foto's binnen halen lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 14:37

appelsientje

Het beste onder de zon

Topicstarter
Oke heb het volgende probleem.
Ik heb een digitale camera al tig keer foto's mee gemaakt en ook netjes kunnen binnen halen op mijn pc.
Maar goed nu kan ik dat niet meer, ik zie de bestanden dus ook niet meer. Ik zag maar een paar bestanden en de rest dus niet.
Maar als ik kijk op mijn digicam, zie ik wel de foto's staan (als ik kijk op het LCD schermpje) maar ik zie ze dus niet als bestand. ik zie dat ik er ook 80 genomen heb, want heb er nog 120 over.....

Nu heb ik Photo rescue gebruikt en dan zie ik de foto's wel staan, maar ik kan ze niet opslaan (moet het progie dus kopen) heeft iemand ook maar enige idee of er wel gewoon een gratis progie is??

help, het zijn mijn vakantie foto's :)

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

• GGS_VR6
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Er zit toch standaard software bij je cam om die dingen binnen te halen :? Wil het daar niet mee dan?

Overigens, misschien handig om je specs te vermelden van cam en pc :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Topicstarter
GGS_VR6 schreef op 21 juli 2003 @ 12:07:
Er zit toch standaard software bij je cam om die dingen binnen te halen :? Wil het daar niet mee dan?

Overigens, misschien handig om je specs te vermelden van cam en pc :)
eeuh :P

Het is zo'n aldi cam :)
Medion.
Maar goed ik denk dat het niet aan de camera ligt, maar meer aan de data op de card zelf (als ik heb in mijn laptop stop, heb ik het zelfde en dan stop ik alleen de kaart erin)

Verwijderd

ow dat probleem heb ik d8 eens ook een gehad.

Ga eens naar Microsoft Word, doe dan invoegen>figuur> van scanner\digicam zo ding het bij mij toen wel, weet niet of dat in jou geval ook zo is.

• GGS_VR6
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 13:15:
ow dat probleem heb ik d8 eens ook een gehad.

Ga eens naar Microsoft Word, doe dan invoegen>figuur> van scanner\digicam zo ding het bij mij toen wel, weet niet of dat in jou geval ook zo is.
Ja maar als je zo je foto's wilt binnenhalen dan ben je volgens mij nog wel ff bezig.

Ennuh, bij een Medion cam hoort ook software te zitten. Formateer je kaartje anders es en maak dan weer wat foto's. Misschien dat het daar aan lag

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49

sus

is druk :+

GGS_VR6 schreef op 21 July 2003 @ 13:20:
[...]

Ja maar als je zo je foto's wilt binnenhalen dan ben je volgens mij nog wel ff bezig.

Ennuh, bij een Medion cam hoort ook software te zitten. Formateer je kaartje anders es en maak dan weer wat foto's. Misschien dat het daar aan lag
Denk niet dat hij dat wil omdat het vakantie-foto's zijn.

Misschien helpt het opnieuw installeren van de drivers+software?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat soort dingen doe je dus NIET via het normale programma, maar gewoon via de WIndows Verkenner. Ligt wel een beetje aan welk OS je hebt, maar vanaf w98se moet je digicam als je die aan de USB hangt gewoon als externe HDD gezien worden. In w2k is het bij mij iig zo dat op het moment dat ik mijn digicam (Olympus Camedia C350 zoom) aan mijn PC hang, ik meteen een verwisselbare schijf zie in mijn windows-verkenner. Mocht dat nou niet direct het geval zien en je hoor je hdd wel een klein beteje rammelen als je het ding er aan hangt, open dan even je verkenner en hengst even op F5 om het scherm te refreshen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Bij Medion niet :)

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Topicstarter
The_Eagle schreef op 21 July 2003 @ 13:41:
Dat soort dingen doe je dus NIET via het normale programma, maar gewoon via de WIndows Verkenner. Ligt wel een beetje aan welk OS je hebt, maar vanaf w98se moet je digicam als je die aan de USB hangt gewoon als externe HDD gezien worden. In w2k is het bij mij iig zo dat op het moment dat ik mijn digicam (Olympus Camedia C350 zoom) aan mijn PC hang, ik meteen een verwisselbare schijf zie in mijn windows-verkenner. Mocht dat nou niet direct het geval zien en je hoor je hdd wel een klein beteje rammelen als je het ding er aan hangt, open dan even je verkenner en hengst even op F5 om het scherm te refreshen.
eeuh ik weet hoe het werkt ;) en dat deed het daar voor dus ook perfect, alleen nu dus niet meer.
Maar als ik image resceu doe, dat zie ik de foto's wel.
Maar tja € 40 is ook een beetje jammer van het geld.
Ik zal maar eens op zoek gaan naar het software dat er bij geleverd is........ als ik dat nog ergens kan vinden.

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Wat zie je nou wél in de Verkenner als je je camera aansluit?

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Topicstarter
KingRichard schreef op 22 July 2003 @ 09:55:
Wat zie je nou wél in de Verkenner als je je camera aansluit?
Afbeeldingslocatie: http://www.hoeve.nu/mark/Fok/digicam.jpg

een lus dus.

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 15:10
Heb je ze in je cam staan of op apart geheugen? Ik had pas apart geheugen erin, was alleen niet echt goed, kwam ik er (veel) later achter dat de camera zelf ook geheugen had en dat ze daar op stonden.

Ik weet btw nie of het dezelfde cam is.

• DUX
  • Laatst online: 09-09 15:06

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Dat is wel een aparte indeling :) . Ik zou daarover even zoeken naar firmware voor de camera en/of even bellen met de support, want zo hoort het er niet uit te zien natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door DUX op 22-07-2003 11:20 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• KingRichard
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Waarschijnlijk is de FAT in de war geschopt. Ik heb een beetje geGoogled, en er is een aantal mogelijkheden:
  • Kaartje opsturen (kost aardig wat)
  • Software aanschaffen (kost ook aardig wat)
  • Norton Utilities of Scandisk of iets dergelijks gebruiken om de FAT te herstellen. Dit schijnt aardig goed te werken
  • Een hex-editor gebruiken om handmatig de files uit te zoeken.
Links: GoT en www.greenspun.com
offtopic:
Ik heb trouwens zelf ook zo'n Aldi-camera gehad. Na een week weer teruggebracht: hij liep regelmatig vast en maakte ook rare fouten met het wegschrijven op de kaart.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Topicstarter
KingRichard schreef op 22 July 2003 @ 15:32:
Waarschijnlijk is de FAT in de war geschopt. Ik heb een beetje geGoogled, en er is een aantal mogelijkheden:
  • Kaartje opsturen (kost aardig wat)
  • Software aanschaffen (kost ook aardig wat)
  • Norton Utilities of Scandisk of iets dergelijks gebruiken om de FAT te herstellen. Dit schijnt aardig goed te werken
  • Een hex-editor gebruiken om handmatig de files uit te zoeken.
Links: GoT en www.greenspun.com
offtopic:
Ik heb trouwens zelf ook zo'n Aldi-camera gehad. Na een week weer teruggebracht: hij liep regelmatig vast en maakte ook rare fouten met het wegschrijven op de kaart.
hmmm thnx voor de tips ;)
ik denk dat ik dan toch maar ff het software ga kopen.
Mocht het vaker voorkomen dan heb ik wat achter de hand

Pagina: 1