[Ecc2] Nieuwe Proxy?

Pagina: 1
Acties:
  • 432 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 09:59
Aangezien er vraag was naar een proxy die o.a. "Kan sparen, maar wel ervoor zorgt dat alle members hun DP's op hun account krijgen" (zie topic ECC2 proxy) ben ik wat aan het knutselen geslagen met Feline's Ecc2 Proxy en na het een en ander testen vind ik het nu maar tijd om hem te delen met mijn mede-DPC-ers.

Deze proxy kan (extra's boven Feline's Proxy) :
- Meerdere gebruikers accepteren "Gebruikersnaam (email).pnd", ook als een gebruiker onbekend is (doordat misschien de proxy-host hem is vergeten in te voeren) raken je DPs dus niet kwijt (was me 1e fout ;))
- Instelbare Flush-interval (bij direct flushen, eens in het half uur, halve dag...verzin iets geks).
- Instelbare Flush-snelheid (voor bij megaflushes), om Jay niet teveel te belasten is de proxy instelbaar om een X aantal DPs per seconde te verzenden. (dit is nog niet helemaal secuur...hij deed over een test gister van 10K op een snelheid van 6DP/s (naar een andere proxy) 45 minuten ipv 27 minuten :/ (moet nog ff naar gekeken worden :D))
- Maakt een statsfile aan, zodat makkelijk team-stats bijgehouden kunnen worden (Totaal aantal DP's ingestuurd door gebruiker, Buffered DP's van gebruiker en gemiddeld aantal ITs per DP)

*Het is momenteel nog een betaversie aangezien hij nog niet uitvoerig getest is, maar met jullie hulp zal dit snel veranderen :D*
Hij is te downloaden op http://www.huppie.nl/index.php?page=scripts

Ik heb 2 versies van deze proxy gelanceerd met als vershil dat de 'local' versie alles flushed onder het email-adres van de eerste gebruiker (makkelijk als je stats op je thuisnetwerk wilt houden).

Hieronder nog een paar opties die ik nog wil adden (maar dat gaat waarschijnlijk een aardige klus worden) :
- Daily Stats (dus niet de globale stats die ik nu heb)
- 1337 Flushes ;) (dus dat je een X aantal DPs op kan geven...en dat ie niet meer dan zoveel DPs flushed)

dus...wie doet er mee aan de beta-tests?

Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vooral handig is de bijgeleverde statsscript in php

Klik
ps. deze zijn van mij
* SlinkingAnt is vanaf het begin al betatester

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik heb hem inmiddels draaien. Thnx. :)

Hij is overigens hier te zien.

[ Voor 49% gewijzigd door Heineken op 19-07-2003 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
Ik ben al het een en ander aan het testen geweest met 1337 flushes maken...maar dat is toch nog een stuk lastiger dan ik dacht (helemaal als je de Dps netjes over de users verdeeld wilt hebben) :/

* Huppie zal vanavond weer verdergaan met testen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huppie schreef op 19 July 2003 @ 12:05:
Ik ben al het een en ander aan het testen geweest met 1337 flushes maken...maar dat is toch nog een stuk lastiger dan ik dacht (helemaal als je de Dps netjes over de users verdeeld wilt hebben) :/
Misschien wil Funcracker je ermee helpen?
De onze doet het namelijk al keurig. Hij stopt met flushen als er X dp's zijn geflusht en flusht bij uit de spaarbuffer als we te weinig flushen op een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 13:57:
[...]
Misschien wil Funcracker je ermee helpen?
De onze doet het namelijk al keurig. Hij stopt met flushen als er X dp's zijn geflusht en flusht bij uit de spaarbuffer als we te weinig flushen op een dag.
Het laatste probleem was, dattie na het flushen altijd de *.pnd weggooit ipv alleen de DP'tjes die geflusht zijn :'(

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
Neej, dat is best te verhelpen maar hij gaf hier op de een of andere vreemde manier nog wat errors...probleem is juist dat ie gelijkmatig moet flushen vanaf alle gebruikers. (als het op één account moet maakt het niet zoveel uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
Local versie is ge-update met de 1337-Flush toevoeging (ook weer optioneel).

Hij wacht nu net zolang tot ie de ingestelde hoeveelheid DP's (standaard 1337) behaald heeft, dan controleerd ie of er niet binnen 24-uur eerder geflushed is...zo nee, dan flushed ie m rustig naar de server en gaat ie weer aan het sparen.

Ook vond ik een klein foutje als je de stats-functie uit hebt staan (deze is verholpen in beide versies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:28
Huppie schreef op 19 juli 2003 @ 18:22:
Local versie is ge-update met de 1337-Flush toevoeging (ook weer optioneel).

Hij wacht nu net zolang tot ie de ingestelde hoeveelheid DP's (standaard 1337) behaald heeft, dan controleerd ie of er niet binnen 24-uur eerder geflushed is...zo nee, dan flushed ie m rustig naar de server en gaat ie weer aan het sparen.

Ook vond ik een klein foutje als je de stats-functie uit hebt staan (deze is verholpen in beide versies).
is deze functie ook makkelijk in te bouwen voor de gewone versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
poei...eigenlijk is dat een stuk lastiger omdat er dan rekening gehouden moet worden met het gelijkmatig flushen van de DPs, zodat de laatste teammembers ook gewoon doorflushen. (hier moet duz telkens 5 per user geflushed worden ofzo...(wordt errug traag...maar ik zal ut testen)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

vraagje over het resetten van de stats:
moet is dan in de .stats de waardes handmatig op nul zetten en zorgen dat er geen .pnd en .old staan van alle op de proxy flushende users?
ik wil nl. de proxy resetten bij de start van de stampede zodat iedereen een gelijke start heeft.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
ik krijg bij het flushen van dp's steeds deze fout:
Error sending dp:
error flushing "sock7": connection refused
vervolgens zijn de pnd-files weg en is er volgens mij niks geflushed :?

weet iemand wat ik hier aan kan doen?

[ Voor 5% gewijzigd door monkel op 30-07-2003 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Misschien een optie om voor het flushen een copie te laten maken vanuit de proxy met als naam bijv. flushed%data%time.pnd in een backup subdirectory ?

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
draai de proxy van feline hier ( en deze is daar een aanpassing/uitbreiding op) en heb die melding ook wel een aantal keer gekregen.
heb lijkt dan alsof je dp's weg zijn, immers niet verzonden en toch is je .pnd leeg/weg, maar wanneer hij later weer (nieuwe) dp's gaat versturen en het lukt dan wel, verstuurd hij ook gewoon die dp's mee die weg leken te zijn. Hoe dit precies zit weet ik niet, maar hij houd het dus wel goed bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
fenrir schreef op 30 July 2003 @ 09:53:
vraagje over het resetten van de stats:
moet is dan in de .stats de waardes handmatig op nul zetten en zorgen dat er geen .pnd en .old staan van alle op de proxy flushende users?
ik wil nl. de proxy resetten bij de start van de stampede zodat iedereen een gelijke start heeft.
Je kan gewoon de statsfile deleten. Op het moment dat hij een dp ontvangt, open hij stats, verhoogt stats, en sluit m weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

tnx, SlinkingAnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teak
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-08 22:15
als je nu de local proxy laat draaien op een pc die zelf ook de client draai! Kan je hem dan alsnog de dp's zenden naar de proxy en van de proxy vandaan naar de server in mijn geval die van de stampertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

ja dat kan: bij je client het ipadres 127.0.0.1 is vullen en in de config van de proxy de instellingen van de andere proxy invoeren. ( wel ff eerst de proxy uitzetten voordat je iets edit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
De Sock errors komen door connectie problemen met de Ecc2 server. (oplossing: zet .tmp bestanden terug naar .pnd bestanden en flush nog een keer dan zou ie het wel moeten doen)

Er waren nog wat errors in verband met buffering icm stats dan ging ie een beetje flink errors geven. (Scenario: Proxy aan, buffering -> verander config naar flushen -> restart proxy *ERROR* :( ) dit is verholpen (dom, dom, dom)

sorry dat ik hier ff een tijdje niet gekeken heb :/ was druk bezig met vicecity :D

Teak wat jij zegt (draai lokaal proxy...met bijvoorbeeld je hele thuisnetwerk flushend naar die proxy) kan inderdaad door je client te laten flushen naar 127.0.0.1 en je proxy (als je wilt dat die naar die van de stampertjes flusht) te openen met notepad en deze regel:
code:
1
array set g {DPHost 64.139.31.164    IOPort 80}

te veranderen in :
code:
1
array set g {DPHost ip.van.de.stampertjes.proxy  IOPort 80}

Stats resetten doe je dmv proxy uitzetten, stats file weghalen, proxy aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
monkel schreef op 30 juli 2003 @ 10:18:
ik krijg bij het flushen van dp's steeds deze fout:

[...]

vervolgens zijn de pnd-files weg en is er volgens mij niks geflushed :?

weet iemand wat ik hier aan kan doen?
je zal waarschijnlijk je IOPort niet op 80 hebben staan (als je naar de Ecc2 proxy flusht) controleer dit even, als je naar een andere proxy flushed (zie hierboven) dan moet je ook zorgen dat je IOPort gelijk staat aan de ListenPort die hun gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:30
Huppie schreef op 30 juli 2003 @ 14:59:
[...]

je zal waarschijnlijk je IOPort niet op 80 hebben staan (als je naar de Ecc2 proxy flusht) controleer dit even, als je naar een andere proxy flushed (zie hierboven) dan moet je ook zorgen dat je IOPort gelijk staat aan de ListenPort die hun gebruiken.
Ik kreeg de volgende errors:

Connecting to ECC server @ 2003-07-30 17:27:05
Error sending dp:
error flushing "sock148": connection refused
Huppie's Ecc2 Proxy Server V0.9a-local
---------------------------------------
Connecting to ECC server @ 2003-07-30 17:34:41
Error sending dp:
error flushing "sock144": connection refused

En ik heb wel meer van deze errors gehad met telkens een andere sock nummer

Mijn dp's worden vervolgens niet mee getelt, ook niet de keer erop want de keer erop geeft hij weer een error.

Mijn ecc2proxy.cfg file staat het volgende in:

//Generated by.......
<eigen gegevens>
DirectSend = 1
Log = true
Stats = true
IOPort = 80
Listen = 81
FlushTime = 30
DPSec = 4
FlushAmount = 1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:00
Vreemd, ik heb juist in de clients de port op 23 staan, op poort 80 kan ik niet flushen. Omdat ik nu aan het sparen ben heb ik het spul op poort 80 gezet, omdat het flushen dan juist niet lukt.

Ik heb zelf ook de proxy gezien, maar wat zijn er voor mogelijkheden om stats te laten zien? Ik zou graag willen dat ik per host kan zien wat ze uploaden.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
Japie_17 schreef op 30 juli 2003 @ 18:59:
Vreemd, ik heb juist in de clients de port op 23 staan, op poort 80 kan ik niet flushen. Omdat ik nu aan het sparen ben heb ik het spul op poort 80 gezet, omdat het flushen dan juist niet lukt.

Ik heb zelf ook de proxy gezien, maar wat zijn er voor mogelijkheden om stats te laten zien? Ik zou graag willen dat ik per host kan zien wat ze uploaden.
Ik wist niet dat je kon flushen door poort 23, maar als jij zegt dat dat ook werkt is het het proberen waard als poort 80 niet werkt.

De stats laat zien hoeveel DPs er in totaal al door de proxy heen zijn gegaan, hoeveel DPs er in de buffer staan en het gemiddeld aantal ITs per user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

ivm de MF van morgen is 4 DP/s een goede waarde om alles mee te flushen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
Jup 4 DP/s is 'traag maar gestaag' heeft tot nu toe nog nooit problemen opgeleverd (heb m hier getest met 6DP/s 10K -> andere proxy en ging perfect.

Ik ontdek zojuist dat als een sock error zich voordoet ie dan flink de stats verneukt :/ ik ga er direct naar kijken en hoop dit morgen / vanaaf verholpen te hebben (sjit me code is te lang...wish pakt m niet meer :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 19:35
fenrir schreef op 30 July 2003 @ 21:05:
ivm de MF van morgen is 4 DP/s een goede waarde om alles mee te flushen?
Moet geen probleem zijn. Zou wel zo vroeg mogelijk flushen, 's ochtends is het namelijk een stuk rustiger op de server. Heeft de rest van het project er ook minder last van. Dit is overigens een tip voor alle MF'ende mensen morgen :)

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
Ik ontdek zojuist dat ie hier ook niet goed meer flushed op poort 80, dit zal wel aan de ecc2 server liggen. Ik denk dat het slim is om over te gaan op poort 23 of 8080.

[ Voor 3% gewijzigd door Huppie op 30-07-2003 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
Ik heb het verder opegeven, dit zijn iig de punten die mij opvielen, succes ermee

Als je een socket error bij het flushen krijgt gooit hij het eerste mail adres in een tmp file, de rest flusht hij wel gewoon. (bij mij :) )
Als je dan de proxy afsluit en je verandert die tmp weer in een pnd file, en je start dan de proxy weer op dan flusht hij die ook gewoon weg alleen ben je dan al je andere email adressen uit je cfg file kwijt.

Conclusie voor mij was dat je alleen een socket error krijgt als je meerdere email adressen in je cfg file hebt staan en je wil gaan flushen.

Let op dit was de situatie bij mij bij jullie hoeft dit niet zo te zijn.
Bij de stats staan dan de onderste email adressen opeens op een negatief getal wat opzich wel te verklaren is want ze gingen van een positief getal naar nul toe

[ Voor 10% gewijzigd door Acidrain op 30-07-2003 21:42 . Reden: conclusie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

en is dit bij de local versie of bij de andere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
fenrir schreef op 30 juli 2003 @ 21:50:
en is dit bij de local versie of bij de andere versie?
ik heb de local geprobeert de andere niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
Acidrain schreef op 30 juli 2003 @ 21:40:
Als je een socket error bij het flushen krijgt gooit hij het eerste mail adres in een tmp file, de rest flusht hij wel gewoon. (bij mij :) )
Connectie problemen (socket errors) kunnen zich voordoen bij elke gebruiker (dit komt doordat de ecc2 server te druk is (bijvoorbeeld bij grote flushes) of je poort onjuist, dus niet alleen bij de eerste gebruiker aangezien ie per gebruiker opnieuw een connectie gaat openen.
Acidrain schreef op 30 juli 2003 @ 21:40:Als je dan de proxy afsluit en je verandert die tmp weer in een pnd file, en je start dan de proxy weer op dan flusht hij die ook gewoon weg alleen ben je dan al je andere email adressen uit je cfg file kwijt.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt...je email adressen uit je cfg kwijt??? dat gebeurt alleen als je op het 'config' knopje drukt en dan op 'ok' (zie readme), hij geeft ook nog een melding dat je je email adressen opnieuw in moet voeren als je dit doet. (wil je snel even je config controleren let dan op dat je wel de cancel knop gebruikt als je uit de config panel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
mmm, ik heb de config nog niet eerder gecheckt :/ !!!
Ik verander alles handmatig in het cfg bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
??? je zegt zojuist dat je alle adressen uit je config kwijt bent. (dat kan alleen op deze manier zo fout gaan) ps. handmatig aanpassen van het cfg bestand is inderdaad aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
cfg file leeg was mijn fout, khad de verkeerde back-up terug gezet tijdens het testen. :/
dit gaat verder idd goed.

maar die socket error heb ik elke keer als ik meerdere mensen in me cfg file heb staan, als ik er gewoon per keer 1 in heb staan gaat het elke keer meteen goed

maar als ik een socket error heb moet ik dus gewoon wachten tot ie weer gaat flushen?? en dan zou hij mijn eerste email wel mee moeten nemen? of moet ik dan nog iets met dat tmp filetje doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Misschien een id om een aparte userfile te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
Acidrain schreef op 30 July 2003 @ 22:22:
maar als ik een socket error heb moet ik dus gewoon wachten tot ie weer gaat flushen?? en dan zou hij mijn eerste email wel mee moeten nemen? of moet ik dan nog iets met dat tmp filetje doen?
.tmp bestandje moet je dan even naar .pnd renamen en dan nog een keer op de flushknop klikken (hij geeft hier geen socket errors meer nu ik ben overgegaan op poort 23 maar dit is inderdaad de oplossing)
SlinkingAnt schreef op 30 July 2003 @ 22:52:
Misschien een id om een aparte userfile te maken?
Mee eens, alleen moet ik daar ook de tijd voor hebben, en die heb ik de komende 2 weken niet :( want ik moet veel te veel werken :/

Daarna zal ik weer (uitgebreid) aan het testen gaan om m stabiel te laten lopen en te zorgen dat ie niet meer stats verneukt als er een sock error optreed (source is nu te lang voor ActiveTCL :/ duz daar zou ik iets op moeten bedenken ... aangezien ik nog geen C kan :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
Okee, poort 23 dus :) Totdat het daar ook te druk word :|

Succes met het oefenen met C _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Acidrain schreef op 31 July 2003 @ 10:58:
Okee, poort 23 dus :) Totdat het daar ook te druk word :|

Succes met het oefenen met C _/-\o_
Sinds gister zo'n 200 DP's verwerkt op poort 23, en geen enkele socket error!
Huppie, verander de standaard port in zipfile ff naar 23, scheelt een hoop frustratie lijkt mij zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
standaard poort in config van zipfile staat al sinds gister op poort 23, ik zal hem in de .tcl (defaultwaarde) ook nog even veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

dat gaat dus niet goed als je dat doet. ik kreeg er een error door. ik heb in de .cfg port 23 staan en vandaag al veel problemen ervaren. ik neen nog wel ff contact op met je Huppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
Ik heb gezien dat je bij meerdere gebruikers sock errors heb gehad (stats in de min), ik hoor het verder wel. Hij flushed hier gewoon normaal en daar heb ik nog geen problemen mee ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
*Update*
OK, ik heb dus gister (tot 4.00 :/) nog gewerkt aan een verbeterde versie, deze zorgt ervoor dat iedere verzonden DP apart wordt opgeslagen in de .old en verwijderd wordt uit de .tmp...in geval van een sock error zal ie automatisch de .tmp terugzetten naar .pnd, het enige wat je dan nog hoeft te doen is nog een keer op de flush knop te duwen als ie klaar is met alle andere gebruikers. (je hoeft dus geen duizenden dupes te verzenden)

Hij verneukt geen stats meer door deze beveiliging en ik heb de 'average ITs' uit de stats gehaald omdat TCL de integers te groot vind worden voor de berekening :/

Ik zal vandaag verder gaan aan daily stats hoewel ik nog niet weet hoe ik dit precies aan ga pakken, maar ik zal het proberen.

nog ff een linkje http://www.huppie.nl/index.php?page=scripts (dit geld alleen voor de normale versie, niet voor de lokale versie (want die is al te groot))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
Ik ben dus vanmiddag aan de slag gegaan met de daily stats, dit is gelukt. Hij maakt nu voor iedere dag een apart statsfile aan in de daily folder, ook houdt ie netjes de overall stats nog bij.

Ook is het .php statsscript geupdate zodat ie overall, daily en daily history pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 20:38

scorpionv

This space for rent

Huppie, is er een manier om de servername/ip in te stellen? Ik wil met de 'local proxy' op m'n thuisnetwerk flushen naar onze teamproxy van VGG, maar dat kan ik volgens mij niet instellen :?

Goed werk iig!

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
misschien deze regel aanpassen in ecc2proxy.tcl ?
array set g {DPHost 64.139.31.164 IOPort 23}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teak
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-08 22:15
Dat kan wel! Als je ecc2proxy.tlc open maak met bv. kladblok kan je daar het ipadres veranderen naar dat van VGG!

Oftewel dit stukje:
# Default Values
# -------------------------------------------------
# Sending Information:
array set g {DPHost ipadres IOPort 80}

[ Voor 5% gewijzigd door Teak op 01-08-2003 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

OMG, is dat gewoon platte text :) Dat kan ik idd wel modden, bedankt guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
Jongens, er is een foutje gemaakt bij het aanmaken van de daily stats.

* Huppie slaps himself with a big trout.

Ik ben duz vergeten bij een nieuwe dag de oude dagstats te resetten, dit is gefixed, -> Sorry voor het ongemak :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
* Huppie is zichzelf nog harder aan het slaan...

was vergeten de socket-error beveiliging toe te voegen aan de local-versie, duzz...voor iedereen die die heeft en problemen heeft met sock errors (Slink, gooi die proxy er nou niet telkens uit!!!) is er een nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
* Huppie is onderhand bont en blauw geslagen door het fouten maken :/ er is duz weer een update (fout bij verzenden van DPs) local versie is oko geupdate :S sorry...sorry..sorry...voor het ongemak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Huppie schreef op 02 August 2003 @ 23:28:
* Huppie is onderhand bont en blauw geslagen door het fouten maken :/ er is duz weer een update (fout bij verzenden van DPs) local versie is oko geupdate :S sorry...sorry..sorry...voor het ongemak ;)
* SlinkingAnt slaat Huppie door een metalen plaat van ong 10cm dik
Misschien een id om een volgende versie iets uitgebreider te testen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Laatst online: 20:21
SlinkingAnt schreef op 02 augustus 2003 @ 23:34:
[...]

* SlinkingAnt slaat Huppie door een metalen plaat van ong 10cm dik
Misschien een id om een volgende versie iets uitgebreider te testen???
Hij doet zijn best en het is vrijwilligers werk. Je hebt opzich wel een punt maar het is goed werk dat Huppie er zelf achterkomt en er (lees de berichten maar terug) de gehele dag mee bezig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

ben ook met de proxy aan het stoeien maar wil niet echt lukken.

de test opstelling bestaat uit:
1 proxy op IP 80.60.72.180
1 ecc2client op IP xxx.xxx.xxx.xxx
1 ecc2client op IP yyy.yyy.yyy.yyy
allebei de client hebben hetzelfde e-mail adres.
proxy staat op hold DP's

het vreemde is nu dat als ik er 1 laat flushen, dan zie je op de proxy dat hij er een heeft ontvangen. maar hij houdt ze niet in de buffer vast. De stats staan al de hele dag op 3 gebufferde DP's. Maar op de proxy staat dat hij niks heeft gebufferd.

dan heb ik nog een raar verschijnsel, de "onbekent".pnd's
"Onbekend (marco@thestion.homeip.net).pnd"
"onbekend (marco@thestion.homeip.net).pnd"

terwijl er ook de volgende staat
mfrijm (marco@thestion.homeip.net).pnd

kan iemand mij helpen?

b.t.w. de aangepast stats zijn te vinden op:
http://thesection.homeip.net/stampede/
de originele stats zijn de vinden op
http://thesection.homeip.net/ecc2stats/

[ Voor 30% gewijzigd door Freemann op 05-08-2003 18:53 . Reden: wat links toegevoegd ]

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
mfrijm schreef op 05 August 2003 @ 15:39:
"Onbekend (marco@thestion.homeip.net).pnd"
"onbekend (marco@thestion.homeip.net).pnd"

terwijl er ook de volgende staat
mfrijm (marco@thestion.homeip.net).pnd

kan iemand mij helpen?
als je even een mailtje stuurd met je .cfg en een printscreentje van de inhoud van je proxy-map (met die 'onbekend'.pnd-tjes) dan zal ik kijken wat het probleem is.

(meest voorkomende problemen zijn fouten als 'user1' en 'User1' enzo (let op die eerste letter moet dus een hoofletter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

heb een mailtje naar je hotmail(uit je profile) gestuurd.
hoop dat je iets kunt vinden!

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
Ik heb een mail terug gestuurd, zorg er wel voor dat je clients goed ingesteld zijn want er werd dus gestuurd over meerdere email adressen (ziet eruit als een typefout).

* Huppie heeft meteen ff profile aangepast naar normale email adres :o

hoop je hiermee geholpen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

bedankt!
ben nu aan het werk, ga straks thuis nog ff kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-09 20:24

Marcelloz

IT dude with a beard

Huppie, de proxy staat op dit moment te bufferen ivm connectie problemen. Die zijn er zo te zien ook bij de andere teams. In de log zie ik een teller oplopen voor het aantal geopende sockets. Na 4,5 uur op no-reply stond deze reeds op 6500. Is dit soms het probleem dat'ie vastloopt, omdat je aan de 65000 komt (oid?).

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Ik gebruik de local proxy om naar onze teamproxy (VGG) te flushen, maar sinds gisteravond regent het socket-errors als ik probeer te flushen :'( En het gekste is dat ik per socketerror een DP verlies :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

huh? bij de 'normale' versie heb ik dat niet gezien, althans niet in de stats. Hoe weet jij dat je dp's verliest??

Trouwens, zojuist gezien dat VGG en Stampertjes ook lekker aan het bufferen zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Marcelloz op 07-08-2003 08:40 ]

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Omdat ik bij elke socket error m'n proxy puntenteller met 1-tje omlaag zie gaan :(

Misschien ligt het probleem bij de VGG teamproxy, maar ik heb er eigenlijk nog geen klachten over gehoord, dus ik neem voorlopig maar aan dat het aan mij ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Kan iemand de url's van die proxys een keer de ether in werpen? :P
Dan weet ik wanneer ik moet flushen ;)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Thankx mate. Die laatste doet het alleen niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Mobster schreef op 07 August 2003 @ 09:34:
Thankx mate. Die laatste doet het alleen niet :?
om de een of andere manier wil die bak geen netwerkverkeer meer accepeteren, de proxy is inmiddels verhuisd en de stats zullen morgenmiddag/avond weer te zien zijn. het is iig geen warmte probleem omdat de networkshares het nog wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
scorpionv schreef op 07 August 2003 @ 08:06:
Ik gebruik de local proxy om naar onze teamproxy (VGG) te flushen, maar sinds gisteravond regent het socket-errors als ik probeer te flushen :'( En het gekste is dat ik per socketerror een DP verlies :X
F***CK dacht dat ik dat bij allebei de versies gefixed had, hij schrijft ze nu naar de .old, ontdekt dat er een error is en vergeet m terug te schrijven naar de .pnd :/
ik zal daar straks even een klein updateje voor lanceren (is 1 regeltje vergeten :/) Jouw socket errors komen door de 5 minuten interval tussen proxy stop en start om de 4 uur :( sorry.

Die sock errors kunnen komen door:
1 ) Ecc2 server wordt geflood
2 ) Subteam server wordt geflood
3 ) Subteam proxy is vastgelope (ik had toch gezegd dat je m eens in de 4 uur moet rebooten om dit te voorkomen)

Ik hoop dat ik straks scorpionv's probleem verholpen heb en de rest kan ik echt niks aan doen, dat ligt aan activeTCL.

hoop geholpen te hebben,

Huppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Aah, geweldig dat er actie wordt ondernomen :)

Maar begrijp ik het goed dat ik zelf de proxy elke 4 uur moet herstarten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
Zoo...eindelijk gefixed (was toch een iets groter probleem dan ik dacht),

Heb
- 1337 flush uit local versie gegooid want die bugt teveel :/
- Socket-error protection erin gegooid (als er een error optreedt gooit ie nu netjes de onontvangen DP terug naar je .pnd)

ff 2 directe-linkjes
http://www.huppie.nl/ecc2proxy.zip
http://www.huppie.nl/ecc2proxy_local.zip

* Huppie ziet wel of deze update het langer dan 3 dagen uithoudt :/

[ Voor 183% gewijzigd door Huppie op 07-08-2003 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Rustig maar Huppie, we gaan je niet slaan ofzo als het niet in 1 keer werkt ;) Het is een hobby, geen moeten presteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Lees ik het nu goed dat ik een nieuwe Proxy moet downloaden?

Had vanacht ook Socket Errors, vanochtend deed alles het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
zoo...gefixed...het is alleen een advies om te updaten, het is niet verplicht maar het is wel allemaal @ eigen risico...(zoo...nu terug naar me server om die 8 verloren DPs te gaan vinden in de .old :/)

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Zit er eigenlijk een dupechecker op?

Ik heb namelijk nog een buffer gevonden waar ik niet zeker van weet of ik die al geflushed heb. Als ik die via mijn subteam ga flushen en ze tellen niet is het een beetje competitievervalsing... :/

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

nee die zit er niet in, daardoor heb ik ook wat verschillen in mijn stats staan.
maar als Huppie zich geroepen voelt........... _/-\o_

wat je wel kan doen , is de .old vergelijken met je gevonden DP's. dan heb je ze ook te pakken. het is alleen een stuk meer werk.

[ Voor 34% gewijzigd door fenrir op 14-08-2003 14:01 ]

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Ja dag :) Ik doe ze wel via de manual upload en dan hopen dat het dupes zijn :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
fenrir schreef op 14 augustus 2003 @ 13:59:
nee die zit er niet in, daardoor heb ik ook wat verschillen in mijn stats staan.
maar als Huppie zich geroepen voelt........... _/-\o_

wat je wel kan doen , is de .old vergelijken met je gevonden DP's. dan heb je ze ook te pakken. het is alleen een stuk meer werk.
Dit is inderdaad de oplossing, ik heb ook niet echt zin om er een dupecheck in te bouwen, dit is me iets teveel werk, had eindelijk een paar daagjes vakantie dit weekeind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Huppie schreef op 18 augustus 2003 @ 13:51:
[...]

Dit is inderdaad de oplossing, ik heb ook niet echt zin om er een dupecheck in te bouwen, dit is me iets teveel werk, had eindelijk een paar daagjes vakantie dit weekeind :)
no probs Huppie, tis al mooi genoeg dat jij een degelijke proxy voor ECC2 hebt gebouwt op het Feline principe... deze werkt alleen 10x beter :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
KeeZ schreef op 18 August 2003 @ 15:10:
no probs Huppie, tis al mooi genoeg dat jij een degelijke proxy voor ECC2 hebt gebouwt op het Feline principe... deze werkt alleen 10x beter :P
ThnX Keez, gelukkig heb ik er ook lol in gehad 8)7 anders was het me nooit gelukt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 20:52

aKra

Intentionally left blank.

Oei... Ik weet niet of het nou aan mij ligt of ergens anders aan maar:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
nander@osiris:~/ecc2109proxy$ tcl ecc2proxy.tcl
Error: invalid command name "frame"
    while executing
"frame .o"
    invoked from within
"pack [frame .o] -fill both -expand 1"
    (file "ecc2proxy.tcl" line 730)
nander@osiris:~/ecc2109proxy$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Misschien een id om iets meer specifieke details te vermelden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
aKra schreef op 29 August 2003 @ 18:16:
Oei... Ik weet niet of het nou aan mij ligt of ergens anders aan maar:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
nander@osiris:~/ecc2109proxy$ tcl ecc2proxy.tcl
Error: invalid command name "frame"
    while executing
"frame .o"
    invoked from within
"pack [frame .o] -fill both -expand 1"
    (file "ecc2proxy.tcl" line 730)
Het ziet ernaar uit als een error bij het aanmaken van de layout (textveld en knoppen enzo), heb nog nooit een dergelijke error gezien / meegemaakt...iets meer uitleg is dus wel op z'n plaats.

1) Gebruik je ActiveTCL?
2) Heb je iets gewijzigd aan programma?
3) Is programma goed geconfigureerd (dit zal weinig met deze error te maken hebben...maar is toch handig om even te controleren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

1) Heb ik er speciaal opgekwakt.
2) Nee?
3) Ja, dat heb ik gedaan.
nander@osiris:~/ecc2109proxy$ cat ecc2proxy.cfg
// Generated by Ecc2-109 Proxy V0.8b on 2003-07-17 15:30:17
Users = 1
Email1 = nander@getfragged.nl
User1 = [DPC]_aKra
DirectSend = 1
Log = true
Stats = true
IOPort = 23
Listen = 26330
FlushTime = 15
DPSec = 4

[ Voor 71% gewijzigd door aKra op 30-08-2003 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
edit:
woepsie...

Het hele programma zou goed geconfigureerd moeten zijn, dan weet ik dus ook niet waar het probleem zou kunnen liggen (dan gok ik dus jou pc want ik heb verder nog nooit een dergelijke error gezien...).

[ Voor 60% gewijzigd door Huppie op 31-08-2003 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

cat is de *nix variant van type, Huppie, dus die eerste regel is gewoon een *nix prompt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Hmmm... Slackware 8.1, op een Slackware 9.0 en een RedHat 9.0 doos geen van allen willen ze starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
aKra schreef op 31 augustus 2003 @ 21:06:
Hmmm... Slackware 8.1, op een Slackware 9.0 en een RedHat 9.0 doos geen van allen willen ze starten?
Ow, ik kan natuurlijk wel aangeven dat dit programma nog nooit op een Linux of Unix bak getest is :/ sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ow... Het is dus W i n d o w s... IEK!

:X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
:/
1) Why the f*** heb je het dan over RedHat & Slackware hier?
2) Zoals ik al zei...ik heb deze error nog nooit gezien / gehoord, ik zou ook eerlijk gezegd niet weten waardoor ie het niet zou doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

aKra bedoelt ws: Ow... Het is een dus W i n d o w s app... IEK!

:X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
JAJA, dat heb ik nu ook wel begrepen! ram het er maar ff in!

dan zal ik het special voor scorpionv (en akra) nog ff duidelijk maken.

1) Als je het over een W i n d o w s app hebt dan ga je hier niet lopen ouwehoeren over Redhat 9.0 Slackware 8.1 of 9.0 toch? En als je dat wel doet dan zit je dus volledig van het onderwerp af.
2) Als het goed is kunnen TCL applicaties gedraaid worden onder meerdere OS (dus ook Linux).
3) Nog één keer ik heb deze error nog nooit eerder gezien, en het lijkt erop dat ie de interface niet kan aanmaken (als ik de error zo zie), maar ik kan er niks mee, sorry dat ik verder niet kan helpen met dit probleem en sorry dat ik niet weet wat die prompt regel was en sorry dat ik dit allemaal niet duidelijk vond.

Happy now?

Ps.
* Huppie @ Pissed-mode

edit:
sorry :X

[ Voor 5% gewijzigd door Huppie op 08-09-2003 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ik kon nergens terugvinden dat het programma voor Windows was geschreven dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
aKra schreef op 01 September 2003 @ 23:08:
Ik kon nergens terugvinden dat het programma voor Windows was geschreven dus.
Als je goed gelezen hebt is het een aangepaste versie van Feline's Ecc2 proxy, op zijn proxy-pagina staat het een en ander uitgelegd over de proxy, maar alleen al als ik het niet in een .tar package leverd zegt misschien ook al wat?
http://www.its.caltech.edu/~sgeier/code/ecc2proxy.html <- Feline's Proxy Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

* Mobster geeft Huppie een knuffel :>

Relax. Typisch gevalletje van miscommunicatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
Mobster schreef op 02 September 2003 @ 11:00:
* Mobster geeft Huppie een knuffel :>

Relax. Typisch gevalletje van miscommunicatie :)
Dank je Mobster, die had ik net nodig, ik kwam dus gister na een dag van 6:15 tot 21:00 eindelijk thuis...en dan krijg ik savonds zoiets nog voor me kiezen :/

Akra en scorpionv, mijn excuses voor de harde reactie, ik was alleen een beetje sjacho ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 11:48
Als eerste, Huppie jij hebt een super proxy gemaakt, hij werkt perfect!!!

Maar....kheb nou een klein probleempje met mijn stats pagina namelijk dat bij een van mijn users de buffer op 10 blijft staan terwijl mijn proxy gewoon leeg is. Hoe haal ik die 10 weg???

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

• Swaptor
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

in de .stats file van de betreffende dag (meestal die van vandaag) dat cijfer weghalen & vervangen voor een 0.
Crude, maar het werkt. Zorg er wel voor dat je proxy dan ff geen dp's ontvangt en/of verstuurt...

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Huppie
Dit soort fouten komen inderdaad voor (in de dagstats) aangezien er dan dit soort dingen gebeuren: dag1 23:58 komen 5 DP's binnen -> Buffer 5 .... het wordt dag 2 0:03 en de proxy verzend de DPtjes en zet daarmee de dagbuffer op -5 :/ (maar een buffer die op +10 blijft staan heb ik zelf nog niet mee gemaakt, maar geloof wel dat dat kan.)

Swaptor heeft gelijk, even de proxy uitzetten, statsfile met notepad openen en editen en dan weer proxy starten is de manier om bijvoorbeeld stats te veranderen of resetten.

Pagina: 1