P4P800 + 2* Corsair TWIN LL 512MB mods

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ikwilhet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 20:45

ikwilhet

Opinions are like assholes!

Topicstarter
I heb mijn ASUS p4p800 bios firmware geupdate naar versie 1008.
Mijn processor is een Pentium IV 2,4 GhZ @ 800MhZ bus.

Het probleem is dat mijn computer gebruik maakt van 2 * Corsair TWINX LL 512 MB geheugen mods. De timings 5.2.2.2 werken niet met mijn systeem en gebaseerd op dit artikel (http://tech-report.com/ja.zz?comments=5264) heb ik ze ingesteld op 2.3.2.6.4 (op volgorde van bios).

Mijn systeempje werkt nu :) MAAR (ja daar zijn we weer)
Als ik MAM en Performance Mode op Turbo zet (http://www.anandtech.com/memory/sho...tml?i=1828&p=11) dan start mijn systeem nier meer op (stopt in windows load screen, ntfs not loaded, etc.) :(

Ik heb overal gezocht voor de right timings icm MAM en Turbo maar wordt nu echt wanhopig. Een collega van mij draait een langzamere machine (zelfde grafische kaart, untweaked en op 533 Mhz) scoort 3Dmark 2001SE 1200 punten hoger dan mij. Dit is echt balen :( omdat ik dacht dat je met 800 MhZ bus en HT toch echt sneller zou moeten zijn? :?

Is er iemand die vergelijkbare hardware heeft en een oplossing hiervoor heeft (heb vraag openstaan bij corsair en asus, als ik antwoord krijg dan post ik het hier)

TIA

Everybody has one :P

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 22:34

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

ikwilhet schreef op 01 July 2003 @ 11:37:
Een collega van mij draait een langzamere machine (zelfde grafische kaart, untweaked en op 533 Mhz) scoort 3Dmark 2001SE 1200 punten hoger dan mij.
Dat heeft echt weinig met je FSB te maken of welke turbo dan ook. Dat is gewoon videokaart-werk. Hij zal dus een snellere videokaart hebben.

Ik zou zeggen, ga 'ns wat Sisoft-sandra testjes met elkaar vergelijken (en dan vooral memory en CPU) en kijk dan nog 'ns of je systeem trager is.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• ikwilhet

ikwilhet

Topicstarter
Dat lijkt me stug, hij draait op de zelfde frequencies! CPU heeft volgens mij toch echt wel invloed op 3DMark Settings.

Alhoewel ik de videokaar niet op de setting "snel schrijven" krijg :(
Iemand anders nog suggesties
TIA

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Maar wat voor VGA kaart heb je dan?

• ikwilhet

ikwilhet

Topicstarter
Gigabyte Maya II Radeon 9700 Pro
(bijna niet m'n strot uit te krijgen ;))

• ikwilhet

ikwilhet

Topicstarter
De oplossing voor aggr. memory timings met corsair LL en de ASUS P4P800 2 2 2 5 8

Bios settings
- Performance Mode: Turbo
- Overclock Tuner: Manual
- CPU External Frequency: 200
- CPU VCore Voltage: Auto
- DDR Ref Voltage: 2.85V
- AGP VDDQ: 1.80V
- Configure DRAM Timings by SPD: Disabled
- DRAM Cas Latency: 2
- DRAM RAS Precharge: 2
- DRAM RAS to CAS Delay: 2
- DRAM Precharge Delay: 5
- DRAM Burst Length: 8
- Memory Acceleration Mode: Auto

Gebruik wel de nieuwste firmware voor je moederbord!
Laat me effe weten of dit voor je werkt.

Gevonden op: http://www.vr-zone.com/reviews/Intel/865PE/page5b.htm
De volgende pagina heeft een overclocking guide: mijn P4 2,4 loopt nu op 3,0 en stabiel, en heb ook al gedraaid op 3,3 GhZ maar daar moet ik nog ff wat testjes draaien of het wel echt stabiel is

Mijn 3DMark score verbeterde met 2000 punten!

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 13:08
2,85 volt joh?
Ik heb hem op 2.75 lopen aangezien er gewaarschuwd wordt dat voltages boven de 2,8 schade aan je reepjes geeft.

Ik heb 2x512 LL Twinx 3200 400Mhz (cas2-3-2-3-6-8)

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Verwijderd

Nou, bij mij zegt The Blue Screen of DEAD :( ikwilhet.

Word een beetje moe van over het feit dat ik die van mij niet kan OC.
Ziek word ik ervan.

Tijd om de pc door het raam te pleuren.

• Bajo
Ik weet hoe je je voelt Spetznaz :(

2,85v werkt trouwens goed, maar memtest3.0 blijft vastlopen op 1ste test 98% subtest 5
Turbo aan gaat ook heerlijk, 1500 3dMark2003 erbij

Las net dat asus, te gericht bezig is geweest om de consument te overtuigen de p4p800 te kopen, waardoor het moederbord 'gevoelig' is voor afwijkende memory modules, op 200mhz dan.
Maar wanneer de fsb van 200 met 1 Mhz verhoogd wordt, dan wordt ie een stuk stabieler.
Ik heb het iig nog niet geprobeerd.

• ikwilhet

ikwilhet

Topicstarter
Bajo,

Heb memtest 3.0 ook gedraaid maar geen enkele fout gevonden. :*)
Draai nu met een bus van 4 x 250 en mij P4, 2,4 draait nu op 3 GhZ (12x250 stabiel) :9
Temperatuur in dal 28C en piek (SETI@home) 47C

Vraag me af of dit erg schadelijk is voor de CPU en hoeveel dit de levensduur beperkt, maar lijkt mij een heel redelijk resultaat :D

PS Spetznaz, draai jij wel onder de 1008 bios en heb je een DeLuxe model mobo? Misschien een dooddoener, maar heb je memory al eens in slot 1b en 2b gegooit (ipv 1a en 2a)??

• Bajo
ikwilhet schreef op 03 July 2003 @ 15:44:
Bajo,

Heb memtest 3.0 ook gedraaid maar geen enkele fout gevonden. :*)
Draai nu met een bus van 4 x 250 en mij P4, 2,4 draait nu op 3 GhZ (12x250 stabiel) :9
(ipv 1a en 2a)??
Hele nuttige informatie gelezen op http://www.houseofhelp.com/forums/ waarin staat: Dat USB Legacy Enabled in je bios ,problemen 'Kan' geven i.c.m. Memtest30.

Nadat ik in me bios dat dus op Disabled heb gezet, werkt memtest30 weer als een zonnetje, en nul fouten na een 24uurs test.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Hou er rekening mee... 3dmark doet NIETS met de HT technologie... jou pc is dus sneller in progjes met 2 tasks, maar singel task progjes (3dmark en volgens mij alle games) worden er niet sneller op, tenzij je naast je games nog een progje draaid, want daar is HT wel weer beter in :)

• ikwilhet

ikwilhet

Topicstarter
Ow ja, dat had ik ook voor de zekerheid maar even uitgezet, dus dat is dan het verschil.
Maar waar heb je die legacy support nou preces voor nodig? Waar is het voor? Verouderde USB devices ofzo? :?

• Bajo
Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Bajo op 03-07-2003 16:28 . Reden: verkeerd gevingerd ]

Pagina: 1