soort van problemen, ik heb hem nu ge-oc-ed vandaag met een fsb van 180 en loopt nu stabiel op 2250mhz... Met een multiplier van 12.5 en voltage 1.744V en Vdimm 2.720V maar als ik de multiplier verander al staat hij op 166FSB dan staat er bij het booten athlon xp 1250Mhz, betekent dit dat mijn processor is gelocked of dat het bios dit niet wil?
ik zie niet helemaal wat je bedoelt, maar dat zal wel aan mij liggen.
ik had ook zo'n soort probleem (als ik het ff goed begrijp):
ik heb een 1200 mhz athlon met een multiplier van 9.x en als ik hem hoger zet, b.v. op 12.x of 15.x of allez wat er tussen zit, hij boot dan altijd met:
athlon 733 mhz
en als ik hem terugzet naar 9.x dan doet ie weer gewoon 1200 mhz
wie kent dit probleem??
ik had ook zo'n soort probleem (als ik het ff goed begrijp):
ik heb een 1200 mhz athlon met een multiplier van 9.x en als ik hem hoger zet, b.v. op 12.x of 15.x of allez wat er tussen zit, hij boot dan altijd met:
athlon 733 mhz
en als ik hem terugzet naar 9.x dan doet ie weer gewoon 1200 mhz
wie kent dit probleem??
Mja.. bij mij blijft hij ook aangeven dat ik een 1500 heb.. maar ik draai nu sinds vandaag toch echt op 1772 Mhz ofzo.. dus je moet kijken in je bios of de multiplier blijft staan of niet.. blijft hij staan => niet gelokt.. blijft hij niet staan => gelokt dus...
Maar je hebt een 2600 Plus?? Die zijn standaard gelocked hoor!
Maar je hebt een 2600 Plus?? Die zijn standaard gelocked hoor!
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
woutert, even het volgende:
- Een topictitel als deze is te algemeen, iedereen heeft wel een probleem.
- Gebruik de search hier op GoT, want dit is zeker al vaker langs gekomen.
- Dat gebeuren van die multiplier: Verdiep je eens in mpxfsb basics van XPs, daar begin je mee.
- Leer betere startposts maken, want 4 regeltjes zonder interpunctie etc. is veel te vaag.
- Ga eerst eens zelf ermee aan de gang, en zoek eens wat oc-wetenswaardigheden over je bord op.
- Zelf proberen, uitzoeken, lezen, nog meer zoeken, enz, enz. Niet zomaar een topic openen. Pas als je er echt niet uit komt, kan je hier een topic starten met je probleem.
- Met de search heb ik binnen 10sec het antwoord op jouw probleem gevonden, blijkt dus dat je niet gezocht hebt.
- Lees dit topic op het verrekte handige forum van nForcersHQ.com eens door. Het gaat over de A7N8X overclocken voor newbies, maar veel ervan is ook toepasbaar op jouw mobo.
- Kijk ook eens rond op andere overclocksites, en hun aanverwante fora. Er is meer dan genoeg te vinden over het OC'en van XPs op jouw mobo, dus succes met zoeken en lezen.
- Lees de DOC FAQ op je gemak goed door, zodat je weet waar het bij oc'en om gaat. Ook het doornemen van de PMG FAQ en de forumgedrag faq lijkt me een goed idee.
- Verder ben je geloof ik op dit soort dingen (startposts, zelfwerkzaamheid, zoeken) al vaker gewezen, neem dat eens ter harte, dat voorkomt onnodige topics als deze.
- Vanwege bovenstaande punten, gaat je topic dicht.
Dit topic is gesloten.
![]()