JvS schreef op 22 July 2003 @ 15:32:
je state van het inloggen heeft niets te maken met het interne ip van het modem zelf. Het modem kan zelf wel 8 ip adressen hebben (naast het 'echte' ipadres)...
Dat je modem niet kan inloggen heeft dus een andere oorzaak (of je stelt hele rare dingen in). Blijf anders gewoon van die ini file af en verander de zaken in de webiterface van de modem. Zie ook dit topic:
Alcatel 510 V4 - andere IP range
Misschien had ik beter in dat andere topic kunnen reageren maar het probleem zit toch iets anders. Ik heb overigens wel dat, en ook andere, topics doorgelezen.
Via de webinterface gaat het helemaal niet goed, daar krijg ik het niet voor elkaar vandaar dat ik het via de INI-file wou doen.
Het inloggen gaat dus inderdaad niet goed, maar wel als ik dus de IP-range 10.0.0.xxx gebruik, en dat vind ik nu juist zo vreemd!
In de andere topics gaat het trouwens over IP-range 192.168.1.xxx, misschien dat die range wel goed gaat, maar ik zit met een laptop die ik op het werk gebruik (IP-adres 192.168.0.5) en ook thuis wil gebruiken.
Momenteel hang ik gewoon een extra IP-adres aan de laptop (10.0.0.151) en geef als gateway 10.0.0.138 aan; hoewel dit werkt zou ik liever thuis dezelfde instellingen willen gebruiken als op 't werk; vandaar 192.168.0.xxx.
Maar goed, back on-topic, ik weet heel zeker dat ik de juiste naam/wachtwoord gebruik aangezien deze wel op de range 10.0.0.xxx werkt; mijn probleem dus: waarom niet op 192.168.0.xxx