Stille PC

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik wil voor in de huiskamer een stille PC hebben, niet steeds dat gezoem. Bv. zoals een Dell Optiplex GX260 die ik hier op m'n werk heb staan, of die ALDI-aanbieding van April. Jammer genoeg komt die pas weer in November.

Webwinkels op het internet lijken het niet echt een prioriteit te vinden, kan vrijwel nergens er iets over vinden. Dus weet iemand een webwinkel waar je een systeem kunt kopen welke laag in geluid is, en liefst niet al te duur natuurlijk.

Als het moet kan ik 'm zelf wel bouwen, maar liever niet :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Er zijn een aantal leuke modellen van Compaq die zeer stil (serieus) zijn, vooral de tower-versies. Pasgeleden heeft m'n moeder een Compaq sys ter vervanging van haar notebook gekregen, en ook al ben ik zelf zeer kritisch wat betreft stilte, die Compaq is dus echt zeer stil. Je hoort geen gezoem van de HDD (ik denk dat het een Seagate is), geen processorkoeler, en ook bijna de voeding niet. Prima voor in de huiskamer lijkt me.

Beste manier om zeker te weten dat je een stille pc hebt, is natuurlijk zelfbouw, maar dit kan niet altijd goedkoper uitpakken dan een Dell/Compaq/etc. Nog een andere tip: Een kijkje op http://www.nexustek.nl is ook de moeite waard, dat zijn ook zeer stille machientjes.

LinkedIn
Instagram

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:59

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Stille pc moet je zelf bouwen. Mijn vader heeft pas een Dell gekocht en ik ook pas een pc die ik zo stil mogelijk wilde maken. Geloof me, die dell maakt lawaai vergelijken met eigen pc. Dell koelt de pc met een koelblok en een 120 MM fan met ingebouwde fan regelaar. Met dit warme weer staat die 120 MM fan gewoon vol te draaien en dat maakt lawaai.

Eigen pc zit een zalman voeding in die je niet hoort. Passief koelblok op videokaart en een zalman 7000Cu op proc en dan op 1200 toeren en dat is pas stil

Kortom, zelf bouwen en stille (zalman) onderdelen kiezen. En dat kan je in veel webwinkels kopen.

En zoals ReemF al aangeeft (die natuurlijk sneller is :P ) een seagate HD. Die dingen zijn bewezen het stilste te zijn, niet altijd het snelst, maar goed!

[ Voor 12% gewijzigd door We Are Borg op 22-07-2003 09:37 ]

Verwijderd

Dat is dus het lelijkste geval wat er is :( vooral het voorfrontje van pulastic :(

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 20:39

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Waarom koop je dan geen Dell, zoals op je werk? Ik heb een Optiplex GX260 en een Latitude C610 op mijn werk... zijn toch wel aardige machines hoor!

(alleen geef ik voor thuis de voorkeur aan zelfbouw, omdat ik dat leuker vind :))

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

een echt stillePC zijn meestal niet te koop.
Als je een echt goed stil systeem wilt hebben moet je die toch echt zelfbouwen. Of laten bouwen, want bij verschillende winkels kun je zelf je systeem samenstellen, en zij zetten het dan voor je in elkaar..

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 19:02
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 09:44:
Dat is dus het lelijkste geval wat er is :( vooral het voorfrontje van pulastic :(
:X

Zeg dan niks.

Verwijderd

zo'n shuttle is ok aardig stil,

duron 800
zalman cooler
256 mb DDR
120 GB HD

en klaar voor ongeveer 350 euro

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-04 02:53
Wat voor soort PC had je eigenlijk in gedachte?
Als je er een high-end-game-pc van wilt maken met dikke koelers en videokaart dan gaat het geluid ook wel omhoog ja..

Internet pc'tje hoef je niet echt bijzondere hardware voor te hebben.
En zoals al eerder gezegd, om hem echt stil te krijgen moet je denk toch zelf het nodige vervangen.

edit:
moet toch beter wakker blijven, was een kick, sorryz

[ Voor 11% gewijzigd door Kukel op 14-11-2003 11:07 . Reden: verouderd ]

Verwijderd

Wil je alles weten over een stille pc? Kijk op www.silentpcreview.com :)

Eventueel kun je een 'gewone' PC kopen, en dan de processor- en videokaartkoeler (en evt. Northbridge-fan) vervangen door Zalman koelers, en de voeding door een Seasonic of Nexus bijvoorbeeld, maar zelf bouwen is leuker natuurlijk ;)

Zelf heb ik een zelfbouw Asus 2500 Barton, met een Zalman CNPS7000A-CU CPU-koeler, een Zalman ZM17CU videokoeler, een Zalman stille 80 mm. fan met een regelbare snelheidsconnector (Zalman FanMate1), en een superstille Fortron/Source voeding met een 120 mm. fan onderop. Uiteraard verder geen casefans en een 'liquid bearing' harddisk (Deskstar 7K250 serie). Kostte meer dan ik eigenlijk wilde uitgeven, maar ik heb er geen spijt van, zoals verwacht is-ie nog nauwelijks te horen. Alleen m'n Acer Centrino-laptopje is nog stiller, maar ik ben zeer tevreden ;)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 06:19 ]

Verwijderd

Excuus, ik zie nu pas dat iemand dit topic omhooggetrapt heeft. Waarschijnlijk heeft de TS inmiddels al lang een stille PC.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Idd, oude }:O
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.