Toon posts:

resolutie veranderen voor tweede beeldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 780 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP omnibook 6000 notebook. Nu heb ik hier een aparte monitor aan hangen via de vga aansluiting. Alleen zie ik nu bij beeldschermeigenschappen niet twee beeldschermen staan, zodat ik dus niet de resolutie per beeldscherm aan kan passen. De video-kaart die ern zit is Ati Rage Mobility (8 MB). Weet iemand hoe ik de resoltie aan kan passen voor het beeldscherm dat eraan hangt?

Dit zie ik dus niet en is wel wat ik moet krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://www.bawls.nl/images/display_properties.gif

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 18:41 ]

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 10:59
Als je een monitor aan de laptop hangt, wordt het niet gezien als 2de monitor als ik me niet vergis.
Je kunt wel op 2 monitoren teglijk kijken, maar je kunt niet apart de resolutie veranderen

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

>> als het geen dualhead kaart is, kan het gewoonweg niet. Dit hoort overigens in Videoplanken en beelkanonnen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:31

Nobby

Nuts!

Je kunt em wel omschakelen met een toetsencombo volgens mij, op de laptop van m'n pa is dat de "fn"-toets + een toets met een beeldschermpje erin, alleen schakelt de laptop dan het beeldscherm van de laptop uit.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 10:59
Maar dat heeft niets met de resolutie te maken :?

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik kan wel miijn tweede monitor aanzetten. Ook kan ik ze beiden tegelijk aanzetten, maar de resolutie apart veranderen kan niet en het vreemd is dat het voor de vernieuwingsfrequentie wel kan.

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Wat gebeurt er als je de monitor eraan hangt wanneer de laptop uit staat, en hem dan opstart?

Bij mij blijft dan de LCD uit, en gaat het CRT scherm aan. Kun je het dan eventueel niet wijzigen?

[ Voor 41% gewijzigd door Willems op 18-07-2003 19:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat gebeurt bij mij ook, maar de resolutie is dan alleen te wijzigen van 1024x768 naar 800x600, dat is hetzelfde als wanneer me notebook beeldscherm aanstaat.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

maar je hebt nu op beide monitoren toch het zelfde beeld ? dan moeten ze toch ook dezelfde resolutie hebben lijkt mij.

waarom wil je de resolutie veranderen ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan om een 5 inch lcd schermpje eraan te gaan hangen. Die is alleen goed zichtbaar op een resolutie van 640x480. Aangezien mijn notebook beeldscherm dit niet aan kan had ik gehoopt dat ik de resolutie van mijn vga aansluiting kon veranderen.

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

maar je wil wel hetzelfde beeld op beide schermen hebben ?

waarom kan je notebook geen 640x480 aan ? het ziet er niet mooi uit maar het kan zeker wel. Win XP blokeert die resolutie alleen als je bij het installeren hebt gezegt dat je het beeld op 800x600 ook goed kon zien maar er zijn vast wel manieren om dat werkend te krijgen.

je kan ook je 5" tft als 2de monitor aansluiten, nieuwe drivers voor videokaart ? en dan de resolutie op 640x480 zetten. je krijgt dan niet hetzelfde beeld maar desktop wordt uitgebreid. je zult dan software matig moeten gaan clonen en ondertussen resizen, dat kost veel cpu tijd en bij filmpjes oid zal het echt niet werken maar gewoon tekst oid is niet echt een probleem.

Verwijderd

Topicstarter
al ga ik naar beeldscherminstellingen dan kan ik alleen maar kiezen uit 800x600 en 1024x768 en ik heb de standaard drivers voor deze videokaart die in windows XP zit ingebakken. Nieuwere drivers kan ik nergens vinden.

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

even voor je gezocht
Heel simpel. Klik op je advanced knop onder display properties, tabblad settings (of in het nl). Tabblad adapter, knop list all modes. En daar staat het wel bij.
bron

verhaal van drivers sloeg alleen op 2de monitor als uitbreiding gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door cosmoOo op 19-07-2003 00:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt wel, alleen wat ie dan doet is een hele zwarte rand om het beeldscherm weergeven en in het midden van het beeldscherm laat ie pas wat zien. Hij spreidt zich dus niet uit over het hele scherm :S

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

dat kan je meestal wel in het bios instellen, compensation oid heet het meestal.

Verwijderd

Topicstarter
ook heel vaag is het als ik 1600x1200 selecteer dat hij dan een stuk van het scherm heel groot laat zien en dan zie ik de taakbalk ook niet meer.

Ik heb trouwens wel ergens gelezen dat hij de uitvoer resolutie anders zou moeten kunnen zetten. Ik zal het ff opzoeken.

edit--

check hier:
http://www.ima.umn.edu/~arnold/omnibook/specs.pdf

daar staat: external video resolution van 640x480 tot 1600x1200

Dat lijkt mij op de vga uitgang slaan :?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 00:39 ]

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ja, als je een resolutie kiest die hoger is dan je scherm aan kan past het er niet allemaal op, je kan wel met de muis over de hele desktop heen scrollen.

uit jouw manual:
video expansion:
When enabled, the video image covers the entire display in
lower resolution modes. When disabled, the video image is
centered in the display.
default : disabled

Verwijderd

Topicstarter
cosmoOo schreef op 19 July 2003 @ 00:43:
ja, als je een resolutie kiest die hoger is dan je scherm aan kan past het er niet allemaal op, je kan wel met de muis over de hele desktop heen scrollen.

uit jouw manual:

[...]
:D En jij zegt dat ik dat in de bios kan aanzetten? Ik zal ff kijken.

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

or make the internal or external display a “secondary” display—
you make this setting on the Display tab (in Windows 98 or 2000, click Advanced on
the Settings tab first).
deze setting zul je ook wel hebben
nog iets. dus dan kan je kiezen om je external display als secondary te gebruiken en kunnen beide schermen dus andere resoluties draaien maar in principe niet met hetzelfde beeld.
als het goed is krijg je daarna wel het plaatje wat je bij de eerste post laat zien.
En jij zegt dat ik dat in de bios kan aanzetten? Ik zal ff kijken.
dat het bij lage resoluties niet beeldvullend is kan idd in bios worden ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
nu kan ik in ieder geval 640x480 op volledig beeld zien alleen waar ik dit nu weer kan instellen: or make the internal or external display a “secondary” display—
you make this setting on the Display tab (in Windows 98 or 2000, click Advanced on
the Settings tab first).

Mischien toch eens nieuwere display drivers zoeken. De video kaart die erin zit is een ati mobility M/M1 2x AGP (8 MB). Maybe kan ik morgen nog wat nieuwere vinden. Nu ga ik eerst slapie slapie doen :D

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 00:59 ]

Pagina: 1