Toon posts:

Welk corsair geheugen voor Asus P4P800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai hier momenteel met corsair twinx 3200LL geheugen, maar dit kan ik niet stabiel krijgen op deze plank, als ik de timings volgens specificaties instel, dan boot mijn pc niet eens.
Nu zou ik graag willen weten of hier mensen zijn, die een stabiele config hebben met corsair geheugen op dit moederbord.
Zouden jullie er bij wilen vermelden welk geheugen het is, en welke timings jullie gebruiken, en tot welke front side bus dit stabiel blijft werken.

Verwijderd

Stel hem eens in op "use SPD" en draai MemTest.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook al geprobeert, maar dat draait ook niet lekker, als ik mijn mem bij jumper free settings op 320 zet, en mijn fsb op 270, dan zou hij op 390 moeten lopen, en dat trekt hij zelfs al niet, terwijl mijn veel goedkopere infineon geheugen met cas 3 het zelfs nog op een 275 fsb trekt op cas 2.5

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Op SPD draaide Twinx(2x256) hier prima...
Ik heb nu XMS LL(2x512), wat eigenlijk hetzelfde is, en dat werkt ook prima.
Deze heb ik niet op SPD staan, de timings weet ik niet zo uit mijn hoofd, maar er is 1 optie die ik iig hoger heb dan je kan instellen. Ik dacht RAS to CAS, de rest gewoon volgens de specs.

Als je de timing te strak zet (wat ik dus ook al had geprobeert) boot je pc idd niet ;)

/edit
Misschien moet je de mem voltage een tandje ophogen.

[ Voor 8% gewijzigd door Redje op 21-07-2003 09:30 ]

Verwijderd

Ik hoor vaak zeggen dat men het voltage naar de geheugen chips een klein beetje omhoog moet gooien dus op 2.75 V.
Kijk ook eens rond op: http://corsair.houseofhelp.com/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook die xms uitvoering, welke front side bus draai jij met het geheugen?, want het mag niet zo zijn dat de front side bus bij mij de bottleneck is, want die draait op bij een front side bus van 275 op 395Mhz, en dat moet makkelijk kunnen, zonder de timings minder strak te zetten.
Op de site van corsair staat dat de officiele timings 2-2-2-6 T1 is, dus ik vind niet dat ik daar bij een front side bus van 395Mhz al van af moet wijken.
Maar is er iemand die met ongeveer dezelfde config als ik wel dit geheugen stabiel heeft draaien?
Vermeld meteen dan even je bios versie, want ik heb het idee dat bios 1008 minder stabiel is dan 1007, zijn er meer die dit vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Dat voltage ophogen was al nodig bij een front side bus van 260, dus dan draait het geheugen pas op 380!!!, dus niet echt lekker stabiel tot nu toe :(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik gedaan, maar daar staat geen oplossing in, en dat loopt aardig dood.
Verder valt er in de search niks over te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag heb ik mijn 2X256MB DDR van corsair geruild voor 2 X 512MB PC 3200 Twinmos met Twinmos chips.
Ik heb expres voor dit geheugen gekozen, omdat dit ook op de lijst van goed getset geheugen staat op de asus site.
Maar je raad het al, ook dit geheugen krijg ik maar moeilijk stabiel, zo af en toe heb ik een stabiele setting te pakken, maar ik kan er geen logica in ontdekken.

Ik heb mijn processor al een tijdje stabiel draaien op 12 X 275Mhz, en de timings van het oude geheugen liet ik regelen door SPD, verder staat de fsb van mijn geheugen in het jumperless menu op 320.
Dit heeft een hele tijd stabiel gewerkt, maat met mijn nieuwe Twinmos reepjes kan ik het niet meer voor elkaar krijgen om het op dezelfde wijze te laten draaien, want mijn geheugen trekt dat niet.
Wanneer ik mijn fsb in het menu op 266 zet draait alles wel weer stabiel, ik snap hier helemaal niks van, want bij een fsb van 320 voor mijn geheugen, en 275 voor mijn processor komt het geheugen helemaal niet boven zijn specificaties uit, dus waarom werkt dit dan niet!!!
Ik baal er echt ontzettend van, want het mag toch geen probleem zijn om het geheugen op die snelheid te laten draaien?

Please help :'(

Verwijderd

Topicstarter
*schopje*

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bij corsair moet je eens proberen de RAS-to-CAS handmatig op 3 te zetten. De rest van de timings gewoon lekker agressief zoals dat bij Corsair meestal staat. Wellicht de voltage een klein beetje hoger. En natuurlijk de laatste bios erop...

[ Voor 23% gewijzigd door BounceMeister op 21-07-2003 22:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, maar ik heb geen corsair meer, ik heb het omgeruild voor twinmos.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 21:57:
Vanmiddag heb ik mijn 2X256MB DDR van corsair geruild voor 2 X 512MB PC 3200 Twinmos met Twinmos chips.
Ik heb expres voor dit geheugen gekozen, omdat dit ook op de lijst van goed getset geheugen staat op de asus site.
Maar je raad het al, ook dit geheugen krijg ik maar moeilijk stabiel, zo af en toe heb ik een stabiele setting te pakken, maar ik kan er geen logica in ontdekken.

Ik heb mijn processor al een tijdje stabiel draaien op 12 X 275Mhz, en de timings van het oude geheugen liet ik regelen door SPD, verder staat de fsb van mijn geheugen in het jumperless menu op 320.
Dit heeft een hele tijd stabiel gewerkt, maat met mijn nieuwe Twinmos reepjes kan ik het niet meer voor elkaar krijgen om het op dezelfde wijze te laten draaien, want mijn geheugen trekt dat niet.
Wanneer ik mijn fsb in het menu op 266 zet draait alles wel weer stabiel, ik snap hier helemaal niks van, want bij een fsb van 320 voor mijn geheugen, en 275 voor mijn processor komt het geheugen helemaal niet boven zijn specificaties uit, dus waarom werkt dit dan niet!!!
Ik baal er echt ontzettend van, want het mag toch geen probleem zijn om het geheugen op die snelheid te laten draaien?

Please help :'(
Memtest toch ff draaien.. Maar daar kan het haast niet aan liggen aangezien je al 2 soorten merken hebt gehad. Ik denk toch een brak geheugencontroller, idd proberen de laatste chipset drivers erop te gooien en de laatste BIOS..

Mocht het dan niet lukken plank naar de winkel terugsturen..

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik begin ook aan mijn moederbord te twijfelen.

Verwijderd

als je gaat klokken , dan moet je ook meer power aan je memory geven... heb je ook bijv. ~2.8 / 2.85 V aan je gehegen gegeven ?

TwinMos heeft default 2.6V probeer eens hoger...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 15:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op 2,75 is het schadelijk om hem nog 1 stapje hoger te zetten?

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 19:06
Nee

Verwijderd

Kijk eerst eens in de specs van je geheugen, daar staat altijd een max in.
Ik dacht dat bij Corsair de garantie vervalt rond de 2.90V, bij TwinMos weet ik het niet

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de tip, op hun site staat dat tot 2,8 volt makkelijk moet kunnen!

Verwijderd

idd. TwinMos (die heb ik zelf ook... zie logo) ;) kan zelfs tot 2.85 V (maximaal op dit P4C800 bordje). Suc6. Trouwens, als je nog steeds problemen krijgt, chk dan ff deze links. Ik heb een hooop megemaakt...

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/784163
[url] TwinMos -> Ter informatie![/url]

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips Cronik!

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles nog steedsniet stabiel, zou graag van iemand met dezelfde config als ik graag zijn settings krijgen.
ik denk hierbij aan:

-Geheugen settings
-FSB van geheugen
-FSB processor
-Voltage processor
-Voltage geheugen
-etc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 11:02:
Heb alles nog steedsniet stabiel, zou graag van iemand met dezelfde config als ik graag zijn settings krijgen.
ik denk hierbij aan:

-Geheugen settings
-FSB van geheugen
-FSB processor
-Voltage processor
-Voltage geheugen
-etc.
Zie topic van Cronik, daar staan stabiele setups in met werkend Twinmos geheugen..

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sorry vergeten te vermelden dat mijn geheugen de 50B versie is, en hij heeft 50D.

Verwijderd

als ik mij niet vergis, dan moetten de memory timings bij klokken lager (langzamer) staan.
Maw, probeer bijv. 2.5,3,4,8,8 of 2.5,4,4,8,8 ? Als deze settings niet werken, en je hebt ook nog eens max 2.85 V geprobeerd, gewoon sticks inruilen voor "certified" dual-channel (tested) sticks.

(ik klok niet, en had al soms problemen met de 50B serie sticks).

meer kan ik niet bedenken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC loopt na ongeveer 1,5 uur vast in prime, hij wordt niet geel, maar loopt gewoon vast, dus ik denk dat het aan mijn geheugen ligt, want met een te ver geklokte cpu kreeg ik altijd gewoon een foutmelding in prime, en bleef mijn pc lopen.

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
zijn de chipsets die erop staan identiek ?

een collega had ook corsair geheugen, maar goed kijkend op de chipset gaf het een andere fabrikant weer

...

Verwijderd

Je kan beter geen Corsair PC3200 op je P4P800 zetten want dat dit bord geeft daar veel problemen de enige modules die lekker met dit bordje lopen zijn Kingston en Twinmos ik heb zelf 2X512 Twinmos Winbond dat draait echt lekker, Dus Twinmos is zker aan te bevelen

Greets Mr.Cool

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg die Twinmos ook niet normaal aan de praat, mischien dat de nieuwe bios hier verbetering in brengt.
Ga anders kijken of ik mijn geheugen bij norrod mag terug brengen, en dan ga ik de Kingston hyperX pc 3700 proberen.

Verwijderd

ik wil niet lullig doen, maar Pc 3500,3700 is (nog) niet officieel gesupport voor deze chipsets.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 23:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanx voor de tip, maar wat ik zelf denk,is dat mijn geheugen gewoon de 228Mhz, niet haald, dus ik denk dat ik gewoon pech heb.
Ik heb ook de Twinmos/Twinmos variant, dus geen winbond chipjes, dus daar zal het wel aan liggen.
Heb inmiddels alle settings al wel geprobeert, maar niet stabiel te krijgen op 228Mhz, moet ik maar gaan zakken, wel jammer want mijn CPU haalt fluitend de 3,3Ghz!! heeft er ook al stabiel op gelopen met infineon reepjes.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

-FSB van geheugen
-FSB processor
Mag ik misschien ff het verschil weten? :Y)

En wat ik ook niet snap... Als ie met Infeneon geheugen wel stabiel loopt, waarom gebruik je dat dan niet? :?

En misschien kan je hier ook ff kijken, is namelijk iemand met zelfde probleem:
Asus P4P800 + 3200 Corsair niet stabiel?!

Verwijderd

ok ik krijg vandaag of morgen mijn asus p4c800-e met intel 3.0 ghz 800fsb + twinmos dual ddr binnen als alles in elkaar gedraaid is zal ik is posten

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik het infineon niet, omdat ik graag 2 x 512 wou hebben, en dat is 2 x 256, dus dat is de reden.
Verder heb ik mijn CPU op een front side bus van 275 lopen, en het geheugen heb ik op 320 gezet in het jumperless menu.
Als ik het goed uit gerekend heb zou het geheugen in deze stand op 228Mhz lope (456DDR) en dat trekt mijn Twinmos dus niet.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik gebruik het infineon niet, omdat ik graag 2 x 512 wou hebben, en dat is 2 x 256, dus dat is de reden.
Maar wat schiet je ermee op met 1024MB geheugen, als het niet eens stabiel loopt?
Als ik het goed uit gerekend heb zou het geheugen in deze stand op 228Mhz lope (456DDR) en dat trekt mijn Twinmos dus niet.
Met wat voor geheugen is je probleem nou? Corsair of Twinmos? :?

[ Voor 73% gewijzigd door CH4OS op 25-07-2003 11:14 ]

Verwijderd

456 DDR is denk ik te hoog gegrepen...
Winbond Chippies doen het bij klokken beter denk ik

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 12:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als je het topic volgt, is er duidelijk te lezen, dat ik Corsair heb gekocht, en omdat ik die niet stabiel kon krijgen heb ik deze kunnen inwisselen voor 2 X 512 Twinmos.
Dus zo onduidelijk is dat niet.

Verwijderd

Je kan ook Kingston proberen. Die klokken volgens mij ook erg goed.

Ik wilde eigenlijk Kingston memory sticks hebben ,maar die waren niet op voorraad. Dus ging ik voor TwinMos "50D" serie (die het bij mij gellukig goed doen, maar ik klok niet).

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 12:11 ]

Pagina: 1