Gaat Orange het wel redden?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 928 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-07 13:15
Ook ik ben al enige jaren in het bezit van een Dutchtone/Orange abbo.
Ben destijds overgestap van Libertel omdat alleen DT/Orange een 'all-in-one'-bundel heeft. Geen gelul met rekeningen na buitelandse tripjes of veel te veel SMSjes.
Ik had tot verkort geen probleem met de ontvangst. Begin deze maadn een weekje op onze mooie veluwe vertoeft en het blijkt dat ik daar (buiten de grotere steden) nagenoeg geen ontvangst heb.
Mijn vriendin met T-mobile had perfect ontvangst. Nu woon ik in de randstad en heb er dus niet zo vaak last van. Raar is het wel, dat je in het buiteland (via andere providers) beter ontvangst hebt dan als je in eigen land ben.

De service vind ik goed. Mijn abbo liep tegen het eind en ZIJ bellen om mij een nieuwe telefoon aan te bieden. Andere providers willen nog wel eens de neiging hebben om je abbo stilzwijgend te verlengen.

Orange heeft in mijn opinie de mogelijkheid om een hele grote te worden, zo niet de grootste. Het gevaar is natuurlijk wel dat als ze groter worden dat dit de service nadelig kan beinvloeden.

We zullen zien.

:Z -- heb eerdere posts niet gelezen, xcuse voor dubbelposts -- :z

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 18:04
De toegenomen omzet per klant is mooi, maar er zijn wel 200.000 klanten minder. En dat terwijl de concurerende providers (T-mobile en O2) wel gegroeid zijn. Dit zal betekenen dat Orange international eens heel goed gaat nadenken of ze hier mee door willen gaan. Op dit moment doen de drie kleintjes het volgende:

T-mobile>1.6 miljoen klanten> still going strong> dure acties (t610 oa)

O2(Telfort)> een beetje rust op dit moment > weinig abo klanten > groei komt er misschien weer aan

Orange > Krimpt een beetje > goede klanten > geen groei? >>afstoten/fusie

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Eigenlijk maakt het niet zo heel veel uit of ze het wel of niet gaan redden. Als ze het niet gaan redden worden ze tochwel overgenomen. Ik hoop alleen wel dat ze Share dan behouden want Orange Share Roeleert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Orange is echt top wat mij betreft. Zou echt balen als ik weer terug moest naar die providers met die onduidelijke bundels waar de helft vd diensten buiten valt. Bah.

Orange all in one roeleert major! :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
gut ik hang nu met die klantenservice aan de lijn en het is idd niet echt top geregeld daar ;)

PSN: Houtvlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 21:09
Bel eens even de andere klantenservices en neem een stopwatch... dan praten we wel weer verder ;)

Het is wel vakantie he! het is overal drukker dan normaal en niet alleen bij servicesdesks, zelfs in de supermarkten hebben ze mensen te kort!

[ Voor 52% gewijzigd door renzo4000 op 29-07-2003 22:42 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 18:40

sjaak

un giorno credi

Wat betreft die servicepoints van orange, in Utrecht is het er altijd druk. Voor de rest denken ze met me mee, word ik goed geholpen. Alleen de klantenservice mag wel eens eerder opnemen, vooral omdat dat je er nu voor moet betalen. Waarom ik bij Orange zit is die bundel, alles wat je belt, smst, gprst gaat allemaal uit de bundel, smsje als je bundel op is, rekeningen online bekijken. Naja, niets te klagen dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_jk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2022
[quote
Een E-S T68i wil niet echt werken met Orange. Veel verlies van verbinding.
[/quote]

Ik zit mij nu af te vragen: hoe kan een gsm nu niet geschikt zijn voor een bepaald netwerk? Het lijkt mij dat die gsm dan gewoon niet in orde is. Heb ik zelf ook met mijn Siemens S35 met Hi Profile abo. Zou iemand dat kunnen uitleggen?

Om niet helemaal off-topic te gaan:
Ik denk zelf dat het voorlopig nog wel goed gaat met Orange. Volgens het persbericht hebben ze wel meer omzet gemaakt, maar zijn ze klanten kwijt geraakt. Ze zullen zich dus moeten afvragen waarom die klanten weg zijn gegaan. Ik denk niet dat Frankrijk zomaar het mes in de NLse tak zet.

En als ze straks van plan zijn meer klanten aan te trekken: ik hoop dat ze over een maandje een leuke aanbieding hebben.... dan hebben ze er zeker weer een klant bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

* D-Jay werkt @ Belcompany

Orange wordt goed genoeg verkocht. Veel mensen vinden hun bundel toch ideaal (incl me .. ik heb 2x free30)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

-D-Jay- schreef op 31 juli 2003 @ 22:03:
Orange wordt goed genoeg verkocht. Veel mensen vinden hun bundel toch ideaal (incl me .. ik heb 2x free30)
Daar was ik nou wel eens benieuwd naar. Wat verkoopt nou 't beste? T-Mobile zeker? Maar goed, zolang Orange zulke cijfers kan laten zien lijkt het me dat het aardig gaat met Orange. Je hoeft geen miljoenen klanten te hebben, als je maar genoeg winst maakt. Dat 20% marktaandeel is alleen in omzet, niet in klanten. Dus dat scheelt weer.

Orange heeft in de UK trouwens iets moois: Value Promise. Dan kan je ieder op prijsplan (van de concurrenten) op het Orange netwerk aansluiten. Dus bellen tegen T-Mobile of O2 tarieven met de service en diensten van Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

Anoniem: 82206 schreef op 31 July 2003 @ 22:33:
[...]

Daar was ik nou wel eens benieuwd naar. Wat verkoopt nou 't beste? T-Mobile zeker? Maar goed, zolang Orange zulke cijfers kan laten zien lijkt het me dat het aardig gaat met Orange. Je hoeft geen miljoenen klanten te hebben, als je maar genoeg winst maakt. Dat 20% marktaandeel is alleen in omzet, niet in klanten. Dus dat scheelt weer.

Orange heeft in de UK trouwens iets moois: Value Promiss. Dan kan je ieder op prijsplan (van de concurrenten) op het Orange netwerk aansluiten. Dus bellen tegen T-Mobile of O2 tarieven met de service en diensten van Orange.
dat wil ik hier ook! (denkt aan de o2-500 abo met spotgoedkope GPRS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 10:39
Las een stuk in het Fin. Dagblad... ze hebben sinds tijden weer winst gemaakt en gaan zich richten op de pre-paid beller, omdat daar verwege de meenste van zijn. Kan wel goedkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinus op 01-08-2003 09:32 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Anoniem: 82206 schreef op 31 juli 2003 @ 22:33:
[...]

Daar was ik nou wel eens benieuwd naar. Wat verkoopt nou 't beste? T-Mobile zeker? Maar goed, zolang Orange zulke cijfers kan laten zien lijkt het me dat het aardig gaat met Orange.
T-Mobile niet nee, meer Vodafone of Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Werk je in een Telecomzaak ? Is Orange zo populair. Had ik eigenlijk niet verwacht zijn toch de duurdere aan het worden.
Voor Orange geld dan echt .. De Future is bright, the Future is Orange :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65861

Ja Orange waarschijnlijk ook door de aantrekkelijke toestelkortingen die bij een abbo geven. Mensen komen de winkel binnen en willen dan een x telefoon en dan kom je waarschijnlijk vaak bij Orange uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Algemene ervaringtje in dit topic:

Net Orange gebeld en erg netjes geholpen. Contract was afgelopen en zij verlengen standaard. Ik wilde nieuwe phone die gratis zou zijn met nieuw abbo. Ik uitgelegd dat ik geen zin had om op te zeggen, nummer mee te nemen, nieuwe aan te vragen, etc. Begreep ze en heb binnen 10 dagen nieuwe phone gratis thuisgestuurd en contract is verlengd voor jaar :)

Gesprek duurde nog geen 5 min en netjes en snel geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-07 21:27

Pubbert

random gestoord

in Venlo zit iig een Orange winkel :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Nu online
Anoniem: 65861 schreef op 04 augustus 2003 @ 19:26:
Ja Orange waarschijnlijk ook door de aantrekkelijke toestelkortingen die bij een abbo geven. Mensen komen de winkel binnen en willen dan een x telefoon en dan kom je waarschijnlijk vaak bij Orange uit...
Ik hoor ook steeds meer mensen die naar Orange willen door die bundel. Want tsja .. dat is de rededat ik bij Orange zit. Ik had Hi Profile (30 met 200 min/sms) dus ja nu een Free 30 is minder bellen en smsen. Maar toch wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Volgensmij zijn er een hoop mensen die het waarderen dat je bij orange:
-slechts 1 maand opzegtermijn hebt en
-alles uit de bundel betaald wordt en
-je het onopgemaakte bundelgedeelte ONBEPERKT mag meenemen.

Bij de andere providers heb je van die gekunstelde abovormen waarbij de helft van de zaken niet uit de bundel betaald wordt EN je het onopgemaakte gedeelte uit de bundel ook nog maar ns 1 maand mee mag nemen.
Hierdoor krijg je toch een beetje het gevoel dat je belazerd wordt door de marketingmachine.
Zelf betaal ik liever iets meer voor een duidelijke all-in-one bundel zoals bij Orange.
Het zou me niets verbazen als dit voor meer mensen geldt.

Orange durft mensen tenminste een keus te geven....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Nu online
Nee .. Orange is duidelijk. Het is niet zo dat er ergens kosten nog bovenop komen. Je betaald 30 euro. En daaruit gaat alles. Je kan opvragen hoeveel je nog hebt. Het is gewoon Duidelijk. Jammer van die namen. Ik zou Orange Free, Orange Ready noemen en Orange Ready Orange Free. Das toch veel duidelijker. Ready betekend dat je altijd kan bellen, dus met abbo kan je altijd bellen, ook na je bundel. Free is gratis, Orange Prepaid kost nix. Het is alleen beltegoed.

Voor de rest is het juist lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 17:12

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Leuk dat jullie allemaal jullie meningen over Orange posten, maar dat was eigenlijk niet de reden dat ik dit topic opende.

Hier nog een voorbeeld waarom Orange het naar mijn mening niet gaat halen.

Als we gaan kijken naar de 'duurste' netwerk provider, dan schijnt het zo te zijn dat we automatisch bij KPN uitkomen. Maar schijn bedriegt:

Laten we er in mijn berekening maar even vanuit gaan dat je als Orange klant 60% naar een mobiel nummer van een andere provider bel, en 40% naar een Orange nummer of naar het vaste net. En als vergelijking nemen we het Orange Free € 30 abonnement en het KPN Hi 30.

Dan gaan we nu het gemiddelde bedrag dat je per minuut moet betalen bij Orange berekenen:

40% van de gesprekken = € 0.11 p/m
60% van de gesprekken = € 0.22 p/m

Dat maakt dus een gemiddelde van € 0.176 p/m

Wat dus weer betekend, dat je met een € 30 bundel 170.45 minuten kan bellen

Met een Hi € 30 van KPN kan je 200 minuten bellen. Dat is bijna een half uur meer.

Nog een voorbeeldje

KPN kosten per SMS: € 0.15
Orange kosten per SMS € 0.22

Een verschil van € 0.07 per SMS.
En ja, dat is heel veel.

Oké, buitenland bellen dan? Dat gaat bij KPN lekker niet van de bundel af en bij Orange wel

Ja, maar bij Orange is het wel veel duurder:

Bellen vanuit Frankrijk:

Orange: € 1.20 p/m
KPN: € 1.05 (piek) & € 0.90 (dal) p/m

En zomaar een ver land gekozen, Azerbeidjan:

Orange: € 6.95 p/m
KPN: € 3.30 (piek) & € 2.59 (dal) p/m

KPN is:

Met bellen in nederland: 15% goedkoper
Met bellen in buitenland: gem. 50% goedkoper
Met SMS-en: 31% goedkoper

En als Orange nou echt zoveel meer dekking of service zou hebben??

Daarom!!!!!

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ginz schreef op 06 augustus 2003 @ 00:06:
KPN is:
[knip]
goedkoper
Daarom!!!!!
KPN mag dan goedkoper zijn met de dingen die jij opnoemt, maar dat zijn nu niet de dingen waar ik bij Orange mijn voordeel uithaal.
Ik bel weinig (<150 minuten per maand en dan toevallig voornamelijk naar Orange-nummers), wap ontzettend veel via GPRS, bel regelmatig onderweg het 0900-nummer van de ABN Amro rekeninginformatielijn en vind het leuk om mijn resterende belbundel af en toe te gebruiken voor het downloaden van games, achtergrondafbeeldingen en ringtones. Elke maand houd ik wel over van mijn €30 bundel, terwijl ik bij andere providers met hetzelfde verbruik duurder dan €30 uit zou zijn. Daarom kon ik in mei voor €70 vanuit Amerika bellen zonder dan mijn rekening hoger werd dan €30. En dan heb ik liever dat er bij wijze van spreken €2 per minuut van een opgespaarde bundel wordt afgeschreven dan dat er elke minuut €1,25 bij de rekening wordt opgeteld.

Het grootste nadeel van andere providers voor mij is dat ze teveel gericht zijn op bellen en berichten versturen.

Wat je ook niet moet vergeten is de toestelkorting die bij Orange hoger is dan bij KPN. Veel mensen laten zich bij het aanschaffen van een telefoon leiden door het korte-termijn voordeel. Liever een toestel voor niets en iets duurdere minuten dan een toestel voor €100 en iets goedkoper bellen. Dat grote voordeel ineens halen ze er op de lage termijn wel weer uit, maar dat willen mensen niet. Bij Orange hangt de toestelkorting ook niet alleen af van het aantal belminuten, maar van het totale verbruik. Vergelijk je de toestelkorting van bijvoorbeeld een Orange Free €30 met een Vodafone 180 abonnement (€29,50 per maand) dan is die misschien vergelijkbaar. Maar daar zit bij Vodafone nog de sms-bundel, Wireless of Live! bundel niet inbegrepen en als je die allemaal erbij neemt is je vaste maandbedrag veel hoger maar krijg je nauwelijks hogere toestelkorting.

De enige reden waarom ik ook nog een Vodafone abonnement heb, is dat ik waar ik nu (nog even) woon binnenshuis geen goed bereik heb met Orange. Maar zodra ik binnenkort verhuisd ben gebruik ik Vodafone niet meer. Ik vind het zo vervelend om elke keer te moeten opletten op de kosten. Een sms-bundel is weer veel te veel voor mij. Er zitten dan wel 120 minuten bij, maar voor alles wat ik gebruik buiten het bellen komen de kosten bovenop de €23,50. Dan zit ik met hetzelfde verbruik al heel snel boven de €30.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Laatst online: 07:55

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Hmmm, haas was me net voor.... Het is niet alleen de prijs die bepaald of een produkt het gaat redden of niet. Ik betaal liever iets meer voor gemak dan dat ik extra bundeltjes erbij moet gaan afsluiten. Trouwens, bellen vanuit het buitenland zit IN de orange belbundel, bij KPN weer niet. Verder zijn de belminuten van KPN maar 2 maanden overdraagbaar, bij Orange altijd. Naja, al die punten die Haas al heeft aangegeven wou ik ook gebruiken ;)

Ik ben begonnen bij Dutchtone, heb bij Telfort / O2 gezeten en Ben wou me niet hebben (moest moeite doen om abonnee te worden omdat ik in een 'niet kredietwaardige buurt' zou wonen, tsssssss, dan niet, mij zullen ze nooooooit als klant zien) maar mijn eerst volgende provider wordt toch orange. Geen gezeik, duidelijk, makkelijk. En dat ze duurder zijn ? Dat had ik door, maar dat neem ik voor lief.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Even een vergelijking die heel anders uitpakt. Stel, iemand belt 100 minuten, waarvan 60% naar KPN, Vodafone, O2 of T-Mobile en 40% naar Orange of vast. Daarnaast stuurt hij 20 sms berichten en gebruikt 1 MB data met wap via gprs.
Dan zou hij bij KPN betalen:
100 x €0,15 voor het bellen en 20 x €0,15 voor de berichten = €18
Voor het wappen: 1 MB I-mode voor €10, dat is totaal €28.
Maar hij betaalt €30 voor het abonnement en €10 daar bovenop voor het wappen.
Dat is totaal €40! Hij neemt wel 80 minuten/berichten mee naar de volgende maand.

Advies voor deze KPN-klant: neem het Hi Profile €20 abonnement. Goed idee, dan wordt het:
100 x €0,20 voor het bellen en 20 x €0,22 voor de berichten (oeps, buiten de bundel wordt het ineens duurder!!!) = €24,40.
Voor het wappen: 1 MB I-mode voor €10, dat is totaal €34,40.

Bij Orange was hij goedkoper uitgeweest.
60 x €0,22 voor bellen naar andere providers = €13,20
40 x €0,11 voor bellen naar Orange en vast = €4,40
20 x €0,22 voor sms berichten = €4,40
Starttarief voor 50 gesprekken = €2,50
Share inclusief 2 MB voor €6, dat is totaal €30,50.

Ok, het maakt niet veel uit. Maar kijk dan eens naar de toestelprijzen.

Bij Belcompany
Nokia 6610 met éénjarig Hi Profile €20 = €259
Nokia 6610 met éénjarig Orange €30 = €0

Bij telecomvergelijker (goedkoopste bij beide: online shop www.2call.nl)
Nokia 6610 met éénjarig Hi Profile €20 = €191
Nokia 6610 met éénjarig Orange €30 = €37

Bij de eigen shops op internet:
Nokia 6610 met éénjarig Hi Profile €20 = €235
Nokia 6610 met éénjarig Orange €30 = €0

Ik ga er dan van uit dat er geen aansluitkosten zijn van €52,50 (KPN) of €25 (Orange).
Tel uit het verschil!

[ Voor 21% gewijzigd door Canaria op 06-08-2003 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Ja, maar er zijn niet veel mensen die net als jou wappen etc...
Waarschijnlijk wel veel GoT`ers, maar niet zoveel gewone normale abonnements bellers

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ginz schreef op 06 August 2003 @ 12:42:
Ja, maar er zijn niet veel mensen die net als jou wappen etc...
Waarschijnlijk wel veel GoT`ers, maar niet zoveel gewone normale abonnements bellers
Klopt, maar de vraag is of Orange het wel gaat redden. En dan kijk ik naar de toekomst, waarin data steeds belangrijker gaat worden. Wap via gsm was geen succes, wap via gprs al veel meer (I-mode, T-zones, Live!, Share).
Ook de normale bellers gaan steeds meer overstag voor een kleurenschermpje en camera. Beltoontjes en achtergrondplaatjes moet je tegenwoordig via wap downloaden. MMS is ook redelijk succesvol.
Mensen gaan niet steeds meer bellen. Om je winst te vergroten moet je als provider dus proberen de inkomsten uit andere diensten te halen. Als dat lukt zit het volgens mij wel goed. Niet alleen de arpu (opbrengst per klant) is belangrijk, maar ook het percentage daarvan dat door dataverkeer wordt gegenereerd. Daar zit veel toekomst in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Ja, daar zit zeker wat in.

Kijk, dit zijn nou antwoorden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-07 12:11
Van het terugkerende Telfort zullen ze in ieder geval weinig last hebben. Hun reclame campange loopt voor geen meter http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=31281 en de timing slaat ook nergens op aangezien er nog steeds veel mensen op vakantie zijn. Ze hadden het beter aan het einde van het jaar kunnen doen met de "uitgeef maanden". Er zijn denk ik ook weinig mensen die vertrouwen zullen hebben in Telfort, in ieder geval minder dan die van Orange. Orange wordt nog vaak gekopeld aan het oude Dutchtone, wat kwa kwaliteit en totaalpakket velen malen beter was dan het oude Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Op 6 juni 2003 heeft de Hoge Raad een uitspraak gedaan over het al dan niet onroerend zijn van een netwerk in de grond van een openbare aanbieder onder de Telecommunicatiewet. Deze vraag speelt al een tijdje, maar daar is nu dus een einduitspraak voor gekomen. Een van de uitkomsten van deze (fiscale) uitspraak is dat het netwerk als onroerend werd gezien. In de rechtspraktijk wordt (op goede gronden :) ) aangenomen dat deze uitspraak ook toepasbaar is op andere netwerken dan bestreken door de Telecommunicatiewet. Een van de nare gevolgen daarvan is dat voor een overdracht van zo'n netwerk overdrachtsbelasting verschuldigd is. Laat nou net die netwerken vele malen overgedragen zijn de afgelopen jaren :X De fiscus is allang rustig voor miljoenen naheffingen aan het voorbereiden, naheffingen die toch al niet lekker opererende telecommunicatiebedrijven niet echt kunnen gebruiken. Ook gemeenten in Nederland worden wakker en gaan onroerende zaak belasting heffen over deze netwerken, wat ook een extra last gaat betekenen. De toekomst van telecommunicatiebedrijven gaat dus nog wel wat klappers geven op kostengebied. Dit overigens ter algemene informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leuk al die vergelijkingen, maar waarom houdt niemand rekening met cash deals? *dus geen toestelkortingen, maar echte cash deals)

als we dat wel gaan doen zien we dat je met o2 en t-mobile nagenoeg gratis belt, met kpn en debitel erg goedkoop, en orange en vodafone worden ineens erg duur. om maar niet te spreken van tele2 want die doen niet aan cash deals.

DISCLAIMER: voordat iedereen mij met linkjes met aanbiedingen om de oren gaat smijten: ik bedoel het ongeveer, en de uitzondering bevestigt de regel

@wekkel: de KPN zal zich rotlachen!

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 06-08-2003 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Nu online
haas schreef op 06 August 2003 @ 12:59:
[...]

Klopt, maar de vraag is of Orange het wel gaat redden. En dan kijk ik naar de toekomst, waarin data steeds belangrijker gaat worden. Wap via gsm was geen succes, wap via gprs al veel meer (I-mode, T-zones, Live!, Share).
Ook de normale bellers gaan steeds meer overstag voor een kleurenschermpje en camera. Beltoontjes en achtergrondplaatjes moet je tegenwoordig via wap downloaden. MMS is ook redelijk succesvol.
Mensen gaan niet steeds meer bellen. Om je winst te vergroten moet je als provider dus proberen de inkomsten uit andere diensten te halen. Als dat lukt zit het volgens mij wel goed. Niet alleen de arpu (opbrengst per klant) is belangrijk, maar ook het percentage daarvan dat door dataverkeer wordt gegenereerd. Daar zit veel toekomst in.
En niet alleen gaan we in de toekomst meer gebruik maken van Gprs diensten, maar ik denk dat het grote voordeel van Orange hem zit in alles in de bundel. Ik hoor heel veel mensen om me heen die ineens zeggen dat dat wel heel erg makkelijk is. Je kan gewoon controleren hoeveel tegoed je nog hebt met een nummer. In vergelijking met T-mobile, KPN en Vodafone is dat gewoon een groot voordeel.

En als ik even vergelijk met een vriend van me, die heeft een T-mobile 150 + sms bundel. Totaal kost het hem ongeveer 27 euro geloof ik. Ik betaal 30 met een Free 30 maar hij heeft elke maand te weinig of veel te veel gebeld. Je kan met Orange veel makkelijker je kosten beheersen.

Ook het factuur is verschillend, waar mijn vriend nog moeite heeft om het goed factuur thuis gestuurd te krijgen, kan ik gewoon online even mijn gespecificeerde rekening opvragen (dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht dat het ging werken). Is wel zo makkelijk als je in het buitenland ben geweest.

Voor de rest, een provider is altijd zeer persoonlijk. De een vind het belangrijk dat hij altijd en overal vol bereik heeft. Voor de ander moet het zo goedkoop mogelijk. Weer een ander wil dat zn sms en bel verkeerd bij elkaar vallen. Het is dus uitzoeken wat voor jou het beste is, ik geloof Ginz gelijk als hij zegt dat Sony-Ericsson en Vodafone the perfecte combinatie voor hem zijn. Maar als ik eerlijk ben zie ik Orange niet zomaar verdwijnen. Het afgelopen jaar is er te veel verbeterd en ik zie ze alleen maar klimmen.

Qua bereik woon ik in een gebied waarmee je met alle operators wel kan bellen buiten, ik woon namelijk in de randstad. Maar je zal zien dat O2 / Telfort het eerste binnenshuis het opgeven. Voor de rest ligt het er maar aan aan welke kant van het dorp je woont. Aan de ene kant is T-mobile beter aan de andere kant Orange. KPN en Vodafone hebben hier gewoon een perfect netwerk liggen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Laatst online: 06-07 23:22
gunhead: toestelkorting =~ 'cashdeal'. Wordt allebei betaald van dezelfde bonus. Dus ook jouw vergelijking is niet correct, omdat deze bonussen per maand nog wel eens willen verschillen. Misschien dat T-Mobile nu voordeliger is dan Orange, in het eerste kwartaal van dit jaar was het andersom. Het is eigenlijk heel moeilijk om rechte vergelijkingen te doen in deze telecommarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rickbv schreef op 06 augustus 2003 @ 18:30:
gunhead: toestelkorting =~ 'cashdeal'. Wordt allebei betaald van dezelfde bonus.
i know, maar met toestelkoringen kun je nooit eerlijk vergelijken, omdat je niet weet wat een provider voor een bepaald toestel betaald heeft.
Dus ook jouw vergelijking is niet correct, omdat deze bonussen per maand nog wel eens willen verschillen. Misschien dat T-Mobile nu voordeliger is dan Orange, in het eerste kwartaal van dit jaar was het andersom. Het is eigenlijk heel moeilijk om rechte vergelijkingen te doen in deze telecommarkt
ik zeg toch: ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162 schreef op 06 August 2003 @ 18:02:
als we dat wel gaan doen zien we dat je met o2 en t-mobile nagenoeg gratis belt, met kpn en debitel erg goedkoop, en orange en vodafone worden ineens erg duur. om maar niet te spreken van tele2 want die doen niet aan cash deals.
Bij T-Mobile kan je niet meer bijna gratis bellen want ze zullen nooit meer korting geven dan 50% (de SIM Only) terwijl Orange € 40 tegenwoordig zo (omgerekend) rond de € 12 per maand kan kosten. Veel meer dan 50% korting dus.

En inderdaad, die korting is precies dezelfde die je anders op een mobiel zou krijgen. Alleen T-Mobile geeft je geen cash meer maar gewoon korting op je factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 19:49
Anoniem: 70162 schreef op 06 August 2003 @ 18:02:
leuk al die vergelijkingen, maar waarom houdt niemand rekening met cash deals? *dus geen toestelkortingen, maar echte cash deals)

DISCLAIMER: voordat iedereen mij met linkjes met aanbiedingen om de oren gaat smijten: ik bedoel het ongeveer, en de uitzondering bevestigt de regel

@wekkel: de KPN zal zich rotlachen!
ik vind een orange 30 abo voor 4 euro per maand echt niet slecht. Daar kan geen kpn/02/vodaphone/tmobile tegenop met hun cashdeals! (en dit is niet zomaar een uitzondering, want orange heeft al lang goede cashdeals)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23077

Orange is ok, zelfs in appelscha een prima bereik, dat kun je van vodafone niet zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:19

lonkhuijzen

100% ADH

Orange is geweldig :)

Zelfs in zuid-oost duitsland gprs'en via share (dus binnen de 6 euro). Helaas zit dat nog wel in de testfase dus het zou kunnen dat er later dan extra kosten aan verbonden zijn.
Maar ik was blij verrast dat ik na 10 dagen hongarije al in de auto wap.tweakers.net kon ontvangen (via netwerk van T-mobile D)

Met dat soort acties maken ze mij een gratis reclame zuil voor orange :D

Heel erg fijn ook dat alles gewoon van 1 bundel afgaat, ik zit regelmatig in het buitenland fijn dat ik dan geen honderd belminuten overhoud per maand maar toch €50 per maand betaal (maar dat weet iedereen nu al wel :) )

[ Voor 23% gewijzigd door lonkhuijzen op 07-08-2003 00:43 ]

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81237

ik kreeg vanmiddag een smsje dat beltegoed nu onbeperkt geldig is! ach... wat is een goede provider? een provider met goede service en tijd voor de klanten... orange heeftde orange shop... en als er iets aan de hand is binnen of buiten de garantie proberen ze je goed te helpen.ook makkelijk voor beltegoed... direct het goede.makkelijker dan de klantenservice bellen, eerst 20 toetsen indrukken, endan 40 minuten wachten, en dan slecht behandeld worden. (had ik met Ben.) toestel was toen erg snel slock vrij en voorzien van mijn oude dutchtone sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Nu online
Anoniem: 81237 schreef op 07 August 2003 @ 01:04:
ik kreeg vanmiddag een smsje dat beltegoed nu onbeperkt geldig is! ach... wat is een goede provider? een provider met goede service en tijd voor de klanten... orange heeftde orange shop... en als er iets aan de hand is binnen of buiten de garantie proberen ze je goed te helpen.ook makkelijk voor beltegoed... direct het goede.makkelijker dan de klantenservice bellen, eerst 20 toetsen indrukken, endan 40 minuten wachten, en dan slecht behandeld worden. (had ik met Ben.) toestel was toen erg snel slock vrij en voorzien van mijn oude dutchtone sim.
Kan me hier goed in vinden, Orange shops zijn netjes en helpen je zeer goed. Orange is de laatste tijd denk gewoon goed bezig, ben weg gegaan bij Dutchtone omdat het te duur was en ook nog eens niet echt goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22802

Orange is erg goed: beste helpdesk (consumentenbond)
Geen belbundels maar geldbundels (dus incl, sms, buitenland enz.)
Onbeperkt meenemen van geldbundels
en tegenwoordig erg goed bereik.

Ik ben tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83312

Vriend van me gebruikt ook Orange.. het enigste waar hij wel eens over te klagen heeft is dat niet alle winkels de prepaid kaarten verkopen. Voor de rest is hij heel tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-07 15:18
ik heb ook nog een orange liggen, en gebruik het nooit afzetters voor 1 minuut naar mobiel bellen rekenen ze er 2 :| en de dekking is helemaal belabberd zeker als je in de auto wat gaat rondrijden.. doe dan maar me KPN of Tmobile abonnementje kun je overal bellen :)

maar ff ontopic:
ik denk idd dat orange de eerste NL provider is die het niet meer trekt straks, naja men mist er ook niets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

thefox154 schreef op 08 August 2003 @ 09:56:
ik heb ook nog een orange liggen, en gebruik het nooit afzetters voor 1 minuut naar mobiel bellen rekenen ze er 2 :|
Grappig dat je dat zo zegt, bij O2 rekenen ze er in dat geval 15 :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-07 14:12

Stoffel

Engineering the impossible

Wat betreft die roaming contracten:

Ik heb het afgelopen jaar nogal wat naar de andere kant van de wereld gebeld omdat een paar mensen die ik ken daar een jaar heen zijn gegaan, en daar merk je pas echt het verschil. Ik kon met Orange probleemloos bellen naar plaatsen als australië, nieuw-zeeland en zuidoost-azië. Terwijl dit met een Vodafone abbo de meest vage problemen opleverde (meestal ging het gewoon helemaal niet, en als het al werkte had ik een superslechte verbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Nu online
Zelfs met Prepaid heeft Orange gewoon roaming in de raarste landen, zoals Jemen en Etiopie(hoe schrijf je dat?). Mn pa is daar geweest en het werkte allemaal gewoon goed, is wel een tikkie duur, maar ja dat weet je van te voren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParagonEnschede
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

Ddc, ik weet niet wat ze bij nu.nl 'in de lift' noemen, maar als je van 1,2 naar 1 miljoen klanten terugvalt, lijkt me dit niet iets om trots op te zijn. Vergeet nl. niet dat ook alle (grote) concurrenten financieel veel sterker staan dan 2 jaar geleden. En als die 0,2 miljoen allemaal spook pre-paid gebruikers waren, dan zijn ze wel rijkelijk laat met het opschonen van hun administratie: Vodafone, KPN en O2 hebben dit al veel eerder gedaan. Volgens mij dus een beetje een blaat-artikel.

De Groningse beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ParagonEnschede schreef op 08 August 2003 @ 11:21:
Ddc, ik weet niet wat ze bij nu.nl 'in de lift' noemen, maar als je van 1,2 naar 1 miljoen klanten terugvalt, lijkt me dit niet iets om trots op te zijn.
Ze zijn van 1,024 naar 1,06 miljoen klanten gegaan. In veel kranten stond 1,24 miljoen, maar dat is een fout geweest. Daarnaast, de ARPU (opbrengst per klant) is fors gestegen en de omzet is ook flink gegroeid. En dat is het meest belangrijke, want het gaat alleen om het geld wat klanten opbrengen, niet om het aantal klanten.

Vergeet ook niet dat de helft van alle ministeries met Orange belt. Ook de belastingdienst bijvoorbeeld. Dat zijn natuurlijk wel grote klanten die veel opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89009

ik heb zelf het idee dat orange mega in de lift zit ken erg veel mensen die het gebruiken en die erg tevreden zijn. Vooral de gebruikers die niet veel bellen voelen zich genaait als ze elke maand 10 euro beltegoed zien verdwijen maar wel 15 euro moeten lappen voor smsjes.

Ben laatst in de orange hsop in den haag centrum geweest daar was het een komen en gaan van mensen die een spv wilde dit si echt voor orange een grote klapper zeker met de laatste aanbiedingen op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 07-07 18:09
Reden waarom Orange blijft bestaan: Orange is een internationaal bedrijf en in de UK zijn zij heel erg groot.

Verder hebben ze nog niet MMS, maar er zijn nog veel mensen die een telefoon hebben die dat niet ondersteunen. Dus heb je er nog niet veel aan.
Het nieuwste van het nieuwste mag wel leuk zijn, maar is ook duur. Als jij precies op de juiste tijd kan inspringen, zul je geen verlies daarvan leiden. Je hebt dan zelfs nog een positieve positie t.o.v. je concurrenten, omdat die er meer geld voor kwijt waren. :)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
SPee schreef op 07 October 2003 @ 16:51:
Reden waarom Orange blijft bestaan: Orange is een internationaal bedrijf en in de UK zijn zij heel erg groot
En vergeet ook niet de ze de grootste zijn in Frankrijk. Ze hebben daar meer abbonee's dan KPN en Vodafone in nederland bij elkaar.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Laatst online: 06-07 23:22
SPee schreef op 07 October 2003 @ 16:51:
Reden waarom Orange blijft bestaan: Orange is een internationaal bedrijf en in de UK zijn zij heel erg groot.
Daar ging het in deze draad ook niet (geheel) over, want Orange zou Orange NL af kunnen stoten als er niet genoeg abonnees zijn over een bepaalde periode.
Xanion schreef op 07 October 2003 @ 17:22:
[...]

En vergeet ook niet de ze de grootste zijn in Frankrijk. Ze hebben daar meer abbonee's dan KPN en Vodafone in nederland bij elkaar.
Dat zegt al helemaal niets. In Frankrijk wonen ook veel meer mensen, niet vreemd dat ze dan meer klanten hebben dan de 2 grootste in Nederland bij elkaar. Misschien is het relatief gezien wel KPN die de meeste abonnees heeft. (al lijkt het mij sterk gezien het aantal providers dat we hier in NL hebben...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
  • Laatst online: 31-05-2021
Jongens, ik ben overstag gegaan en heb mijn ondoorzichtige Vodafone 120 abonnement omgeruild voor het duidelijke Orange Free 30 abonnement.
Orange heeft zijn service beter op orde.
Betere website, duidelijkere (online) rekening, tegoed meenemen.
The future's bright, the future's Orange!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Maeslant schreef op 08 augustus 2003 @ 10:46:
Zelfs met Prepaid heeft Orange gewoon roaming in de raarste landen, zoals Jemen en Etiopie(hoe schrijf je dat?). Mn pa is daar geweest en het werkte allemaal gewoon goed, is wel een tikkie duur, maar ja dat weet je van te voren !
Maar jij wist dan vast niet dat Orange gemiddeld 2x zo duur is dan een andere nederlandse provider?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Ach ik heb een Free 30 voor GPRS (3 euro per mb) en SMS (geen smsbundel bij m'n vodafone abo gedaan). Ik kan elk half jaar 1 abo verlengen, en de toestelprijzen bij verlenging van een Orange abo zijn zeker interessant ! Ze geven dezelfde korting als bij nieuwe contracten op verlengingen en Orange heeft als 1 van de weinigen ook goede 1 jaar-abo korting ... Verder kan ik mijn tegoed lekker opsparen, zodat ik strax als ik komende zomer in Spanje aan het genieten ben van de zon, zee, strand, vrouwen, bier en uitgaan ik mijn laptop een week aan kan laten staan met msn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-D-Jay- schreef op 08 October 2003 @ 09:46:
Verder kan ik mijn tegoed lekker opsparen, zodat ik strax als ik komende zomer in Spanje aan het genieten ben van de zon, zee, strand, vrouwen, bier en uitgaan ik mijn laptop een week aan kan laten staan met msn ...
Share en GPRS werken (nog) niet in Spanje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ginz schreef op 08 oktober 2003 @ 01:08:
Maar jij wist dan vast niet dat Orange gemiddeld 2x zo duur is dan een andere nederlandse provider?
En met Vodafone is SMS'en in het buitenland gemiddeld 2 keer zo duur dan Orange... En bellen na je bundel is bij Vodafone ook lekker goedkoop. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Of een provider duur is, is voor het grootste deel afhankelijk van:
1) Je individuele bel/sms/mms etc gedrag
2) De mate waarin je instaat bent om 1) in te schatten en je abo daar op af te stemmen.

Het kan dus zo zijn dat je per minuut meer betaald bij provider A dan bij provider B maar toch goedkoper uit bent bij A.
Verder zijn natuurlijk toestelkortingen van belang.

Wat heel erg voor orange spreekt is het feit dat ze duidelijk zijn:
- Alles wordt uit de bundel betaald. => Lekker overzichtelijk.
- Bundel onbeperkt geldig. => what you pay is what you get.
- 1 maand opzegtermijn

De manier waarop Orange opereert is de "juiste" methode voor de klant.
Waarom?

De andere providers hebben een heel ingewikkeld systeem van verschillende bundels inelkaar getimmerd die het zeer moeilijk maken om de providers onderling te vergelijken. Verder is daardoor ook lastig voor een klant om zijn mobiele gedrag goed in te schatten en zijn abo daarop af te stemmen. Je hebt bijvoorbeeld een SMS bundel maar als je deze later niet volledig blijkt te benutten zit je eraanvast en kun je het eringestopte geld niet voor bijv. bellen gebruiken.

Ik denk dat een hoop mensen, mede afgeschrikt door de hoge prijzen buiten de bundel, een te duur abo hebben afgesloten.

Indien de andere providers de methode van Orange zouden hanteren wordt onderlinge vergelijking veel makkelijker en ontstaat er betere concurrentie.

Zelf heb ik nog geen moment spijt van Orange.

[ Voor 22% gewijzigd door Help!!!! op 08-10-2003 12:03 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Niet online
orange loopt echt wel goed hoor, ze hebben zelf verkoop punten. daarnaast verkoopt onderandere de belcompany ook orange, en natuurlijke de kleinere telecom zaken.
dekking is goed, en klantenservice ook. niks mis mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind ook dat ze hele goede service hebben, toen ik me spv kocht in de Orange Shop waren ze heel relaxed, en ook toen ik de klantenservice belde kreeg ik meteen iemand aan de telefoon en ze hielpen me meteen. Ook de harde reset :+ van mijn spv legde ze van a tot z uit. Als je veel smst en veel naar mobiel belt is Orange denk ik duurder, maar ik vind dat het niet alleen om de prijs gaat, maar ook om de service etc. en daar wil ik dan best iets meer voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80648

Ik vind orange echt slecht, ik heb daarom mijn simkaart aan mijn moeder gegeven en zelf vodafone gekocht. Ontvagst is slecht, orange zelf is slecht. Niemand in mijn familie heeft goede 'relatie' met orange gehad. Altijd problemen. Zo hebben ze zelf zonder aan mijn vader te vragen zijn abbonoment verlengd vorig jaar. Terwijl hij zei dat die wou stoppen.
En nog in de zomer vakantie heeft die gezegdt dat die wil laten stoppen. Ze zeiden tegen hem het is te vroeg, bel maar 1 september. Nou belt die 1 september zeggen ze dat die te laat is. Is zijn abbonoemnt weer voor 3 maanden verlengd.

Wat een service zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 07-07 18:09
Wees blij dat je er maar voor 3 maanden aan vast zit, ipv een heel jaar.

Ik heb niet veel problemen ermee. Met m'n nieuwe mobiel (de SPV die alleen voor orange is) heb ik nu ook weer bereik binnen. M'n oude had geen bereik, maar ik woon ook in een betonnen blok, dus binnen heeft bijna niemand bereik.

Wat is er verder slecht aan Orange rightone_ :?

-Ze hebben goede service (OK, niet iedereen, maar dat is overal zo)
-Ze hebben goede abonementen. Ze hebben zelfs een abbo voor ouders. Ouders betalen een vast bedrag per maand en willen de kinders meer bellen, dan moeten ze zelf een prepaid kopen. Echt ideaal voor ouders die toch mee willen betalen aan de mobiel van de kinders en tevens ook uniek (voor zover ik weet)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poster
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:D

maarrem telfort+orange doen toch beide 1800 mhz? als ze die 2 netwerken gaan samenvoegen heb je ineens een 1800 mhz netwerk met wel heel erg weinig blinde vlekken, misschien wel minder dan de KPN :)

* Anoniem: 70162 snapt ook ineens waarom telfort haast had met het verkopen van die UMTS licentie voor 200 miljoen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 08-07-2004 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 07-07 00:35
(semi-offtopic)
1800 is een hogere frequentie wat betekent dat de reikwijdte kleiner is.
in afgelegen gebieden wordt daarom bij voorkeur ook GSM800(VS)/900(EU) gebruikt omdat die signalen verder komen.

KPN en Vodafone hebben zowel GSM900 als GSM1800, dat houdt dus in dat hun netwerk sowieso erg goed dekkend is. Raak je je high quality GSM1800 signaal kwijt dan schakelt je GSM automatisch over naar het iets minder heldere GSM900.

Misschien dat je door masten op verschillende plaatsen een beter netwerk krijgt als je 2 GSM1800 netwerken combineert maar ik betwijfel of het grote winst zal opleveren. Zeker in bosrijke plekken werkt 1800 slecht.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gsm900 is natuurlijk qua bereik wel beter, maar als er helemaal geen palen staan houdt het op. kpn heeft met name in friesland en groningen een paar blinde vlekken waar de andere 4 providers vol bereik hebben :)

maar ik bedoelde idd combineren vanwege de masten op verschillende plekken: denk aan de vele steunzenders die orange in winkels heeft, en telfort niet. of andersom: het uitmuntende bereik van telfort rond de spoorwegen, dat heeft orange weer niet.

@hieronder: ik bedoelde ook qua bereik, daar ging het de hele tijd over. maar ik zal editten.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 08-07-2004 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Anoniem: 70162 schreef op 08 juli 2004 @ 14:03:
gsm900 is natuurlijk wel beter, maar als er helemaal geen palen staan houdt het op.
Het voordeel van 900 is eigenlijk dat het signaal verder reikt en vooral door obstakels. Voor de rest in 1800 beter, vanwege de betere geluidskwaliteit en hogere capaciteit per mast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-07 20:51
Ik moet zeggen dat orange zeker de duurste provider is maar niemand ziet dat omdat alles uit een bundel betaald wordt. = synoniem voor goedkoop?

Laten we een voorbeeld stellen:
Orange 30 tegen Tmobile 150 + 80 SMS bundel

Bij Orange betaal je 30 euro voor:
€ 0,11 bellen naar vast en orange
€ 0,22 voor bellen naar overig
Altijd Starttarief van € 0,05
SMS kost altijd € 0,22
Gebeld worden buitenland van € 0,65 tot € 1,50 per minuut
Bellen in het buitenland € 1,15 tot € 2.50.

Bij T-mobile betaal je 30 euro voor:
150 Belminuten, maakt niet uit waar naartoe, zonder starttarief!
80 SMS berichten
€ 0,15 voor bellen naar overig buiten de bundel
Alleen starttarief buiten de bundel
SMS kost € 0,10
Gebeld worden buitenland gaat via het worldclass voordeelnetwerk
Je belt in 32 landen tegen 1 tarief, ook amerika.
mocht je op vakantie gaan dan kan je een vakantie bundel aanschaffen zodat je nog maar € 0,50 betaald voor bellen en gebeld worden in het buitenland.

Orange is gewoon erg duur, zag trouwens ok dat de nieuwe abonnementen van KPN ook erg goedkoop zijn geworden. sms vanaf 5.5 cent

[ Voor 3% gewijzigd door procyon op 08-07-2004 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:57
ja, maar je vergeet het grps gebeuren. En zeker in vergelijk met t-mobile kan orange dan snel weer veel voordeliger zijn. Ik personelijk ben zeker goedkoper uit bij orange omdat ik dus veel van gprs gebruik maak en voornamelijk naar vaste nummers bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maite schreef op 08 juli 2004 @ 14:35:
ja, maar je vergeet het grps gebeuren. En zeker in vergelijk met t-mobile kan orange dan snel weer veel voordeliger zijn. Ik personelijk ben zeker goedkoper uit bij orange omdat ik dus veel van gprs gebruik maak en voornamelijk naar vaste nummers bel.
veel gprs en veel vaste nummers lijkt me nou typisch het profiel van een telfort samenbellen-500 abonnee: 1ct/minuut naar vast en gprs 1,50 per mb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:57
Ja telfort is zeker ook een optie maar als je meer dan 6 mb aan gprs verbruik, is orange met orange world toch goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50595

Nog even over netwerken combineren, het is een hels karwei om 2 netwerken te gaan combineren. Iedere zendmast heeft een 'uniek' ID (nummer), nergens mag er de mogelijkheid zijn dat 2 palen hetzelfde ID hebben. Een GSM mast (GSM900???) heeft een theoretisch berijk van 30 km. Dus in een straal van 30 km mag er geen mast zijn met hetzelfde ID. Nu is het nog goed te doen met 1 netwerk, zorgen dat je Nederland opdeelt in een aantal vlakken zodat je zeker weet dat er nergens overlapping plaatsvind. Bij het combineren leg je er een 2e laag overheen (is alles wel goed gedocumenteerd) en moet je alsnog hopen dat er nergens een ID overlapping plaatsvind. Kortom 2 netwerken combineren gaat niet zomaar.

De voornaamste reden om orange over te nemen is vanwege het klantenbestand, niets meer niets minder. Om te voorkomen dat al het marketinggeld om de naam orange bekend te maken niet weggegooid is zouden ze die nog kunnen aanhouden en daarmee op de zakelijke markt gaan richten en telfort op de particuliere markt. Echter in Belgie moest KPN de naam orange veranderen ivm merkenrecht. France telecom heeft namelijk de rechten op de naam orange...

Dus mocht het Telfort lukken om orange over te nemen zal die naam waarschijnlijk ook weer terug veranderen in dutchtone, als ze onder 2 namen blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

telfort kijkt wel uit, die hebben net een rebranding operatie achter de rug :)
bovendien roept de naam dutchtone nou niet bepaald positieve herrinneringen op :D

maarrem over dat technische: je kunt toch gewoon 2 netwerken in de lucht houden en sim's toestaan op allebei aan te melden? dat was in den beginne ook zo met telfort en libertel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99613

Deze post is niet relevant. Mag weggehaald worden door een mod. :+

[ Voor 119% gewijzigd door Anoniem: 99613 op 08-07-2004 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Laatst online: 06-01-2024
ja dat kan idd... is gewoon roaming net als in het buitenland
nadeel is alleen dat je telefoon zich dus echt moet aanmelden bij het andere netwerk, overschakeling gaat dus niet zo soepel als binnen één netwerk van cell naar cell

ik dacht dat elke mast zowiezo zijn eigen ID had, volgens het verhaal van zepaz zou het dus kunnen op een bepaalde plek een cell 1024 van telfort en een cell 1024 van orange te hebben. dat lijkt me nogal sterk, want dan zou je telefoon nog in de war kunnen raken?

en anders is hernummeren ook geen probleem, lijkt me. ze kunnen ook altijd zomaar masten bijplaatsen daar heb ik nou nog nooit erg in gehad (en nooit iets over gehoord ook). zou orange dus overgaan in telfort, zou bijvoorbeeld dit kunnen gebeuren:
• alle orange klanten krijgen een telfortsimmetje
• orange masten worden uitgeschakelt
• orange masten worden stuk voor stuk (of allemaal tegelijk :) ) aan het telfortnetwerk toegevoegd

maar goed ik ben een leek hier verder, het zal technisch vast ingewikkelder liggen (infrastructuur orange masten aan die van telfort koppelen bijvoorbeeld).

we merken het wel :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 22:16
Als Telfort Orange overneemt is dat een leuke manier om mijn contract te ontbinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Dennis schreef op 08 juli 2004 @ 15:43:
Als Telfort Orange overneemt is dat een leuke manier om mijn contract te ontbinden :).
Nope....

Als de naam van de provider veranderd geeft dat jou geen mogelijkheid om je contract te ontbinden. Pas als er iets te nadeel van jou veranderd, dan pas mag je jouw abo opzeggen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigma01
  • Laatst online: 07-07 18:04
Wat in dit hele verhaal nog niet naar voren is gekomen is de stand van zaken mbt UMTS. Orange nederland zit voor 50% in een joint venture met T-mobile om het fysieke gedeelte van het UMTS netwerk te bouwen. Als ze hiermee zouden stoppen (Telfort wil niks in UMTS investeren), kan ze dit een flinke smak met geld kosten.. Ik weet bijna zeker dat andere providers (Vodafone en T-mobile) ook belangstelling voor Orange hebben. Dit omdat Orange een provider is met realtief veel post-pay klanten. Dit in tegenstelling tot Telfort wat een jaar geleden te koop stond..

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Als ze de tarieven bijstellen naar die van Telfort (en dan het bundel-principe behouden) blijf ik graag bij orange hoor :)

^^: het is al genoemd, maar het feit dat Telfort haar UMTS-licentie verkocht kan best zijn geweest omdat ze al plannen hadden in de richting van orange (incl. licentie) opkopen. dan hebben ze evengoed weer een licentie, en 1 is voldoende natuurlijk :)

[ Voor 52% gewijzigd door Punksmurf op 08-07-2004 16:51 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
ik heb zo'n gratis orange abo gehaald toen. de orange free 20 voor 0 eurootjes per maand. ik zit hier mijn mijn PC op de zolder van mun huis. en ik heb (ff kijke) 1 heel streepje bereik. als ik wil gaan bellen valt hij eiglijk altijd weg.
heb ook toen der tijd dutchtone gehad. en toen had k ook t zelfde probleem en dat is 2 jaar gelede. dus ik zie niet echt een verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Gratje schreef op 08 juli 2004 @ 17:05:
ik heb zo'n gratis orange abo gehaald toen. de orange free 20 voor 0 eurootjes per maand. ik zit hier mijn mijn PC op de zolder van mun huis. en ik heb (ff kijke) 1 heel streepje bereik. als ik wil gaan bellen valt hij eiglijk altijd weg.
heb ook toen der tijd dutchtone gehad. en toen had k ook t zelfde probleem en dat is 2 jaar gelede. dus ik zie niet echt een verbetering
KPN, vroeger PTT (199x) deed het niet in een bepaalde plek in Callantsoog, en nu nog steeds niet. Daar zie ik dus ook geen verbetering in.

Clue:

Dat bij jou er geen paal bij geplaatst is wil niet zeggen dat Orange stil zit 8)7

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
jawel, dat wil alleen niet zeggen dat orange de enige is die stil zit ;)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 07-07 17:28

Korakal

Up up up!

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.