Toon posts:

Lijbrandt Telecom - iemand ervaringen?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 13.467 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als huurder van de SLS in Leiden krijgen wij eind dit jaar te maken met en nieuwe provider voor kabel, telefoon en internet, te weten Lijbrandt Telecom uit Lisse.

Heeft iemand ervaring met hun producten en diensten? Hoe is hun internet, kabel of (A)DSL. Op hun website staat bitter weinig.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SCHOP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb vorige week het artikel over de deal tussen SLS en Lijbrandt gelezen in het Leidsche Dagblad.
Dat was dan ook meteen de eerste keer dat ik die naam tegenkwam. En dat terwijl ik toch meestal wel redelijk op de hoogte ben van ontwikkelingen in de internet sector. Zeker van bedrijven hier in de regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.google.nl/search?q=Lijbrandt+Telecom

Zijn maar 122 hits, lijkt mij niet moeilijk om die even na te lopen op wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

ze zijn iig goedkoop:
Zo is het straks mogelijk dat studenten zich kunnen abonneren op een súpersnelle internetaansluiting (zonder beltikken!); een telefoonaansluiting waarmee ze zelfs onderling gratis kunnen telefoneren en een kabeltelevisieaansluiting met 59 tv zenders! En omdat studenten het vaak met een smalle beurs moeten stellen, kost een abonnement op dit superpakket slechts €23,50 per maand!
Studenten kunnen ook kiezen voor een onderdeel van het pakket, zoals alleen internet (€8,80 inclusief gebruikskosten!).

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vai
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02-2023

Vai

Sorrie dat ik reageer op een oud topic...

Lijbrandt Telecom komt trouwens uit Hillegom maar dat terzijde. Iedereen die aangesloten gaat worden op het Lijbrandt netwerk in Leiden (SLS) heeft als het goed is ondertussen een informatie brochure gekregen met informatie.

Het internet wordt geleverd in 2 diensten, lijbrandt en surfnet, surfnet is enkel te krijgen als je student bent aan een hoge school en dit is snel :) sneller dan de verbinding die Lijbrandt gaat leveren. De info die ik gekregen heb van Lijbrandt is dat er een 1Gb naar leiden wordt gehaald, wat neerkomt op een 1 tot 3 Mb verbinding, maar dit is op het moment gissen alhoewel ik er niet ver vanaf zal zitten.

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kick.

LT is nu begonnen met werkzaamheden in Leiden en binnen een half jaar zou er signaal moeten zijn.
Volgens http://forum.lijbrandt-telecom.nl/ is echter niet iedereen tevreden.
Ook zijn de prijzen in bepaalde situaties vrij hoog, aangezien het per persoon is en andere abo's gewoon met een hele verdieping gedeeld kunnen worden. Voor verdiepingen van zestien bewoners is dit vaak goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vai
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02-2023

Vai

Dat klopt niet, iedereen betaald hetzelfde bedrag.

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik woon in Park Reyngaarde en daar ligt echt een kl##te verbinding van LT. En het zal wel niet mogelijk zijn op een andere provider over te stappen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Bartoz schreef op 17 april 2004 @ 09:37:
Ik woon in Park Reyngaarde en daar ligt echt een kl##te verbinding van LT. En het zal wel niet mogelijk zijn op een andere provider over te stappen :(
Waarom niet? Als je bij KPN toch een belbudget lijntje aanvraagt kan je daarop (mits beschikbaar) iedere gewenste adsl provider kiezen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Vai schreef op 17 april 2004 @ 09:03:
Dat klopt niet, iedereen betaald hetzelfde bedrag.
Wat klopt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:10
Ik heb net mijn internet verbinding aan de praat gekregen via Lijbrandt, moet zeggen dat ik best onder de indruk ben.

Speedtest.nl geeft 3600 KB/s aan. (dat zijn dus kilobyte, niet bit)

Wie-o-wie heeft er nog meer al verbinding?

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Bijna de hele planning is sinds een paar weken veranderd in n.n.b. (nog niet bekend?). De vorige versie gaf aan dat we vanaf week 17 (deze week) signaal zouden hebben, maar in de gang hangen de kabels nog los.

3,6 mbyte/s is netjes, maar nog lang niet iedereen is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:09
en dat komt om dat in die panden nog niet voldoende contracten zijn afgesloten het rendabel te maken....

* nachtnet houdt het toch maar bij zijn xs4all adsl abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
nachtnet schreef op 20 april 2004 @ 01:27:
en dat komt om dat in die panden nog niet voldoende contracten zijn afgesloten het rendabel te maken....
Als ze foute inschrijfformulieren (uit 2003) sturen schiet het ook niet echt op.
Ik was ook niet van plan in te schrijven voordat er echt geleverd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

immidels ligt er een tijdje een levende verbinding via LUMC in Leiden. Echt best is het niet. Mijn Firewall reageerde vaak op ping activiteiten mijn kant op vanaf Lijbrandt en vervolgens zijn er allerlei soorten verbindingen onmogelijk gemaakt. Ik kan bv niet webcammen of microfoon gebruiken via msn (als ik dat probeer met ienand anders van het lijbrandt abbo) Ik kan geen games meer hosten voor allerlei spelletjes omdat poorten dicht zitten. Onderlingenetwerk verbiedt ook bepaald verkeer. Als je er vervolgens over klaagt gebeurt er helemaal niets. Ik zou toch grrag mijn legale spelletjes op mijn pc willen doen ik hebt er voor betaald en mijn clan ligt op zijn gat.

ook zie je constant autos van lijbrandt voor de deur omdat een of andere knurft die bij hun werkt wat kabels gekruist heeft waardoor bv in de Klik er 5 verdiepeingen afliggen. Daarnast zie je nergen twised pair kabels of iets dat cat-5 is. De kastjes voor de aansluiting flikkeren spontaan van de muur. De NAT van LUMC zit zo dicht dat zelfs een security check van symantec faalt (ik wilde eens zien wat er allemaal dichtzat en dat was dus best veel) etc etc etc.. Lijbrandt is best goedkoop maar dat blijkt helaas doortewerken in kwaliteit. Alles duurt veel te lang en werkt niet fatsoenlijk enz enz..

dat is mijn *&^$# ervaring met Lijbrandt

:(

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ROFLASTC schreef op 18 juni 2004 @ 13:03:
immidels ligt er een tijdje een levende verbinding via LUMC in Leiden. Echt best is het niet. Mijn Firewall reageerde vaak op ping activiteiten mijn kant op vanaf Lijbrandt en vervolgens zijn er allerlei soorten verbindingen onmogelijk gemaakt. Ik kan bv niet webcammen of microfoon gebruiken via msn (als ik dat probeer met ienand anders van het lijbrandt abbo) Ik kan geen games meer hosten voor allerlei spelletjes omdat poorten dicht zitten. Onderlingenetwerk verbiedt ook bepaald verkeer. Als je er vervolgens over klaagt gebeurt er helemaal niets. Ik zou toch grrag mijn legale spelletjes op mijn pc willen doen ik hebt er voor betaald en mijn clan ligt op zijn gat.
Welk verkeer wordt er onderling precies geblocked dan?

En wat bedoel je met "verbinding via LUMC"?
ook zie je constant autos van lijbrandt voor de deur omdat een of andere knurft die bij hun werkt wat kabels gekruist heeft waardoor bv in de Klik er 5 verdiepeingen afliggen. Daarnast zie je nergen twised pair kabels of iets dat cat-5 is. De kastjes voor de aansluiting flikkeren spontaan van de muur. De NAT van LUMC zit zo dicht dat zelfs een security check van symantec faalt (ik wilde eens zien wat er allemaal dichtzat en dat was dus best veel) etc etc etc.. Lijbrandt is best goedkoop maar dat blijkt helaas doortewerken in kwaliteit. Alles duurt veel te lang en werkt niet fatsoenlijk enz enz..

dat is mijn *&^$# ervaring met Lijbrandt

:(
Hier ligt wel cat 5e UTP, maar de infrastructuur is nog niet gereed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

LUMC= Leids Universitair Medisch Centrum

daar hoort (naar ik begreep) een server-park bij, waar lijbrandt bijgezet is

verkeer dat geblokkeerd is; onderling (tussen lijbrandt abbonees) niet msn webcam/microfoon kunnen gebruiken. Aantal poorten van (ik gok) 2000 t/m 6000

ghostrecon/warcraft3 kan ik niet internetten en niet lannen met iemand bij mij in huis standaard poorten voor recon is 2346 en war3 is 6112 verder kan ik niks hosten voor allerlei andere games zoals bf familie die werken met poortnummers in 4000 range allerlei anderen die ook over http poorten kunnen werken wel als ik het internet op wil of wil lannen met mensen in het lijbrandt netwerk.

dat is wat ik nog uit me hoofd weet verder werkt er nog iets niet maar dit waren de grootste ergernissen.

edit:Ik heb dus wel gebeld metLB maar ze doen er niks mee. Ik weet alleen dat verkeer over bepaalde poorten niet gaat. Of er bepaalde soorten tegengehouden worden weet ik niet.

[ Voor 11% gewijzigd door ROFLASTC op 18-06-2004 14:11 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hmm, dat klinkt allemaal niet zo mooi.

Maar hoe zit het met de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Snelheid is helemaal mal. Een huisgenoot van me heeft een programma waarmee hij de download en upload capaciteit kan meten van zijn verbinding. Ik heb met eigen ogen gezien dat ie van 4MB naar 500Kb naar 1,5MB sprong. HEt programma mat met intervallen van 5 sec. Soms bleek een 56,6 modem sneller en een volgende meting kon ie weer 4MB doen. 8)7

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

*KICK*

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Ik moet ook wel zeggen dat de snelheid op en neer gaat als een gek :)

soms megabytes/seconde, soms helemaal niets... Van poort-filtering heb ik nog niets gemerkt, maar ik deel ook niet met iemand van het netwerk. Anders zouden we wel eens kunnen proberen een onderlinge verbinding op te zetten? ff als test?

edit:
offtopic : waar woon je ergens btw ROFLASTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

KLIK60 Waar woon jij? voeg mij anders toe aan je msn (als je dat hebt)

[ Voor 85% gewijzigd door ROFLASTC op 19-06-2004 16:00 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

*kick*

Ik zou willen weten wat er precies wel en niet kan met dat lijbrandt netwerk. zowel wan als lan en het internet

iemand zin om een zaterdag d'r an te verknallen?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lijbrandt is trouwens best wel ok.
De TV lag er hier 2 dagen uit, dat is niet zo cool... maar als compensatie hoeven we deze maand geen abonnementsgeld te betalen voor de TV. Toch mooi.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
supershoe schreef op 20 juni 2004 @ 15:28:
Lijbrandt is trouwens best wel ok.
De TV lag er hier 2 dagen uit, dat is niet zo cool... maar als compensatie hoeven we deze maand geen abonnementsgeld te betalen voor de TV. Toch mooi.
En de rest van het jaar betaal je 3x zoveel als vroeger. Echt mooi ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
offtopic:
@ROFLASTC : klik63 ;) we zijn dus bijna buurman. btw gebruik ik geen msn, alleen irc.

zo te zien ligt vandaag het netwerk er helemaal uit...

eindelijk lijkt het netwerk het nu weer te doen, heeft er meer dan 10 uur uit gelegen...

[ Voor 35% gewijzigd door WVL_KsZeN op 26-06-2004 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Nou och ik had vandaag toch een mobo bios flash vern**kt dus niks van netwerk gemerkt. als alles weer werkt moesten we maar es contact opnemen. Kom volgende week woensdag/donderdag langs als je kunt of wilt. ;)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
offtopic:
woensdag+donderdag vergaderingen, dat wordt niks of heel laat..

[ Voor 3% gewijzigd door WVL_KsZeN op 27-06-2004 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truami
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik heb er gewerkt..

Vreselijk bedrijf :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

euhm Truami... Leg eens uit....

ik zie nu dat het Forum al een tijdje van de site van Lijbrandt af is. ik denk dat er te weinig positieve geluiden vanaf kwamen })

[ Voor 69% gewijzigd door ROFLASTC op 29-06-2004 01:28 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
En veel te veel negatieve geluiden.

Ik zie net trouwens dat de planning is 'aangepast'. In plaats van volgende week denken ze de aansluiting nu over elf (11!) weken gereed te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ze hebben het nogal druk met de Klikspaanweg }) Hier heeft het netwerk e.d. er een week afgelegen. Door vakanties etc werd er niet regelmatig en furieus gebeld naar Lijbrandt waardoor het allemaal wat langer duurde. Nu werkt alles weer Maar voor hoelang?? Een huis genoot van me is een boze brief aan t schrijven met nogal concrete klachten. Hij moet voor een afstudeer project een ftp-server kunnen draaien maar aangezien port 21 ook al de klos is wil dat niet echt. Als er maar genoeg mensen met genoeg *klachten komen (*concrete klachten) kunnen we wellicht een handtekeningen actie doen. Zeg maar een boze brief met veel klachten en een lading handtekeningen enz...

na goed... :Y)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

reactie van LT op een !@#$%^&* mailtje
Hallo
Ik zou u nog even terugmailen over een contactpersoon/beheerder.

De aansluiting die u nu heeft is in principe van de universiteit leiden,

ik weet niet precies wie hiervoor contactpersoon/beheerder is maar dat
zou dus iemand van de universiteit zelf moeten zijn.

De huidige "universiteit-aansluitingen" werken dus via NAT waardoor de
abonnees geen eigen ip op internet hebben.
In de nabije toekomst zullen wij ook eigen "Lijbrandt-aansluitingen"
gaan leveren op die locaties.

De abonnees kunnen dan tussen deze 2 aansluitingen kiezen.

Het voordeel van de "Lijbrandt-aansluitingen" is dat deze wel een eigen
ip adres op het internet krijgen,

het nadeel is echter dat de snelheid van deze aansluitingen (met name
upload) veel lager is.
omdat ik ff wou weten of die poorten open konden... en daar gaat lijbrandt dus niet over

}:O :/ :( ;( 8)7 :X

@olaf

de SLS is de lamme derde in dit verhaal. Een handtekeningen actie van de sls en een aantal huurders ging de weg van de Titanic. Binnen 15 minuten naar ik begreep...... :r

[ Voor 12% gewijzigd door ROFLASTC op 14-07-2004 22:34 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ROFLASTC schreef op 14 juli 2004 @ 21:54:
reactie van LT op een !@#$%^&* mailtje

omdat ik ff wou weeten of die poorten open konden... en daar gaat lijbrandt dus niet over

}:O :/ :( ;( 8)7 :X
Hmm, en toen ik naar de SLS belde gaf degene daar als een van de voordelen dat iedereen een eigen IP adres zou krijgen.
Ook toen ik naar LT belde leek het erop dat iedereen een eigen IP adres zou krijgen (ik wilde weten of ik er misschien twee kon krijgen. >:) )

[ Voor 7% gewijzigd door Olaf van der Spek op 14-07-2004 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Ik zie dat er al een tijdje niet gereageerd is in deze thread, nml vanaf afgelopen woensdag niet meer. Er is dus weer een grote storing en werkelijk _alle_ aansluitingen liggen eruit als ik de helpdesk moet geloven. Die heb ik toch maar eens een keertje gebeld omdat het internet eruit ligt sinds donderdag-ochtend.. Het is nog onbekend hoe lang het zou gaan duren, maar ze werken er 'met man en macht' aan...

tja...

ik baal als een stekker, had ik toch maar mn adsl gehouden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Het is dus al vijf dagen down?
Dat is niet leuk meer. Al gevraagd om 'korting' (voor deze maand)?

[ Voor 18% gewijzigd door Olaf van der Spek op 19-07-2004 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
ik wacht eerst ff af wanneer het weer werkt, en vooral hoe het dan werkt. Anders zeg ik liever op en neem ik weer adsl...

edit:
zojuist is na 4.5 dag het internet weer beschikbaar :P

[ Voor 25% gewijzigd door WVL_KsZeN op 19-07-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
offtopic:
Klik 93 hier ;) (Klik stinkt)

Sja, ik haal prima snelheden met Lijbrandt, alleen een ftp draaien lukt niet. Ook heb ik vaak dat de verbinding en af 2 a 3 seconden uitligt, online gamen werkt niet (niet dat ik dat doe, maar oke). En internet is nu inderdaad al meerdere dagen down (zit nu bij mijn ouders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:57
Als je via NAT zit op het LUMC is t misschien best logisch dat je veel niet kan. Dat geld dan voor het complete LUMC-netwerk, en het is niet de bedoeling van de computers daar om erop te gamen dan wel ftp's open te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

@ j-bos

Lijbrandt had o.a. beweerd dat we game-servers konden draaien en websites konden hosten etc. Des te groter de teleurstelling

Ik begrijp wel dat LUMC dat soort zaken niet toestaat. Geen warez-servers op de uni :Y)

Lijbrandt geruikt denk ik zeer cheapo routers/switches. Beetje overbelasten en alle verbindingen slaan dood/ staan niks nieuws meer toe. De Uni kreeg deze keer (weer) de schuld van Lijbrandt. Een server was daar omgevallen ofzo iets 8)7

iig beetje sneu dat we met 10mbit kunnen server/emailen en verder niks bijzonders. Zelfs dan moet het niet te druk worden want anders gaat t mis.

[ Voor 48% gewijzigd door ROFLASTC op 19-07-2004 23:11 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
j_bos schreef op 19 juli 2004 @ 22:49:
Als je via NAT zit op het LUMC is t misschien best logisch dat je veel niet kan. Dat geld dan voor het complete LUMC-netwerk, en het is niet de bedoeling van de computers daar om erop te gamen dan wel ftp's open te zetten.
Maar dit gaat over aansluitingen op de studentenkamers zelf, niet over computers in het LUMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Dat van het constant disconnecten klopt, daar kan ik wel over mee praten. Ik gebruik veel IRC, en wordt minstens elke 10 minuten gedisconnect. Vervolgens doet de verbingding een halve minuut helemaal niets, waarna hij weer gewoon doorgaat. Echt razend irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

update kick

LT heeft de verbinding geknepen denk ik. Al 3 dagen zeg speedtest 1,4 MB down en 0,5MB upload snelheid.

daarentegen werkt het nu vrij goed allemaal. Dat gedoe met poorten is er nog maar als ik spelletjes wil hosten dan werken sommigen goed als ik laat inloggen via het externe ip adres (132.nog wat cijfers)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik zie net dat de planning is 'geupdate'.
Bijna alles is weer een maand uitgesteld naar eind oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
de tering... nog maar zo weinig panden aangesloten en dan al zoveel connectie problemen? het is toch wat... Ik vraag me af of het ooit beter wordt, maar ik heb er weinig hoop in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Ik haal het topic weer even omhoog. Ik probeer m'n eigen mailserver te draaien, maar dat lukt niet. Ik neem aan dat dit dezelfde oorzaak heeft als het niet kunnen draaien van een FTP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Waarschijnlijk wel.
Wat lukt er precies niet?

Ik zie dat ze nu voor 8,80 per maand een 256/64 kbit/s verbinding aanbieden en voor slechts 17 euro extra een 512/128 kbit/s verbinding. Is het niet geweldig? :(

[ Voor 65% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-11-2004 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Ik ben btw nu ongeveer 2.5 maanden afgestudeerd en kan nog steeds genieten van Surfnet. Zodra ze me terugschakelen naar 256/64 neem ik iig ADSL..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Dit is de fout dit ik krijg: (Argosoft Mail Server Freeware)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Local host after reverse lookup: roelof.student.leidenuniv.nl
10-11-2004 22:29:02 - [     1] Delivering to steroid19@hotmail.com
10-11-2004 22:29:02 - [     1] Attempting to deliver to the domain hotmail.com
10-11-2004 22:29:02 - [     1] Retrieved 4 MX records for domain hotmail.com
10-11-2004 22:29:02 - [     1] Trying the server mx4.hotmail.com: 65.54.167.230
10-11-2004 22:29:23 - [     1] Winsock error when communicating with exchanger mx4.hotmail.com: [10060]
 Connection timed out
10-11-2004 22:29:23 - [     1] Trying the server mx1.hotmail.com: 65.54.252.99

En dan begint 'ie weer van voor af aan, staan nu 5 mailtje in de queue (niet alleen naar Hotmail, dus dat is het probleem niet).

[ Voor 12% gewijzigd door Artcore op 10-11-2004 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dat zou betekenen dat port 25 outbound is geblokkeerd, dat is vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Ik heb in dat mailprogje de poort ook op 30 gezet, maar dat werkt ook niet. Naja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
De hotmail server luistert toch niet op poort 30?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

SMTP poorten die ik gebruik om mail op te halen met outlook express zijn 2525
Wellicht dat je daar wat aan hebt artcore? Ik heb een zonnet adres en haal mailtjes op via lijbrandt

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Ik heb een mailtje gestuurd naar Lijbrandt met de vraag of zij een stmp server hebben, en kreeg het volgende terug:
Normaal gesproken zou de smtp server van de universiteit
gebruikt kunnen worden, dit is "rulway.leidenuniv.nl".

Vanwege overlast van virussen en spam is deze server echter
tijdelijk uitgeschakeld.

Als noodoplossing hebben wij een andere (tijdelijke) smtp
server opgezet die wel te gebruiken is. Het adres hiervan is
"lsmtp.snelnet.net" Deze server werkt echter op een afwijkende
poort, namelijk poort 2525.

In outlook express is deze poort in te vullen in het tabblad
geavanceerd van de account eigenschappen.

Mocht u nog vragen hebben, u kunt de helpdesk bereiken tijdens
kantooruren op 0900-4404040 (0,45 cent p/m).

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

...
Het is dus inderdaad port 2525 op lsmtp.snelnet.net. Dit werkt bij mij prima. Toch wel een net mailtje van Lijbrandt! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Artcore op 12-11-2004 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
sinds een weekje heeft mijn vriendin eindeklijk ook werkend leibrand internet.
maar heeft iemand ook enig idee hoe je de telefoon verbinding aansluit?
volgens mij moet er een utp stekker in de aansluitkast, maar op welke polen moeten de draden naar de telefoon worden aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
nachtnet schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 13:44:
sinds een weekje heeft mijn vriendin eindeklijk ook werkend leibrand internet.
maar heeft iemand ook enig idee hoe je de telefoon verbinding aansluit?
volgens mij moet er een utp stekker in de aansluitkast, maar op welke polen moeten de draden naar de telefoon worden aangesloten?
Dat heet een RJ45 connector. Maar een gewone RJ11 connector past ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
dat utp-stekker == rj45 wist ik eigenlijk ook wel,....dat rj11 past wist ik niet, had ik zowiezo nog niet geprobeerd, ik moet iig een complete stekker gaan knijpen, maar ik kan dus een standaard bedradingsschema gaan volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-09 10:57
hoe is het nu met de internetverbinding?
ik ga deze week op kamers (vrijheidslaan) en beter werkt het nu wel een beetje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
nachtnet schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 13:55:
dat utp-stekker == rj45 wist ik eigenlijk ook wel,....dat rj11 past wist ik niet, had ik zowiezo nog niet geprobeerd, ik moet iig een complete stekker gaan knijpen, maar ik kan dus een standaard bedradingsschema gaan volgen?
Standaard bedrading voor telefoons ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
CommanderKeen schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:36:
hoe is het nu met de internetverbinding?
ik ga deze week op kamers (vrijheidslaan) en beter werkt het nu wel een beetje :(
Volgens http://www.lijbrandt-telecom.nl/sls-leiden/tekst_home.htm wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Sja het werkt nu wel maar of je er zo blij mee moet zijn...

Mensen die niet aan de Universiteit zitten die hebben een snellere verbinding dan de rest. Ansich niks mis mee want voor de non-wo mensen is het snel genoeg nu. Maar een Universiteit-mens wil wel eens wat meer dan supersnle emailen. Een ssh of ftp verbinding voor wat project werk bijvoorbeeld, maar neeee niet bij lijbrandt hoor :(

Ok ik heb al eens iets dergelijks gezegd en de verbinding doet het nu 24/7 maar toch is geen belofte uit de reclamefolder ingelost.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickkie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-07 13:49
:o Wij hebben hier ook lijbrandt op het werk. Maar wij zitten zeg maar 300 meter bij hun vandaan en zodoende hebben wij dus een directe glas met hun en komen wij op een snelheid van: max (bij de speedtest van http://speedtest.multikabel.nl) op 8 MB/s. Lekker snel hoor. 8)

What we do in life echo`s in eternity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Quickkie schreef op maandag 22 november 2004 @ 11:25:
:o Wij hebben hier ook lijbrandt op het werk. Maar wij zitten zeg maar 300 meter bij hun vandaan en zodoende hebben wij dus een directe glas met hun en komen wij op een snelheid van: max (bij de speedtest van http://speedtest.multikabel.nl) op 8 MB/s. Lekker snel hoor. 8)
Vroegah konde weh dat ook (vorige somah)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ROFLASTC schreef op maandag 22 november 2004 @ 11:17:
Sja het werkt nu wel maar of je er zo blij mee moet zijn...

Mensen die niet aan de Universiteit zitten die hebben een snellere verbinding dan de rest.
Welke snelheid hebben die dan en welke snelheid heeft de rest?
Ik heb geemaild en toen zeiden ze juist dat niet-studenten het met iets van 128 - 512 kbit/s moesten doen (wegens afspraken met de SLS).
Ansich niks mis mee want voor de non-wo mensen is het snel genoeg nu. Maar een Universiteit-mens wil wel eens wat meer dan supersnle emailen. Een ssh of ftp verbinding voor wat project werk bijvoorbeeld, maar neeee niet bij lijbrandt hoor :(

Ok ik heb al eens iets dergelijks gezegd en de verbinding doet het nu 24/7 maar toch is geen belofte uit de reclamefolder ingelost.
Hoezo is FTP of SSH niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
volgens Lijbrandt hebben niet-studenten iets als 256-64!! ofzo... Er was toendertijd trouwens een belofte gedaan dat dit netwerk ook ge-upgrade zou worden, zodat het tegen extra betaling mogelijk moest zijn een snellere verbinding te krijgen. Dat kan dus nog steeds niet...

Zodra ik dus teruggezet word, zeg ik mn abonnement op... 256/64 is echt te langzaam, dan neem ik wel ADSL. Het is gewoon erg stom van ze dat ze voor niet-studenten gewoon NIETS snellers aanbieden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

OlafvdSpek schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:35:
[...]

Welke snelheid hebben die dan en welke snelheid heeft de rest?
Ik heb geemaild en toen zeiden ze juist dat niet-studenten het met iets van 128 - 512 kbit/s moesten doen (wegens afspraken met de SLS).

[...]

Hoezo is FTP of SSH niet mogelijk?
1150 up en zo'n 180 down is mijn snelheid met ong 255 verbindingen mogelijk

ftp en ssh werken niet omdat verbindingen van buitenaf tegengehouden worden. We hebben bij lijbrandt 1 intern en 1 extern IP. met daarbij een dus danige portfilter dat alleen alle http poorten alle kanten op werken. Zoals ik al eerder heb gepost kan ik geen games hosten omdat niemand kan inloggen. ftp en ssh werken dan ook niet omdat niemand contact met je krijgt.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik sprak net een monteur en bij ons moet er nog gegraven worden. De planning van 15 november gaan ze dus niet halen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Het is dus wel mogelijk een http server te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
WVL_KsZeN schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:16:
Het is dus wel mogelijk een http server te draaien?
Waarschijnlijk niet, omdat je achter een NAT router zit (als ik ROFLASTC goed begrijp).
Bovendien is het verboden een server te draaien.
Ik kreeg net ook post van InterNLnet en daar bieden ze een 2/1 abo aan voor 45 en een 8/1 abo voor 55.
Bovendien mag je legaal een netwerk aansluiten, servers draaien, geen datalimiet, surfnet netwerk en krijg je tot 32 IP adressen
Voor grotere complexen lijkt me dat (bijna) aantrekkelijker dan Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
OlafvdSpek schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:33:
[...]

Waarschijnlijk niet, omdat je achter een NAT router zit (als ik ROFLASTC goed begrijp).
Bovendien is het verboden een server te draaien.
Ik kreeg net ook post van InterNLnet en daar bieden ze een 2/1 abo aan voor 45 en een 8/1 abo voor 55.
Bovendien mag je legaal een netwerk aansluiten, servers draaien, geen datalimiet, surfnet netwerk en krijg je tot 32 IP adressen
Voor grotere complexen lijkt me dat (bijna) aantrekkelijker dan Lijbrandt.
verboden? daar hebben we natuurlijk lak aan ;) Het is alleen om een paar bestandjes neer te plempen die ik moeilijk kan mailen..

45 euro is wel weer een stuk duurder dan 8 (ofzo) euro!

Is er niets met Dyndns te doen? Mijn verbinding is trouwens toch altijd live door mn router..

servertje hoeft trouwens alleen maar http te draaien, verder nix.. dus dan heb ik toch alleen poort 80 nodig?

@olaf :

maar ik woon niet op een 'afdeling' ;) We zitten maar met zn 4-en ipv met 16!

waarom zou ik btw niet om die NAT heen kunnen? IRC/bittorrent/kazaa etc doen het allemaal..

[ Voor 24% gewijzigd door WVL_KsZeN op 26-11-2004 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
WVL_KsZeN schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:56:
verboden? daar hebben we natuurlijk lak aan ;) Het is alleen om een paar bestandjes neer te plempen die ik moeilijk kan mailen..

45 euro is wel weer een stuk duurder dan 8 (ofzo) euro!
Natuurlijk, maar niet als je op een verdieping met 16 man woont waarvan er toch 10 internet delen.
Is er niets met Dyndns te doen? Mijn verbinding is trouwens toch altijd live door mn router..
Daarmee kom je niet om NAT heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[...]

waarom zou ik btw niet om die NAT heen kunnen? IRC/bittorrent/kazaa etc doen het allemaal..
al die p2p kunnen op poort 80 maar dat wil nog wel eens voor "overhead" op de server zorgen waar je mee verbind. Verbindingen op andere poorten is handiger voor progs als kazaa etc .

En we zitten idd achter een NAT-router, helaas.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
maar ik woon niet op een 'afdeling' ;) We zitten maar met zn 4-en ipv met 16!
Daarom zei ik ook "... voor grotere complexen".
Dan connect jouw PC naar anderen. Met BT heb je waarschijnlijk lage snelheden.
Naar jouw PC connecten vanaf anderen is namelijk niet mogelijk, maar dat is wel precies wat je nodig hebt voor een server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort is er ook officieel bij ons Lijbrandt. Het werkt nu al een paar weken (tenminste mijn tv heeft al beeld als ik hem in het kastje stop), maar we hebben nog geen officiele informatie ontvangen. Ik heb een UTP kabel in mijn computer gestopt, maar er gebeurt niets. Weet iemand hoe Lijbrandt geinstalleerd dient te worden bij een Imac? CMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Hier is het gewoon DHCP.. kabel erin en gaan.

(de DNS adressen die ik gebruik zijn :

132.229.22.2

en

132.229.8.6

)

IP-adres krijg je vanzelf toegewezen, (DNS als het goed is ook, maar ik heb een router en gebruik geen DHCP in mijn eigen netwerk..)

[ Voor 71% gewijzigd door WVL_KsZeN op 29-11-2004 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

De meesten zullen wel de nieuwe brieven hebben gehad waarin staat dat accounts waar nog niet voor werd betaald zijn afgesloten. Ook gaat het nu gebeuren dat studenten niet verbonden aan leidse universtiteit de klos zijn. De brief zei zoveel als;

Diegenen die niet aan de universiteit studeren zullen geen snelnet krijgen maar surfnet daarnaast is de tot standkoming afhankelijk van de instelling waar men een studie volgt

Dus de HBO-ers hebben pech als hun school niet met lijbrandt in zee gaat... :(

Tot dusver kan ik nog steeds internetten (zit bij leidse HS) maar wat vrinden van mij die studeren aan de FSW niet meer. Ze hadden ongevraagd een internet verbinding gekregen en die doet het nu dus niet meer. Ze gaan natuurlijk nu wel dokken etc.

Al met al ben ik benieuwd wat de onbudsman van zoiets zou zeggen. Alle mensen betalen evenveel maar alleen universiteitsgangers krijgen meteen een goeie verbinding en de rest moet maar afwachten. Ik denk dat de ADSL netwerkjes weer snel terug zijn op deze manier. De SLS kan wel willen dat we allemaal gaan internetten met lijbrand maar op deze manier gaat dat natuurlijk mislukken.

* ROFLASTC is boos :(

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
er staat ook iets bij dat we vanaf nu moeten inloggen, maar dat heb ik nog helegaar niet hoeven te doen? ach, we zien het wel..

(wat is de FSW?)

hoezo kunnen mensen aan de FSW niet meer internetten? dat is gewoon de universiteit? Ik snap het verhaal niet helemaal? :?

[ Voor 38% gewijzigd door WVL_KsZeN op 30-11-2004 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Faculteit Sociale Wetenschappen ;)

Ik hoef ook nog niet in te loggen. Een van mijn niet betalende huisgenoten is nu inderdaad afgesloten, die deelt zijn Lijbrandt nu met een andere huisgenoot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Diegenen die niet aan de universiteit studeren zullen geen snelnet krijgen maar surfnet daarnaast is de tot standkoming afhankelijk van de instelling waar men een studie volgt
Surfnet is toch juist beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

OlafvdSpek schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 21:21:
[...]

Surfnet is toch juist beter?
Err ja das waar ik bedoel dus dat de Uni studenten het beste krijgen, my bad

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
btw, snap ik het nu goed dat ze NU pas de stekker uit de internet verbinding hebben getrokken van mensen die geen abonnement hadden? Ik betaal al sinds de eerste maand dat het kon netjes mn abo (februari, dacht ik), maar dat had dus helemaal niet gehoeven? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
vanaf vandaag is het wachtwoorden systeem in werking gegaan, bij mij verliep het inloggen probleemloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

En waar is dat inloggen nou in hemelsnaam goed voor?

Mijn vriendin moest voor alles inloggen, zelfs zoiets als Fok :P

Ikzelf heb nu een prutverbinding maar hoef niet in te loggen

Ik herinner mij dat er in de folder destijds stond 8mbit voor 8 euro oid. Dan wil ik nu wel minder gaan dokken aangezien ik die snelheid nooit heb gehaald.

Mijn vraag is nu of andere mensen (jullie dus ook) zijn ingestapt op dat Lijbrand met verwachtingen die nooit zijn waargemaakt?

* ROFLASTC heeft zin in een relletje en vooral minder betalen

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
tja.... het is niet meer zo snel als vroeger toen ik regelmatig ettelijk MB's/seconde haalde.. maar 1MB/sec haal ik zeker wel vanaf een snelle server!

alleen dat gezeur over die IP adressen nog.. dat moet echt even goed komen.. aan de andere kant, hopelijk kan ik snel een leuk huis vinden en dan ben ik weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
WVL_KsZeN schreef op donderdag 02 december 2004 @ 17:30:
vanaf vandaag is het wachtwoorden systeem in werking gegaan, bij mij verliep het inloggen probleemloos :)
Wanneer en waar moet je dan inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Op het moment dat ik het internet op wilde kreeg ik een inlogvenstertje (denk dat dat van mn router afkwam (een linksys)).. gegevens ingevuld en het werkte (met verkeerd ingevulde gegevens werkte het niet, dus..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Nau goed, bij mij ging het inloggen ook wel goed. Maar daar blijft het ook bij. Ik gebruik firefox als brouwer en die heeft nu vette problemen met downloaden, vaak kan ik niet eens bestanden downloaden, en moet ik op IE terugvallen. Ik gebruikt liever geen IE vanwege al die spam sjit etc. Verder werken heel veel andere progjes ook niet zoals mijn geliefde gmail-notifyer. Verder heb ik een probleem met azureus, hij verbindt wel goed, maar je moet eens in de ongeveer 8 uur opnieuw je ww instellen, dus als ik azureus (bittorrent) 'snachts wil draaien moet ik er halverwege de nacht er uit om opnieuw mijn naam en ww in te typen.
En wat ik me al helemaal afvraag, waarom waarom een ww. Ik heb met lijbrandt gebeld (45c p/m) en ze zeiden dat het moest van de Uni en dat die verantwoordelijk is dus kon lijbrandt geen service bieden op dat gebied. Nu weet je al als ik dit via de uni moet regelen dan wordt ik een jaar lang van het kastje naar de muur gestuurd.
Het vervelende is dat je bij je LAN verbinding niet echt een wachtwoord kunt instellen, dus moet je dat elke keer via de browser doen.
Sorry moet ff mijn frustratie kwijt. En wat al helemaal vreselijk is is dat files die via msn worden verstuurd met gemiddeld 3kb/s gaan......... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Ik moet ook de hele tijd dat ruk wachtwoord opnieuw intypen.. iemand een idee hoe je een router zo in kunt stellen dat hij dat voor je doet? ik heb al dingen als PP0E (? goed geschreven? ;) ) en PPPT geprobeert.. ook mijn router een heartbeat signal laten genereren, maar toch moet ik om de zoveel tijd dat ww weer intoetsen..

annoying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Damn, dat is toch geen normale internet verbinding meer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
Hallo Iedereen,

heb net weer ff met lijbrandt gebeld. Ze zeiden dat als je een proxy server ging runnen dat je dan eventueel van de inlogprobleemen af kunt komen. Maar dat wisten ze niet zeker.
Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dat klinkt als onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
Wat de bedoeling was is dat je de proxy server automatisch het username en ww laat invullen. ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hey atze heb jij sufnet? Ik als hbo student zit met snelnet en ik zeg je een 56,6 modem is nog sneller. Als ook surfnet gebruikers last hebben van zo'n tergend lage snelheid dan is het iig een algmeen probleem. Ik was al bang dat ik voortaan te langzaam moest internetten.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een proxy server zou helpen want ik denk dat het universiteits netwerk elke 8 uur een reset krijgt. Ik moet bv op de LHS elke dag opnieuw inloggen by GOT.

Je wilt de universiteits router benaderen, jouw pc of router moet op het juiste tijdstip inlogen dwz als er weer 8 uur om zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door ROFLASTC op 09-12-2004 18:54 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
ROFLASTC schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:52:
Hey atze heb jij sufnet? Ik als hbo student zit met snelnet en ik zeg je een 56,6 modem is nog sneller. Als ook surfnet gebruikers last hebben van zo'n tergend lage snelheid dan is het iig een algmeen probleem. Ik was al bang dat ik voortaan te langzaam moest internetten.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een proxy server zou helpen want ik denk dat het universiteits netwerk elke 8 uur een reset krijgt. Ik moet bv op de LHS elke dag opnieuw inloggen by GOT.

Je wilt de universiteits router benaderen, jouw pc of router moet op het juiste tijdstip inlogen dwz als er weer 8 uur om zijn.
Het lijk idd dat je gelijk heb, dat een proxy server niet gaat werken. Ik heb bij lijbrandt gevraag met wie ik contact kan opnemen over de kwestie wachtwoord op surfnet. Ze konden mij geen naam geven, het enigste wat ze zeiden was dat ik het via hun kon spelen, ow jeah dat geeft me hoop.
Verder is het niet zo dat surfnet langzaam is, ik heb vaak erg hoge snelheden, de bottlenek zit hem vaak bij de servers aan de 'andere' kan. Het is dus geen algemeen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Nou dat snelnet is niet snel op dit moment. de snelheid is verhoogd van 10KB up en down naar 50KB up en down....jottum

Aldoor geeft mijn Norton firewall de ene na de andere waarschuwing over trojans die op bezoek willen. Na NAV scan bleek ik ook een trojan downloader te hebben. en een windows onderdeel servicetaks.exe bleek ook geiinfecteerd dwz het begon waarschijnlijk te bellen naar mensen die een trojan wilden langs sturen oid. Erg iritant dat ik niet meer een router heb zoals eerst met de universiteit. Ja die van de uni zat potdicht maar nou heb ik niks meer terwijl ik met mijn tiscali abbo wel een router kreeg. Ik ga die ermaar tussen gooien oid want ik trek dit niet meer. Ik heb een advocaat gebeld en die melde dat er wel wat te doen valt als op een of andere manier nalaigheid is aan te tonen. Dwz als ze bij lijbrandt niet veel doen om dergelijke probelemen tijdig te verhelpen.

Daarbij wordt zelden beloftes ingelost mbt beloofde snelheden en andere lokkertjes om leden te werven. Dat Lijbrandt weigert in het weekend iets te doen aan problemen kan ook niet zomaar. Gebrekkige voorlichting, ze weten niet wat ze moeten doen met het goede netwerk dat er wel ligt. Ik ken iemand die wat weet van lijbrandt, vriend van die persoon heeft er gesolliciteerd en is lachend weggelopen. Overdrijving natuurlijk maar geeft aan dat het daar geen profesionals zijn die wel voor duizenden mensen een rappe, simple en zorgeloze verbinding beweren te installeren

Degene die ik ken is afgestudeerd moluculair biologie en die maat van m wiskundig informatica hier aan t liacs, die wilde wel ff systeembeheerder worden maar zag waar hij bij solliciteerde en werkt nu bij/voor militaire inlichtingen dienst als systeembeheerder

voor mijn part neemt tiscali de boel over

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
ROFLASTC schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:20:
Aldoor geeft mijn Norton firewall de ene na de andere waarschuwing over trojans die op bezoek willen. Na NAV scan bleek ik ook een trojan downloader te hebben. en een windows onderdeel servicetaks.exe bleek ook geiinfecteerd dwz het begon waarschijnlijk te bellen naar mensen die een trojan wilden langs sturen oid.
Dit ligt toch niet aan je provider maar aan jou? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

pven schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:24:
[...]

Dit ligt toch niet aan je provider maar aan jou? :?
K snap wat je bedoelt maar ik heb onlangs (ter hoogte van de wissel van surfnet naar lijbrandt's snelnet) een nieuwe windows install gedaan nadat mijn Java (Jre 1.4.2.-04) een trojan kreeg.

Om een lang verhaal kort te maken ik doe niet aan e-mule, azureus, kazaa en al die shyte. Ik heb alleen HTTP poorten en ssh open en bezoek dan weer wel Blog sites als Vk en flabber etc. Met die websites ga ik zelf verbinding aan en vraag ik dan zelf om gezeik als ik door klik en bij nog vagere sites terecht kom. Verder heb ik simple filesharing uitgegooid en voor mijn schijven ingesteld dat users alleen read n execute mogen en everyone bestaat niet meer, ook inhereted of non-inhereted objects etc heb ik everyone eruit gegooid. Als mijn firewall roept dat een trojan naar binnen wil dan meldt de tracker dat het om een pc binnen mijn eigen netwerk gaat. Een enkele keer wel een melding dat lijbrandt.net werd gemeld als provider van een aanvaller. betekent niet dat lijbrandt het deed maar dat het iig vanuit hetzelfde netwerk kwam

punt van mij was meer dat ik van tiscali wel een ingesteld routertje krijg en bij dat surfnet de Uni routers beschikbaar waren. Nu is er kenelijk niets beschikbaar, in hoeverre ligt het nou nog aan mij?

And it goes BRAAAAAPP!

• nachtnet
beetje terug omhoog kicken

eindelijk heeft mijn vriendin een werkende lijbrandt telefoon aansluiting, maar als zij mij belt krijg ik als weergegeven nummer het nummer van sls wonen in beeld. als ik dat nummer terug bel krijg ik ook sls wonen aan de lijn. als ik het nummer bel dat ze me heeft doorgegeven en ze neemt niet op krijg ik uiteindelijk het antwoord apparaat van sls wonen.

als ze wel opneemt niets aan de hand.

zijn er meer geweest die dit probleem hebben(gehad?)

in iedergeval is de afhandeling van deze klacht voor mij al een goede reden om nooit met lijbrandt in zee te gaan.

ze zou al 3 weken geleden een werkende lijn gehad moeten hebben, alleen kon er geen verbinding mee gemaakt worden. wel een kiestoon, toets indrukken en ingesprek toon

• Olaf van der Spek
  • Niet online
nachtnet schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:04:
in iedergeval is de afhandeling van deze klacht voor mij al een goede reden om nooit met lijbrandt in zee te gaan.
Hoe is die afgehandeld dan?
Op de Ryn en Schiekade hebben we nu ook 'surfnet' van LT, maar de snelheid schijnt laag te zijn (60 kbyte/s) en de betrouwbaarheid is ook slecht.

[ Voor 23% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-02-2005 13:08 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste