[Win2k] Inaccessible boot device bij opstarten *

Pagina: 1
Acties:

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Topicstarter
Ik heb een W2k server machine (SP3) waar wat programmatuur op staat die ik graag wil redden. Mainboard is overleden, HDD (IDE) zit nu in een andere machine en bij booten krijg je een BSOD met inaccessible_boot_device.

Ik heb al een search gedaan, er wordt ergens geopperd om een registry file bij Microsoft vandaan te halen en die te importeren in het register. Je zou dan algemene ide drivers installeren. Het bestand heb ik. Maar hoe krijg je die nou in het register?? Windows draait niet. Via de recoveryconsole lukt het me niet. Ik heb geprobeerd via een draaiende windows met regedit de hive \\winnt\system32\config\system te editten, but no cigar :(

Wie heeft de gouden tip? Het moet toch mogelijk zijn een gezonde windows2000 te kunnen verhuizen??

Sign here against sigs

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd conform de WOS-Policy.
En heb je een uitgebreidere foutmelding? Een bijbehorende foutmeldingscode (0x0000007 ofzo). Zie bijvoorbeeld dit Microsoft-artikel :).

• Marlibica

Marlibica

Topicstarter
Ik heb hem nu voor me...
0x0000007B (0xF241b84c,0x0000034,0x00000000,0x00000000)

Dat artikel had ik ook al doorgespit, En het lukt me idd uitstekend om services te voorkomen om op te starten of juist aan te zetten, maar dat werkt helaas niet.
In een ander artikel van microsoft (Q271965) staat hoe dit op te lossen, maar ik blijf steken op het importeren van het .reg bestand
Sorry voor het weglaten van het OS in de titel... Volgens mij is dit eigenlijk ook NT4 related

[ Voor 3% gewijzigd door Marlibica op 20-07-2003 21:51 ]

Sign here against sigs

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
Marlibica schreef op 20 July 2003 @ 21:33:
Ik heb een W2k server machine (SP3) waar wat programmatuur op staat die ik graag wil redden. Mainboard is overleden, HDD (IDE) zit nu in een andere machine en bij booten krijg je een BSOD met inaccessible_boot_device.

Ik heb al een search gedaan, er wordt ergens geopperd om een registry file bij Microsoft vandaan te halen en die te importeren in het register. Je zou dan algemene ide drivers installeren. Het bestand heb ik. Maar hoe krijg je die nou in het register?? Windows draait niet. Via de recoveryconsole lukt het me niet. Ik heb geprobeerd via een draaiende windows met regedit de hive \\winnt\system32\config\system te editten, but no cigar :(

Wie heeft de gouden tip? Het moet toch mogelijk zijn een gezonde windows2000 te kunnen verhuizen??
Aan wat voor controller hing die disk ? En aan wat voor controller hangt 'ie nu ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Marlibica

Marlibica

Topicstarter
Hij hing aan een IDE controller (geen idee wat voor) met een ALI chipset (1542) en nu hangtie aan een intel ik dacht 810

Sign here against sigs