Merk Televisie

Pagina: 1
Acties:
  • 432 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik heb hier en daar rond gekeken voor televisie's ik kwam op de
Philips 28PW8818 uit voor 805 en de
Panasonic TX-28hk20

Philips TV: http://www.kieskeurig.nl/...h1/Philips%2028PW8818.htm
Panasonic: http://www.kieskeurig.nl/...nasonic%20TX%2028HK20.htm

Deze TV's hebben allebei precies dezelfde eigenschappen. Maar maakt het merk nog wat uit??!! De ene verkoper zegt van niet en de andere van wel.
"Tegenwoordig zijn alle TV's goed" dat krijg ik te horen.. Misschien is hier iemand met gebruikers ervaring?? Ook omdat die philips nieuw is staat er nog nix op kieskeurig over gebruikers ervaring...

En indd TV topics zijn er al heel veel geweest maar ik deed een search en kwam bij een topic van 2001 de rest was allemaal geclosed!

[ Voor 7% gewijzigd door Sonic op 21-07-2003 11:59 ]

Verwijderd

Volgens mij zijn beide merken wel redelijk aanmekaar gewaagd.

Ik zelf heb een philips. En zou als ik een nieuwe moest hebben denk ik ook weer voor een philips gaan :p. Ze zien dr niet zo futuristisch uit maar beeld menu geluid enzo zijn imo perfect.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:04

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ik heb thuis ook nog een 55cm philips staan van 10 jaar oud.

dat ding geeft gewoon nog steeds een super beeld en 't geluid is gewoon vergelijkbaar met een minisetje van €300; gaat lekker hard en vol.

Als deze de geest geeft ga ik ook echt zeker weer voor een philips... of een loewe...

¯\_(ツ)_/¯

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:41
Ik heb zelf een panasonic, zat zelf ook te twijfelen tussen philips en panasonic, maar ik heb ze toen naast elkaar gezet (laten zetten) en de panasonic had hetzelfde beeld maar was goedkoper, dus de keuze was makkelijk. Alleen heeft de philips betere teletekst.

• JvS
  • Laatst online: 19:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zie bijvoorbeeld dit topic:
Breedbeeld: JVC, Philips, Sony, Panasonic??

Het is allemaal erg persoonlijk.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Sonic
  • Nu online
JvS schreef op 21 July 2003 @ 12:15:
Zie bijvoorbeeld dit topic:
Breedbeeld: JVC, Philips, Sony, Panasonic??

Het is allemaal erg persoonlijk.
THX..
Maar dat is dus uit 2001 tegenwoordig is er zoveel nieuwe modellen en misschien zijn de merken beter geworden...
Maar JvS als jij een nieuwe tv ging halen welk merk had jij dan gekozen?

BTW heeft iemand ook nog ervaring met comb filter? ik heb zelf gekeken naar een Digital scan filter en ik merk dat verschil zeer duidelijk (ik kijk zeer kritisch :P)

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik heb een keer iets in de krant gelezen over dat japanse merken (panasonic, sony) minder snel in de fik gaan als je ze lang laat aanstaan. dit kwam doordat in japan andere richtlijnen gelden met betrekking tot het gebruikte plastic. Ik heb zelf een Panasonic (mn ouders ook) en ik vind hem zelf erg goed. de zapsnelheid is misschien wat traag maar niet storend. maar de geproduceerde warmte en het lagere energieverbruik kan misschien de doorslag voor je geven (voor mij in ieder geval wel, heb mn tv bijna altijd standby staan).

Owjah, en ik was een keer bij een kennis, en die hadden een JVC. Zet alsjeblieft de zoom-functie uit, want anders blijft hij switchen tussen beeldformaten midden in programma's. bij MTV kon je bijvoorbeeld de title/artist balk niet meer zien, en na een tijdje krijg je pijn aan je ogen van dat geknipper/geflikker

[ Voor 24% gewijzigd door mentalmadnizz op 21-07-2003 18:14 ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

mentalmadnizz schreef op 21 July 2003 @ 18:07:
Ik heb een keer iets in de krant gelezen over dat japanse merken (panasonic, sony) minder snel in de fik gaan als je ze lang laat aanstaan.
Alsof Europese TV's wel spontaan in de fik vliegen als ze lang aanstaan. Ik vermoed dat geen enkele TV dat doet. Als dat zo was had de juridische afdeling van Philips z'n handen vol aan het afhandelen van schadeclaims :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

klok klepel. philips gebruikte geen verbrandingsvertragers, waardoor je hem aan kon steken door er een kaars tegenaan te zetten.. En dat kon je met sommige andere merken soms niet

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:57
Philips staat gewoonweg bekend om het zeer goede geluid en beeldkwaliteit. Ze zijn vaak wat duurder dan de koreaanse prut maar daar krijg je ook wel wat voor terug. Mensen die beweren dat ze het verschil niet zien hebben gewoonweg wat minder oog voor dit soort zaken. Tuurlijk smaken verschillen qua beeld en geluid maar Philips komt toch altijd goed tot zeer goed uit de testen en dat keer op keer.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

renzo4000 schreef op 21 July 2003 @ 19:11:
Ze zijn vaak wat duurder dan de koreaanse prut maar daar krijg je ook wel wat voor terug.
Panasonic = Japans :)

Philips is zeker een goed merk voor TV's maar veel verschil met de Japanse merken is er niet. Zelf heb ik al jaren een Panasonic en de kans is groot dat de volgende TV ook weer een Panasonic wordt. Ik heb de folders al in huis :)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:00

Piggen

Lekker bakkie

Samsung en LG maken afaik ook behoorlijke televisies

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Lamaar

[ Voor 98% gewijzigd door Piggen op 21-07-2003 19:36 ]

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
heb een Philips BB 100hz 71cm
en het beeld is gewoon perfect, weet niet of het dezelfde is als jij daar hebt...

en het kan trouwens goed zijn dat panasonic een philips beeldbuis er in heeft zitten
(denk ik bijna wel zeker)

• renzo4000
Tja ... dat is inderdaad zo, de kans is ook aanwezig dat er een onderdeel van sony voorkomt in een Philips. Dat is hetzelfde met die gastjes die een golf GTi rijden met M3 spiegels van BMW ... maar maakt dat dan meteen een BMW ??? NEE ! lijkt me duidelijk of niet? :/ :/ |:(

[ Voor 4% gewijzigd door renzo4000 op 21-07-2003 19:50 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

renzo4000 schreef op 21 July 2003 @ 19:49:
Dat is hetzelfde met die gastjes die een golf GTi rijden met M3 spiegels van BMW ... maar maakt dat dan meteen een BMW ??? NEE !
Verkeerde analogie. Zijn de spiegels van een wagen even belangrijk als de beeldbuis voor een TV is? Lijkt me niet. Een beeldbuis is (mede) bepalend voor de kwaliteit van de hele TV terwijl de spiegels bijna niks toevoegen aan de kwaliteit van een auto.

Maar toch zegt het niet zoveel wie een beeldbuis heeft gemaakt. Een TV bestaat uit meer onderdelen die ook belangrijk zijn. Bovendien maakt Philips van alles, van el-cheapo rommel tot absolute top-kwaliteit, en het zegt dus niks over de kwaliteit als je alleen maar weet dat de beeldbuis van Philips afkomstig is.

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Thuis moeten we ook gaan uitkijken naar een nieuwe tv.Hij geeft bijna geen geeltinten meer weer :|
('t was een +-20jarige philips btw)

[ Voor 16% gewijzigd door Exe-cuter op 21-07-2003 20:23 ]

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Exe-cuter schreef op 21 juli 2003 @ 20:22:
Thuis moeten we ook gaan uitkijken naar een nieuwe tv.Hij geeft bijna geen geeltinten meer weer :|
('t was een +-20jarige philips btw)
Die is gewoon versleten, die smilie vind ik dan bij 20 jaar (een mooie leeftijd voor een toestel) dan ook niet op z'n plaats ;)

Panasonic of philips? Het kan allebei kapot, dus gewoon kijken welke je beter bevalt qua beeld, geluid, uiterlijk, enz. :)

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-01 13:04

Reda

HA DO KEN

die TX-28PS10 is wel mooi.

'k heb zelf de 28PW8807 en die bevalt nog prima

• Reda

Reda

HA DO KEN

ixl85 schreef op 21 July 2003 @ 19:38:
heb een Philips BB 100hz 71cm
en het beeld is gewoon perfect, weet niet of het dezelfde is als jij daar hebt...

en het kan trouwens goed zijn dat panasonic een philips beeldbuis er in heeft zitten
(denk ik bijna wel zeker)
daar zit je goed naast.

Panasonic maakt zijn eigen beeldbuis. Tenminste hun moederbedrijf Matshusita(ong zo schrijf je dat) doet dat.

• ixl85
Reda schreef op 21 July 2003 @ 20:50:
[...]

daar zit je goed naast.

Panasonic maakt zijn eigen beeldbuis. Tenminste hun moederbedrijf Matshusita(ong zo schrijf je dat) doet dat.
whouwie :)
iets geleerd
maar ok, er zijn maar een paar fabrikanten die ze maken..
(dus jah...)

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Reda schreef op 21 July 2003 @ 20:50:
[...]

daar zit je goed naast.

Bijna :)
Tis Matsushita

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
philips heeft een betere beeldbuis als panasonic.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Samsung en LG zijn ook prima. LG en Philips hebben trouwens een samenwerking wat betreft beeldbuizen, dus goede kans dat hetom dezelfde producten gaat.

Verwijderd

Panasonic heeft toch beeldbuizen van Phillips ?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:49

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dnc1n schreef op 22 July 2003 @ 10:19:
philips heeft een betere beeldbuis als panasonic.
Bron, url, kortom: bewijs? Zomaar iets roepen is lekker nutteloos

Verwijderd

IK heb zelf ook een panasonic Breedbeeld. (geen flat screen,100hz)
En ik heb die keuze eigenlijk gemaakt omdat ie als best uit de test was gekomen bij de consumentenbond.

Misschien moet je eens zulke testen opzoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 10:52 ]

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 20:49

GaMeOvEr

Is een hork.

Panasonic, Philips en Sony produceren eigen buizen. Vroeger waren ze ook de enige 3, misschien dat er tegenwoordig een paar bij gekomen zijn. :)

Aannames zijn fataal.

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
We Are Borg schreef op 22 July 2003 @ 10:43:
[...]

Bron, url, kortom: bewijs? Zomaar iets roepen is lekker nutteloos
philips heeft pixel + in de nieuwste modelen, die zorgd voor 2x meer beeldlijnen, heb veel tv's naast elkaar gezien, philips springt er in mijn ogen toch steeds uit.

Verwijderd

Thomson produceert ook zn eigen buizen..

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 16:26

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

renzo4000 schreef op 21 July 2003 @ 19:49:
Tja ... dat is inderdaad zo, de kans is ook aanwezig dat er een onderdeel van sony voorkomt in een Philips. Dat is hetzelfde met die gastjes die een golf GTi rijden met M3 spiegels van BMW ... maar maakt dat dan meteen een BMW ??? NEE ! lijkt me duidelijk of niet? :/ :/ |:(
Even een betere analogie:
Als je een ferrari moterblok in een trabant zet, dan gaat ie niet per definitie even hard als een ferrari, je hebt nog steeds een heleboel factoren die bepalen wat de totale kwaliteit is van een auto (en ook de snelheid)

Zo is het dus ook met tv's. Als je een el-cheapo merk koopt met een Philips beeldbuis, dan betekend het niet gelijk dat het ook de kwaliteit van een philips tv heeft. Je beeldbuis moet nog steeds worden aangestuurd en als de aansturing niet lekker is, dan geeft je beeldbuis alsnog slecht beeld.
Ook zal het zo zijn dat een el-cheapo merk de mindere kwaliteit buizen krijgt.
Dus philips beeldbuis == goed beeld gaat niet altijd op. Je moet bij een tv(en zo veel dingen) niet alleen naar 1 onderdeel kijken.

In dit geval gaat het om 2 goede merken en zal het niet echt heel erg uitmaken.
Ik zou denk ik voor de goedkoopste van de 2 gaan.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 10:41:
Panasonic heeft toch beeldbuizen van Phillips ?
Ja en B&O ook. What's your point?

We have just one world, but we live in different ones...

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 19:28
Tsja... heb zelf een Loewe 72 cm, en die doet het ongelofelijk goed. Veel beter dan Philips en Panasonic imho!

..::System Specs::..

• Flex
  • Laatst online: 26-02 12:33
Volgens mij bestaan er geen slechte tv's meer,heb hier al 9 jaar een deawoo tv staan voor de slaapkamer en die doet het nog heel goed.

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:51
Veel verschil zit er niet meer in de TV's van tegewoordig mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar panasonic. Kep zelf een bijna 10 jaar oude Loewe als je wat meer te besteden hebt moet je voor loewe gaan want die is de bom :7 :7

Verwijderd

Flex schreef op 22 juli 2003 @ 12:43:
Volgens mij bestaan er geen slechte tv's meer,heb hier al 9 jaar een deawoo tv staan voor de slaapkamer en die doet het nog heel goed.
Ik heb ook al een jaar of 5 een daewoo tv, nog nooit problemen mee gehad, en toen al een heel mooi 13-talig menu. In tegenstelling tot onze Phillips tv die geregeld vastloopt, en die afstandbedieningen van Phillips tv's zijn ook zomaar kapot. Met Panasonic heb ik geen ervaring, maar ik ken wel mensen, en die zijn er niet zo te spreken over (erg reparatie-gevoelig)

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 08:44

DouweGNL

Ik ben tof.

GaMeOvEr schreef op 22 July 2003 @ 10:48:
Panasonic, Philips en Sony produceren eigen buizen. Vroeger waren ze ook de enige 3, misschien dat er tegenwoordig een paar bij gekomen zijn. :)
Samsung in ieder geval: hun PLANO beeldbuizen zijn toch eigen fabrikaat?

Heb slechte ervaringen met PLANO beeldbuizen, geven veel spook-beelden en echo-achtige beelden. Sony is een leuk merk, alleen zodra je eenmaal de ophangingstechniek van de Trinitron beeldbuis door je TV beeld heen hebt gezien, ga je je er gruwelijk aan irriteren (op een Trinitron monitor lopen twee horizontale lijntjes over het beeld)...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

DouweGNL schreef op 22 July 2003 @ 13:40:
[...]
Samsung in ieder geval: hun PLANO beeldbuizen zijn toch eigen fabrikaat?

Heb slechte ervaringen met PLANO beeldbuizen, geven veel spook-beelden en echo-achtige beelden. Sony is een leuk merk, alleen zodra je eenmaal de ophangingstechniek van de Trinitron beeldbuis door je TV beeld heen hebt gezien, ga je je er gruwelijk aan irriteren (op een Trinitron monitor lopen twee horizontale lijntjes over het beeld)...
heb juist met de plano beeldbuis goede ervaring.
het is juist een zeer strak helder beeld. rustgevend scherm. en dat voor een 50hz tv. geen ghosting.

wat de trinitron beeldschermen betreft. die 2 horizontale lijnen zie je na een tijdje niet meer.

• Flex
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 13:15:
[...]

Ik heb ook al een jaar of 5 een daewoo tv, nog nooit problemen mee gehad, en toen al een heel mooi 13-talig menu. In tegenstelling tot onze Phillips tv die geregeld vastloopt, en die afstandbedieningen van Phillips tv's zijn ook zomaar kapot. Met Panasonic heb ik geen ervaring, maar ik ken wel mensen, en die zijn er niet zo te spreken over (erg reparatie-gevoelig)
Das waar....in de tussentijd dat ik 1 deawoo tv heb ,heb ik al 2 philips verbruikt.
Verder kan ik niets vertellen over panasonic,alleen dat de klantenservice in Den Haag :Y) is.
Mijn buurman zijn Pana was kapot,omdat hij geen auto had vroeg hij aan mij of ik hem wou brengen inclusief tv.
Bij Panasonic kregen we een bak koffie aangeboden en binnen een uurtje was de tv klaar.

• Sonic
  • Nu online
Maakt zo te lezen dus niet echt veel uit welk merk je koopt?
Ik ben weer naar winkels geweest vragen over een comb filter maar 2 van de 3 zaken wisten niet wat het was. De 3e zaak zei jah en heeft het me laten zien ook dat zie je goed. Hij zei tegen mij: Maar over paar maanden is deze tv ook niet meer scherp dat is hetzelfde met computers alles wordt beter..

Ik heb nu ook weer een Sony gezien
Dus heb nu de keuze uit Sony Panasonic of Philips..
Sony was voor 739 dus 25 euro duurder dan panasonic.. Maar voor mijn gevoel ga ik toch liever voor sony dan panasonic..

Maakt het nog uit uit welk jaar je TV komt?? De Sony werd ge-introduceert in 2002 maakt dat wat uit? zijn de technieken inmiddels niet verbetert?
De sony komt uit 2002 terwijl die philips uit 2003 kwam
De sony is 739 en
De Philips 805
terwijl de sony ook nog scherm in scherm kan wat de philips niet kan

Denk wel dat het sony word of iemand moet kl*te ervaring hebben of zeggen dat de techniek heel erg verbeterd is en dat het 100 euro meer zeker de moeite waard is?

[ Voor 19% gewijzigd door Sonic op 22-07-2003 15:58 ]

• Reda

Reda

HA DO KEN

Dnc1n schreef op 22 July 2003 @ 11:08:
[...]

philips heeft pixel + in de nieuwste modelen, die zorgd voor 2x meer beeldlijnen, heb veel tv's naast elkaar gezien, philips springt er in mijn ogen toch steeds uit.
PixelPlus tekent 33% meer beeldlijnen hoor.
2x zoveel zou wel heel mooi zijn.

• pimlie
Ik zou voor Philips kiezen. Dan steun je tenminste de Nederlandse economie O-)

Verwijderd

Ik zou voor Panasonic gaan, dat spul gaat best wel lang mee tot tegensteling met Philips.

Philips stopt zelfs een bepaalde rubber wieltje in hun video recoders die zich zelf vernietiget na zo veel tijd. (Elktijd het zelfde probleem bij al dat spul van hun.)
Dus neem aljeblieft geen philips, smerig merk :(.

• Bigfoot
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 16:41:
Ik zou voor Panasonic gaan, dat spul gaat best wel lang mee tot tegensteling met Philips.

Philips stopt zelfs een bepaalde rubber wieltje in hun video recoders die zich zelf vernietiget na zo veel tijd. (Elktijd het zelfde probleem bij al dat spul van hun.)
Dus neem aljeblieft geen philips, smerig merk :(.
Sjonge jonge, wat een broodje aap!!

Dat wieltje explodeert zeker na precies 1000 gebruiksuren he? Kom nou, dat geloof je toch niet?

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 18:45

Sa1

Ik zou voor de philips gaan, omdat als je geen stereo setje heb, die beter boxen heeft.. plus dat de panasonic slechts 10 teletekst paginas kan opslaan en die van philips 1200..

Verwijderd

Ik weet niet of je het weet maar ik reapeer al jaren apparatuur.
Heel vaak kom ik een philps video recoder tegen, en ze hebben allemaal last er van dat het rubber wieltje half is verteert. (Het wieltje is natuurlijk niet makelijk te vervangen.)

Het zal wel eeb bepaald soort rubber zijn. Hoe wil je anders verklaren alle die defecte philips video recoders met zo half verteert rubber wieltje ?
Bij de andere merken komt het weining, die zijn gauw 3keer zo oud voordat ze kuren gaan vertonen.

• Witte
  • Laatst online: 29-01 15:02
Ik heb de Sony 28FX66. Geweldig beeld! Vooral met DVD's is het werkelijk su-per-strak.
Zitten een aantal leuke dingen op, zoals een piepende AB als je hem kwijt bent, en PiP (werkt alleen met externe bron, zoals video of DVD).
De bediening is wel iets minder prettig dan van een vergelijkbare Philips, en ook de teletekst van de Philips is veel fraaier en sneller (meer geheugen).
Ik vind persoonlijk het beeld van de Sony iets mooier dan de Philips, maar de Philips heeft een beter geluid.

Houdoe

• renzo4000
nhimf schreef op 22 juli 2003 @ 11:35:
[...]

Even een betere analogie:
Als je een ferrari moterblok in een trabant zet, dan gaat ie niet per definitie even hard als een ferrari, je hebt nog steeds een heleboel factoren die bepalen wat de totale kwaliteit is van een auto (en ook de snelheid)

Zo is het dus ook met tv's. Als je een el-cheapo merk koopt met een Philips beeldbuis, dan betekend het niet gelijk dat het ook de kwaliteit van een philips tv heeft. Je beeldbuis moet nog steeds worden aangestuurd en als de aansturing niet lekker is, dan geeft je beeldbuis alsnog slecht beeld.
Ook zal het zo zijn dat een el-cheapo merk de mindere kwaliteit buizen krijgt.
Dus philips beeldbuis == goed beeld gaat niet altijd op. Je moet bij een tv(en zo veel dingen) niet alleen naar 1 onderdeel kijken.

In dit geval gaat het om 2 goede merken en zal het niet echt heel erg uitmaken.
Ik zou denk ik voor de goedkoopste van de 2 gaan.
Heh heh... eindelijk iemand die weet waar over gepraat wordt. Het zijn (en ik mag niet iedereen over een kam scheren) vaak mensen die schreeuwen dat philips niet goed is omdat ze weten dat wel zo is en er gewoon spijt van hebben dat ze niet daarvoor gekozen hebben en niet even wat spaar centjes meer hebben weggelegd. I rest my case.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Thomson maakt ook erg goede TV's, kijk daar ook eens naar.
Toen ik mijn tv kocht waren ze bezig met acties met 5 jaar gratis fabrieksgarantie om zichzelf te promoten.
en (imho) als je een sony, jvc en thomson platte breedbeeld tv naast elkaar ziet staan ,geeft de thomson het prettigste beeld (imho)
maar dat is dus verschrikkelijk subjectief zoals al gezegt is..

• Sonic
  • Nu online
Witte schreef op 22 July 2003 @ 17:13:
Ik heb de Sony 28FX66. Geweldig beeld! Vooral met DVD's is het werkelijk su-per-strak.
Zitten een aantal leuke dingen op, zoals een piepende AB als je hem kwijt bent, en PiP (werkt alleen met externe bron, zoals video of DVD).
De bediening is wel iets minder prettig dan van een vergelijkbare Philips, en ook de teletekst van de Philips is veel fraaier en sneller (meer geheugen).
Ik vind persoonlijk het beeld van de Sony iets mooier dan de Philips, maar de Philips heeft een beter geluid.
Kijk! Ik heb een dolby setje er al staan dus geluid maakt me nix uit....
Teletekst maakt me ook niet zoveel uit kijk alleen soms het weer op teletekst..

Maar zapt die tv snel van de ene naar de andere zender?? Hoe lang heb je die TV al?
ANdrode schreef op 22 July 2003 @ 18:01:
Thomson maakt ook erg goede TV's, kijk daar ook eens naar.
Toen ik mijn tv kocht waren ze bezig met acties met 5 jaar gratis fabrieksgarantie om zichzelf te promoten.
en (imho) als je een sony, jvc en thomson platte breedbeeld tv naast elkaar ziet staan ,geeft de thomson het prettigste beeld (imho)
maar dat is dus verschrikkelijk subjectief zoals al gezegt is..
Thx hier ga ik ook ff over zoeken
Bedankt

[ Voor 24% gewijzigd door Sonic op 22-07-2003 18:28 ]

• Witte
  • Laatst online: 29-01 15:02
Ja, hij zapt best wel snel. In ieder geval niet storend traag of zo. Bovendien kun je via een heel simpel menuutje rechtreeks van Nederland 1 naar bijvoorbeeld MTV of zo, zonder dat je alle zenders langs hoeft.
PIP is heel handig voor als de film die je aan het kijken bent, reclame heeft. Dan zet je die zender via je video, en kan je even vrolijk gaan zitten zappen, terwijl in een hoekje je oorspronkelijke zender blijft hangen.
Ik heb deze TV nu een maand of 3.

Houdoe

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Tekn0z schreef op 22 July 2003 @ 11:45:
Tsja... heb zelf een Loewe 72 cm, en die doet het ongelofelijk goed. Veel beter dan Philips en Panasonic imho!
Een tijdje geleden heb ik ook een Loewe breedbeeld gekocht (voor mijn moedertje ;)). Hij stond in de winkel naast een vergelijkbare Philips maar het evrschil in beeldkwaliteit was enorm, naast de Loewe gaf de Philips maar een vaag, ruizig en kleurloos beeld.

Volgens de verkoper zat in de Loewe ook een Philips beeldbuis maar de kwaliteit van het beeld wordt bepaald door de achterliggende electronica. Apart van dat is de keuze van materialen (behuizing, afstanbediening) natuurlijk van hoge kwalitiet, bijna B&O-achtig. Daar staat helaas ook wel een hogere prijs tegenover.

Hiermee wil ik maar bevestigen dat het inderdaad vele factoren zijn die het eindresultaat bepalen.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• Bigfoot
De Pixel Plus TV's van Philips zijn echt wel top, die zou ik zeker gaan bekijken!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Witte schreef op 23 July 2003 @ 11:39:
Ja, hij zapt best wel snel. In ieder geval niet storend traag of zo. Bovendien kun je via een heel simpel menuutje rechtreeks van Nederland 1 naar bijvoorbeeld MTV of zo, zonder dat je alle zenders langs hoeft.
Ja dat kan elke TV wel met nummertjes ;) :P

Maar ik zou persoonlijk voor een Samsung gaan :) reden : alles in mijn huis wat van Samsung is is gewoon niet kapot te krijgen :D behalve de afstandsbediening maar dat komt door mijn zweet handjes :D hoewel die het nog wel doet :)

Wat wel kapot ging was de Tv beneden maar wat bleek : Er zat een Philips beeldscherm in :D terwijl bijvoorbeeld in mijn TV in mijn kamer het wel gewoon een echte Samsung is (gelijk effe gekeken nieuwsgierig he :D ) :Y)

Kortom : SAMSUNG _/-\o_ 8)

P.S. : Zelfs in mijn Compag scherm zit een Samsung beeldscherm ;) zelfde als in mijn Pa's Samsung monitor puur toeval :D

/EDIT : Nog een leuke detail : Rarara welk merk is mijn RAM :? Juist SAMSUNG :D

[ Voor 5% gewijzigd door nero355 op 23-07-2003 15:43 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

ik heb vandaag een samsung gekocht. Die uit de folder van de Megapool mens die is echt mooooooi :P ik kwam van 37 cm en ga naar 55 :D

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Flex
M@ximuS schreef op 23 July 2003 @ 16:37:
ik heb vandaag een samsung gekocht. Die uit de folder van de Megapool mens die is echt mooooooi :P ik kwam van 37 cm en ga naar 55 :D
Feli met je aankoop...wel schrikken zeker van 37 naar 55 8)7

• Reda

Reda

HA DO KEN

55 :Z

voor minder dan 72 cm doen we het niet meer tegenwoordig 8)

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
heb vandaag een loewe gekocht (=topmerk) type 'mimo' (net uit)

superding, veel features en een mooi design... krijg hem dinsdag binnen

nadeel=erg duur

A wise man's life is based around fuck you

• Sonic
  • Nu online
THX allemaal :) Heb de Sony KV-28FX66 toch besteld vanwege de vele filters (die uiteindelijk zorgen voor het beeld kwaliteit) en de vele opties die de tv de bieden heeft...
En natuurlijk de gebruikers ervaring was zeer goed beoordeeld vooral het Beeldkwaliteit (cijfer 9,3).. Dat voor een redelijk prijs 739 mag je er toch niet over klagen dacht ik zo

Philips PIXEL Plus TV was me toch iets te duur voor een TVtje :(

Loewe was me ook iets te prijzig en de meeste modellen (die op kieskeurig.nl staan) hebben geen Volledig vlakke beeldbuis :( Dan valt hij voor mij al af..

THX allemaal voor jullie reactie ;)

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:28
Ik zou voor Philips kiezen. Dan steun je tenminste de Nederlandse economie
Juustem! Als het verschil zo klein is, ga dan voor Nederlands spul. Een Italiaan rijdt toch ook in een Italiaanse auto?

• ixl85
Jazzy schreef op 23 July 2003 @ 11:56:
[...]
Een tijdje geleden heb ik ook een Loewe breedbeeld gekocht (voor mijn moedertje ;)). Hij stond in de winkel naast een vergelijkbare Philips maar het evrschil in beeldkwaliteit was enorm, naast de Loewe gaf de Philips maar een vaag, ruizig en kleurloos beeld.

Volgens de verkoper zat in de Loewe ook een Philips beeldbuis maar de kwaliteit van het beeld wordt bepaald door de achterliggende electronica. Apart van dat is de keuze van materialen (behuizing, afstanbediening) natuurlijk van hoge kwalitiet, bijna B&O-achtig. Daar staat helaas ook wel een hogere prijs tegenover.

Hiermee wil ik maar bevestigen dat het inderdaad vele factoren zijn die het eindresultaat bepalen.
juist ja....
nou zal ik je eens wat vertellen :)
wij hebben hier de 82cm staan en toen die "monteurs" hier ware (zat bij de service :z)
had ik een vraagje voor ze (omdat ik een discussie had over de beeldbuis)
en er zit gewoon een philips in hoor 8)

• 4POX
  • Laatst online: 18:21

4POX

Everybody is wired

Heerlijk om dit te lezen.. Iedereen vind zijn TV het beste..

Maar klopt het trouwens wat ik ooit eens ergens op GoT heb gelezen. Dat de voedingen die in de hedendaagse televisies zo goedkoop worden uitgevoert dat het complete bagger is. Maar dat die beeldchip met een trucje het beeld zo kan tunen dat je daar niets van merkt ?

En wat is de levensduur van een breedbeeld televisie ? Het schijn niet echt hoog te liggen als ik zo de verhalen hoor..

AKA Rinkel weblog

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik heb vorig jaar voor een panasonic breedbeeld gekozen. De verkoper vertelde me dat de beeldbuis die daar in zit (quintrix) het voordeel heeft dat hij door de jaren heen niet slechts 1 kleur 'laat verslechteren' alle kleuren worden tegelijk minder, dit in tegenstelling tot andere tv's waar dit schijnbaar niet het geval is. Of dit klopt weet ik niet, ben ook maar een n00b op dit gebied :)
De tv bevalt verder prima...

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Een tijdje geleden heb ik ook een Loewe breedbeeld gekocht (voor mijn moedertje ). Hij stond in de winkel naast een vergelijkbare Philips maar het evrschil in beeldkwaliteit was enorm, naast de Loewe gaf de Philips maar een vaag, ruizig en kleurloos beeld.

Ik ga ook voor Loewe. Ik heb heel wat TVs bekeken het afgelopen jaar, uiteindelijk de stap genomen met het topmodel 32 inch van JVC. Dit was een ramp, er was zoveel mis met dit type. Wat blijkt: elke merk heeft wel zo zijn problemen. PP van Philips wordt door velen als slecht omschreven (ik vind het ook niet mooi), Panasonic heeft gezeur met zijn RGB ingangen (strepen en scanlines), Sony heeft zoemende voedingen.

Loewe is de enige die er relatief goed vanaf komt. Daarbij is er weinig discussie dat dit toch wel de beste TVs zijn die je kan kopen, hoewel ze dan ook navenant geprijsd zijn. Zelf ga ik waarschijnlijk voor de 32 inch Aventos, die is nog redelijk te betalen, ook al heeft hij b.v. niet de bouwkwaliteit van b.v. de Aconda serie.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
GREENSKiN schreef op 28 July 2003 @ 11:23:
[...]

Juustem! Als het verschil zo klein is, ga dan voor Nederlands spul. Een Italiaan rijdt toch ook in een Italiaanse auto?
Jepz,zo vind ik het ook.Philips verdient het.
Onze tv zou in december 20 jaar worden,maar ik vrees dat hij binnen de 2 maanden buiten vliegt (zie eerder in deze topic) : Toen ik naar the simpsons keek viel ik achterover, Bart Simpson was grijs en tijdens de tennis was enkel het truitje van Kim Clijsters rood,de rest was grijs. :+
Rip Philipsje van me,je hebt altijd prachtig werk geleverd

• smvs
  • Niet online
uit de oude doos:

ik heb deze staan: (KV-A2521D)
Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/elektronica/tvs/34339.jpg

met -voor een tv- werkelijk fenomenaal geluid. de enige tv waarbij ik me niet stoor aan de geluidskwaliteit. echt goed ding. volgende wordt absoluut weer een sony mocht deze ploffen. niet gek voor 200 piek die ik er 2 jaar terug voor gedokt heb.

[ Voor 27% gewijzigd door smvs op 28-07-2003 19:58 ]

• djeejdjeej
  • Laatst online: 20-02 18:47
Ares schreef op 28 July 2003 @ 19:35:
Ik heb vorig jaar voor een panasonic breedbeeld gekozen. De verkoper vertelde me dat de beeldbuis die daar in zit (quintrix) het voordeel heeft dat hij door de jaren heen niet slechts 1 kleur 'laat verslechteren' alle kleuren worden tegelijk minder, dit in tegenstelling tot andere tv's waar dit schijnbaar niet het geval is. Of dit klopt weet ik niet, ben ook maar een n00b op dit gebied :)
De tv bevalt verder prima...
Ik heb een paar jaar terug geshopt voor een TV. Uiteindelijk een Philips gekocht 70 cm 100 Hz. Een verkoper bij de IT's wist mij destijds te vertellen dan Panasonic sinds ze de beeldbuizen van Nokia hadden erg goed beeld had met die Quintrix. Ben er toch maar niet aan begonnen toen. Weet niet of het klopt, maar dat is mij toen verteld iig.

• smvs
  • Niet online
djeejdjeej schreef op 28 July 2003 @ 19:57:
[...]

Ik heb een paar jaar terug geshopt voor een TV. Uiteindelijk een Philips gekocht 70 cm 100 Hz. Een verkoper bij de IT's wist mij destijds te vertellen dan Panasonic sinds ze de beeldbuizen van Nokia hadden erg goed beeld had met die Quintrix. Ben er toch maar niet aan begonnen toen. Weet niet of het klopt, maar dat is mij toen verteld iig.
nokia haalt zijn buizen toch weer uit india van salora, of mis ik iets?

• Stoney3K
  • Laatst online: 18:25

Stoney3K

Flatsehats!

Nulnulnix schreef op 22 July 2003 @ 11:40:
[...]

Ja en B&O ook. What's your point?
Hint: B&O is 100% Philips... maar dan met Deens design...

En nog altijd topkwaliteit! Ik heb zelf een MX5500 van ongeveer 10 jaar oud staan en het beeld en het geluid zijn nog altijd kristalhelder.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• makkie
  • Laatst online: 24-08-2025
Als ze allemaal zo erg op elkaar lijken qua prestaties, waarom dan niet naar een winkel gaan en vragen of ze de 2 of 3 types waaruit je nog niet kan kiezen naast elkaar kunnen zetten , om zo te kijken wat jij het mooiste beeld vindt.
Bijv. even een middagje naar de mediamarkt ofzo.

[ Voor 10% gewijzigd door makkie op 28-07-2003 22:12 ]

• Sonic
  • Nu online
makkie schreef op 28 juli 2003 @ 22:10:
Als ze allemaal zo erg op elkaar lijken qua prestaties, waarom dan niet naar een winkel gaan en vragen of ze de 2 of 3 types waaruit je nog niet kan kiezen naast elkaar kunnen zetten , om zo te kijken wat jij het mooiste beeld vindt.
Bijv. even een middagje naar de mediamarkt ofzo.
Hier zit echter heel veel verschil in hoor!
Ze lijken helemaal niet veel op elkaar kwa uiterlijk en prestaties!

Voor wie zeiden dat je dan maar een philips moet kopen want dat steun je de nederlandse economie.
Maar het gaat niet alleen kwa prestaties ook kwa uiterlijk en philips had een hele mooie helemaal naar mijn wens maar die was 815 en nu heb ik er 1 voor 739.. wel een sony geen NL merk en vind em nog mooier dan die philips ook maar dit laatste is dus persoonlijk

Verwijderd

Stoney3K schreef op 28 July 2003 @ 21:58:
[...]

Hint: B&O is 100% Philips... maar dan met Deens design...

En nog altijd topkwaliteit! Ik heb zelf een MX5500 van ongeveer 10 jaar oud staan en het beeld en het geluid zijn nog altijd kristalhelder.
B&O is helemaal niet 100% Philips!!! Het is maar 20% Philips en dan mogen ze nog blij zijn dat ze iets te vertellen hebben.
Philips loopt altijd achter! Zonde...
Pagina: 1