200 foto's kwijt van CompactFlash kaartje

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mOnTEuR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04-2011

mOnTEuR

Just p00p!

Topicstarter
200 vakantiefoto's zijn verloren gegaan van een CF kaartje toen ik een foto probeerde te maken en de batterij ineens op was, waardoor hij dus niet volledig het kaartje had kunnen schrijven ofzo(!?). Hoe kan ik deze foto's terughalen?

Hij zegt dus zowel als ik hem in de reader als in het fototoestel doe dat het kaartje leeg is en vraagt elke keer of ik wil formatteren (dat heb ik natuurlijk niet gedaan..).

Ik weet ook niet of het hier thuis hoort of bij Opslagmedia en I/O-controllers, maar ik zie het wel 8)

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Die kun je niet terughalen. dat heb ik vaker gehoord en dat is vette pech... helaas dus voor je. :(

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

zeker niet formatteren!
probeer via een USB compact flash reader de kaart vanuit je PC te bekijken.
probeer ook even google met keywords als: compact flash restore, etc.

de conclusie van Toink lijkt me op dit moment wat voorbarig... Misschien heeft hij gelijk maar ik zou de moet zeker nog niet opgeven nadat je alles geprobeerd hebt.

[ Voor 33% gewijzigd door j-w op 09-01-2003 13:41 ]

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:29

-ET-

Phone Home

Er is een programmaatje waar mee je kan recoveren. Zal eens kijken hoe het heet

http://download.com.com/r...2F3001-2094-10162404.html

is dit wat. Ik weet zo snel niet hoe het programmaatje heet wat ik gebruikt heb. Ik post vanavond wel ff hoe het heet. Met eventueel url

[ Voor 68% gewijzigd door -ET- op 09-01-2003 13:50 ]

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Je camera zal tijdens het schrijven naar de CF kaart nooit bestanden wissen dus de kans is groot dat ze er nog opstaan. Ik denk eerder dat de FAT-table van je kaart een beetje verkloot is. Scan de kaart eens met Scandisk en kijk of die de fotos terug kan halen.

• mOnTEuR

mOnTEuR

Just p00p!

Topicstarter
Tnx, ik zal even het een en ander proberen.. Verder betreft het hier een 128 MB CompactFlash card op een Kodak DC215 zoom.

• TD-er
  • Laatst online: 08-02 01:27
er zijn compactflash-adapters om 'm op de IDE-bus aan te sluiten.
Ik zou 'm op die manier proberen uit te lezen en op die image een restoratie uitvoeren.
Ik zie dat je in Rijswijk woont, dus dat is een beetje ver om ff langs te komen. (ik heb hier zo'n adapter liggen)
Mischien mensen met zo'n ding thuis bij jou in de buurt en ervaring met oa. Linux.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• mOnTEuR

mOnTEuR

Just p00p!

Topicstarter
Hehe, jah ik zat al te overwegen om www.harddisk-recovery.nl in te schakelen, maar als ik al naar de prijzen van het recoveren van een HD kijk, wordt ik er niet echt vorlijk van :'(

Hey tnx voor het aanbod, maar Groningen is idd een beetje ver :)
Ik ken ook verder niemand die zo'n ding heeft helaas. Maar misschien is het aan te schaffen? Waar & hoe duur? En draait het alleen onder Linux ofzo?

• mOnTEuR

mOnTEuR

Just p00p!

Topicstarter
Tnx, maar eerst even kijken of het gratis kan.. :)

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-02 13:10
IK heb dit probleem ook eens gehad. Toendertijd een programmatje gedownload welke aangaf of die het kon repareren. Zal eens kijken of ik het terug kan vinden.

Dit was een shareware versie, na een donatie kon je dan evt. ook 'echt' de files terug halen.
Die persoon had het programmatje geschreven omdat hij bij de ramp met de twin-towers (911) zijn digitale foto's moest wissen. Met het programmatje heeft die ze weer terug gehaald.

Een ander idee is om iets te proberen met Norton Utilities. Maar ik weet niet of dat ook met een USB lezer werkt.

• TD-er
Mijn idee qua aanpak is als volgt:
- lees onder linux de kaart in zijn geheel in (cat /dev/hdc > image-file)
- open die file in fdisk van linux. (maak wel eerst een backup van die file)
- stel in Fdisk de geometrie van die kaart in (# heads, #sect, #clusters), kun je vinden bij de detectie van de kaart in bijv de BIOS
- fix partitie-tabel
- schrijf naar de "schijf" terug
- mount de image-file als drive en kopieer de files ervan af. (mount image-file /mnt/data -t vfat -o loop)

Zo heb ik een vernielde zip-disk terug kunnen lezen. (computer was tijdens het schrijven vast gelopen en disk was niet meer leesbaar volgens windows)

Ik heb mijn convertertje uit de USA. Kostte toen ongeveer 20 US$.
Je ziet ze tegenwoordig hier ook wel, voor minder

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:29

-ET-

Phone Home

dit is het programmaatje wat ik gebruik

Klik

tis freeware

• TD-er
-ET- schreef op 09 January 2003 @ 19:30:
dit is het programmaatje wat ik gebruik

Klik

tis freeware
Mischien handig als je er ook ff bijzet wat voor programmatje het is.

Quote van de installer:
Digital Image Recovery
--------------------------------------------------------------

What is Digital Image Recovery?

Digital Image Recovery is a data recovery tool for digital images.
The program is designed for media used by digital cameras. Common
media types are:
Flash Card(TM), SmartMedia (TM), SONY Memory Stick (TM),
IBM(TM) Micro Drive, Multimedia Card, Secure Digital Card
and Compact Disc.

The system requirements are:
* Memory card reader (the media has to be appear as a drive)
* Windows(R) 9X, ME, NT, 2000 or XP

This program is Freeware! That means you are allowed to and
should pass on this program to our friends. Furthermore, I ask you
to please send me opinions and experiences via e-mail.

Verwijderd

weet iemand toevallig of dit progje werkt met een diva mp3 speler of zo'n sitecom compactflash to pcmcia insteekadapter?

in bijde gevallen herkent windows ze als een externe harddisk, en niet als een flashkaartlezer.
dit omdat de diva zo geprogrammeerd is, zonder kaart erin moet hij namenlijk toch werken met het intern geheugen, en de pcmcia adapter doet zonder flashkaart helemaal niets, dus is niets meer dan een stukje plastic met wat pennetjes.

het zal trouwens wel niet werken met een aldi digicam? die moest ik via speciale software installeren, en windows heeft niet door dat er een compact flash kaart in zit. windows denkt dat het een digicam met gewoon intern geheugen is.

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
nog eentje @FP
meuktracker: WinHex 10.65

veel geluk BTW

Verwijderd

mmm, ik heb gewoon een flashcardreader bij mn pc-tje staan(zo'n sandisk ding) en ik heb ooit foto's terug kunnen toveren door scandisk(of norton disk dokter) erover heen te halen

• Krypt
  • Laatst online: 05-02 07:45
Gewelig programmaatje die Digital Image Recovery; ben even bezig geweest van wat ik er allemaal mee terug kan halen..

1. Delete in camera en windows
2. Format in windows
3. Forceerde crash in mijn Fuji

Alleen een format in de camera heeft een zekerheid dat alles van de kaart af is..

Pvouput live

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:12

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> OM
Pagina: 1