[msn6] internet 'knalt' eruit

Pagina: 1
Acties:

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
ik heb vandaag de officiële versie van MSN Messenger 6 gedownload, geïnstalleerd en opgestart. Tot zover geen problemen. Maar nu wil ik met iemand een gesprek aangaan, dus ik typ wat, druk op enter en plots 'knalt' internet eruit (waarmee ik dus bedoel dat m'n verbinding weg is)! MSN 6 gedeïnstalleerd en alles loopt weer als een zonnetje, zonder ook maar een reboot.

Kan dit iets te maken hebben met de router die ik hier heb staan (Unex IS050p)? Met MSN 5 gebeurde dit ook wel, maar alleen als je een webcam- of microfoongesprek wilde starten. Ik denk dus dat ik wat poorten moet mappen, maar welke? :?

BTW: ik draai WXP Home, maar ik denk niet dat dat er veel mee te maken heeft...
verdere specs

Verwijderd

Heb je misschien een firewall aan?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 11:40
Zet je UPNP eens uit op je router.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb ook de unex ISO50p en nergens last van.
heb je er wel een nieuwe firmware opgezet :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• The Evil Brain
ja, en toen deed de router helemaal niks meer :( moesten uiteindelijk een nieuwe ophalen bij de winkel...

UPNP? geen idee wat het is, maar ik ga kijken... :+

edit:

in de manual komt het woord 'upnp' niet eens voor... :/ is 't iets wat op alle routers zit, of alleen op bepaalde?

[ Voor 30% gewijzigd door The Evil Brain op 17-07-2003 20:10 ]

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 17:32
Mijn edimax had precies hetzelfde probleem en dat was na een firmware upgrade over...

Verwijderd

Daar heb ik dus ook last van gehad.
De firewall uitgezet en nogmaals geprobeerd ook dit hielp niet.
Op 5 verschillende pc's geprobeerd met verschillende OS.

Er bleef 1 ding hetzelfde internet knalde er gelijk uit :(

Ben nu lekker weer terug naar msn5 en heb nu totaal geen last meer.

Het ligt niet aan een router die heb ik niet. :P

• Tarmelane
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02-2024
Heeh ik heb het zelfde probleem. 'K heb de MSN Staff er over gemaild en die begon inderdaad over 'n firewall, maar berichten en zo kan ik wel verzenden met b.v. 5.0 en de eerste.... 3 seconden met MSN 6.0. Dit gebeurt op alle computers op het mini-netwerkje, van laptop tot desktop. :/ Met Breedband Kabel internet van Essent en 'n Edimax router/firewall, zo'n blauwe, precies weet ik niet.

Dat het internet weg valt gebeurt me wel vaker, als ik b.v. te snel veel berichten met MSN verzend. }) @Home }) mailen helpt niets...

• The Evil Brain
okee, ik wil nu wel de firmware gaan updaten (van 1.11 naar 2.02, grote vooruitgang :P ), maar ik wil eigenlijk wel een backup van de originele firmware (1.11 dus) voor het geval het weer mis gaat. alleen, deze staat dus niet meer op de unex-site :( Weet iemand waar die wel staat? (google geeft allemaal resultaten van t.net, maar in de meuktracker daar staat alleen de nieuwste update :'( )

En BTW: ik kan dat hele UPNP dus niet vinden...

[ Voor 7% gewijzigd door The Evil Brain op 17-07-2003 22:51 . Reden: iets vergeten :P ]

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:17

flexje

got-father

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/682541 Check deze maar is, ging hier ook over. Heb er nu af en toe nog wel last van. Maargoed, na een reboor doet ie het weer perfect :)

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• The Evil Brain
tja, met msn 5 heb ik nergens last van, behalve met de webcam. Daar moet je volgens mij wat poorten voor mappen, vandaar dat ik denk dat dat ook iets met dit probleem te maken heeft.

de nieuwe firmware mag ik van mn pa er pas op zetten als ie klaar is met zn werk, dus dat zal wel na de vakantie worden :)

• Tarmelane
Mijn internet krijg ik daarna er zo weer op, 'n rebootje doet wonderen
Maar waardoor ik MSN 6.0 nou kan laten werken weet ik niet :?

• Tarmelane
Oww dat was vreemd, plotseling installeerde m'n pc MSN 6.0 uit zichzelf, start ie op, werkt hij wel. Vervolgens loopt de pc vast, reboot ik, gebeurt het weer dat het internet er uit knalt. Overigent heb ik al 'n grote klachtenmail gestuurd naar @home.
Pagina: 1