Toon posts:

pc in elkaar gezakt...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal..

ik heb een probleempje

sinds een paar dagen terug doet m'n pc niks meer
daarvoor gaf ie allemaal checkerboards enz
maar het bleek niet aan m'n gfx te liggen want ik heb namelijk 3 verschillende kaarten gebruikt waar het mee gebeurde

deze zijn:

Club3d Ati Radeon 9700
Nvidia TNT 2
Voodoo Banshee (PCI)

als ik dus m'n computer aan doe,

hoor je de hardeschijf aangaan en m'n schijf activiteit lampje brand (knipperd niet)
en m'n monitor weergeeft niks (zelfde met een andere monitor)
en ik zie ook nie eens m'n startup message (je weet wel waar je del kan doen om naar het bios te gaan)

kan iemand mij helpen?
specs in sig

BVD

Verwijderd

Misschien eens een bios-reset met de jumpers op je mobo? wilt wel helpen in sommige gevallen (spreek uit eigen ervaring)

Edit/ Neem eens je koeler van je CPU, en kijk of als je geen zwarte vlek ofzo ziet, dat wijst op een "verbranding"

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 21:46 ]

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
als ik je problemen zo lees dan is dit geen v&b topic, eerder pm&g.
sinds een paar dagen doet ie niks meer, toevallig vanaf woensdag? het kan zijn dat de cpu te warm werd en het loodje heeft gelegd.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
VB --> PMG

En neem Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen eens door :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2003 @ 21:39:
hoi allemaal..

ik heb een probleempje

sinds een paar dagen terug doet m'n pc niks meer
daarvoor gaf ie allemaal checkerboards enz
maar het bleek niet aan m'n gfx te liggen want ik heb namelijk 3 verschillende kaarten gebruikt waar het mee gebeurde

deze zijn:

Club3d Ati Radeon 9700
Nvidia TNT 2
Voodoo Banshee (PCI)

als ik dus m'n computer aan doe,

hoor je de hardeschijf aangaan en m'n schijf activiteit lampje brand (knipperd niet)
en m'n monitor weergeeft niks (zelfde met een andere monitor)
en ik zie ook nie eens m'n startup message (je weet wel waar je del kan doen om naar het bios te gaan)

kan iemand mij helpen?
specs in sig

BVD
Al bios reset gedaan?

Gekeken of condensatoren op mobo stuk zijn? Hierdoor kunnen de meest vreemde problemen ontstaan...
Even een bijpassend topic uitgezocht... Als je niets vreemd hebt geïnstalleerd, zou dit er niet inzitten.

Hoe een virus uit de bios te halen?

Verder heb ik ook nooit virussen gezien die het systeem langzaam afbraken (beginnende instabiliteit enzo), dus ik verdenk de condensatoren of toch een brak (ingesteld) bios, maar ik denk dat er geen virus op het bios zit, want dan zou het waarschijnlijk ineens afgelopen zijn...

Ik heb er verder geen verstand van, maar het lijkt me stug dat een bios zichzelf langzaam naar de haaien helpt.

Ik zou dus eerst het mobo zelf checken op lekkende/kapotte condensatoren, daarna de bios reset (met stekker uit stopcontact), en kijken of hij nu wel wil opstarten. Indien dat niet mogelijk is, valt er misschien aan een virus in het bios te denken, en kan die misschien nog geflasht worden (zie website van de fabrikant van het mobo voor instructies hoe dat te doen (voor elk (merk) mobo anders)).

En zoals gezegd, de voeding, maar dat lijkt me stug omdat de hdd's wel goed opspinnen. Zit de stekker wel goed op het mobo :+ :? (je weet maar nooit).

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 22:47 . Reden: stuff toegevoegd... ]

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Hopelijk geen virus. :X

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

je cpu is gewoon dood;-) heb ik ook gehad:o beschadigingen @ core

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 17:29
zo'n zelfde probleem had ik ook met een gigabyte 7vrx rev1.1(==> moederbord), het bleek aan dit moederbord te liggen.

Ik zou zeggen probeer:
-andere cpu
-andere voeding
-ander moederbord

dan kom je er snel genoeg achter :)

[ Voor 9% gewijzigd door robbert op 19-07-2003 22:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het lekker makkelijk doen >:)

ik breng woensdag (afspraak)
terug naar de winkel (garantie)
en ze fixen het maar :)