Toon posts:

Lijbrandt Telecom - iemand ervaringen?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 13.467 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

OlafvdSpek schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:07:
[...]

Hoe is die afgehandeld dan?
Op de Ryn en Schiekade hebben we nu ook 'surfnet' van LT, maar de snelheid schijnt laag te zijn (60 kbyte/s) en de betrouwbaarheid is ook slecht.
Grapje zeker? Laatste meting met een erg groot bestand van Fileplanet, trok maar liefst 762 kbyte/s gemiddeld, omgerekend een goede 5.5Mbit.

En buiten het internet (waarvan alleen de infra door Lijbrandt wordt geleverd en de daadwerkelijke werking door Surfnet), is het signaal van de televisie een stuk beter, meerdere zenders met 2-kanaals geluid (Eurosport bijvoorbeeld keuze tussen Engels en Nederlands).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:09
OlafvdSpek schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:07:
[...]

Hoe is die afgehandeld dan?
Op de Ryn en Schiekade hebben we nu ook 'surfnet' van LT, maar de snelheid schijnt laag te zijn (60 kbyte/s) en de betrouwbaarheid is ook slecht.
er is 3 weken lang iedere dag beloofd dat het verholepn zou worden, er zijn zeker 8x afspraken gemaakt geweest dat de monteur langs zou komen

en via de telefonische service desk wordt je van kastje naar de muur gestuurd.

telefoon werkt nu, internet echter niet meer....

ben blij dat ik thuis gewoon een xs4all lijn heb liggen

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:10
MAX3400 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:13:
[...]

Grapje zeker? Laatste meting met een erg groot bestand van Fileplanet, trok maar liefst 762 kbyte/s gemiddeld, omgerekend een goede 5.5Mbit.

En buiten het internet (waarvan alleen de infra door Lijbrandt wordt geleverd en de daadwerkelijke werking door Surfnet), is het signaal van de televisie een stuk beter, meerdere zenders met 2-kanaals geluid (Eurosport bijvoorbeeld keuze tussen Engels en Nederlands).
dat moet ik zeker zeggen! De kwaliteit van het tv-signaal is hier echt top!! en pr0n! :z

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:13:
Ik heb zelf nog geen internet, maar dat zou ik binnen een week moeten hebben. Dan zal ik eens testen.
Maar waar in Leiden woon jij dan?
Cool, ik wist niet eens dat TVs dat ondersteunden.

• MAX3400

MAX3400

OlafvdSpek schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:13:
[...]

Ik heb zelf nog geen internet, maar dat zou ik binnen een week moeten hebben. Dan zal ik eens testen.
Maar waar in Leiden woon jij dan?

[...]

Cool, ik wist niet eens dat TVs dat ondersteunden.
Ik woon zelf niet in een SLS-pand, maar vrienden van me wel. En ze zijn erg tevreden.

Ennuh, over dat TV-geluid; lees je handleiding er eens op na ;) Met een aantal programma's zit ik echt niet te wachten op een half-gare Nederlandse commentator die ooit eens van die sport heeft gehoord ofzo.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:47:
Ik woon zelf niet in een SLS-pand, maar vrienden van me wel. En ze zijn erg tevreden.
In Leiden?
Ennuh, over dat TV-geluid; lees je handleiding er eens op na ;) Met een aantal programma's zit ik echt niet te wachten op een half-gare Nederlandse commentator die ooit eens van die sport heeft gehoord ofzo.
Dan is het wel mono neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

OlafvdSpek schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:02:
[...]

In Leiden?

[...]

Dan is het wel mono neem ik aan?
Je had het toch over de Rijn en Schiekade; dus dat lijkt me wel Leiden ja... En het geluid is gewoon stereo als je switcht van geluidskanaal... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MAX3400 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 08:48:
Je had het toch over de Rijn en Schiekade; dus dat lijkt me wel Leiden ja...
Ik wel, maar jij toch niet?
De SLS zal inderdaad wel Leiden zijn, maar er zit nu ook een Delftste studentenhuisvester in Leiden volgens mij, dus de SLS zou ook buiten Leiden kunnen zitten.
En het geluid is gewoon stereo als je switcht van geluidskanaal... 8)7
Oh. Ik dacht me van vroeger te herinneren dat als ik Eurosport opnam, ik dan engels en nederlands door elkaar kreeg. Dus ik nam aan dat engels bijvoorbeeld links gebruikte en nederlands rechts. En het dus geen stereo meer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik woon aan de maredijk en heb sinds kort ook lijbrandt surfnet, ben er tot nu toe heel tevreden over, werkt altijd en onwijs snel.
alleen probeer ik nu emule te installeren en begint hij te piepen dat tcp poorten (oid) niet openstaan. weet iemand hier iets van? bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 06:21

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Ik woon in Haarlem heb ook lijbrandt snelnet maar geen last van gesloten poorten, alles werkt gewoon.

[ Voor 13% gewijzigd door Reptile-X op 18-02-2005 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 00:25:
ik woon aan de maredijk en heb sinds kort ook lijbrandt surfnet, ben er tot nu toe heel tevreden over, werkt altijd en onwijs snel.
alleen probeer ik nu emule te installeren en begint hij te piepen dat tcp poorten (oid) niet openstaan. weet iemand hier iets van? bedankt alvast!
ga er maar vanuit dat alleen HTTP poorten werken. De verbinding met surfnet gaat in Leiden door de Uni en kennelijk zit daar van alles dicht. Snelnet (voor de niet studenten zoals ik) heeft geen poortfilter omdat dat via een andere aanbieder gaat e.d.

voor emule is dt snelnet eigenlijk beter ook al haalt t ongv 50KB/s

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

irritant zeg. er is zeker nergens te vinden of er nog open poorten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 10:54:
irritant zeg. er is zeker nergens te vinden of er nog open poorten zijn?
er zijn poortscan programmas of je doet een security test op de symantec website e.d. dan kom je er wel achterhttp://security.symantec....3&pkj=LEKHUKQWUKSXARJFUKF

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah top! dankjewel!
ik ga meteen proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht hier op het studenten complex in westerpark samen met 400 andere studenten al 6! maanden op de internet aansluiting en uitgebreid tv aanbod (we hebben nu 15 kanalen waarvan de helft duits zijn). Al 6 maanden krijgen we te horen van de klanten"service" dat de verbinding er binnen 2 weken aankomt. Ook al een aantal brieven gehad waarin deadlines genoemd worden die al tijden verstreken zijn. Op dit moment wil de klantenservice zelfs helemaal niets meer zeggen over een mogelijke aansluitdatum. Jammer dat ook in dit complex Lijbrandt een monoplie positie heeft, er is totaal geen andere provider mogelijk. Ergste is nog dat er direct naast ons complex een nieuw studentencomplex staat sinds een paar weken die via UPC al vanaf dag 1 internet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-09 08:31
Ik ben ook 1 van de 400 studenten op het studenten complex Westerpark. Weet 1 van jullie op dit forum mischien wat er aan dit soort praktijken te doen is? Want we krijgen nu idd de melding zodra de graafwerkzaamheden af zijn moet de verbinding werken. Alles leuk en aardig maar ik heb die mensen nog NOOIT zien graven bij ons in de buurt. |:(

Maar goed weet 1 van jullie mischien of hier juridisch iets aan te doen is? Dus afdwingen dat UPC ook mag leveren omdat lijbrandt duidelijk in gebreke blijft?

alvast heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Nah, ik ben gekapt met die ruktelefoniedienst van hun (Klikspaanweg). Ik kon constant niet bellen of gebeld worden :S

Internet doet prima, zeker met DL-accelrator. Alleen over die poorten in je mail (SMTP) had best een publieke mededeling over kunnen staan op hun site :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Ondanks dat dit topic bijna anderhalf jaar oud is mijn bevindingen met Lijbrandt Telecom:

Sinds 19 augustus j.l. woon ik in Amsterdam Zuid-Oost alwaar ik heb gekozen voor het voordeelpakket met internet & televisie (geen telefonie). Tot nu toe alleen goede ervaringen.

Speedtest.nl (gemiddelde waarden)
Download3600 kB/s
Upload850 kB/s
Connection750 conn/min
Ping test Nederland   3.0 ms

Met een 100MB testfile (FTP) kom ik gemiddeld niet boven de 400kB/s, maar daar kan ik mee leven.

Heb tot heden nog geen geblokkeerde poorten kunnen ontdekken. Draai 24/7 een FTP- en webserver en zo nu en dan een gameserver (F.E.A.R.) op zowel poort 27888 als 27889. De ping die men op mijn servers behaald is doorgaans onder de 20ms.

Al met al ben ik een tevreden klant van deze provider :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rone op 18-09-2006 01:54 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
r00n schreef op maandag 18 september 2006 @ 01:45:
Download3600 kB/s
Upload850 kB/s
Connection750 conn/min
Volgens mij is hun service dan niet overal hetzelfde, want in Leiden schijnen die snelheden echt niet gehaald te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

OlafvdSpek schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:32:
[...]

Volgens mij is hun service dan niet overal hetzelfde, want in Leiden schijnen die snelheden echt niet gehaald te worden.
Schijnen?

Worden niet gehaald. Het zal evt kunnen liggen aan de deal met de Uni. Over het algemeen is het prut service. In de weekenden, vooral als het regent, zit iedereen te internetten en gehaaid dat de boel weer uitvalt. De servers van LB pingen geeft aan dat er 1tje is voor de klik die regelmatig pakketjes laat liggen. Heb je een ping van 4 kun je nog niet gamen :/

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Packetloss klinkt als overbelasting ergens zonder een juiste QOS en queueing op verkeer...

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

bjck schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:27:
Packetloss klinkt als overbelasting ergens zonder een juiste QOS en queueing op verkeer...
Als ik Lijbrandt "Whois" dan vind ik maar 3 servers. Ik hoop niet dat, dat alles is waarmee ze hun klanten bedienen :P

And it goes BRAAAAAPP!

• Sanderfox
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 15:39
Ik ga vanaf maart in de Peli in Leiden wonen. Daar hebben ze ook LB als provider. Ik kan kiezen tussen snelnet en surfnet. snelnet klinkt opzich aardig, maar surfnet klinkt qua snelheid toch wat beter (volgens de surfnet site een 1-10Gb verbinding). Wat raadt men mij aan ?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Voor de hele Pelikaan?

Ik heb snelnet en dat werkt prima, geen gesloten poorten en Umail werkt dan ook. Ik dacht dat er met Surfnet een soort T1 verbinding was met de Uni. Je zult wssl 500KiloByte halen met surfnet

And it goes BRAAAAAPP!

• MAX3400

MAX3400

Sanderfox schreef op donderdag 30 november 2006 @ 00:20:
Ik ga vanaf maart in de Peli in Leiden wonen. Daar hebben ze ook LB als provider. Ik kan kiezen tussen snelnet en surfnet. snelnet klinkt opzich aardig, maar surfnet klinkt qua snelheid toch wat beter (volgens de surfnet site een 1-10Gb verbinding). Wat raadt men mij aan ?
Voor zover ik weet zijn de kosten bijna hetzelfde. Het verschil is dat je de snelste verbinding alleen mag aanvragen als je ingeschreven staat als student en voldoet aan de plichten die voor die studie gelden.

En een beetje Tweaker tapt dus gewoon de verbinding af; 1 verbinding per x mensen en lekker splitten. >:)

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 30-11-2006 01:13 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
ROFLASTC schreef op donderdag 30 november 2006 @ 00:50:
[...]

Voor de hele Pelikaan?

Ik heb snelnet en dat werkt prima, geen gesloten poorten en Umail werkt dan ook. Ik dacht dat er met Surfnet een soort T1 verbinding was met de Uni. Je zult wssl 500KiloByte halen met surfnet
U heeft door dat een T1 verbinding:

• Een Amerikaanse standaard is en in Europa de tegenhanger E1 is?
• Een T1 aansluiting 'maar' 1.55Mbps is, dus maximaal zo'n 100 a 150kByte/s?

'k Vermoed eerder dat het pand een Gigabit verbinding heeft met Surfnet richting de universiteit toe.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

MAX3400 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 01:12:

En een beetje Tweaker tapt dus gewoon de verbinding af; 1 verbinding per x mensen en lekker splitten. >:)
Bij in huis heeft niemand daar de moeite voor genomen, gek eigenlijk.
bjck schreef op donderdag 30 november 2006 @ 01:22:
[...]

U heeft door dat een T1 verbinding:

• Een Amerikaanse standaard is en in Europa de tegenhanger E1 is?
• Een T1 aansluiting 'maar' 1.55Mbps is, dus maximaal zo'n 100 a 150kByte/s?

'k Vermoed eerder dat het pand een Gigabit verbinding heeft met Surfnet richting de universiteit toe.
Ahh Nee dat had ik niet door nee een verschil in VS versus EU aanduiding kende ik niet. Maar dan is T3 het rapst met 50Mbps? Dacht dat het andersom bedoelt was.

[ Voor 49% gewijzigd door ROFLASTC op 30-11-2006 01:50 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Sanderfox schreef op donderdag 30 november 2006 @ 00:20:
maar surfnet klinkt qua snelheid toch wat beter (volgens de surfnet site een 1-10Gb verbinding). Wat raadt men mij aan ?
Om beter te lezen. Gigabit of 10GE is voorbehouden aan (grote) scholen en universiteiten. Surfnet thuis is kabel, ADSL of op campussen van universiteiten ethernet. Staat netjes op de site.

Wat je kiest is een afweging. Wat is belangrijk voor je, wat is leuk en wat wil je er voor betalen. Voor gewoon een beetje webpagina's, email en wat instant messaging hebt je genoeg aan 384/128. Overal te krijgen voor 7-15 euro per maand. Af en toe een filmpje kan ook best met 8Mbit, 2 uur downloaden is ook geen ramp als het eens per week is. Als je heftig de warez inwilt is 50 of 100Mbit een vereiste, maar dat kost ook serieus geld.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ROFLASTC schreef op donderdag 30 november 2006 @ 01:48:
Ahh Nee dat had ik niet door nee een verschil in VS versus EU aanduiding kende ik niet. Maar dan is T3 het rapst met 50Mbps? Dacht dat het andersom bedoelt was.
43Mbit/s. Ook weer verplicht emigreren naar Amerika, en hou er rekening mee dat T3 een serieus stuk duurder is dan 100Mbit ethernet. T3 heb je voor zo'n 4000 dollar en een ethernet-kaartje voor minder dan een tientje.

• Iejoor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 16:07
Ik woon zelf ook in een studentenhuis in Leiden en volgens mij zit het ongeveer zo:

Snelnet: Adsl-achtige snelheden, alle poorten open, beschikbaar voor iedereen
Surfnet: 100 Mbit (En dat haal je ook regelmatig, van studenten uit bijv. Utrecht haal ik 8 MB/sec), alleen poort 22 open, beschikbaar voor iedereen die ingeschreven staat bij de Uni (en misschien ook Hogeschool).

Voor beide varianten betaal je evenveel, +- 10 euro per maand. Hangt er dus maar net vanaf wat je wilt.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ROFLASTC schreef op donderdag 30 november 2006 @ 01:48:
Het hele T1/T3 gedoe is toch gewoon bullshit? Zeg gewoon wat je bedoeld, dus 50 mbit/s bijvoorbeeld.

Verder krijg je bij Surfnet (via LT) niet eens een public IP adres. En Iejoor bedoelde waarschijnlijk dat port 22 dicht zit. Port 25 toch ook dacht ik?
Ook bij Snelnet valt de snelheid tegen dacht ik.

Volgens de LT site is Snelnet 10 mbit/s up en down, maar daar klopt echt niks van.

[ Voor 17% gewijzigd door Olaf van der Spek op 30-11-2006 13:08 ]

• devil-strike
  • Laatst online: 19:17
Hier in haarlem is het ook bagger, in de ochtend en in de middag volle 10Mbit up/down, Savons mag je blijzijn met 50-200KB/ps.

• Sanderfox
  • Laatst online: 14-09 15:39
hm...klinkt wel heel slecht allemaal :S

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Olaf van der Spek schreef op donderdag 30 november 2006 @ 13:04:
[...]

Het hele T1/T3 gedoe is toch gewoon bullshit? Zeg gewoon wat je bedoeld, dus 50 mbit/s bijvoorbeeld.

Verder krijg je bij Surfnet (via LT) niet eens een public IP adres. En Iejoor bedoelde waarschijnlijk dat port 22 dicht zit. Port 25 toch ook dacht ik?
Ook bij Snelnet valt de snelheid tegen dacht ik.

Volgens de LT site is Snelnet 10 mbit/s up en down, maar daar klopt echt niks van.
T1 = 45 Mbit omdat op transmission niveau er een andere hoeveleheid containers gebruikt worden
E3 = 34 Mbit omdat er meer overhead is doordat er meer containers gebruiken worden dan in de amerika.

Dus waar komt die 50 MBit vandaan ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik bedoel dat het geen nut heeft te praten over E#/T# maar dat het veel duidelijker en eenvoudiger is gewoon de snelheid in mbit/s aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Iejoor schreef op donderdag 30 november 2006 @ 02:41:
Snelnet: Adsl-achtige snelheden, alle poorten open, beschikbaar voor iedereen
Surfnet: 100 Mbit (En dat haal je ook regelmatig, van studenten uit bijv. Utrecht haal ik 8 MB/sec), alleen poort 22 open, beschikbaar voor iedereen die ingeschreven staat bij de Uni (en misschien ook Hogeschool).
Waarom lees je nou niet hoe het zit? Snelnet was een experiment van Surfnet wat in 1998 en 1999 gelopen heeft (http://www.surfnet.nl/en/innovation/snelnet/), en Surfnet levert studenten een goedkope DSL (http://www.surfnet.nl/inf...tructuur/surfnetthuis.jsp) via interNLnet. Op campussen en studentenflats vind je een berg verschillende dingen. In Amsterdam ligt veel van Getronics, Eindhoven deed iets UPC maar is daar mee gestopt, in Leiden ligt spul van Lijbrandt Telecom en ga zo maar door.

Je kunt ook bij google, je hoeft geen foute informatie te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ShadowBumble schreef op donderdag 30 november 2006 @ 15:48:
T1 = 45 Mbit omdat op transmission niveau er een andere hoeveleheid containers gebruikt worden
E3 = 34 Mbit omdat er meer overhead is doordat er meer containers gebruiken worden dan in de amerika.
Ik neem aan dat je T3 bedoelde te zeggen. :)

T1/T3 en E1/E3 zijn aggregratie-lijnen. Een T1 vervoert 24 ISDN-kanalen of 24 kanalen gedigitaliseerde analoge telefonie. Een T3 doet er 672. Een E1 doet 30 kanalen (en 2 met besturingsinformatie) en een E3 is goed voor 480 telefoongesprekken (en 32 kanalen met besturing). Amerikaans ISDN 'steelt' een bit voor dat soort informatie en daardoor raken ze geen kanalen kwijt. Van de andere kant is ISDN in Amerika 56Kbit/s en die in de rest van de wereld 64Kbit/s. T1 is 1544Kbit/s. E1 is 2048Kbit/s. T3 is 44.736 Mbit/s en E3 is 34.368 Mbit/s..

Nog 1 keer: Voor gebruik als dataverbinding is E of T niet interessant meer. Een E1 van een telco kost je ergens tussen de 1000 en 2000 euro eenmalig en tussen de 200 en 400 euro per maand. Je mag zelf de router van 9000 euro kopen, die krijg je er niet bij. Verkeer (telefonie of data) komt daar nog apart bij, ook weer een paar tientjes.

Dat soort prijzen zijn volstrekt niet meer interessant. 2Mbit G.HSDSL kost je 90 euro per maand voor een zakelijke lijn met een dik supportcontract.

Vergeet dat hele E1/T3/E3/T1 geneuzel. Een paar jaar terug was het leuk voor slaapkamerhostertjes om mee op te scheppen, maar tegenwoordig laat je er alleen maar mee zien dat je er geen *flikker* van begrepen hebt.

(Da's overigens niet tegen Shadowbumble gericht, die weet wel waar 'ie het over heeft..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wapster
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 21:55
Qua betrouwbaarheid in de zin van wegvallen is lijbrandt best betrouwbaar (dat gebeurd de laatste tijd niet meer), maar qua snelheid heb ik momenteel maar 250KB/s down. Ik zit in een kamer in leiden en zou behoorlijk wat sneller moeten hebben. Dit is nu al enkele dagen zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

semi offtopic

Voor diegenen die zich afvroegen waar BBC1 en 2 blijven. Lijbrandt heeft nooit centen afgedragen naar Casema cq de BBC en is daarom nu verstoken van BBC 1&2. De SP in Leiden en de Uni zijn bezig om een soort zwartboek te maken. Als je het intresseertraad ik je aan mails te sturen naar oa de SP. Hoe eerder dit afgelopen is hoe beter.

edit: en zelf zonder TV abbo kan je gewoon TV kijken.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ROFLASTC schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:47:
semi offtopic

Voor diegenen die zich afvroegen waar BBC1 en 2 blijven. Lijbrandt heeft nooit centen afgedragen naar Casema cq de BBC en is daarom nu verstoken van BBC 1&2. De SP in Leiden en de Uni zijn bezig om een soort zwartboek te maken. Als je het intresseertraad ik je aan mails te sturen naar oa de SP. Hoe eerder dit afgelopen is hoe beter.

Dat is handig om te weten. :)

Op het Hustler kanaal heb ik al maanden last van vage haperingen en er wordt echt niks aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Doh..... :/

[ Voor 93% gewijzigd door ROFLASTC op 19-01-2007 19:08 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:59:
[...]

Dat is handig om te weten. :)

Op het Hustler kanaal heb ik al maanden last van vage haperingen en er wordt echt niks aan gedaan.
aaaaaah viespeuk :+

Nee dan Playboy :9

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 13:32

Kogando

Humordenaar

Mijn ervaring in Leiden is dat je zo 60Mbit download haalt met surfnet. :)

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Kogando schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 00:47:
Mijn ervaring in Leiden is dat je zo 60Mbit download haalt met surfnet. :)
Waar woon je?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Provider die ik naar de afgrond wens!

LIJBRANDT!

Dat deze ameurtjes na 6 jaar keihard failliet mogen gaan!

Mocht je beslissen daar weg te gaan worden je emailgegevens een dag na opzeggen direct verwijdert!
Het is ze goed recht uiteraard, maar dat kan je niet maken naar exklanten, als je ze tenminste ooit wilt terughebben!
Geef ze dan een respijt van max 1 jaar ofzo!!

Daarnaast was hun service altijd belabberd slecht geweest, trage verbinding en zeer slechte service!!

I rest my case! Verdwijn aub uit Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:10

knakworst

Get more sats!

Voor de rest is iedereen tevreden, dus iets meer onderbouwing om je uitspraken te kunnen toetsen is wel wenselijk. Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat je een langzame verbinding hebt, ik zou het dan eerder in je eigen apparatuur zoeken. Wat was de "slechte" support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
knakworst schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:59:
Voor de rest is iedereen tevreden,
Waar is dat op gebaseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

knakworst schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:59:
Voor de rest is iedereen tevreden, dus iets meer onderbouwing om je uitspraken te kunnen toetsen is wel wenselijk. Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat je een langzame verbinding hebt, ik zou het dan eerder in je eigen apparatuur zoeken. Wat was de "slechte" support?
Ahh Je hebt het topic wel gezien?

Het heeft een paar jaar geduurd voordat Lijbrandt de zaakjes op orde had. Het forum op hun site is niet voor niks weggehaald.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 15:46:
Een Provider die ik naar de afgrond wens!

LIJBRANDT!

Dat deze ameurtjes na 6 jaar keihard failliet mogen gaan!

Mocht je beslissen daar weg te gaan worden je emailgegevens een dag na opzeggen direct verwijdert!
Het is ze goed recht uiteraard, maar dat kan je niet maken naar exklanten, als je ze tenminste ooit wilt terughebben!
Geef ze dan een respijt van max 1 jaar ofzo!!

Daarnaast was hun service altijd belabberd slecht geweest, trage verbinding en zeer slechte service!!

I rest my case! Verdwijn aub uit Nederland
Neem een pilletje ofzo.

Geen bedrijf in NL is verplicht jou nog toegang te geven tot de geleverde dienst op het moment dat je een contract met ze hebt opgezegd, of het nou om een paar mailtjes gaat of om een lease-auto.

Mail kwijt? Pech; had je maar iets harder moeten nadenken toen je je opzegbrief aan het tikken was.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
In navolging van mijn post van ruim een jaar geleden mijn nieuwe bevindingen:

Speedtest.nl (gemiddelde waarden)
Download4660 kB/s
Upload970 kB/s
Connection1670 conn/min

De 100MB testfile (FTP) komt nu met ruim 4MB/s binnen. Hetzelfde geldt voor nieuwsgroepen.

Ik kan me niet precies herinneren wanneer de wijziging in downloadsnelheid plaatsvond, maar van 400kB/s naar ruim 4MB/s is natuurlijk een welkome ontwikkeling. Speedtest vermeldt verder een uploadsnelheid van gemiddeld 970kB/s, maar deze bedraagt in werkelijkheid een goede 2,5MB/s.

De lage ping is ook zeer aangenaam. Op snelle gameservers kom ik doorgaans niet boven de 10ms uit. Al met al ben ik nog steeds een tevreden klant. :Y)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit niet meer bij lijbrandt omdat het niet anders kon, ik ben verhuisd uit een studentenflat (die inmiddels gesloopt is) waar toentertijd de enige aanbieder lijbrandt was!
Er was dus geen keuze om naar een andere provider te gaan (uitaard gedaan als die keuze aanwezig zou zijn geweest).

Lijbrandt was het eerste jaar ook nieuw, en ze hebben vanalles beloofd en zijn het niet nagekomen.

Het feit blijft dat wanneer je 6 jaar trouwe klant bent geweest, en je kunt noodgedwongen niet meer bij lijbrandt blijven, je van het ene op het andere moment met stoffer en blik wordt opgeruimd!

In deze 6 jaar heb ik voor talrijke instanties mijn emailadres achtergelaten, zelfs als je al een half jaar bewust bent van je verdwijning in de toekomst zal je naderhand altijd achter komen dat je emailadres nog ergens geregistreed staat.

En dan heb ik het nog niet over hun walgelijk slechte service, e.d.!
Neem een pilletje ofzo.

Geen bedrijf in NL is verplicht jou nog toegang te geven tot de geleverde dienst op het moment dat je een contract met ze hebt opgezegd, of het nou om een paar mailtjes gaat of om een lease-auto.

Mail kwijt? Pech; had je maar iets harder moeten nadenken toen je je opzegbrief aan het tikken was.
Een pilletje is niet nodig, de ondergang van zo'n pauperbedrijf wel.

(btw. Het zou je goed doen om van ervaring te leren voordat je persoonlijk wordt, kom je een stukje verder mee op de wereld)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:59:
In deze 6 jaar heb ik voor talrijke instanties mijn emailadres achtergelaten, zelfs als je al een half jaar bewust bent van je verdwijning in de toekomst zal je naderhand altijd achter komen dat je emailadres nog ergens geregistreed staat.
Tip: http://gmail.com/

Gebruik nooit email adressen van je ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:59:Een pilletje is niet nodig, de ondergang van zo'n pauperbedrijf wel.

(btw. Het zou je goed doen om van ervaring te leren voordat je persoonlijk wordt, kom je een stukje verder mee op de wereld)
Ach, aangezien ik zelf ook via Lijbrandt heb moeten internetten enige tijd, weet ik donders goed hoe Lijbrandt denkt te moeten omgaan met zijn klanten. En als jij (en de vorige klager) zo intens ontevreden zijn over dit bedrijf, waarom maak je dan gebruik van alle faciliteiten (zoals een mail-adres) en gaan dan hier je beklag doen als je mail weg is?

Ik heb nooit in de contracten van Lijbrandt gezien dat ze verplicht zijn je mail langere tijd aan te bieden na opzeggen contract en/of een export van de mailbox aan je aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:20:
Ik heb nooit in de contracten van Lijbrandt gezien dat ze verplicht zijn je mail langere tijd aan te bieden na opzeggen contract en/of een export van de mailbox aan je aan te bieden.
Dat het niet in een contract staat betekent toch niet dat de klant er tevreden over moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Olaf van der Spek schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:34:
[...]

Dat het niet in een contract staat betekent toch niet dat de klant er tevreden over moet zijn?
Jajaja, omdat een bedrijf iets niet aanbiedt (noch iets weigert aan te bieden wat anderen in 99.99% van de gevallen ook niet doen), is het legitiem om erover te zeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:39
ROFLASTC schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:47:
semi offtopic

Tis meer dat BBC geen nieuwe rechten verleend aan nieuwe "kabel" maatschappijen. Ik geloof dat BBC prime en world ervoor terug zijn gekomen bij mij. Ik heb glasvezel van lijbrandt hier in hillegom. Dus telefoon tv en internet, ik heb eigenlijk nooit problemen. Behalve het dynamische ipadres, maarja daar hebben we dydns voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:37:
Jajaja, omdat een bedrijf iets niet aanbiedt (noch iets weigert aan te bieden wat anderen in 99.99% van de gevallen ook niet doen), is het legitiem om erover te zeuren?
Ik weet eerlijk gezegd niet wat andere ISPs doen. Maar waarom zou je er niet over mogen klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Paulusbrand schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:45:
[...]

Tis meer dat BBC geen nieuwe rechten verleend aan nieuwe "kabel" maatschappijen.
ja en waarom zijn er geen nieuwe rechten uitgedeeld? LB heeft gewoon niet betaalt en mijn ouders met Casema kijken nog 1 & 2 hoor.
Ik geloof dat BBC prime en world ervoor terug zijn gekomen bij mij. Ik heb glasvezel van lijbrandt hier in hillegom. Dus telefoon tv en internet, ik heb eigenlijk nooit problemen. Behalve het dynamische ipadres, maarja daar hebben we dydns voor.
Hoe heb je last van een Dynamisch IP dan?

BBC world had ik al en al is Prime leuk heb ik toch liever 1&2 met de feestdagen enzo

[ Voor 6% gewijzigd door ROFLASTC op 05-12-2007 15:13 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:39
ROFLASTC schreef op woensdag 05 december 2007 @ 15:12:
[...]

ja en waarom zijn er geen nieuwe rechten uitgedeeld? LB heeft gewoon niet betaalt en mijn ouders met Casema kijken nog 1 & 2 hoor.

[...]

Hoe heb je last van een Dynamisch IP dan?

BBC world had ik al en al is Prime leuk heb ik toch liever 1&2 met de feestdagen enzo
Casema heeft deze rechten uiteraard al veel langer. BBC begint geen nieuwe contracten. En een vast ip is wel makkelijk als je een servertje draait met een website erop...

BRON: http://www.leidschdagblad.nl/article1375566.ece

[ Voor 4% gewijzigd door Paulusbrand op 05-12-2007 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Paulusbrand schreef op woensdag 05 december 2007 @ 15:34:
[...]

Casema heeft deze rechten uiteraard al veel langer. BBC begint geen nieuwe contracten.
Ik kan uit het stukje niet opmaken wie nou de leugenaar is. Eerlijk gezeg denk ik toch dat Lijbrandt niet in de haak is. Waarom zou de BBC z'n klanten poel de nek omdraaien? Ze verdienen er alleen maar aan als meer kabelboeren mogen uitzenden. Daarbij was er een contract met LB en de BBC en dat hield zomaar op terwijl we wel andere zaken vanuit de BBC (als uitzend/studio bedrijf) kregen
En een vast ip is wel makkelijk als je een servertje draait met een website erop...
Dat is zo natuurlijk

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Laatst online: 25-09 11:00
ROFLASTC schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:24:
[...]

Ik kan uit het stukje niet opmaken wie nou de leugenaar is. Eerlijk gezeg denk ik toch dat Lijbrandt niet in de haak is. Waarom zou de BBC z'n klanten poel de nek omdraaien? Ze verdienen er alleen maar aan als meer kabelboeren mogen uitzenden. Daarbij was er een contract met LB en de BBC en dat hield zomaar op terwijl we wel andere zaken vanuit de BBC (als uitzend/studio bedrijf)

[...]

Dat is zo natuurlijk
Nope.. alle bestaande contracten met de BBC zijn ontbonden, alleen de langer lopende contracten die UPC/Casema (en nog wat anderen) hadden lopen door.. Dit zal over een tijdje (maanden/jaren?) ook afgelopen zijn en dan zal bbc1/2 ook daar van het aanbod verdwijnen. Het heeft alles te maken met het intrekken van de rechten voor uitzenden buiten engeland door de BBC. Volgens mij was dat onder druk van de engelse regering, maar de kranten hebben hier een tijdje over volgestaan.. Even googlen en je weet dat het waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:20:
[...]

Ach, aangezien ik zelf ook via Lijbrandt heb moeten internetten enige tijd, weet ik donders goed hoe Lijbrandt denkt te moeten omgaan met zijn klanten. En als jij (en de vorige klager) zo intens ontevreden zijn over dit bedrijf, waarom maak je dan gebruik van alle faciliteiten (zoals een mail-adres) en gaan dan hier je beklag doen als je mail weg is?

Jij begrijpt er echt niks van he flapjanus!

Ik claim niks, ik heb het over service!

En NOGMAALS: Wij als studenten hadden toentertijd geen andere keuze wat betreft internet- aanbieders. De enige aanbiede waar we 6 jaar gebruikt van konden maken was dus LIJBRANDT!

Ik probeer het begrijpelijk voor jou te maken

-6 jaar zonder concurentiemogelijkheid klant bij lijbrandt
-6e jaar sloop studentencomplex (verhuizen)
-1e dag na aflopen contract emailadres geblokkeerd

Ik eis niks, maar het is alles behalve klantvriendelijk...
Geef dan je emailadres minder rechten zoals: ontvangen en verzonden emails mogen niet langer dan 1 mb zijn!

Ik hoef in de bus ook niet op te staan voor een oude mevrouw, en toch doe ik het!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 01:43:
[...]
Jij begrijpt er echt niks van he flapjanus!

Ik claim niks, ik heb het over service!

En NOGMAALS: Wij als studenten hadden toentertijd geen andere keuze wat betreft internet- aanbieders. De enige aanbiede waar we 6 jaar gebruikt van konden maken was dus LIJBRANDT!

Ik probeer het begrijpelijk voor jou te maken

-6 jaar zonder concurentiemogelijkheid klant bij lijbrandt
-6e jaar sloop studentencomplex (verhuizen)
-1e dag na aflopen contract emailadres geblokkeerd

Ik eis niks, maar het is alles behalve klantvriendelijk...
Geef dan je emailadres minder rechten zoals: ontvangen en verzonden emails mogen niet langer dan 1 mb zijn!

Ik hoef in de bus ook niet op te staan voor een oude mevrouw, en toch doe ik het!
Flamen is zinloos, laat dat maar achterwege :) . Vergelijk het met een telefoonnummer: op het moment dat je je aansluiting opzegt ben je niet meer bereikbaar op dat nummer. Ja, er is iets wat nummerbehoud heet, maar dat gaat lang niet altijd op, en je bent niet meer bereikbaar na afsluiten. Emailadressen kosten serverruimte, bandbreedte, waar niet voor betaald wordt.

Dan kan je twee dingen doen. Zelf je zaken op tijd regelen zodat je er geen last van hebt, of met Lijbrandt in overleg gaan voor een overgangsperiode. Misschien had je voor een klein bedrag wel je emailadres nog een tijdje kunnen houden. Er is imo geen enkele reden om boos te worden op de provider, dit was je eigen verantwoordelijkheid :)

Tip: neem je eigen domein (provideronafhankelijk) of een gmail adres voor dit soort dingen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

denan schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:13:
[...]

Nope.. alle bestaande contracten met de BBC zijn ontbonden, alleen de langer lopende contracten die UPC/Casema (en nog wat anderen) hadden lopen door.. Dit zal over een tijdje (maanden/jaren?) ook afgelopen zijn en dan zal bbc1/2 ook daar van het aanbod verdwijnen. Het heeft alles te maken met het intrekken van de rechten voor uitzenden buiten engeland door de BBC. Volgens mij was dat onder druk van de engelse regering, maar de kranten hebben hier een tijdje over volgestaan.. Even googlen en je weet dat het waar is.
Het 1e wat ik kan vinden is dat de BBC een beetje aggresieve onderhandelingen doet over de prijzen die voor de shows betaalt worden. Men wil niet stoppen met uitzenden men wil meer rechten en er ook meer voor terug krijgen. In die zin lijkt het dat de waarheid in het midden ligt en dat LB de nieuwe prijs niet kan betalen. De BBC blijft beschikbaar voor iedereen die het kan betalen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ROFLASTC schreef op donderdag 06 december 2007 @ 07:51:
[...]

Het 1e wat ik kan vinden is dat de BBC een beetje aggresieve onderhandelingen doet over de prijzen die voor de shows betaalt worden. Men wil niet stoppen met uitzenden men wil meer rechten en er ook meer voor terug krijgen. In die zin lijkt het dat de waarheid in het midden ligt en dat LB de nieuwe prijs niet kan betalen. De BBC blijft beschikbaar voor iedereen die het kan betalen.
Nope.. dat zijn de rechten voor het uitzenden van bepaalde programma's op andere zenders.. (denk aan top gear op veronica). Het gaat hier om de rechten van de doorgifte van bbc 1 & 2.

Google iets verder (bbc rechten contracten) en je vind tal van nieuwsberichten.

http://groups.google.com/group/be.tv/msg/a6f342dddc0f23ba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 06 december 2007 @ 01:57:
[...]

Flamen is zinloos, laat dat maar achterwege :) . Vergelijk het met een telefoonnummer: op het moment dat je je aansluiting opzegt ben je niet meer bereikbaar op dat nummer. Ja, er is iets wat nummerbehoud heet, maar dat gaat lang niet altijd op, en je bent niet meer bereikbaar na afsluiten. Emailadressen kosten serverruimte, bandbreedte, waar niet voor betaald wordt.

Dan kan je twee dingen doen. Zelf je zaken op tijd regelen zodat je er geen last van hebt, of met Lijbrandt in overleg gaan voor een overgangsperiode. Misschien had je voor een klein bedrag wel je emailadres nog een tijdje kunnen houden. Er is imo geen enkele reden om boos te worden op de provider, dit was je eigen verantwoordelijkheid :)

Tip: neem je eigen domein (provideronafhankelijk) of een gmail adres voor dit soort dingen.
Je moet emailadres niet vergelijken met een telefoonnummers, je moet het vergelijken met post op je adres, je gaat verhuizen en je post gaat meeverhuizen. Toch zal het altijd zo zijn dat je nog altijd post zult ontvangen op je oude locatie. Tnt biedt de mogelijkheid om alle instanties waarmee je te maken hebt een verhuisbericht namens tnt achter te laten. (of je kan je oude locatie nog zelf opzoeken) Het zijn allemaal aandachtspunten waar tnt rekening mee houdt.

Ik heb het over service, en niet om zaken waarin ze ergens verplicht toe zijn ja of te nee.
En wat jij zegt, ik had maandelijks best wat willen afstaan voor deze mogelijkheid voor langer behoud, maar daar hebben ze mij niet van op de hoogte gebracht (ook weer iets wat service heet).
Ik begrijp ook dat het geld kost, maar nogmaals.. als je 6 jaar klant bent geweest zou het sociaal geweest kunnen zijn om je emailadres 1 jaar na afsluiting volledig te ontmantelen.
Er zijn opties genoeg om het rendabel te maken voor 2 partijen, ik zal om deze rede nooit meer terug willen gaan naar deze profider.

Verder heb ik mijn zaken goed geregeld, en is dit gewoon een afsluitende optelsom van alles wat ik slecht heb gevonden aan lijbrandt, werkelijk geen goed woord over.

(ik heb ook een gratis emailaccount (al 10 jaar), maar dat doet niks toe aan deze kwestie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 05:06

lordsnow

I know nothing

Is het mogelijk om een router te gebruiken op een Lijbrandt Telecom FttH verbinding? Op de PC is namelijk het programma "SecureW2" aanwezig. Deze verzorgt 802.1x authenticatie (blijkbaar...).

Wanneer ik de router aansluit krijgt dit apparaat geen IP-adres toegewezen. Ook als ik de router Statisch zet met de gegevens die de PC normaal krijgt toegewezen is het niet mogelijk om een Internet pagina te pingen. De gateway van Lijbrandt is dan niet eens te pingen (andere sites/ip-addresses zoals die van Google ook niet).

Van het forum van SecureW2 (http://www.securew2.org/forum/) krijg ik de indruk dat je helemaal geen routers kan gebruiken op een Lijbrandt verbinding... Dit kan toch niet zo zijn? Op de pagina van Lijbrandt (http://www.lijbrandt-telecom.nl/) wordt he-le-maal niet gesproken over het eventueel aansluiten van een router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Simpel gezegd; mijn laatste ervaring met Lijbrandt is dat je een PC in moet zetten als router en dat werkt vlekkeloos. WinGate is zo'n pakket en dat heeft (ongeveer) anderhalf jaar lang zonder problemen gefungeerd als router/proxy voor ongeveer 10 mensen in een pand.

Ja, probleem is natuurlijk dat er wel een beheerder moet zijn die wat weet van portmappings en dergelijke; je kan je voorstellen dat P2P niet zo lekker loopt als 10 interne mensen allemaal tegelijk LimeWire opstarten terwijl je eigenlijk maar 1 poortmapping naar een IP kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

MAX3400 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:31:
Simpel gezegd; mijn laatste ervaring met Lijbrandt is dat je een PC in moet zetten als router en dat werkt vlekkeloos.
"moet" ... als in, een normale router is geen optie?

Ik weet wel dat ik een PC kan gebruiken als router/gateway, en dan zal het ook wel werken. Maar het is niet voor mijzelf. Op de lokatie waar het om gaat is een PC inzetten als router geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
lordsnow schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 21:51:
"moet" ... als in, een normale router is geen optie?
Ik gok dat een router die 802.1x auth ondersteund ook zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:09:
[...]

Ik gok dat een router die 802.1x auth ondersteund ook zal werken.
Even gezocht... de Belkin F5D7230, versie 7xxx router ondersteund 802.1x auth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3PP3R
  • Laatst online: 12-06 21:01
Ik betrek komend weekend een studentenkamer van stichting DUWO en krijg ook lijbrandt door de neus geboord. 10mbit up/down, maar tussen 7.00 en 00.00 mag je niets downloaden groter dan 10megabyte en je mag maar 1 apparaat op je lijn aansluiten. Dat kunnen ze toch niet maken!

In een reactie op dat SecureW2, dat gebruiken ze door heel Nederland voor Eduroam, het wireless netwerk van alle/de meeste universiteiten en ook hogescholen. Je kan het inderdaad downloaden en installeren, maar als je zoekt zul je zien dat er ook een handleiding voor is om dat zelf in te stellen. Als je dus een router hebt die dat 802.x gedoe ondersteunt, denk ik wel dat 't gaat lukken om dat aan het werk te krijgen. Ik ga het in iedergeval wel proberen :x

[ Voor 0% gewijzigd door Y3PP3R op 15-01-2008 21:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Y3PP3R schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:58:
maar tussen 7.00 en 00.00 mag je niets downloaden groter dan 10mbit
Wat bedoel je daar mee?
Een bestand van 1,25 mbyte is niet erg groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Waarom niet? Het is een vrij land, en als jouw stichting DUWO wil dat je op dagen met een even datum alleen domeinen mag bezoeken met een even aantal letters in de domeinnaam mogen ze dat gewoon in de voorwaarden van hun product zetten.

Wat dat met Lijbrandt Telecom te maken heeft weet ik overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3PP3R
Olaf van der Spek schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:23:
[...]

Wat bedoel je daar mee?
Ik bedoelde 10 megabyte. Dat mag alleen 's nachts. En dat is gewoon ronduit K U T. Moet je dan als je niet handig bent met computers je wekker om 7.00 zetten en dan je pc uit doen als 't niet klaar is? Kan je dan maar gamen tot 00.00, omdat 't dan gaat laggen omdat iedereen ineens gaat downloaden? Moet ik dan schoolbestanden, foto's, lange verslagen, simulatie data etc 's nachts versturen?
burne schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:13:
[...]

Waarom niet? Het is een vrij land, en als jouw stichting DUWO wil dat je op dagen met een even datum alleen domeinen mag bezoeken met een even aantal letters in de domeinnaam mogen ze dat gewoon in de voorwaarden van hun product zetten.

Wat dat met Lijbrandt Telecom te maken heeft weet ik overigens niet.
Lijbrandt beperkt dat, maar DUWO heeft een contract met Lijbrandt dat we alleen lijbrandt voor internet, tv en telefoon kunnen krijgen. En ze kunnen het wel maken. Maar helemaal voor studenten moet je niet zo'n beperking opleggen. Als ze nu ook nog poorten blokkeren is 't feest compleet. Ik mag al slechts 1 apparaat aansluiten, dus mn gamepc kan de kast in, want ik gebruik mn laptop voor msn en studie.

En van de Lijbrandt site: (http://www.lijbrandt-telecom.nl/internet.php)
1. Het beschikbaar stellen van een eigen server/service aan andere internetgebruikers is niet mogelijk (website, FTP, SMTP etc).

2. Windows file en printersharing over SURFnet aansluiting is niet mogelijk (netbios poorten 135 en 445).

3. Het is niet mogelijk om rechtstreeks SMTP naar buiten te gebruiken. Dit is ingevoerd omdat voor spam veel misbruik wordt gemaakt van op internet aangesloten systemen (geen SMTP poort 25 naar SURFnet). Voor email kan gebruik gemaakt te worden van de Umail faciliteiten.
Vooral punt 1, als ze dat doorvoeren dat mijn pc helemaal geen verbindingen mag accepteren, dan krijg je zoals elders genoemd dat je geen msn file transfers meer kan doen, geen webcam sessies etc... Maar dat weet ik niet zeker, ik zit in Amsterdam, maar volgens mij krijg ik wel Surfnet. Ik heb mijn aansluiting nog niet, dus het fijne weet ik er nog niet van.

Nog even een correctie op mijn vorige post, SecureW2 en 802.1x is alleen voor Wifi en ik krijg een ethernet aansluiting, dus ze zullen, als ze het al proberen te controleren met iets anders doen.

[ Voor 26% gewijzigd door Y3PP3R op 15-01-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Y3PP3R schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:15:
Ik bedoelde 10 megabyte. Dat mag alleen 's nachts.
Hoe voorkomen ze dan dat je het toch doet? En dat is inderdaad belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Die download limieten doen me denken aan dsl in België 8)7

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:23:
[...]

Wat bedoel je daar mee?
Ik heb het idee dat het verkeerd begrepen is dat je 's nachts bestanden van maximaal 10 mb kan openen! Het is niet voor niets een breedbandverbinding.

Duwo en Lijbrandt vertellen verschillende dingen. Volgens Lijbrandt heb je een verbinding waarbij de snelheid zal varieren van 2 tot 10 MegaBITS. Dit komt erop neer dat je downloadsnelheid theoretisch maximaal 125 kb/s tot 1,25 mb/s zal zijn (hopelijk).
In de informatie van Duwo staat dat als je wilt downloaden (p2p, bittorrent etc) dit alleen 's nachts mag (tussen 00:00 en 7:00). Los van de vraag of ze dit theoretisch zullen merken als je dit "stiekem" overdag doet! ;-)

Overigens weet ik ook niet hoe het verder zit met ip-adressen enzo. Iedereen heeft het nu over dynamische/statische ip-adressen, maar ik weet nog niet hoe het op de nieuwe locatie is. Ik heb het dan over de nieuwe complexen aan Science Park in Amsterdam. Is dit bij iemand al opgeleverd en weet hij of je steeds hetzelfde ip hebt of niet?

Ik heb tot slot vandaag de helpdesk gebeld van Lybrandt en de man die ik sprak gaf aan dat het geen probleem is om een router aan te sluiten op je verbinding. Lijkt mij ook wel logisch dat dat kan. 802.11x heeft met draadloos te maken.

groetjes

Jochem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3PP3R
Ik heb nu een week internet, 4 werkdagen na opsturen had ik een brief dat alles zou werken (niet eerder geprobeerd, was nog aan het verhuizen, maar waarschijnlijk zit er standaard signaal in de doos).

WRT54GL met Tomato firmware doet het prima tot nu, ik had eerst problemen met hyper+thibor.
Snelheid komt overeen met wat Lijbrandt zegt, zoals hierboven wordt aangegeven. Verbinding is af en toe onbruikbaar, DHCP server niet te bereiken, of gateway is wel te pingen maar sites worden niet doorgegeven. Soms kan ik bepaalde sites tijdelijk niet bereiken.

Verder niets geen controle mechanisme aan mijn kant, ik kan doen wat ik wil, ook overdag, dus inderdaad goed fatsoen en rekening houden met elkaar hier. Stekker in de ethernet doos en je hebt een IP adres en kan het web op. Hier binnen de flat is volgens mij één groot netwerk, want ik krijg uPnP meldingen van fritzboxen elders.

Op een email aan de helpdesk om mij de specificaties van mijn verbinding toe te sturen heb ik nog geen antwoord ontvangen na een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Y3PP3R schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 14:15:
Verder niets geen controle mechanisme aan mijn kant, ik kan doen wat ik wil, ook overdag, dus inderdaad goed fatsoen en rekening houden met elkaar hier.
Heb je Snelnet of Surfnet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3PP3R
ik heb een snelnet.net emailadres... snelnet I guess

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-09 14:30
dames,

er zit me al tijdens iets dwars waar ik maar geen antwoord op kan vinden.

de meeste routers hebben het zwaar met verbindingen als surfnet en halen je snelheid naar beneden. dan moet je, of een dure router kopen of aan de gang met een andere pc.
ik heb geen zin om een ouwe pc in te stellen als router, want dat kost me gewoon teveel ruimte.

ik heb hier 2 lijbrandt aansluitingen waarvan er 1 opgezegd wordt. ik wil uit een kastje, 2 pc's van internet voorzien, maar hier moeten toch simpele oplossingen voor zijn of zie ik iets over het hoofd?
bijvoorbeeld: je krijgt maar 1 ip aangewezen per kastje en kan er maar 1 pc op waardoor je genoodzaakt bent om een router te installeren?

waarom kan een simpele hub of switch niet? ik lees daar namelijk bar weinig over.

lijbrandt zuigt verder echt ballen en van klantvriendelijkheid hebben ze idd niets gehoord. vergeleken met voorgaande jaren is het qua stabiliteit wel beter de laatste tijd maar waarom hebben die bitches het engelse commentaar van eurosport uitgezet? daar kan ik pas kwaad om worden :(

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Aniki schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:20:
ik heb hier 2 lijbrandt aansluitingen waarvan er 1 opgezegd wordt. ik wil uit een kastje, 2 pc's van internet voorzien, maar hier moeten toch simpele oplossingen voor zijn of zie ik iets over het hoofd?
Ja, een goede router. Heb je per se 100 mbit/s nodig?
bijvoorbeeld: je krijgt maar 1 ip aangewezen per kastje en kan er maar 1 pc op waardoor je genoodzaakt bent om een router te installeren?

waarom kan een simpele hub of switch niet? ik lees daar namelijk bar weinig over.
Omdat je dan geen IP adres hebt voor de tweede PC. En omdat zeker met een hub, het verkeer tussen de twee PCs dan ook over internet gestuurd wordt.

• Aniki
dus zoals met deze lijbrandt surfnet aansluiting kan ik niet pcs met internet verbinden via een hub?

snelheid is op 1 pc belangrijk, de ander wordt alleen gebruikt voor wat mailen en surfen (vrouwen he...)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Aniki schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:28:
dus zoals met deze lijbrandt surfnet aansluiting kan ik niet pcs met internet verbinden via een hub?
Een hub is zoiezo niet van deze eeuw. Maar nee, je hebt echt een router nodig of je zet je eigen PC in als router.

• Ruudjah
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Ik heb het idee dat de snelheid van Lijbrandt erg wisselt. Soms kan ik met 8MB/sec iets binnentrekken, maar soms is dat 100KB/sec. Upload naar een 20Mbit Full ADSL lijn leverde een upload op van 700KB/sec, dat zou in theorie iets meer dan 2MB/seconde mogen zijn. Dat is getest na 1 uur 'snachts.De tijden waar je bepaalde snelheden kan verwachten zijn totaal toevallig. Vaak is het wel zo dat in de spits (5-11 uur 's avonds) de snelheden traag zijn (max 2-3MB/sec).

Ook services als VOIP wisselen enorm. Soms dan is de verbinding veel beter dan een normale lijn, maar soms dan hapert, stottert en galmt het. Dat kan ook aan mijn VOIP provider liggen, maar ik gok dat het bij Lijbrandt ligt die geen QoS doet op dataverkeer.

Vaste IP adressen kan je niet aanvragen.

Voor wat ik krijg naar de euros die ik betaal, ben ik tevreden. Als ik 40-50 euro zou betalen per maand voor een 100Mbit lijn, dan zou ik zeker meer kwaliteit verwachten. Stabiele snelheden, internationale verbindingen die stabiel zijn (want dat zijn ze niet echt), vast IP, QoS voor Voip (wat er nu duidelijk niet is).

Verder levert Lijbrandt een slechte website met sumiere informatie. Het hoeft geen portal te zijn, maar basale adinistratieve processen of informatie missen simpelweg op de site wat IMHO echt niet kan voor een ISP.

Support was goed in de momenten dat ik het nodig had (snel een telefonische medewerker, snel email respons, snelle afhandeling).

Lijbrandt levert helaas ook nog geen digitale TV. Het zou mooi zijn als ik gewoon op een HD H.264 stream kan intunen op een bepaald kanaal. Nu heb ik daar oude analoge zooi voor nodig waarin ik niet meer ga investeren (tuner, tv etc). Ik had verwacht dat als ze 100Mbit lijnen leverden, ook wel een multicast stream server neer kunnen gooien met eventueel zelfs nog HDTV. Maar dit is ook voor de meeste andere providers teveel gevraagd.

Ik heb geen ervaring met de telefoondienst van Lijbrandt (VOIP) of de TV dienst van Lijbrandt.

TweakBlog

• Ruudjah

Ruudjah

2022

de meeste routers hebben het zwaar met verbindingen als surfnet en halen je snelheid naar beneden. dan moet je, of een dure router kopen of aan de gang met een andere pc.
ik heb geen zin om een ouwe pc in te stellen als router, want dat kost me gewoon teveel ruimte.
Tsjah, de vraag is of je dan wel "power-user" genoeg bent om uberhaupt van meer dan 10-20Mbit te genieten (want de meeste simpele routers gaan tot ongeveer die snelheid).

Overigens is de limiet in de meeste huis-tuin en keuken routers niet de bandbreedte die ze kunnen halen, maar het aantal simultane verbindingen. Zet twee torrent clients aan met een stuk of 10-20 torrents die per torrent max 500 connecties kunnen hebben en het is snel afgelopen met de snelheid.

Ik zelf heb een Dell Optiplex met P3-600Mhz met hierop m0n0wall, dit werkt uitstekend. Ik heb de limieten van verbindingen, bandbreedte en latentie nog niet bereikt. En dat is best knap als je 5-6K verbindingen open hebt.Neemt nauwelijks ruimte in en is perfect configureerbaar met een interface die wel goed ontworpen is (itt tot 95% van alle routers).

TweakBlog

• Aniki
wanneer ben je een poweruser?

wil gewoon max gebruik maken van mijn snelheid bij downloaden en sharen op dc++ zonder iets te moeten inleveren.

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Maar je hebt geen tientje over voor een oude kleine P3 en tien minuten werk om een router distro te installeren?

TweakBlog

• Aniki
dat zeg ik toch helemaal niet?

ik heb hier zelfs een pc staan die ik ervoor kan gebruiken, maar dat wil ik juist niet omdat ik de RUIMTE er niet voor heb.
die pc staat in de weg...

maar ja, gezien de opties moet ik daar toch maar over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
ik zie dat ik zelf de laatste ben geweest die gereageerd heeft op dit topic.

ik heb vandaag mn DIR-655 binnen gekregen en krijg, net zoals iemand anders al had, met geen mogelijkheid internet aan de praat.

als ik het ipadres dat ik krijg toegewezen, als statisch ipadres invul samen met dns, gateway en de hele mikmak zegt de router dat hij verbonden is. helaas is er dan nog steeds geen internet
als ik dhcp ip laat aanwijzen, connect ie helemaal niet.

heeft iemand het onder een router nu wel of niet aan de praat en wat moetje dan veranderen?

de DIR-655 schijnt een van de betere 1gbit routers te zijn en ondersteund zelfs 802.11N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Aniki schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 20:47:
ik zie dat ik zelf de laatste ben geweest die gereageerd heeft op dit topic.

ik heb vandaag mn DIR-655 binnen gekregen en krijg, net zoals iemand anders al had, met geen mogelijkheid internet aan de praat.

als ik het ipadres dat ik krijg toegewezen, als statisch ipadres invul samen met dns, gateway en de hele mikmak zegt de router dat hij verbonden is. helaas is er dan nog steeds geen internet
als ik dhcp ip laat aanwijzen, connect ie helemaal niet.

heeft iemand het onder een router nu wel of niet aan de praat en wat moetje dan veranderen?

de DIR-655 schijnt een van de betere 1gbit routers te zijn en ondersteund zelfs 802.11N.
Volgens mij locked lijbrandt het mac adres, dus clone gewoon het mac adres van de router/comp die eerst aangesloten zat en je kunt online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
zo simpel is het helaas niet....

mac adres klonen haalt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 21:47
ik heb net het volgende getest: 1gbps switch ertussen gehangen. ik krijg nu op elke poort een eigen ip adres. :) allemaal 100mbits verbindingen. maar mag dat wel? Of krijg ik daar gezeik mee?

(switch tussen de muur aansluiting en mn pc's, geen router of iets wat zon funcie heeft)

[ Voor 19% gewijzigd door Elephtera op 24-03-2008 16:36 ]

“An elephant is a mouse with an operating system”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Ook ik krijg met geen mogelijkheid mijn router (Netgear WGR614 v7) aan de praat in combinatie met snelnet. Ik heb van alles geprobeerd, MAC adres klonen, DHCP aan, DHCP uit, DNS dynamisch en zelf ingesteld. Ik weet dat het mogelijk is om snelnet met een router te gebruiken, het stikt hier (DUWO locatie) van de draadloze netwerken, maar hier lijkt het niet te willen. Dit ondanks het feit dat de router middels een leuk groen lampje laat zien dat ales in orde zou moeten zijn.
Heeft iemand nog een idee of kan het ding beter inpakken en teruggeven aan Mycom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Heb ondertussen een andere router in gebruik (Linksys WRT54GC), had ik al eerder besteld maar er waren leveringsproblemen. De problemen lijken opgelsot. Ik heb DHCP aanstaan (tegen het advies van Lijbrandt in) en de router ingesteld als Gateway router met RIP ingeschakeld.
DHCP uitschakelen werkte ook wel maar dan moest ik met statische IP adressen gaan werken dus ik kijk eerst hoe lang het zo goed gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Ook al Bezet op 07-04-2008 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:26
Een statisch ip instellen lijkt me juist niet verstandig. Ik heb meerdere malen na een stroomstoring ofzo een ander ip gekregen, de dhcp lease time is maar een paar uur ofzo.

Hier was het overigens gewoon (asus)router inprikken en klaar, alles werkte direct.

[ Voor 20% gewijzigd door sig69 op 07-04-2008 15:50 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
sig69 schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:50:
Een statisch ip instellen lijkt me juist niet verstandig. Ik heb meerdere malen na een stroomstoring ofzo een ander ip gekregen, de dhcp lease time is maar een paar uur ofzo.
Statisch voor de PC, niet voor de router. Hoe dan ook, dat heb ik dus niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 21:29
De huidige snelheden op het complex Vrijheidslaan:

283.1 KByte/sec
77.3 KByte/sec
1404.0 Conn/min
1.0 ms

Lieve mensen,

Ik zit nu bij de DUWO (Delft) en ga binnenkort samenwonen in Leiden, dus met snelnet of Surfnet (vriendin doet UL) Begrijp ik goed dat je bij Snelnet wel en bij Surfnet geen server e.d. kan neerzetten. Wat ik namelijk wil is:
*Eigen file/webserver met netwerkdeling neerzetten (of een router met daaraan 24/7 aan server)
*Een website hosten (zonder eigen extensie, het gaat over het fotogedeelte van mijn site en als die geforward wordt is dat ook prima)
*De mogelijkheid tot FTP hebben om bij bestanden te kunnen (ook bij grote bestanden) die op m'n server staan. Een toffe upload is wat minder boeiend.

De vragen:
*Begrijp ik goed dat dit alleen mogelijk is bij Snelnet en niet bij Surfnet? Het betreft een prive-fotosite met max 250mb/maand aan traffic.
*Hoe zit dat met wisselende IP-adressen, is hier iets op te verzinnen zodat op de site nog steeds correct kan worden doorgelinkt? (ik draai een Joomla-based website)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:26
Ik heb geen ervaring met Surfnet, maar Lijbrandt is Snelnet voor zover ik weet. Ik heb hier ook een web-, ftp- en mailserver achter draaien al twee jaar zonder problemen.
Met betrekking tot wisselende ip adressen: ik heb hier het afgelopen jaar geen last van gehad, omdat er weinig tot geen storingen waren en als ze er al waren was het opgelost voordat m'n p lease afliep. Verder draait er op m'n server een service die automatisch een mail stuurt zodra het externe ip veranderd, zodat ik direct de dns entries goed kan zetten. Verder zijn er ook nog wel services op internet te vinden die dns leveren voor dynamische ip adressen (in veel routers meestal ingebouwd ook).

Roomba E5 te koop

Pagina: 1 2 3 Laatste