als ik een tijdje muziek aan het luisteren ben dan wordt mijn geluidskaart (creative Sb Audigy) gloeiend heet, mijn vraag is: is dit gezond?
Verwijderd
boeie, electronica wordt nu eenmaal heet, als die gewoon goed werkt zou ik me er niet druk over maken, plaats eventueel een extra case fan in je kast, voor meer airflow. Verder meer specs zou ook wel handig zijn, om dat we dan weten of er mischien andere warmte bronnen een grote rol zouden kunnen spelen. Als je bijv je audigy vlak onder een r9800pro plaatst dan is dat niezo slim. Meer info graag. zie ook hier
Specs:
AMD Athlon XP 2000+,
GeForce 2 MX 400 64mb
2x Sitecom 10/100 netwerkkaart
MSI Micro nForce
40gb harddisk
(die GF2 wordt vervangen voor radeon)
Edit:
Ik heb hier nog wel een fan liggen, zet ik er wel ff in en kijk hoe t dan gaat.
AMD Athlon XP 2000+,
GeForce 2 MX 400 64mb
2x Sitecom 10/100 netwerkkaart
MSI Micro nForce
40gb harddisk
(die GF2 wordt vervangen voor radeon)
Edit:
Ik heb hier nog wel een fan liggen, zet ik er wel ff in en kijk hoe t dan gaat.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 15:59 ]
WAT wordt heet op je kaart, want zo als jij het uitlegt kan het van alles zijn
Het is normaal dat je geluidskaart heet wordt. Net als je CPU en videokaart produceerd je geluidskaart ook zijn aandeel in warmte.
Je kan dit gedeeltelijk tegengaan door je geluidskaart in je onderste PCI-slot te plaatsen. Zo zit hij niet te dicht op je CPU en je videokaart die samen voor het grootste deel aan warme lucht zorgen. Je kan ook de 'PCI-gaten' in je kast openmaken zonder dat je er daadwerkelijk kaarten inplaatst. Dat je dus vanaf achter je kast zo je moederbord kan zien zitten. Op deze manier kan de warme lucht van je geluidskaart wat beter afgevoerd worden.
Je kan dit gedeeltelijk tegengaan door je geluidskaart in je onderste PCI-slot te plaatsen. Zo zit hij niet te dicht op je CPU en je videokaart die samen voor het grootste deel aan warme lucht zorgen. Je kan ook de 'PCI-gaten' in je kast openmaken zonder dat je er daadwerkelijk kaarten inplaatst. Dat je dus vanaf achter je kast zo je moederbord kan zien zitten. Op deze manier kan de warme lucht van je geluidskaart wat beter afgevoerd worden.
Ja dit is gezond én normaal
. De live werd ook gloeiend heet
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
wordt het niet eens tijd voor een mooie waterkoeling?? mm de prestaties zullen wel niet omhoog gaan maar voor de levensduur zal het vast een stuk beter zijn...
Nou, zoals je hierboven al kunt lezen worden vrijwel alle Creative Live! kaartjes ontzettend heet. En toch overleven ze over het algemeen vrij lang. Een waterkoeling lijkt me dus overbodig want blijkbaar kunnen ze heel wat weerstaan.shakedown schreef op 18 July 2003 @ 17:24:
wordt het niet eens tijd voor een mooie waterkoeling?? mm de prestaties zullen wel niet omhoog gaan maar voor de levensduur zal het vast een stuk beter zijn...
even wat onderbouwing:
soundblaster live word gloeiend heet??
Soundblaster Live wordt gloeiend heet !!
Soundblaster Live heet !!
soundblaster live word gloeiend heet??
Soundblaster Live wordt gloeiend heet !!
Soundblaster Live heet !!
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
geen geld voorshakedown schreef op 18 juli 2003 @ 17:24:
Jah dat CPU blokje of hoe je het ook maar wil noemen wordt heet.
Kheb er een extra casefan in gezet (voorin) maar helpt neit echt (er komt wel meer warmte uit de achterkant, dat is vast wel goed want dan kan je voelen dat de warmte er echt uit gaat.)
alleen als dit gezond is dan zal t wel goed zitten niet?
Ik heb m ook in het onderste "gat" en ik haal die gaatjes nog wel ff open(kep een micro mobo dus er zijn nog een stuk of 3 open).
nu heb ik voor en achter een casefan (op de goeie manier blazen ze).
dus het zit nu allemaal goed.
TNX DUDES VOOR AL DEZE HULP ENZO
Kheb er een extra casefan in gezet (voorin) maar helpt neit echt (er komt wel meer warmte uit de achterkant, dat is vast wel goed want dan kan je voelen dat de warmte er echt uit gaat.)
alleen als dit gezond is dan zal t wel goed zitten niet?
Ik heb m ook in het onderste "gat" en ik haal die gaatjes nog wel ff open(kep een micro mobo dus er zijn nog een stuk of 3 open).
nu heb ik voor en achter een casefan (op de goeie manier blazen ze).
dus het zit nu allemaal goed.
TNX DUDES VOOR AL DEZE HULP ENZO
Heb hier een orginele Live value, en die chipset kan ik echt niet meer aan raken na een dagje computeren..
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
had ik ook, heb er een heatsink op geplakt.
BlaBlaBla
Ik zal es voelen in mijn huidige kast hier.
ja inderdaad nogal heet.
Mijn andere pc met fatsoendelijke koeling heeft er geen last van. Dus als je ermee zit hang er wat fans in.
ja inderdaad nogal heet.
Mijn andere pc met fatsoendelijke koeling heeft er geen last van. Dus als je ermee zit hang er wat fans in.
Pagina: 1