Sinds ongeveer een uur geleden doet m'n computer helemaal niks meer. Ik heb sinds afgelopen vrijdag nieuwe hardware, en behalve dat een aantal apparaten behoorlijk warm werden (met name de harde schijven) deed hij het eigenlijk prima. Alleen af en toe viel de computer ineens helemaal weg. De lampjes aan de voorzijde bleven nog wel branden, maar 't beeld was weg, en een apparaat werd ook uitgeschakeld (geen idee welke overigens, kon de koeler horen stoppen, maar weet niet welke). Nou had ik dus precies 't zelfde eerder vandaag, dus ik hield de aan/uit knop vier seconden lang ingedrukt, en toen was 't systeem uit. Maar nu wil hij niet meer aan.
Het vreemde is dat er helemaal niks gebeurdt. Er gaat niks draaien, niks branden, helemaal niks. Ik heb de connectortjes van de knopjes van m'n kast op m'n moederbord dubbel gecontroleerd, en 't klopt allemaal en ze zitten er goed op. Vervolgens heb ik de voeding eens open gehaald, maar zag daar behalve veel stof verder weinig bijzonders aan.
Persoonlijk denk ik dat het de voeding is die het begeven heeft. Gezien de specs van m'n systeem (zie sig) zou het me nog niet eens zo'n verbazen. Het is een 300W voeding, en de videokaart heeft apart stroom nodig (via een mulex connector). En 't valt ook op dat er helemaal niks gebeurdt, dus het lijkt er op dat niks stroom krijgt (wat natuurlijk gebeurdt als de voeding het niet meer doet).
Ik hoop dat het de voeding is, want anders heb 'k een heel groot probleem
.
Het vreemde is dat er helemaal niks gebeurdt. Er gaat niks draaien, niks branden, helemaal niks. Ik heb de connectortjes van de knopjes van m'n kast op m'n moederbord dubbel gecontroleerd, en 't klopt allemaal en ze zitten er goed op. Vervolgens heb ik de voeding eens open gehaald, maar zag daar behalve veel stof verder weinig bijzonders aan.
Persoonlijk denk ik dat het de voeding is die het begeven heeft. Gezien de specs van m'n systeem (zie sig) zou het me nog niet eens zo'n verbazen. Het is een 300W voeding, en de videokaart heeft apart stroom nodig (via een mulex connector). En 't valt ook op dat er helemaal niks gebeurdt, dus het lijkt er op dat niks stroom krijgt (wat natuurlijk gebeurdt als de voeding het niet meer doet).
Ik hoop dat het de voeding is, want anders heb 'k een heel groot probleem