Toon posts:

[Alcatel ST-510 v4] IP-range wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Was dus bezig om mijn IP-range van 10.0.0.150-10.0.0.200 te wijzigen naar 192.168.0.2-192.168.0.5. Dit heb ik succesvol in de INI-file kunnen veranderen, waarbij ik het modem het IP-adres 192.168.0.1 heb gegeven. Probleem is nu dat ik niet kan internetten, IP-adressen kloppen overigens wel maar mijn connection state blijft down. Ik heb het nu maar weer terug veranderd want anders kan ik niet internetten.

Wat heb ik over het hoofd gezien?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

je state van het inloggen heeft niets te maken met het interne ip van het modem zelf. Het modem kan zelf wel 8 ip adressen hebben (naast het 'echte' ipadres)...

Dat je modem niet kan inloggen heeft dus een andere oorzaak (of je stelt hele rare dingen in). Blijf anders gewoon van die ini file af en verander de zaken in de webiterface van de modem. Zie ook dit topic:
Alcatel 510 V4 - andere IP range

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 22 July 2003 @ 15:32:
je state van het inloggen heeft niets te maken met het interne ip van het modem zelf. Het modem kan zelf wel 8 ip adressen hebben (naast het 'echte' ipadres)...

Dat je modem niet kan inloggen heeft dus een andere oorzaak (of je stelt hele rare dingen in). Blijf anders gewoon van die ini file af en verander de zaken in de webiterface van de modem. Zie ook dit topic:
Alcatel 510 V4 - andere IP range
Misschien had ik beter in dat andere topic kunnen reageren maar het probleem zit toch iets anders. Ik heb overigens wel dat, en ook andere, topics doorgelezen.

Via de webinterface gaat het helemaal niet goed, daar krijg ik het niet voor elkaar vandaar dat ik het via de INI-file wou doen.

Het inloggen gaat dus inderdaad niet goed, maar wel als ik dus de IP-range 10.0.0.xxx gebruik, en dat vind ik nu juist zo vreemd!

In de andere topics gaat het trouwens over IP-range 192.168.1.xxx, misschien dat die range wel goed gaat, maar ik zit met een laptop die ik op het werk gebruik (IP-adres 192.168.0.5) en ook thuis wil gebruiken.

Momenteel hang ik gewoon een extra IP-adres aan de laptop (10.0.0.151) en geef als gateway 10.0.0.138 aan; hoewel dit werkt zou ik liever thuis dezelfde instellingen willen gebruiken als op 't werk; vandaar 192.168.0.xxx.

Maar goed, back on-topic, ik weet heel zeker dat ik de juiste naam/wachtwoord gebruik aangezien deze wel op de range 10.0.0.xxx werkt; mijn probleem dus: waarom niet op 192.168.0.xxx

Verwijderd

Topicstarter
Bescheiden schopje...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

en als je nou toch gewoon de normale config maakt en dan in de webinterface het modem een extra ip geeft met 168.192.x.x en de routing en DHCP aanpast? Dat kan namelijk gewoon.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 24 July 2003 @ 12:49:
en als je nou toch gewoon de normale config maakt en dan in de webinterface het modem een extra ip geeft met 168.192.x.x en de routing en DHCP aanpast? Dat kan namelijk gewoon.
Dit ga ik vanavond even proberen, thnx, toch vind ik het de mooiste oplossing om geen 10.0.0.x range te hebben en alles op 192.168.0.x; maar als het extra IP 192.168.0.x de enige manier is dan moet het maar op die manier.

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus eindelijk opgelost met de setup tool van alcadis. Leek me wel zo handig om even te melden.

Nu ga ik me focussen op m'n volgende probleem, VPN en al die ongein maar dat hoort niet in dit topic thuis.

I.i.g. bedankt voor de hulp.
Pagina: 1