Ik ben bezig met een websiteje, ik heb nou een redelijk stabiele en snelle tpl engine gemaakt. Nou zit ik met 2 dingen die ik niet echt werkend krijg.
1) Ik wil loops kunnen maken, zodat ik b.v. een menu kan maken, en dat ik dan makkelijk de code in een menu kan veranderen ipv voor een link een aparte template te maken zodat ik het als een loop kan gebruiken
Als tpl file wil ik iets als dit maken:
Alleen ik krijg het gewoon niet werkend, regex is niet zo simpel als ik dacht
Ik heb dus al iets gevonden, alleen daar staat niets zinnigs in.
En kan je dan ook een loop in een loop maken? Of een loop in een loop in een loop.
2) Ik wil een if blok kunnen maken, maar heb geen idee hoe dat kan
Dat ik een functie kan gebruiken door b.v.
Zodat ik blokken aan en uit kan zetten, en met wat moeite wil ik ook een ELSE er bij maken.
In hoeverre snap je regex?
Ik snap wel iets van regex, maar dat is met veel pijn en moeite.
deze regex en code snap ik nog:
Maar hellaas kom ik niet ver genoeg om in mn eentje deze 2 functies te maken
Nou is dit mijn vraag:
Wat is de techniek hier achter, ik heb dus geen enkel idee(Ja met regex, maar hoe maak je dan die loop).
1) Ik wil loops kunnen maken, zodat ik b.v. een menu kan maken, en dat ik dan makkelijk de code in een menu kan veranderen ipv voor een link een aparte template te maken zodat ik het als een loop kan gebruiken
Als tpl file wil ik iets als dit maken:
code:
1
2
3
| {LOOP=name} <a href="{URL}">{NAME}</a><br> {/LOOP} |
Alleen ik krijg het gewoon niet werkend, regex is niet zo simpel als ik dacht
Ik heb dus al iets gevonden, alleen daar staat niets zinnigs in.
En kan je dan ook een loop in een loop maken? Of een loop in een loop in een loop.
2) Ik wil een if blok kunnen maken, maar heb geen idee hoe dat kan
code:
1
2
3
| {IF=name} boel code {/IF} |
Dat ik een functie kan gebruiken door b.v.
PHP:
1
| $tpl->ParseIF("name",TRUE); |
Zodat ik blokken aan en uit kan zetten, en met wat moeite wil ik ook een ELSE er bij maken.
In hoeverre snap je regex?
Ik snap wel iets van regex, maar dat is met veel pijn en moeite.
deze regex en code snap ik nog:
PHP:
1
| $text = preg_replace("/(\\[b\])(.*)(\\[\/b\])/U","<b>\\2</b>", $text); |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| / start regex ( begin met het verwerken van blok 1 \\[b\] de code [b] moet er in staan (in blok 1) ) blok 1 sluiten ( start blok 2 .* alle tekens ) blok 2 sluiten etc. /U einde regex? in het 2e stuk is \\2 de inhoud van blok2 terugzetten. |
Maar hellaas kom ik niet ver genoeg om in mn eentje deze 2 functies te maken
Nou is dit mijn vraag:
Wat is de techniek hier achter, ik heb dus geen enkel idee(Ja met regex, maar hoe maak je dan die loop).