Toon posts:

P4P800 Deluxe...welk geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik ben een beginner met dus nog niet al te veel verstand van computers.

Na veel zoeken naar een goed moederbord ben ik uitgekomen bij een Asus P4P800 deluxe, die reeds besteld is.

Maar nu ben ik opzoek naar geheugen dat daar goed bij past. Om maar is mee te beginnen wil ik er 512mb op zetten en ik wil er rond de 100 euro voor uitgeven.
Ik kom er echt niet uit 8)7, want er zijn teveel soorten en ik weet er te weinig vanaf.

Ik hoop dat één van jullie een goede oplossing voor me heeft.

Alvast bedankt

Verwijderd

Vraagje over geheugen.
GOT staat voor Gathering of Tweakers, van een tweaker wordt verlangd over de basiskennis te beschikken en wat zelfonderzoek is ook nooit weg..

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57

Sick Nick

Drop the top!

als je al geheugen koopt voor dat bord, koop dan 2 reepjes he. Anders heb je niks aan de dual channel geheugen controller.
Ik heb hetzelfde bord met 2 * Kingston 512 MB pc400 erop en dat werkt prima (5 GB/sec in sisoft sandra)

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
http://www.asus.com/produ...478/p4p800-d/overview.htm

onderaan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door AwesomE op 21-07-2003 18:24 ]

...

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:26

makje

Professioneel prutser

Welkom op GoT dan maar :) Lees echter nog wel even de FAQ over hoe je een topic start en wat je allemaal gedaan moet hebben voordát je een topic start....

Voor wat betreft je vraag, Hier onderaan de pagina staat welke geheugenmodules door Asus gecertificeerd zijn voor dit moederbord.

Wat belangrijk is, is dat je geheugen op dezelfde FSB kan lopen als je processor. Dus een Pentium4 processor met een FSB van 200 Mhz (quadrupple is dan dus 800) heeft geheugen nodig dat ook een FSB van 200Mhz aankan. Dan moet je dus PC400 (200 x 2 voor de Double Data Rate) (ook wel PC3200 genoemd) geheugen hebben.

Een processor met 533FSB (166 Mhz) kan toe met PC333 (PC2700) geheugen toe :)

9800x3d

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57

Sick Nick

Drop the top!

Als je dat bord koopt ben je een aars als je een P4 met 533 fsb gaat draaien natuurlijk, dan kan je net zo goed een goedkoper bord nemen. Dit bord koop je alleen als je een 800fsb cpu hebt :P

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:26

makje

Professioneel prutser

Sick Nick schreef op 21 July 2003 @ 18:27:
Als je dat bord koopt ben je een aars als je een P4 met 533 fsb gaat draaien natuurlijk, dan kan je net zo goed een goedkoper bord nemen. Dit bord koop je alleen als je een 800fsb cpu hebt :P
Als je weet waar je mee bezig bent wel ja, maar als je er wat minder verstand van hebt dan is dat misschien wat minder dudelijk....

Of je upgrade alleen je moederbord met het oog op de toekomst en houdt je 533 FSB proc nog even ;)

9800x3d

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:01
Dit bord is zeer kieskeurig met compatibiliteit met geheugen. Ik heb zelfs hele series hyperX geheugen niet door memtest zien komen op dit bord. Kijk op de asussite en vraag ervaringen aan anderen mbt het geheugen. Laat je niet zomaar verleiden oem/noname geheugen te kopen, maar denk er over na.

In sommige winkels is het mogelijk je aankopen (mobo+cpu+ram) te laten assembleren (niet het totaalsysteem, enkel deze onderdelen). Dan weet je zeker dat het goed zit en dat het werkt. Vraag of ze memtest voor je willen draaien. Voor een paar euro's uurloon heb je zekerheid. Is dit overdreven? Nee, ook asus maakt wel eens mindere borden.

Veel borden met de intel865/875 chip hebben probleempjes met het geheugen. (sommige borden komen normaal door de windowsinstallatie en zelfs door 3DMark, maar in memtest of na lange tijd 3DMark houden ze het voor gezien)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lingod en AwesomE geven al aan waarom dit topic van een slotje wordt voorzien :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.