Toon posts:

Afwezigheids assistent problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi peepz,

we hebben hier een NT domain met een Exchange 5.5 server..

nu hebben we een probleempje met de afwezigheids assistent.
als we die inschakelen krijgen we wel keurig een berichtje als we een mail sturen naar die gebruiker.. dus intern werkt het wel.

maar omdat we ook veel mail krijgen van buitenaf moeten de externe mensen ook een reply krijgen lijkt mij.. dit gebeurt dus niet. er word geen reply gestuurd naar een extern adres.. volgens een medewerker heeft dit wel gewerkt naar extern.

ik kan dit niet nagaan omdat ik nog niet zolang hier zit.

werkt het uberhaupt wel naar extern?? en waar kan ik evt de instellingen op de server hiervan vinden??

groeten Remko

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

-> Software Algemeen, dat is meer geschikt voor losse software-problemen, zoals je ook hier kunt lezen :).

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Welke versie van Exchange ?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

TheRookie schreef op 18 July 2003 @ 12:05:
Welke versie van Exchange ?
Lezen :P

Echange 5.5 in een NT4 domain :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
5.5 zoals je kunt lezen

Verwijderd

Topicstarter
niemand een ideetje??

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Kijk in Exchange Administrator maar eens onder je Sitenaam, dan Configuration, dan Connections.
Open daar de Internet Mail Service. Klik onder het tabblad Internetmail op de knop Advanced Options.

Waarschijnlijk staat daar "Disable Out-of-Office Replies to the Internet" (of een van de andere opties) aangevinkt. Zet die maar eens uit...

Succes!

Nomen nescio

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad daar staat die optie. kan het alleen nu niet testen of het werkt. want ik kan de server niet om 2 uur smiddags down brengen :) zal hem vanacht ff rebooten en kijken of het heeft gewerkt.
ik laat het nog wel even weten.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 11:33:
maar omdat we ook veel mail krijgen van buitenaf moeten de externe mensen ook een reply krijgen lijkt mij.. dit gebeurt dus niet. er word geen reply gestuurd naar een extern adres.. volgens een medewerker heeft dit wel gewerkt naar extern.
Ik heb gemerkt dat veel bedrijven deze afwezigheidsberichtjes naar externen opzettelijk uitschakelen. Enig idee waarom dat is? Als ik er bij mijn werkgever naar vraag krijg ik alleen een vage opmerking als "security" te horen. Maar tot dusver heeft nog niemand mij kunnen uitleggen wat dit met security te maken heeft :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 13:44:
inderdaad daar staat die optie. kan het alleen nu niet testen of het werkt. want ik kan de server niet om 2 uur smiddags down brengen :) zal hem vanacht ff rebooten en kijken of het heeft gewerkt.
ik laat het nog wel even weten.
Je hoeft alleen maar de IMS te herstarten, en niet de hele machine, maar misschien bedoel je dat ook?

Verwijderd

/downtime/ schreef op 21 juli 2003 @ 15:04:
[...]

Ik heb gemerkt dat veel bedrijven deze afwezigheidsberichtjes naar externen opzettelijk uitschakelen. Enig idee waarom dat is? Als ik er bij mijn werkgever naar vraag krijg ik alleen een vage opmerking als "security" te horen. Maar tot dusver heeft nog niemand mij kunnen uitleggen wat dit met security te maken heeft :?
Dat is vanwege spammers (tenminste dat is 1 reden): Als je gespamd wordt, en een automatische reply op je email hebt staan, weten spammers direct dat het adres actief is, en kunnen ze lekker doorspammen...
Pagina: 1