Toon posts:

radeon 9700 computer start niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe videokaart: radeon 9700 (non pro) van club3d. Bij het opstarten geeft de computer 3 piepjes (1 lange en 2 korte). Volgens de handleiding van mijn cusl2-C moederboard betekend dit dat er geen videokaart in de computer zit of dat het geheugen van de videokaart niet in orde is. Ik heb deze radeon 9700 ook in mijn andere computer uitgeprobeerd (PII 400mhz) en daar werkte het gewoon wel. Het cusl2-c moederboard is niet kapot want met mijn GF2 doet hij het perfect. Ik heb ook nog geprobeerd om mijn computer terug te clocken van 1100mhz naar de standaard 1000 mhz maar ook dat hielp niet. Weet iemand misschien een oplossing?

(de extra stroomkabel is aangesloten)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 16:23 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:28
Ja, het meest logische zou zijn dat ie er niet goed in zit, maar dat heb je vast wel gecontroleerd. Probeer eens niet hem vast te schroeven, misschien zit ie dan wat steviger. Dat had ik laatst toevallig ook (hetzelfde moederbord ook nog).

Verwijderd

Topicstarter
ddc schreef op 22 July 2003 @ 16:23:
Ja, het meest logische zou zijn dat ie er niet goed in zit, maar dat heb je vast wel gecontroleerd. Probeer eens niet hem vast te schroeven, misschien zit ie dan wat steviger. Dat had ik laatst toevallig ook (hetzelfde moederbord ook nog).
Heb ik helaas al geprobeerd. Zou het kunnen zijn dat het mainboard van de 400mhz computer niet het videogeheugen controleert en de cusl2-c wel? Dat hij daarom in de andere computer wel opstart?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 16:29 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:28
Kijk eens in je bios of halt on vga aanstaat anders :?

Verwijderd

misschien een sterkere powersupply proberen?

Verwijderd

Topicstarter
ddc schreef op 22 juli 2003 @ 16:32:
Kijk eens in je bios of halt on vga aanstaat anders :?
Tja hij start wel op (dat hoor ik :))... dus dat staat wel uit denk ik

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 16:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juli 2003 @ 16:34:
misschien een sterkere powersupply proberen?
300W met alle case-fans uitgezet... werkt nog steeds niet. Als ik de powerkabel niet met de videokaart verbindt dat geeft hij wel beeld. (Dan staat er dat ik de powerkabel aan moet sluiten) Dus hij zit wel goed in het AGP slot.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 16:40 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
Misschien gewoon eens een ander kabeltje aansluiten op je videokaart? De huidige is misschien beschadigt waardoor er iets verkeerd gaat, bijvoorbeeld teveel stroom waardoor de videokaart ermee kapt.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
MaRc0 schreef op 22 July 2003 @ 16:53:
Misschien gewoon eens een ander kabeltje aansluiten op je videokaart? De huidige is misschien beschadigt waardoor er iets verkeerd gaat, bijvoorbeeld teveel stroom waardoor de videokaart ermee kapt.
Zelfs dat heb ik geprobeerd... en nog steeds doet hij het niet. toch een fout in het geheugen van de videokaart misschien.

• MikkieMaus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-08 11:12
Ik heb/had hetzelfde probleem met mn Radeon9700 op mn Abit KT7 moederbord. Meestal na een paar keer de Radeon9700 eruithalen en er weer terugzetten werkte het... Dus misschien dat die Radeon9700 wat ongelukkig in het AGP-slot steekt. Maar of dat ook werkelijk zo is durf ik niet hardop te beweren: vorige week is mn voeding overleden en vervolgens blies mn nieuwe voeding mn proc op... (heb nu maar een nieuwe mobo, proc en voeding besteld) Of het een met het ander te maken heeft weet ik niet maar ik zou willen zeggen: wees er voorzichtig mee. Misschien heeft jouw mobo dezelfde chipset als die van mij (VIA (KT133) /VIA 686A)?!?

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-08 21:26

Maximus

PhD i.o.

voltage te hoog van je AGP bus. 3,3 volt ipv 1,5 ??

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Topicstarter
M@ximuS schreef op 22 July 2003 @ 16:59:
Hij kan niet lager dan 3.30v. Hoger kan wel tot 3.60.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 17:10 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
M@ximuS schreef op 22 juli 2003 @ 16:59:
Dat moet niet uitmaken, z'n moederbord ondersteund AGP 4x en de nieuwste Radeon's kunnen daar gewoon op. Alleen AGP 1x moederborden kunnen de nieuwste videokaarten niet aan.

Zie ook dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/FAQ/VB/AGP_voltages.jpg

The devil is in the details.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 19:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik had dit probleem ook op een Epox 8RDA+ icm met een Enermax voeding. Heel vreemd, als ik die Enermax voeding verving voor een el-cheapo 300W ding werkte het wel. En ook hier ging ie zonder power connector wel gewoon aan met de Enermax (maar dan vraagt ie dus om die power connector aan te sluiten), probeer dus eens een andere voeding! :)

[ Voor 13% gewijzigd door --MeAngry-- op 22-07-2003 17:11 ]

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op 22 July 2003 @ 17:11:
Ik had dit probleem ook op een Epox 8RDA+ icm met een Enermax voeding. Heel vreemd, als ik die Enermax voeding verving voor een el-cheapo 300W ding werkte het wel. En ook hier ging ie zonder power connector wel gewoon aan, probeer dus eens een andere voeding! :)
gaan we doen! :)

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
ik heb het zinnetje "bios update"nog niet voorbij zien komen. klinkt misschien dom maar misschien dat het helpt ;-)

en let erop dat je agp texture size aanpast. die staat bij de cusl volgens mij standaard vrij laag. misschien dat het helpt

Verwijderd

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op 22 July 2003 @ 17:11:
Ik had dit probleem ook op een Epox 8RDA+ icm met een Enermax voeding. Heel vreemd, als ik die Enermax voeding verving voor een el-cheapo 300W ding werkte het wel. En ook hier ging ie zonder power connector wel gewoon aan met de Enermax (maar dan vraagt ie dus om die power connector aan te sluiten), probeer dus eens een andere voeding! :)
werkte niet :-(

Verwijderd

Topicstarter
henkjansen schreef op 22 July 2003 @ 17:29:
ik heb het zinnetje "bios update"nog niet voorbij zien komen. klinkt misschien dom maar misschien dat het helpt ;-)

en let erop dat je agp texture size aanpast. die staat bij de cusl volgens mij standaard vrij laag. misschien dat het helpt
Er is volens mij maar 1 bios van de cusl2-c. En dan zou idereen met een cusl2-c toch een biosupdate hebben moeten doen? Ik kan trouwens volgens mij geen bios update doen want ik heb geen werkende floppydrive :(

• henk jansen
zonder floppy drive kan het ook. met live update. gewoon een stukje software van asus om onder windows te flashen. en dan kun je van verschillende server een bios downen. en er zijn echt wel meer dan 1 biossen voor de cusl. waarschijnlijk staat alleen de laatste versie nog maar op de asus site. is dit dezelfde versie die jij hebt?

Verwijderd

Topicstarter
henkjansen schreef op 22 July 2003 @ 17:37:
zonder floppy drive kan het ook. met live update. gewoon een stukje software van asus om onder windows te flashen. en dan kun je van verschillende server een bios downen. en er zijn echt wel meer dan 1 biossen voor de cusl. waarschijnlijk staat alleen de laatste versie nog maar op de asus site. is dit dezelfde versie die jij hebt?
ok ga ik doen.. thx AGP window size is dat hetzelfde als agp texture size? Want die laatste zie ik nergens staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 17:45 ]

• henk jansen
in de bios? ik heb zo gauw niet zo'n bord hier meer liggen dus ik kan niet voor je kijken maar ik verwacht van wel. wat voor stappen kun je kiezen? als het 32-64-128-256 is dan kan het niet anders denk ik ;)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 19:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hmm, bij jou is het dus of een ander probleem of je hebt een voeding geprobeerd die hetzelfde probleem oplevert :) Bij Enermax voedingen is het namelijk zo dat over de 12V lijn een nogal laag wattage geeft wat bij mij waarschijnlijk voor de probs heeft gezorgd. De kaart zelf werkt op mijn Abit NF7-S met Chieftec 360W voeding namelijk al een maand of 2 perfect :9

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
henkjansen schreef op 22 July 2003 @ 17:48:
in de bios? ik heb zo gauw niet zo'n bord hier meer liggen dus ik kan niet voor je kijken maar ik verwacht van wel. wat voor stappen kun je kiezen? als het 32-64-128-256 is dan kan het niet anders denk ik ;)
alleen 32 of 64

Nieuwe bios helpt ook niet :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 18:02 ]

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik heb met deze kaart ook veel troubles in het begin gehad.. mijn aopen voeding 300watt trekte het soms niet meer.. de 3.30 volt lijn was er laag, en vaak in een koude start wou niet alles in 1 keer aan dus zal in jouw geval meerdere voedingen testen.. later heb ik veel crashes gehad in spellen kwam puur door warmte in de kast zelf.. kast los zo stabiel als een zonnetje.. ;)

Enkele dingen die het zouden kunnen zijn:

* Mainboard vreet kaart niet komt niet vaak voor maar kan..
* Voeding trekt het niet helemaal al is het 300 watt etc hou er rekening mee.. (Kijk niet naar de watt aanduiding vooral niet op elcheapo voedingen kijk meer naar ampere)

[ Voor 33% gewijzigd door _MaLa_ op 22-07-2003 18:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar in de andere computer die ik hier heb staan (400mhz 200W voeding) werkt hij wel. En als ik die voeding in mijn computer stop werkt het weer niet, zelfs niet als ik de hardeschijf loskoppel. Dus het kan bijna niet aan de voeding liggen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 19:02 ]

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 19:00:
Maar in de andere computer die ik hier heb staan (400mhz 200W voeding) werkt hij wel. En als ik die voeding in mijn computer stop werkt het weer niet, zelfs niet als ik de hardeschijf loskoppel. Dus het kan bijna niet aan de voeding liggen.
dan zou het eerder aan je mainboard kunnen liggen id..

bios had je al geflasht naar laatste versie ? en goed het mainboard weer gereset naar defaults ...

Hou er rekening mee dat je later maybe alsnog de voeding moet vervangen wanneer je hem full belast of alsnog koud opstart dat het nog niet juist functioneerd want dat had ik ook alleen met aopen voeding.

[ Voor 8% gewijzigd door _MaLa_ op 22-07-2003 19:06 ]

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is waarschijnlijk niet de voeding maar een hardwareconflict ofzo. Ik ken je probleem beschrijving, in een P4T met Rimm bootte de radeon 9700 die ik had niet en in een i865 mobo wel. Vreemde is dat een ander exemplaar van een 9700 het wel deed in het p4t moederbord. Wat het exacte probleem is weet ik dus ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
J0YR1D3R schreef op 22 July 2003 @ 19:13:
Het is waarschijnlijk niet de voeding maar een hardwareconflict ofzo. Ik ken je probleem beschrijving, in een P4T met Rimm bootte de radeon 9700 die ik had niet en in een i865 mobo wel. Vreemde is dat een ander exemplaar van een 9700 het wel deed in het p4t moederbord. Wat het exacte probleem is weet ik dus ook niet.
Ik was vergeten te zeggen dat ik een club3d 9700 kaart heb. Misschien is het probleem wel gerelateerd aan deze specifieke kaart en niet aan de chipset.
Pagina: 1