten nemen. :?

Dit is mijn advies, je kan zelf wel gaan klussen of alternatieve drivers installeren, feit blijft het apparaat moet gewoon werken met de aangeleverde XP en drivers.

Verwijderd

Topicstarter
ik moest hem van hun opnieuw installeren
dat is gedaan.
maar de partitie van hun was zo dom 20 gb schijf en 20 gb herstel gedoe
daar heb ik dus 1tje van 40 gb van gemaakt.
en daarom werkt de support cd van hun niet
maar de windows cd wel
daar heb ik het nu mee gedaan
en de drivers van de support cd afgeplukt
maar daarvoor was het probleem er al
en ze halen hem niet op je moet hem opsturen

Verwijderd

Ik zou iig eisen dat ze hem maken, als ze willen dat jij em op stuurt moet je gewoon z'n code vragen waarmee je op het postkantoor nix hoeft te betalen. Als ie nog onder garantie valt hoef jij nix te betalen. Bij mij hebben ze em opgehaald, omdat -zeiden ze- te veel laptops verdwenen als hij via de post ging.

Ik zou gewoon zeggen dat je de officiele drivers hebt gebruikt en dat je de bijgeleverde windows er op hebt staan. Ze kunnen je dan echt niet wijsmaken dat het door een jou komt.

Die partitiegein had ik ook, gare bullshit om die ritten (zow heet et volgens mij) troep op je HD te laten staan, en ik was te lui om em op cd te zetten. Ik heb toen gewoon Win2000 er op gezet, toen ie het niet meer deed zeiden ze idd dat ik die support cd moest gebruiken, maar dat werkte dus niet. Dus hebben ze et zelf ff gedaan.... easy does it :+

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 23:04 ]

Verwijderd

Ik zou zelf beginnen met het updaten van Windows of de servicepack installeren als dat nog niet gebeurt is.
Daarnaast zou je nog een geheugentest kunnen doen en je harde schijf misschien kunnen testen met een HD test programma. Je kunt waarschijnlijk via apparaatbeheer wel achterhalen wat voor merk harddisk het is.
Mocht dat niet helpen wordt de kans groter dat het een ander onderdeel is, en meest waarschijnlijk is dan moederbord of processor, en dat moet medion oplossen.

Je kunt trouwens voor de spellen kijken of er misschien patches zijn voor Windows XP.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ze zover gekregen dat ze hem op komen halen.
maar ik moet die afpersers wel 25 euro gaan betale om die image van die klote backup partitie terug te laten plaatsen. omdat ze hem anders niet repareren.
laat ik het zo stellen :
F*CK MEDION!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:51

LopeZ

Too much is never enough

Grote jongen, snapt nog niet helemaal hoe het op een forum in ze werk gaat. Lees http://gathering.tweakers.net/forum/faq eens
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.